Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ajovalojen korkeussäätö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ajovalojen korkeussäätö

    Olisikos jollain tietoa onko ajovalojen korkeussäätö toimittava katsastuksessa?

    #2
    Kyllä varmaan, mutta tuskin kokeilee.

    Comment


    • #3
      Kaverilla tuli vikalistalle merkintä kun ei Bemarin ajovalojen korkeussäätö toimiminut.Tuli sitten muitakin merkintöjä ja auto hylättiin katsastuksessa.Korjaamolla huomasivat ettei siellä ollut edes niitä moottoreita eikä piuhoja,koska auto oli Jenkeistä uitettu eikä kyseistä varustetta siellä tarvita.

      Comment


      • #4
        Kylläpä mie luulen, että niiden pitää toimia...Huhujen mukaan on katsastusmiehestä kiinni, että päästääkö läpi vai tarkastaako ees niitä. Mutta kyllä mulla ainaki on semmonen käsitys että korkeussäädön pitää toimia...

        Ainakin silloin, jos vaihdat jotku "tuning-valot" tilalle, niin tarkistavat, että toimiiko korkeudensäätö.

        Comment


        • #5
          pitäähän niiden toimia. Tuon sähköisen tarkistaa autosta, mutta kerran katsoi myös manuaalisäädön, joka sattui olemaan hieman epäkunnossa ja eikun korjaukseen.

          Comment


            #6
            Minkä ihmeen manuaalisäädön?

            Comment


              #7
              Saattaa tarkoittaa sitä namiskaa kojetaulussa. Mulla sellainen on, mutta miksi se olisi myös autossa, jossa on sähköinen säätö?

              Comment


                #8
                Pyhällä hengelläkö se sun systeemi sitten toimii vai jos ei ole sähköinen?

                Joissakin autoissa on manuaalinen "pikasäätö" umpion takana, mutta ainakaan B3/B4-korin audeissa ei. Muista ei niin havaintoa. Lötkössä moinen taitaa ainakin olla(?).

                Comment


                  #9
                  Mun -89-lötkössä sellainen manuaalinen vipusysteemi on kyllä.
                  Ja sähköinen säätö tarkastetaan katsastukessa (jos tarkastetaan), mun Poloon tuli siitä korjauskehoitus rekisteriotteeseen.

                  Comment


                    #10
                    Näin siinä käy kun ajattelee jotain ja kirjoittaa toista. Tai sinnepäin. Tai ei ajattele. Ei voi edes puolustella, että väsyneenä kirjoitin kun aamupäivällä.

                    Minä jotenkin mielsin tuon sähköisen säädön sellaiseksi, jossa auton kuorman mukaan taka-akselin tunnistimen mukaan valot säätyvät. Sähköisesti. Tietenkin.

                    Comment


                      #11
                      Lötkössä löytyy umpioiden päältä heti konepellin alta mustat ovien lukkonuppien tapaiset nupit joista saa valittua eri asentoja ajovaloille. Manuaalinen, mutta ei sähköinen. Ikinä ei ole kyseistä nuppia tarvinnut vedellä.

                      Comment


                      • #12
                        jeps ..juuri noit aumpion omia säätöjä tarkoitin ns. muoviruuvit :). Tuo ulosanti taisi olla hieman sekav a.

                        Comment


                        • #13
                          Hylsy katsastuksessa ajovalojen korkeudensäädön takia.

                          Ei sitten menny läpi kun toi korkeussäätö puuttuu.
                          Mitenkäs toi olis helpoin toteuttaa että sais läpi? Inssikin sano et hyvinhän noi näyttää mut säätö pitää olla.
                          Ideoita?

                          Comment

                          Working...
                          X