Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt ottaa päähän!!!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jaa, tää menee osittain iloselle puolella mutta enemmän painottuu tänne.
    Päätin tänään rykästä vähän pidemmän kävely lenkin pitkästä aikaa (varmaaan vuoteen). No pääsin 3,5km kotoa ja alkoi satamaan vettä. Satoi sitten oikeen kunnolla ja kun olen aika jääräpää niin kävelin loppumatkankin mitä olin ajatellut. Tulihan sitä käveltyä kuitenkin 9,5km tälleen ihan kylmiltään 1,5 tuntiin :)
    Mutta se mikä tästä tekee tän ketjun jutun. Se että heti alkoi satamaan tota helvetin vettä.

    Comment


      Napsahti pala köykömiiniä nokkaketjun kiristäjästä irti kun sitä irroitin -.- Eipä uskalla enää takaisin tuollaisena laittaa. Noh tuleehan vaihdettua sitten sekin. Ei kellään olis yhtään AEB koneeseen?
      Hyllyssä olleet männänrenkaatkaan ei sopinu.

      Comment


      • Kesän 1. kunnon maastolenkki kun sattui kerrankin aikataulut yhteen kaverin kanssa niin eiköhän 20km kohdalla XT:n takanapa päätä muuttua molempiin suuntiin vapaasti rullaavaksi. Noh, kypäräkin näyttää olevan vuodelta 2000 ja pehmusteet finaalissa, eli ei kun osakaupoille ennen seuraavaa lenkkiä!

        Comment


          Shimanon navoista en tiedä, mutta joissain merkeissä on kyllä helppo vaihtaa se vapaaratas. Hyvällä tuurilla putsaaminenkin saattaisi auttaa.

          Comment


          • Kyllä tuo XT:kin pitäisi olla vaihdettava. Täytyy tänään käydä kyselemässä uutta vapaaratasta. Kummallisin juttu tuossa on, että navalla on maastossa ajettu ehkä 200km.

            Comment


            • XT:n takanavan rakenne on huono, juttua löytyy netistä. Itelläkin meni paskaksi ja sain takuuseen uuden takanavan. Ilmeisesti parannettu tätä uutta mallia. Itse vaihtaminen hankalaa, vaatii erikoistyökaluja.

              Comment


                Omasta Hopen navasta lähtee vapaaratas irti ilman työkaluja :) Toki takapakka pitää ennen sitä irrottaa. Jotkut on vaan tehty helpommin huollettaviksi.

                Juhon kannattaa varmaan kysellä tuota takuuta jos on noin vähän ajettu napa.

                Comment


                • Ei mennyt enää takuuseen kun ostokuitista ei ole mitään havaintoa. Otin sitten SLX:n navan tilalle. Siinä on kuulemma teräksiset sisukset, eli on hieman painavampi mutta kestänee paremmin.

                  Comment


                    Alkaa A:lla ja loppuu I:hin. Kokoajan pelko persiissä, että jotain räjähtää, vaikka vehjettä pidetäänkin kuin kukkaa kämmenellä.

                    Comment


                    • Ei laitteiden mahdollisesta hajoamisesta kannata stressiä ottaa. Jos ne räjähtää, niin siitten ne räjähtää. Laitellaan sitten räjähdyksen jälkeen kuntoon tai tehdään vaihtoehtoisia järjestelyjä, mutta koska useimmiten elämä ei ole yhdestä autosta kiinni niin turha siitä on liikaa huolta kantaa.

                      Tulevaa kun ei voi määrittää eikä menneitä voi muutta, niin koitetaan nyt elää sitten vaikka tätä hetkeä. Jos kaikki on nyt hyvin niin miksi pilata päivä murehtimalla huomista. Jos taas nykyhetkellä on huolia, niin nehän on vain tulevaisuuden voitettuja haasteita. Isä minulle koko nuoruuteni jaksoi toistella, että: "Asioilla on tapana lopulta aina järjestyä."

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
                        Alkaa A:lla ja loppuu I:hin. Kokoajan pelko persiissä, että jotain räjähtää, vaikka vehjettä pidetäänkin kuin kukkaa kämmenellä.
                        Aniitti?

                        Comment


                          Anoppi?

