Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a3 1.8t savuttaa lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a3 1.8t savuttaa lämpimänä

    Nyt tarvitsisi tietämystä kyseiseen hommaan eli Audi savuttaa.Vika ilmenee kun kone on lämmin.Eli kun pysähtyy johonkin ja antaa olla tyhjäkäynnillä niin putkesta nousee rutkasti savua.Öljyt ja suodatin juuri vaihdettu.Öljyä pitää lisäillä normaalia enemmän.Voiko olla turbossa vika jos ei pidä minkäänlaista ääntä ajossa eikä tehotkaan ole kadonnut mihinkään.Nyt kaipaisin apua kiperästi kiitos!

  • #2
    Venttilinohjuri ohjurikumit menneet

    Comment


    • #3
      Siis eikö pölläytä yhtään kylmänä kun käynistää sinistä savua?

      Comment


      • #4
        ei pölläyttele kylmänä yhtään.Sitä tässä oon ihmetelly ja kaikki sanovat,että turbossa vika mutta ei viittis sitä vaihtaa kun ei kuulosta,että se ois menny sököks.Paljon tulis nuo ohjurikumit maksamaan?

        Comment


        • #5
          Kuinkas paljon sitä öljyä nyt sitten menee? Mulla ei oireile muuten kuin öljyn kulutuksena. Välijäähyn tsekkasin juuri eikä siellä paljoa öljyä ollut. Oletus on että se palaa. Mulla menee 3 litraa 15tkm matkalla. On tuplaantunut ns. Normaalista reilun litran kulutuksesta viimeisen 20tkm aikana.

          Comment


          • #6
            litran saa melkeen laittaa 1-1.5tkm:lle.

            Comment


            • #7
              No nyt on kyllä roima öljyn kulutus. Suosittelen kyllä lämpimästi pikaista diagnoosia. Jos jotain saat selville muista päivitellä myös tänne.

              Comment


              • #8
                Ohjurikumit kumit maksaa Laakkosella noin 12 eur/kpl. Siitä muodostuu yli 200 eur hinta ja asennus päälle 400 eur vähintään elikkä noin 600-700 eur remontit.

                Comment


                • #9
                  Turbo on väljä. Nappaa imuputki irti ja kokeile turbon akselista sormella onko väljä. Jos ois venttiilinvarren tiivisteet niin se pöläyttää eniten käynnistyksen yhteydessä. Turbo taas lämmetessään.

                  Comment


                  • #10
                    puristuspaineiden mittaus on kanssa halpa, nopea ja hyvä keino todeta itse moottorin kuntoa ennenkun rupeaa silmittömästi purkamaan... varsinkin näissä öljynkulutusongelmissa...
                    mittaus todella helppo tehdä myös itse... mittari maksaa ehkä jopa 20€...

                    edit: puolat ja tulpat irti, kiertää mittarin letkun tulpan reikään, kaasu pohjaan (eli kaasuläppä auki) ja eikun pyörittämään startilla noin 5 sekunttia,, tämän jälkeen katsoo mittarin näyttämän lukeman...
                    Viimeksi muokannut johny1332; 18.8.2015, 09:26.

                    Comment


                      #11
                      Voihan niitä ostaa laakkoselta tai muulta merkkarilta 12e/kpl, jos niin tahtoo. OEM-kamaa (sanan varsinaisessa!) löytyy kuitenkin alle 50snt/kpl, kun vähän näkee etsimiseen vaivaa. Laatu on tasan sama.

                      Noh niin tai näin. Itsekin kyllä tsekkaisin/huollattaisin/vaihtaisin/päivittäisin turbon ensin.

                      Comment


                        #12
                        Komppaan porkkista, itsellä ollut aikoinaan tasan samoilla oireilla viallinen turbo ja vuoti pakopuolelle, huomasi jo taka puskurista minne öljy katosi.

                        Comment


                        • #13
                          Pöläyttää eniten kun käytät tyhjäkäynnillä autoa noin 2 min ja polkaset kaasua. Silloin ohjurit on kuluneet ja päästää ölyä tyhjäkäynnillä ohi.
                          Minulla ahdin kun oli kaputt, niin kiihdytyksessä työnti sinistä savua.

                          Comment


                          • #14
                            jooh elikkäs. Turbohan se oli pamahtanut rikki.Väljystä oli niin hemmetisti.Uus turbo tuli nyt tilattua ja sit kasailemaan. mitä öljyä suosittelisitte kyseiseen autoon?

                            Comment


                            • #15
                              Samanlaista vikaa omassa aa nelosessa(b5 2001 awt). Kylmänä ei savuta ollenkaan, mutta koneen lämmetessä alkaa tupruttaan sinistä/harmaan väristä usvaa. Turbo on vaihdettu huoltokirjan mukaan n.70tkm sitten että voiskohan tuo jo nyt olla porsinut? Savun haju myös ihmetyttää kun ei oikeen öljyllekkään haise , vaan enemmänki semmonen kumin ja laahaavien jarrujen haju :)

                              Comment

                              Working...
                              X