Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

(Eber vai... ) -> Eber kyselytunti ;)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omassa olen nostanut sisäpuhaltimen käyntiinlähdön 30 asteesta => 55 asteeseen.
    Todennut, että ei mitään järkeä käynnistää sisäpuhallinta 30 asteessa, koska lämmön nousunopeus hidastuu merkittävästi sisäpuhaltimen käydessä pakkasilla.
    Tällä tavalla moottorin saa myös nopeammin lämpimäksi.
    Mites tuo tehään?

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Icharus
      Jepp näin on kytketty, pitäisi vaan se heräte saada sieltä eberiltä eikä kellolta..
      Aaa, juu, lukeminen ja luetun ämmärtäminen... Mun vika :)

      Comment


      • KimmoL

        Miten saa jälkiasennetun Eberin uudelleenohjelmtua aloittamaan sisäpuhalluksen esim 50C eikä 30C kohdalla? Mulla profiilin mukainen kulkine ja just paikoilleen väännetty 5kw malli easystart+:lla.

        Comment


        • 5.0kw eeberi 30min päällä. ja lämpömittari ei nouse yhtään. Autona A6 4.2 Sisällä jo mukavan lämmintä.

          Comment


            Alkuperäinen kirjoittaja msalmenp Näytä viesti
            KimmoL

            Miten saa jälkiasennetun Eberin uudelleenohjelmtua aloittamaan sisäpuhalluksen esim 50C eikä 30C kohdalla? Mulla profiilin mukainen kulkine ja just paikoilleen väännetty 5kw malli easystart+:lla.
            Ei onnistu mitenkään uudelleen ohjelmoimalla valitettavasti.Saisi todellakin olla.
            Olen varustanut omani lisä-säätimellä jolla voin asetella haluamani lämpötilan.
            Toteutus ei ole ihan halpa, mutta kyseinen lisätoiminto ollut nyt käytössä useammassa autossa ja todennut hyväksi.
            Halvempi versio on viivästää käyntiinlähtöä aikareleellä, mutta se ei ota lämpötilaa huomioon.

            Comment


              Missäs Turussa olisi hyvä paikka huollattaa Eber? Eka päivä kun sitä tarvis, niin ei lähde käyntiin. Ja muistelen joskus lukeneeni, että tuosta saisi kakella vikakoodejakin ulos. Tuon mun palikka on vissiin Easystart+.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi Näytä viesti
                Missäs Turussa olisi hyvä paikka huollattaa Eber? Eka päivä kun sitä tarvis, niin ei lähde käyntiin. Ja muistelen joskus lukeneeni, että tuosta saisi kakella vikakoodejakin ulos. Tuon mun palikka on vissiin Easystart+.
                Kakella saat vikakoodin ulos.Easystart+ diagnoosiohje ja vikakoodilista allaolevista pdf:stä
                Attached Files

                Comment


                • Saako muuten näihin eberin kaukosäätimiin miten hyvin varaosia? eikös se tänään mennyt näyttö ihan naarmuille kun töissä oli kake samassa taskussa mitä muut avaimet.

                  Comment


                  • Saako muuten näihin eberin kaukosäätimiin miten hyvin varaosia? eikös se tänään mennyt näyttö ihan naarmuille kun töissä oli kake samassa taskussa mitä muut avaimet.
                    Kannattaa miettiä haluatko maksaa 270e siitä et saat naarmuttoman kaukosäätimen. Tiedustelin viime viikolla uuden kaukosäätimen hintaa ja se on on kuulemma noinkin miellyttävä.

                    Comment


                    • Olen melko varma, että tuon "lasin" eli muovin voisi vaihtaa leikkaamalla sen vanhan jotenkin irti ja korvaamalla uudella samankokoisella palalla plus liimalla.

                      Comment


                      • "Lasi" on kiinni kotelon kannessa, kansi irtoaa aika helpolla ja voi täten vaihtaa johonkin sopivaan uuteen materiaaliin jos haluaa tee-se-itsettää. Koko kansipalankin voisi vaihtaa, jos vaan löytyisi muuten rikkinäinen käytetty jostain.

