Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1.8t kytkin

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Vauhtipyörän pultteja kiristäessä, onko suositeltavaa lukita kampuraa kuningaspultista, vai tykkääkö jokin paikka huonoa?

    Mitä muita TSI-ratkaisuja vauhtiksen lukitsemiselle löytyy?

    Comment


      #32
      Pistät pultteja paineasetelman kiinnityksen reikiin ja pidät jollain lattaraudalla niitä pultteja vastaan. Siihen kyllä tarvitsee kaverin mutta kuitenkin.

      Comment


        #33
        V6 koneita olen lukinnut kampurasta, siihen tarkoitetulla lukituspultilla. Tai sitten tällä omatekemällä patentilla, joka ottaa stressin pois kampuralta niin ei tarvitse pelätä että lohko halkeaisi pultin kohdalta (mitä se tuskin tekeekään).

        https://picasaweb.google.com/1046656...29747998020306

        Comment


        • #34
          Ite oon kans käyttäny tollaista okkimin kuvan mukaista.

          Comment


          • #35
            Kampuran lukitustyökalun väsäilin jo itse, joten sillä olisi ainakin helppo lukita kuningaspultista.

            Tuo Mikon linkkaama taitaa olla se virallinen tapa hoitaa asia. Voisihan tuosta vanhasta kaksoismassapyörästä teurastaa hammaskehän ja väsäillä tuollaisen, niin eipähän tarvitse pelätä että kampura kieroutuu. :)

            Kiitokset vinkeistä!

            Comment


            • #36
              Ja tollasenhan voi nyt tehdä lähes mistä tahansa kovasta materiaalista. Tuo oma on tehty nylon palikasta, joka oli helppo rälläkällä leikellä oikeaan muotoon, ja on kestäny jo monet käyttökerrat.

              Comment


                #37
                1.8T:hen RS2 kytkin

                Mulla olis hyllyssä RS2 asetelma ja levy jonka ilmeisesti sais sopimaan tohon 1.8t (b5 -95) aulikkiin jos vaihtaa vauhtipyörän? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
                Mikä /mistä vauhtipyörä tuohon jos haluaa RS2 sre osat (240mm) saada sopimaan?

                Comment


                  #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja ilyx Näytä viesti
                  Tuon (kiinteä vp) kaveriksi kannattaa ilmeisesti hankkia S2 kytkinpaketti. Tässä on todettu että ainakin S2 3B paketti soveltuu 1,9tdi:n kanssa, joten sama pätee varmaankin myös tuohon 1.8t:hen? Molemmat 5v laatikolla.

                  Ja miksiköhän Sachsin nettikataloogi ei tarjoa valmista kytkinpakettia S2 3B:hen, mutta erikseen asetelma ja levy kyllä löytyvät?

                  Edit. Onko Tepon myymä paketti LuK vai Sachs?

                  Edit2. Vastaan itse itselleni.



                  Lisätään vielä LuK:n osanumero S2 3B kytkinpaketille: 624 0808 00
                  Jos laitan 1,9TDI ahu vauhtikseen 3b kytkin asetelman ja levyn niin käytänkö 3b vai ahu painelaakeria?

                  Edit. Itse itselleni vastaten AHU
                  Viimeksi muokannut Hermann; 3.11.2015, 15:42.

                  Comment


                  • #39
                    Painelaakeri on molemmissa sama, eli Sachs 3151 271 937. Mutta eikös AHUssa ole kaksoismassavauhtis?

                    Comment


                      #40
                      AHU ja ABK koneissa molemmissa kiinteät pyörät mutta kovin erinnäköiset.
                      Kiinnostaisi tietää onko muissa kuin ABK koneissa tasainen kiinteä vauhtipyörä?

                      Comment


                      • #41
                        AHUunkin taisi tulla kaksoismassa joskus 98 tai 99. Ekat -97 mallit oli kiinteellä limpulla.

                        Comment


                        • #42
                          1999 TT AJQ koneisen kytkin...

                          Alkaa olla aika lopuillaan, välistä pienillä kierroksilla lähtiessä "järistää" hiukan ja tosi ylhäällä ottaa ns. kiinni, eli mitä kytkin merkkiä/mallia suositellaan etuveto malliin joka ilmeisesti lastutettu (alunperin se 180 hv) ja olen tsekannu ulkomailta mutta mitä pitää ottaa huomioon, kaksoismassa kytkimen (alkuperäisen) olen ajatellut laittaa.

