Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 vm93 2.0E ABK nykii vaihtaessa ja liikkeelle lähtiessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 vm93 2.0E ABK nykii vaihtaessa ja liikkeelle lähtiessä

    Eli syyksi olen havainnut että kaasuttaessa hitaasti sieltä löytyy alue, milloin moottori tippuu takaisin tyhjäkäynnille. Eli kun kierroksia nostaa noin 1200 tippuu kone tyhjäkäynnille ja kun kaasua antaa taas lisää niin hetken päästä kierrokset nousevat normaalisti. Eli siellä on ikäänkuin tyhjä väli milloin kierrokset tippuvat takaisin tyhjäkäynnille ja taas alkavat nousta normaalisti kun kaasuttaa hiukan lisää. Kaasuläpän asentotunnistin ei vaikuta asiaan, otin johdon siitä irti ja oire oli sama ja mittaamallakin asentotunnistin vaikutti toimivan. Ilmamäärämittari tuntuu toimivan myös, ollaan kokeiltu toisella ja oire pysyy. Imuilman vuotoja olen etsinyt start pilotilla eikä mitään löytynyt. Myöskään tyhjäkäyntisäätimen putsaus sekä johdon irroitus eivät vaikuttaneet oireeseen. Oisko kellään mitään ideaa. Mulla on konstit loppu.

  • #3
    Kiitoksia linkeistä. Hiukan on vaan erilainen tuo oma vikani. Sen verran täytyy vielä lisätä että pensapumppu sekä suodatin on vaihdettu ja volkkarin ohjelmalla lambdan arvot hyväksi todettu eikä myöskään mitään vikakoodeja löytynyt. Eli vika on tosiaan aina täsmälleen sama oli moottori kylmä tai kuuma, voisi sanoa että noin 1200rpm - 1500rpm alueella kone tippuu takaisin tyhjäkäynnille. Ajattelin vielä nuo kaasuläpät tutkia tarkemmin ottamalle sen kotelon kokonaan irti kun olen sitä vain haitariletkua irrottamalla tutkinut, mutta epäilen että syytä tuohon oireeseen en sieltä löydä. En tiedä voisiko egr vaikuttaa tuohon tosin en tiedä missä se sijaitsee tuossa autossa.

    Comment


    • #4
      No niin. Nyt on sitten tuo läppäkotelo irroitettu ja tutkittu. Pieni reikä siinä sivussa oli hiukan tukkoisen oloinen joten putsasin sen, siitä meni letku johonkin ruiskutus järjestelmälle ja tuo letkukin oli vähän huonon oloinen joten vaihdon senkin, eipä ollut mitään apua. Tuli pyörijäkin siinä sivussa vaihdettua mutta eipä siitä suurempaa iloa ollut. Yksi tuttu sanoi että kannattaisi tsekata sytytyksen alipainesäädin. Täytyy varmaan katsoa sitten kunhan ensin selvitän missä tuo sijaitsee.

      Comment


      • #5
        Ei kannata lähtee selvittelemään, sitä ei ole.

        Comment


        • #6
          Sattuisko muuten kukaan tietämään missä on imusarjan alipaineanturi?

          Comment


          • #7
            Ja itseasiassa tarvisin myös tieoa missä on hall-anturi, EGR-venttiili sekä lambda.

            Comment


            • #8
              Egr-venaa ei autostasi löydy. Lambdat tapaavat pakoputkesta löytyä, ennen ja/tai jälkeen katin. Ko. autosta tietävämmät kertokoon enemmän.

              Comment


                #9
                Lambda on katalysaattorin etukartiossa, altapäin pääsee käsiksi. Sen liitin on virranjakajan kupeessa. Hall-anturi on ymmärtääkseni integroitu virranjakajaan.

                Comment

                Working...
                X