Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2,7 AJK putkistoa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2,7 AJK putkistoa

    Ollut etsinnässä budjettiluokan downpipejä ja putkistoa 2000 vuoden A6 biturboon. XS-powerilta kyselin ja eivät toimita Suomeen, kun postikulut kuulemma niin suuret.

    Muutenkin tullut tässä Googlatessa paljon kysymyksiä mieleen, mihin en oo osannu itte ettiä vastausta:

    - Kannattaako ottaa downpipet kateilla vai ilman?
    - Mites päästöjen kanssa jos on esim pelkät esikatit downpipeissa?
    - Tuleeko vikakoodeja, jos jättää esikatit pois?
    - Riittääkö 2,5" downpipet, jos joskus vaihtaa vakioturbot isompiin?

    Jos joillakin löytyy nurkista ylimääräistä putkistoa, niin saa tarjota. :)

    #2
    A6 vakio DP:t on kyllä aika onnettoman kokoiset. Laittaisin jotkut isommat, 2.5" riittää kyllä aika pitkälle, mutta taitaa samalla rahalla saada myös 3" putkia. Tehotavoitteita et kertonut...

    Kyllä niissä katit saisi olla, mutta siis pääkatit (vaikka 100 cell) eikä esikatit. Jotkut hurjat kuulemma ajaa ilman kattejakin, mutta päästöjen kanssa tulee ongelmia. Esikattien poistosta ei tule vikakoodeja jos ei ole kuin kaksi lambdaa. Neljän lambdan kanssa tulee.

    Kyllä jenkeistä ainakin saa XS-power/Toyosport downpipeja, esim tuolta:
    http://www.ssautochromeinc.com/categ...ipes/audi.html

    Comment


    • #3
      Tehotavoitetta ei vielä varsinaisesti ole, ollut vaan mielessä ajaa noi orkkisturbot loppuun ja kun joutuu irrottaan konetta, niin samalla päivittää turbot esim RS4:sen turboihin. Varmaan parempi varmuuden vuoksi laittaa 3” downpipet heti kerralla.

      Mulla on 4 lambdaa, mutta kuulemma softaa päivittäessä otettu taaemmat lambdat pois käytöstä.
      Nythän käsittääkseni nuo etummaiset lambdat on ennen etukatteja ja taaemmat pääkateissa kiinni, vai oonko hakoteillä?

      Just tuolta yritin tilailla 3” downpipeja kateilla ja catbackeja. Postikulut olis ollu 375$, eli alkaa olemaan tullin ja verojen kanssa aika hintava setti. Oon sattumoisin just Jenkeissä työkeikalla, mutta ei oikein mahdu matkalaukkuun putkistoa.

      Onko tuo A6:sen putki kuinka tehoja rajoittava, jos vaan päivittäisin pelkät downpipet ensalkuun? Kun vertaa tätä A6:sta S4:seen, joka mulla joskus oli, niin minkäänlaista kutosen murinaahan ei tällä sisälle kuulu....

      Comment


      • #4
        Tilaa eBaysta, sieltä saa 3 tuuman putkia halvimmillaan alle 300euron

        Comment


          #5
          Ebaysta minäkin tilaisin, tuolla sivulla vaan on hyviä esimerkkejä. Ensin on ekat lambdat, sitten esikatit jonka jälkeen toiset lambdat ennen pääkatteja.

          Eipä ole kokemusta kutosen putken rajoittavuudesta, mutta ei sen päivitys varmasti haittaa tee. Itse rakennan omaan Allroadiin uuden putken kunhan jaksan ja ehdin. Siinäkin on pientä pilliä putket (50 mm) ja ääniä ei kuulu ollenkaan.

          Comment


          • #6
            Nyt olisi vihdoinkin tilattu ja maksettu XS-powerin 3”->2,5” downpipet kateilla ja 2,5” catback. 3” ei ollut saatavilla, mutta eiköhän 2,5” mulle riitä. Ei siinä kauaa mennykkää, ku ensimmäisen viestin lähetin noille 4 tammikuuta. :D

            Comment


            • #7
              Tässä pari kuvaa mimmonen tuosta nyt tuli. Ihan ei kivuttomasti menny, ku toisen turbon pulteista katkes 3/4. Onneksi sai kuitenki hitsaamalla pois.

              Putkikaan ei ollut ihan plug and play. Kuskin puolen downpipe jäi vajaa 20mm alemmaksi, kuin apukuskin puoleinen. Samainen downpipe oli myös reilusti liika pitkä ja piti kulmaakin päässä vähän jyrkentää. Apukuskin puoleinen downpipe jäi taas reilusti lyhkäiseksi ja piti jatkaa sitä. Onneksi on takalambdat pois softasta, kun ne ei oikein tuonne mahtuisi.

              XS-Powerilta ei tietenkää tullu mitää vastausta, kun kyselin noista downpipejen pituuksista ennen asentamista.

              Comment

              Working...
              X