                        Comment


                          Tahnalla voisi kokeilla, mutta pitää varoa ettei reunamaalaukset lähde. Tehoaa sumentumiseen mutta ei isoihin naarmuihin.

                          Comment


                          • Kysymys Eberin bensapumpusta... Kuuluuko pumpulle pumpatessa tulla jatkuva 12v jännite vai katkooko joku sähköä? Missä vika kun "testipenkissä" antaa pumpulle suoraa 12v jännitettä, niin se tykähtää vain yhden kerran toiseen laitaan ja kun jännitteen katkaisee, niin palautuu takaisin. Eikö se semmoinen tykyttävä tykytys pumppu ole? Tyky'tyky. Häh?

                            Comment


                              Solenoidipumppuhan sielä on. Vaatii siis pulsseja, jonka taajuutta muuntamalla voidaan pumpun tuottoa säätää.

                              Comment


                              • Eli sen pitäisi toimia kun sen kytkee Eberiin eikä koita suoralla sähköllä käyttää?

                                Comment


                                • Kyllä.

                                  Comment


                                  • No näköjään. Poikkesin kotimatkalla frendin isän luona, jolle tuon Eberin raadon myin ja hienon testipenkin oli ukko rakentanut. Ja sielä se hyrisi ja lämmitti vettä. Hitto meniköhän liian halvalla kun 3-sadalla myin..? Kasipätkä Bemmistä Berlingoon käy purkin matka...

                                    Comment


                                      Vikakoodeja on kaksi sikäli kun osasin katsoa. Viisihän sinne muistiin kait jää ja sitten alkaa kirjoittaa päälle? Yksi kappale 11, low voltage. Se voi olla joku vanhakin koodi, mistähän sen näkee milloin koodi on tullut? Sitten oli neljä kertaa 52, no flame detected. Tulppako siellä sitten olisi sökö? Pitänee ajaa huoltoon kun ei ole paikkaa harrastaa.

                                      Comment


                                      • Eli mulla 4.3kw Eberi bensalämmitin minikellolla. Siinä ollut koko talven ongelmaa. Nyt siihen vaihdettu puhallinmoottori, kokonaan putsattu ja letku bensatankkiin myös vaihdettu. Aina kun se tulee huollosta niin toimii hetken. Viimeksi sanoi huollossa, et jos nyt ei pelitä, niin hänen mielestään palopesä pitäs vaihtaa, kun ei ilmeisesti pala kunnolla. Onko tuollanen kallis varaosa. Nyt siihen kuitenkin mennyt aikas perskeleesti rahaa ja tuli mieleen et kannattaako tuota vanhaa loputtomasti korjata vai vaihtaa uusi tilalle? Auttakaa....

                                        Comment


                                          Jäi muuten päivittämättä tänne, että mulla oli Eberissä bensapumppu sökö. Hassu vikakoodi tuo no flame detected siihen nähden. Uusi pumppu maksoi kokonaisedulliset 211€ ja asennus 70€.

                                          Tapanille sanoisin, että vaihda pajaa. Jos muutamalla kerralla osia vaihtamalla ei vieläkään ole kunnossa, niin ehkä siellä ei vain osata?

                                          Comment


                                            Looginen vikakoodi jos ei boksi näe pumpussa sähköistä vikaa. "Ei vaan syty".

                                            Voisin kompata tuossa pajan vaihdossa varsinkin jos ei tule vastaan kustannuksissa jo korjausyrityksissään. Jos sulla on kaukosäädin, niin kerropa mitä vikakoodeja se antaa.

                                            Comment


                                            • Kiitos Ipsille ja Porkkikselle. Mulla on tossa minikello, joten vikakoodeja ei sieltä saa. No toi mulla kans oli mielessä et noi ei vaan osaa. Olen duunissa Espoossa Karamalmilla, joten onko ideoita oisko tässä lähellä joku luotettava paikka missä ton vois huollattaa? TUo oli Autoasi korjaamoketjun liike Hyvinkäällä :D

                                              Comment


                                              • Kannattaa sitten pitää mielessä, että kun tuota purkkia lähdetään moneen kertaan korjailemaan, niin pelkän laitteen saa uutena suomestakin about 500€, muualta varmaan halvemmallakin. Meinaan ettei korjauskustannukset pääse karkaamaan käsistä.

