Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Erittäin runsas bensan katku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    En mie noista uudemmista tiedä, mutta jos noissakin kerätään tankkihöyryt vielä venttiilin kautta moottoriin, niin piripintaan tankattuna voi otollisissa olosuhteissa imeä höyryjen sijasta nestettä.

    Comment


    • #32
      Moi!

      Liekköhän hämylle koskaan selvinny hajun aiheuttajaa?? Itte olen myöskin huomannut ihan puhtaan bensiinin hajua, kun näin pakkasilla auton käynnistää. Eikä ole väliä lämmittääkö säteilyttäjällä ennen starttia vai ei.
      Lämpimän koneen käynnistyksessä ei hajua synny ja tosiaankin ihan kuin suoraan pakoputkistosta se haju tulisi. Ja mullahan koneena on tuo 2.4 bensapannu

      Comment


      • #33
        Jatketaan tänne samasta aiheesta. Autona -00 A6 C5 Avant 1.8Tq. Ollut nyt vaimokkeella ajossa ja itse en ole paljoa ajellut joten paha sanoa milloin ongelma alkanut. Kesällä vaihdoin autoon itse Lambdan ja putsasin mafin. Keväällä autoon on vaihdettu bypass-venttiili.

        Autossa on alkanut ilmetä voimakasta bensan hajua, joka tulee sisälle puhaltimien kautta. Ilmenee tyhjäkäynnillä. Hyvin nopeasti alkaa haisemaan ja jo liikennevaloissa noin 10sec jälkeen alkaa haista ja voimistuu. Heti kun lähtee ajamaan niin haju alkaa hävitä. Ilmeisesti ilmavirta huuhtelee pois ja ei pääse sisäilmanottoon.

        Haju on nimenomaan bensan haju, ei pakokaasu. Jos ilmastointi on päällä niin haju on miedompaa. Ehkä ei ole aikaisemmin kiinnittänyt niin huomiota kun ilmastointi ollut aina päällä. Konepellin alle kurkatessa haju tuntuu siinä moottorin kohdilla, mutta nopeasti katsottuna ei löytynyt mitään vuotoja. Vikakoodeja ei asiaan liittyen ole. Bensankulutus on normaalin vaihtelun piirissä. Auto tuntuu ja käyttäytyy ajossa ihan normaalisti.

        Onko hyviä ideoita ongelman paikallistamiseksi. Ei viitsisi alkaa vaan vaihtamaan osia randomilla ja toivoa, että joku korjaa ongelman. Mietin että jos jättäisi pitemmäksi aikaa auton tyhjäkäynnille ja katsoisi kertyykö johonkin bensaa. Vuotohan ei tarvitse olla iso vaikka haju onkin voimakas.

        Comment


          #34
          Olethan satavarma ettei ole huohotin ongelmaa? Bensavuodot jos pääsee "häistämään" ruiskuautoissa puhutaan kohta tulipalosta :( !.
          Tulee mieleen se letkunpätkä joka menee bensanpainesäätimestä imusarjalle, mulla se oli niin hapero että vaidatin ennen kun rupesi vuotaa, bensapainetta kun on sen verran että tulipaloriski, you know!

          Comment


          • #35
            Kyllä se voisi olla huohotin ongelma en ole sitä vielä kerennyt katsoa ja sain muualtakin vinkin että voi aiheuttaa bensanhajua jos ei pääse huohottamaan.

            Mitään vuotoa en löytänyt mistään vaikka annoin melkein tunnin käydä tyhjäkäynnillä ja pohjapanssari(suoja) irti. Ei jättänyt lätäkköä alleen, ei edes tippaa. Bensan hajukin oli jotenkin miedompaa nyt, mutta selvästi haisee sieltä moottorin takanta. Eli siis moottorin ja ohjaamon tulipellin välistä tuntuisi katkun leijailevan.

            Tosin havaitsin, että kone on nyt syönyt vähän öljyä. Katsoin öljyt varmaan reilu kuukausi sitten (samalla kun vaihdoin lambdan) ja oli ihan normaalisti. Nyt oli aivan alarajalla. Ajotietokone ei tosin vielä herjannut mitään. Puolisen litraa pistin lisää. Pitää seurata. Voiko liittyä samaan ongelmaan että öljyä menee? Aiemmin ei ole kuluttanut öljyä.

            Comment


              #36
              Mulla kävi sama lailla että öljynhajua kabiiniin liikkennevaloissa ja öljynkulutus lisäntyi.
              Tepolta tilasin tämän ja problem solved. Oljynkulutus palautui normaalitasolle.

              Comment


              • #37
                Tutkin eilen lisää tuota huohotinjärjestelmää ja paskanahan se on. Killerin antaman linkin kuvasta tuo osa nro2 on ihan kunnolla halki ja ympäristössä on reilusti mustaa töhnää, mitä ilmeisemmin öljyä.

                Hinnalla tuo korjaussarja ei ole pilattu. Nuo osat ovat vain vähän hankalassa paikassa vaihtaa. Mitähän kautta sinne pääsisi parhaiten käsiksi?

                Kiitoksia vielä Killerille avusta ja vinkistä mistä vika löytyy! Jotenkin omaan nenään haisee kuin bensa, mutta kaipa se on öljyn hajua. Alettava haistelemaan enemmän näitä litkuja niin seuraavalla kerralla tunnistaa mistä kyse. :)

                Comment


                • #38
                  Yhteen passattiin vaihtaneena osaan sanoa että sain itse vaihdettua kun siirsin vain paisarin sivuun. Kaikki letkut kiinni. Ahdasta on mutta onnistuu ilman imusarjan irrotusta. Hankalinta on irroitella niitä huohottimen yhteydssä olevia pieniä letkuja jotka on jämähtäneet toisiinsa.
                  Mulla otti jotain 3h. ja kädet ihan naarmuilla.