                          Comment


                            Alkoholisti :D
                            Hienosti elexter kirjoitit ja näinhän sitä pitäisi elääkin, mutta kaitpa sitä stressaa liikaa kaikkea mahdollista ja tulevaa.

                            Comment


                            • Autosubbari myynnissä, paljon vaan kysellään onko vielä myynnissä ja ollaan tulossa hakemaan, mutta sitten ei kuulukaan enää mitään eikä tullakaan. Jollain taas on rahat vähissä, no kannattaako sitä edes kysellä jos ei rahaa ole. Onneks en sentään autoa ole myymässä, saattais siinä jo palaa kunnolla käpy.

                              Comment


                              • Kesäloma alko. Hirvee flunssa samaan syssyyn..

                                Comment


                                • Isäukon autoa olin menossa tankkaamaan Venäjälle, mutta tavaratilassa ollut rengas aiheutti komplikaatioita Venäjän tullissa ja käännyttivät Suomeen. Täällä sitä vieläkin ootellaan, että saisivat dokumentit ja sakot tehtyä. Rengas vanteella on ok, mutta pelkkää rengasta ei saa viedä rajan yli.

                                  Comment


                                    Vuosiin ei ole niin selvästi mennyt arviointi pieleen, kun kotimatkalla vilkaisi luurista kalenteriin ja huomasi, että tänään on torstai. Onhan?...

                                    P.S. Tämän hetken "vaiheita" kun tarkemmin ajattelee, niin ei olekaan varma, onko oikeasti siitä pettynyt. Päähän ottaa kuitenkin...
                                    Viimeksi muokannut tim71; 4.6.2015, 17:21.

                                    Comment


                                      Tämä päivä on ollut melkolailla annelista.

                                      Comment


                                        No kohtahan sitä jo saa taas napsauttaa.

                                        Comment


                                        • Kaveri vaihdatti keväällä renkaat jossain karvakäsien autopesulassa. Nyt meni jarruletku poikki ja piti ottaa rengas pois, niin nehän onkin ammuttu ihan huolella kiinni. Letkun sain vaihdettua, mutta kolme rengasta on ja pysyy kiinni. Minulla on hyvät vääntimet, mutta rajansa niittenkin kestävyydessä. Ehdotin että tehdään 3/4 vääntimeen 19 millinen hylsy, jos muunninta 3/4-1/2 ei suoraan löydy. Se napa josta saatiin pultit irti, niin tietysti ne pultit pyörii nyt tosi nihkeästi, eli vähintäin jengatapilla pitäisi käydä napa läpi ja vaihtaa uudet pultit. Tulee aika kallis renkaanvaihto.

                                          Mietin vain tuossa, että aika ison laskun saa rengassesongin aikana tehtyä asiakkaille, kun urakalla paukuttaa pitkää päivää pyssyllä renkaita kiinni. Jos nyt vaikka ajatellaan, että pahimmillaan tuosta otetaan alkuperäiset aluvanteet rälläkällä irti ja sitten ihmetellään napoja.

                                          Se jarruletkukin mikä oli hajonnut, niin oli hajonnut asennusvirheen takia. On hanurista joutua korjaamaan autoa sen takia, että sitä on joku korjannut.

                                          Comment


                                            jos muunninta 3/4-1/2 ei suoraan löydy
                                            Kyllä noita on saatavana mutta eivät nekään kestä mitä tahansa. Juuri yhden voimamallisen rikoin käsin vääntämällä kun Octavian etunapa oli oikeasti tiukassa.

                                            Comment


                                              Juuei, kyllä se puolen tuuman kara napsahtaa jos sitä kolmen vartin vääntimellä vääntää. Riittävän jykevä iskevä kone olis melkein parempi vaihtoehto. Noita tuli aina silloin tällöin vastaan kun ite renkaita vielä töikseen vaihtelin. Yleensä oli isäntä itte vaihtanut edellisellä kerralla pyörät ja vetänyt kiinni niin että pysyy. Siinä ei nimittäin paljon tien päällä varapyörää vaihdeta jos sen on satakiloinen äijä vetänyt metrin varrella hartiavoimin kiinni.