                                                Comment


                                                • Muutaman kysymys Eberistä. Onko kenelläkään tietoa miten tuollainen Audin OEM diesel eber eroaa tuosta jälkiasenteisesta muuten kuin tuon ohjausyksikön liittimien osalta? Että olisiko tuollaseen OEM lämmittimeen pienellä vaivalla asennettavissa jälkiasenteinen EasyStart R+ ohjaimeksi, jos vain liittimet uusii (tai vain vaihtaa ohjausyksikön)?

                                                  Ja toinen kysymys mitä olen miettinyt. Kuinka hyvin tuon eberin läpi tuo vesi kiertää silloin, kun se ei ole käytössä? Lähinnä tuossa taitaa olla tuo pumppu, että miten se käyttäytyy jos se ei ole päällä.

                                                  Comment


                                                  • Kiertää vapaana ihan ongelmitta. en tiedä toimisko formulassa mutta ei se näissä vehkeissä siitä ole kiinni :D

                                                    Comment


                                                      Originaali on lähes varmasti väyläpeli, eli ei onnistu yleismallin ohjaus.

                                                      Comment


                                                      • Oulussa powerflashilla tarjottiin asennettuna kaukkari-eberiä hintaan 1900eur profiilin autoon. Minkälaisia hintoja muilla on ollut?

                                                        Comment


                                                        • Aamulehden välissä oli AD-huollon tarjous Webasto asennettuna 1190€, ymmärsin että 4kw kellolla.

                                                          Comment


                                                          • Jaahans se päätti eberi tänä aamuna lopettaa toimimisen. Ilmeisesti pääsi jostain katselemaan, että takuu meni justiinsa pari kuukautta sitten, joten huoletta voi nyt hajota. Elikkäs yritin jo viime viikolla laittaa purkin normaalisti lämpiämään R+:lla ja pahaa aavistamatta käppäilin autolle. Sehän oli kylmä. Aattelin, että taisin sittenkin unohtaa laittaa eberin päälle. Tänä aamuna tein saman. Nyt kyllä tarkistin kaukosäädöstä, joka alkaa olla lämmintä. Näytti, ettei lämmitys ole päällä. Laite sammui siis itsestään eikä mitään vikakoodeja tullut ulos (siis näyttöön ERR). Tästä sisuuntuneena kävelin autolle ja käynnistin napiskasta -> käytti valon päällä pari sekuntia ja sammui itsekseen.

                                                            Nyt luin vikakoodit kaukosäätimellä ja sieltä löytyi 52, 53 ja 57. Yritin jo nollata virhekoodit, mutta jostain syystä nuo samat siellä vielä pyörii. Epäilisin kuitenkin, että noista osa on tullut jo aiemmin, kun kerran oli eberin pakoputki mudasta tukossa, ja toisen kerran lumesta.

                                                            Elikkäs, mistä kannattaisi nyt lähteä liikkeelle? Ihka ensimmäisenä, tapaukseen liittyen tai liittymättä, käyn hakemassa tuon ctecin, kun se on pitänyt jo vuoden päivät hommata.

                                                            Comment


                                                              R+:ssa on viimeisin ja neljä edellistä vikakoodia. Viittaisi tukkeutuneeseen pakoputkeen, jos kerran se on ollut mudasta tukossa niin varmaan vielä jotain töhnää jäänyt putkeen. Jos se on kovasti yrittänyt käskystä käyntiin, niin sitten muuten karstoittunut. Putket ensteks puhtaaksi ja kakesta vikakoodien nollaus että näkee mikä koodi tulee. Itse asiassa en löytänyt 52 ja 57: aa, tarttee katsoa kotona lisää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X