                  Comment


                    #39
                    Itse otin paisarin lisäksi vielä kaasuläpän irti, antoi vähän paremmin tilaa.

                    Comment


                    • #40
                      Tuli eilen itse vaihdettua nuo Tepolta tilaamani huohottimen osat tulevan appiukon kanssa. Pakko sanoa, että jossain vaiheessa aloin jo olla sitä mieltä, että olisi ehkä kannattanut maksaa se huoltamon hinta tuosta työstä :). Oli muuten v****mainen paikka työskennellä.

                      Vaihto kuitenkin onnistui vain siirtämällä paisaria sivuun. Vajaa 3h meni aikaa ja kädet myös ihan naarmuilla. Vanhat osat lähtivät mukavasti kappaleina irti. Olivat jo valmiiksi ihan muruina. Uusien tilalle saaminen olikin vaikeampaa. Tuntui että varsinkin tuon putken liuttaminen siihen kumiseen t-haaraan oli todella vaikeaa ahtaassa tilassa, kun ei saanut yhtään voimaa. Valmiina pakettina se ei kuitenkaan mahtunut taipumaan paikallee. Sitten vielä letkupantojen kiristäminen tuotti ongelmia, kun meisselille ei meinannut löytyä reittiä mistään.

                      Vanhoista osista sen verran, että päältäpäin katsottuna huomasin vain yhden halkeaman, mutta lopulta osat olivat ihan täysin lahonneita. Kuminen t-haara oli valmiiksi hajonnut kahtia ja se moottorilta tuleva muoviputki oli täysin halki ja katki. Kumma kun vähän öljy haiskahti :). Enemmän kummastuttaa miksi oireet alkoivat tuntua vasta tässä kesällä. Ei tuollaista jälkeä kuukaudessa tai parissa tule vaan onhan tuon täytynyt syntyä jo pitemmän ajan saatossa.

                      Vanhat osat

                      Comment


                        #41
                        Tuossapa muutama räpsy oman auton hajonneesta huohottimesta. Oli "lievästi" rikki.
                        https://picasaweb.google.com/1046656...01/18tBreather

                        Comment


                        • #42
                          Mulla haisi pahasti bensa S4:sessa.. Ei sillä loppuvaiheessa voinut ajaa!

                          Vaihdoin bensapumpun tiivisteen, joka ei auttanut..

                          Vika löytyi varapyöräkotelon yläkulmasta ( pikku reikä, joka tuprutti auto käynnissä höyryjä hyttiin )


                          Nyt ei ole haissut, kun laittoi hiukan massaa!

                          Comment


                          • #43
                            Nostetaan vanha aihe uudestaan ylös.

                            Omassa A3:ssa ruvennu haisemaan bensa sisällä kun auto ollut hetken käynnissä. Yritin haistella pellin alta, ja haju tuntuisi tulevan kaasuläpän kohdalta. Tod.näk huohotin vika.

                            Samasta paikasta kuuluu vaimea suhina, eli jostain tuntuisi vuotoa tulevan. Suhina kuuluu voimakkaammin kun kone sammutetaan. En vain saa paikannettua mistä suhina voisi tulla..
                            Voiko tuo olla syy myös bensan katkulle hytissä?

                            Comment


                            • #44
                              Bensan haju

                              Aloin kuukausi sitten ajaa taksia A4 B5 -95 -autolla ja lähes joka vuorolla pari asiakasta valittaa bensan hajusta. Viime yönä esitin eräälle asiakkaalle, että voisiko haju tulla vuotavasta lämppärin nesteestä, niin hän oli ehdottomasti sitä mieltä, että bensa haisee. Kohta sen jälkeen tarkistin konehuoneen, enkä löytänyt mitään vuotoa. Pakosarjan tiivisteet olen vaihtanut, joten ei haju voi mielestäni pakokaasustakaan johtua. Tosi inhottava vika. Mahtaisiko kenelläkään olla käsitystä, mistä haju voisi tulla?

                              Comment


                              • #45
                                Haljennut huohotin on se yleisin, imusarjan alta löytyy sellainen mutkaputki. Muuta bensan hajua aiheuttavaa en keksi.

                                Comment


                                  #46
                                  Toisessa ketjussa on sinulle Pecka ehdotettu jo että huohottimet soseena imusarjan alla.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kiitokset kaikille vastaajille ja erityisesti Porkkikselle, Teukalle ja Killerille ja heille tiedoksi, että väänsin ruuvarilla imusarjan alla olevaa mutka -huohotinputkea, joka rapsahti heti poikki. Oli kuin korppu kuiva ja hauras. Toivottavasti sen vaihto korjaa ongelman. Nyt vain herää kysymys, miten sen voi vaihtaa, irrottamatta imusarjaa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Minä vaihdoin 1.8t:hen irroittamalla kaasuläpän, tuolla jotain kuvia:
                                      https://photos.app.goo.gl/oD7NVzqFjRETS4H39

                                      Comment


                                      • #49
                                        Mä olen vaihtanut kahdesta autosta sen ainoastaan kääntämällä paisarin pois tieltä. Ahdasta on.
                                        Hankalinta on letkujen irrottelu kun ovat totaalisen jumissa toisissaan.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X