                                              Comment


                                              • Toinen vaihtoehto olisi hitsata 19 millisen 1/2 voimahylsyn selkään 3/4 vääntimeen sopiva hylsy. 31mm on pultinreiän halkaisija vanteessa, eli siihen pitäisi voimahylsy upota.

                                                Ehdotin että vie karvakäsien irroitettavaksi pultit, mutta ei uskalla viedä enää sinne lisää rikottavaksi.
                                                Minun pulttikoneessa ei riitä potku alkuunkaan. Sitäkin ehdotin, että vie jonnekin muualle rengasliikkeeseen, kun jos toiset kiristävät pultteja ammatikseen, niin jonkun täytyy ammatikseen niitä availla.

                                                Kahden metrin varrella kokeilin tunnustellen, mutta hajoaa nuo minun avaimet, jos alkaa tosissaan vääntämään. Sen verran joustoa oli vääntimessä, että ei kannattanut lekalla avustaa. Tuolla voisi lähteä iskemällä, kun laittaisi sen 3/4 vääntimen, väännön päälle ja lekaa varteen. Jos ei sitten jostain löydy tarpeeksi tehokasta pulttikonetta.

                                                Olen tiukkoja pultteja nähnyt ennenkin ja Audin kuningaspultti on noilla minun avaimilla väännetty auki, mutta nämä Volvon kartiopultit on ihan oikeasti nyt tiukassa.

                                                Comment


                                                  Joku maatalouskonekorjaamo tai vastaava raskaamman kaluston mesta vois olla hyvä paikka kysyä. Voi toki löytyä ihan henkilöautokaliiberin korjaamoltakin mutta noissa isompia leluja korjaavissa leluissa on yleensä ollut apu kun on jotain oikeasti kiinni olevaa pitänyt saada auki.

                                                  Comment


                                                  • Täytyy kysellä. Tutulla voi olla traktoreitaan varten joku jytkympi pyssy ja Hyrylässä on hyötyajoneuvokorjaamo, josta voisi myös kysyä.

                                                    Comment


                                                      Mikä vittu siinä on ettei ihmiset voi vastata kyselyihin tori.fissä? Aivan asiallisesti oon kysellyt kannettavia ja yhteen viestiin jo laitoin suoraan että mitä maksaa ku laittaa tulemaan postissa. Pitäkööt vehkeensä saatana jos ei raha kelpaa!

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
                                                        Mikä vittu siinä on ettei ihmiset voi vastata kyselyihin tori.fissä? Aivan asiallisesti oon kysellyt kannettavia ja yhteen viestiin jo laitoin suoraan että mitä maksaa ku laittaa tulemaan postissa. Pitäkööt vehkeensä saatana jos ei raha kelpaa!
                                                        Mulla on vähän päinvastainen tilanne, oon itse vastaillu kyselyihin mut niihin mun vastauksiin ei sit vastatakaan enää mitään.

                                                        Comment


                                                        • Torista oli sisko sopinut ostavansa pihakalusteet 200e ja jonkin ajan päästä myyjä soitti, että joku oli tarjonnut enemmän (250e) ja oli luvannut myydä tälle, vaikka oli jo siskon kanssa sopinut kaupat. Mutta ehdotti, että jos sisko maksaa 200e kalusteista 300e, niin hän myykin ne sitten hänelle. On siellä kyllä kaikenlaista vipeltäjää. :D

                                                          Comment


                                                          • Sekun justiinsa saa vejettyä semi- kovan reenin ja kun tulee kotiin sisälle, niin kuuluu, että "tilasin justiinsa pitzat"... Joo... tommosta pitäs sit niiku ruveta mussuttamaa??? No ei kai siinä mikään auta.

                                                            Comment


                                                            • Täytyy kysellä. Tutulla voi olla traktoreitaan varten joku jytkympi pyssy ja Hyrylässä on hyötyajoneuvokorjaamo, josta voisi myös kysyä.
                                                              Kunnon paukku lekalla/moskalla ensin siihen pultin kantaan kohtisuoraan ja sitten vääntelemään.

                                                              Mikko tuon ois varmaan tienny, muttei sattunut muistamaan, jos kerran renkaita työkseen vaihdellu;).

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X