Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B7 1.8T vs. 2.0TFSI

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B7 1.8T vs. 2.0TFSI

    Se ois nyt aika siirtyä vajaavetoisesta b6:sta hiukan uudempaan quattroon..
    Olisi tarkotus ostaa bensa, manuaalilaatikolla oleva nelikko mutta kummalla koneella?

    Oon jo aikani selaillu foorumia ja lukenu kauhutarinoita 1.8t:n öljysihdin tukkeutumisesta ja 2.0tfsi:n öljynkulutuksesta, imupuolelle kertyvästä möhnästä?

    Onko vielä jotain tyypillisiä vikoja mitä kannattaa ottaa vertailussa huomioon? Autossa haen luotettavuutta enemmän kuin taloudellisuutta mikä on parempi tuossa 2.0tfsi:ssä..
    Nykyisellä AVJ 1.8t:lla oon saanu ajella melko vähillä ylinmääräsillä sydämmentykytyksillä sen 100 000km joten propsit sille!

    Kaikki vinkit ja neuvot on tervetulleita!

  • #2
    Mitä enemmän luet foorumia sitä enemmän alkaa ahdistamaan jo ennakkoon. Molemmat hyviä tekniikoita, mutta enemmän itse tykkään 2.0tfsi:stä. Softalla kivasti voimaa (n.250hv) riittää normi rullailuun useammalle. Paljon noista öljynkulutuksista ja öljysihdin tukkeutumisesta foorumilla on kirjoiteltu, mutta ei ole omalle kohdalle sattunut. KopKop.

    Comment


      #3
      Joo jos tätä foorumia lukee niin pois sulkee koko merkin laskuista :) Ite tykkään myös tuosta 2,0tfsi quattro yhdistelmastä. Tarpeeksi voimaa normi käyttöön. Öljyäkin vie mutta en koe sitä ongelmaksi vielä. Kunhan jaksaa pitää huolta että sitä on...

      Comment


      • #4
        Jos luotettavuutta ja helppohoitoisuutta olisi hakusessa, niin itse valkkaisin 1.8:n. 2.0:ssa itseä häirinnyt karkeahko käyntiääni, mutta toki voimavaroiltaan mukavampi noista kahdesta. Toisaalta meillä sattui sellainen 2.0 kone mikä ei öljyä kuluta mainittavasti, ei siis ole 15tkm/1v vaihtoväleillä huomannut tikusta mainittavaa pinnan laskua. Kaksilitraisessa on sitten bonuksena kaikenmaailman himmeliä liittyen bensan paineistukseen ja nokkien ajoitukseen, jotka nyt meillä on aiheuttanut harvakseltaan harrastustarvetta. Bensapuolella vaihtelin ennakoivasti korkeapainepumpun kupin ja bensanpaineanturit. Jotain pientä olisi vielä tehtävä kun joskus kylmäkäynnistyksessä tahtoo olla hitusen pitkä vieteri. Nokkien ajoituksen härö hävisi säätöventtiilin vaihdolla ja fortehuuhtelulla. Kilsoja noin 150tkm ja ajeltu kiinteällä huoltovälillä.

        Comment


          #5
          Ite oon joutunu vaihtaa termarin, huohittimen, venakopan tiivisteen, no tietty jakohihna on melko pakollinen ja mulla on kans korkeapainepumpun kuppi mut en oo sitä jumppaa saanu ajateltua edes. Et onhaa näis kaikkee

          Comment


            #6
            1.8t on sen ikäinen, että lähes kaikki huohotuksen osat saa vaihtaa. Samoin alipaine puolen kaikki venttiilit ja säätimet. Samoin termaria ja j-plugia menee sekä venakopan että ketjunkiristäjän tiivaria.
            2.0 koneen ainoa oikea ongelma on minusta öljynsyönti, jota ei voi ostaessa tietää ja on kallis korjattava. Muutenhan se vie jumalmoottoria ihan 100-0. Toki alkaa siinäkin tiivarit olla haperoa, pcv vuotaa, N81 ja sen takaiskut vuotaa, jne.

            Comment


            • #7
              Mitkähän mahtaa olla tfsi tekniikassa oleellisemmat erot vanhempaan 1.8t malliin (a4 esim. alle 04vm...) Näin aihetta hipoen. :)

              Comment


                #8
                1.8T suuttimet imusarjassa, FSI kannessa suoraan palotilaan. Kannattaa googlettaa FSI tekniikkaa niin ymmärtää.

                Comment


                • #9
                  korkepainepumppuu ym ym..

                  Comment


                  • #10
                    Mitäs osia saa olla valmiina vaihtamaan, kun ostaa 250tkm ajetun B7 2.0T quattron?

                    Comment


                    • #11
                      Mitä tuohon 250tkm ajettuun on jo osia vaihdettu ja milloin? Jos just huollettu niin ei mitään :=)

                      Comment


                      • #12
                        Audi A4 hyvät koneet?

                        Vaimolle kahtelen uutta rouskua tossa 8-13t hintahaarukassa. Kiinnostais erityisesti bensakoneet 1.8-2.0 turbolla mutta näitä ongelmia kun suuria on ilmennyt 2006-2012 vageissa niin pitää oikeen kysellä mitä koneita sitä enää uskaltaa ostaa?

                        Eli uudempikoppasissa b8 oli niitä männänrengasongelmia kannattaako ne unohtaa kokonaan vai onko ne esim. jonkun operaation jälkeen käyttökelvollisia vehkeitä?

                        Vai pitääkö tyytyä vanhempaan b7? Se vanha 1.8t on kai vielä luotettava mutta entäs nää 2.0tfsi?

                        Comment


                          #13
                          Mää oon nyt ajanu bgb koneisella b7 2.0tfsillä vajaan 40tkm ja ei oo tarvinu 12-15tkm öljynvaihto välillä lisäillä kertaakaan. Omistusaikana ei oo ku pcv tarvinu vaihtaa muuten toiminu hyvin

                          Comment


                          • #14
                            Täälä kans bgb koneinen 2.0 tfsi, öljynkulutus hyvin pientä, n. 1dl/1000km

                            Comment

                            Working...
                            X