                          Mitähän korjaamot rankaiseen vaihtotyöstä? Kokemuksia?

                          Tätä olen jo aiemmin kysellyt mutten löytänyt keskustelua täältä.

                          Comment


                            #43
                            Miulla on hyllyssä SRE setti 883082999798, 881861999878. Käykö tuo tuohon 1.8t koneen jatkoksi? Levy on siis 240mm. Vai myynkö pois ja hommaan tuon s2 240mm levyn ja asetelman?
                            Vanhan kasikymppisen Vauhtipyörä olis jo valmiina.
                            Tuo olemassa oleva kytkin setti on siis tarkoitettu 2.0litrasiin poikittaiskoneelliseen, eli kiinteää vauhtista tuosta paketista ei pysty hyödyntämään.

                            Comment


                              #44
                              1.8T 240mm Clutchmasters vauhtipyörä

                              Tuli ostettua Clutchmastersin FW-240-SF vauhtipyörä ja kovastihan tuo näyttää B5 S4/RS4 kytkimelle sopivalta mallilta. Clutchmasters ilmoittaa, että tuote on tehty heidän omlle kytkimille, mutta mua kovasti kiinnostaisi laittaa tuohon budjettiratkaisuna RS4 paineasetelma ja possun voimalinjaan sopiva levy. Onko jollain tietoa, sopiiko RS4 asetelma tuohon?

                              Tuote:
                              http://www.clutchmasters.com/steel-flywheel-fw-240-sf/

                              Comment


                                #45
                                Kyllä se tosiaan 2.7 vauhtipyörältä näyttää. Vaikea sanoa että sopiiko, koska millikin heittoa esim korkedessa on liikaa.

                                Comment


                                  #46
                                  Tässä olis vielä semmonenkin taka-ajatus, että tuo sac-mekanismilla oleva asetelma kaiketi ei olisi niin ronkeli levyn paksuuden suhteen (kunhan ei ole liian paksu). ACL:n 240mm levyn ajattelin tuonne laittaa, kun audin levy ei mene porschen booreihin ja ainakin RX8 levyä noihin on menestyksekkäästi laiteltu. Eikös tuon sac:n pitäisi pikku eroihin mukautua sillä edellytyksellä, että se on nimenomaan ohkaisempi kuin alkuperäinen. Sanomattakin on selvää, että kyse on lähinnä hienosäädöstä...

                                  Edit:
                                  Vaakakupissa ei vähiten paina sekään, että tuota RS4 paineasetelmaa saa alkuperäisenä kotiin alle 200e. Sillä rahalla alkaa kilpailevat vaihtoehdot olla aika vähissä. Voisi jopa kannattaa vähän koneistellakin, jos tartunta ei oo ihan kohdallaan.

                                  Comment


                                    #47
                                    AEB kytkinpaketti AWT:hen ?

                                    Olisi A4 B5 1.8tq AWT 2000,alkuperäisen kytkimen huolto ajankohtainen. Hyllyssä olisi kohtuukilometreillä oleva AEB:n oem kytkinlevy, asetelma ja vauhtipyörä ylimääräisenä. Etkaa selatessa en huomannut muuta eroa noissa kun vauhtipyörän pulttien pituuden. Onko kellään tietoa sopiiko tuo AEB kytkinpaketti AWT:hen? Jos oikein olen ymmärtänyt pitäisi sopia käyttämällä AEB:n pitempiä pultteja?

                                    AWT Vauhtipyörän pultti N90665001 M10x1x22.30
                                    AEB Vauhtipyörän pultti N90705901 M10x1x43

                                    EDIT: Kyllä se AEB:n Vauhtipyörä toimii ihan hyvin AWT:ssa kun käyttää noita pidempiä pultteja.
                                    Viimeksi muokannut Everafta; 9.7.2018, 14:45.

                                    Comment


                                      #48
                                      Melkein tolla jumpalla laittaisin vaan suosiolla kaikki palikat uutta ja oikeaa. Vai mikä lienee kohtuukilometrit?

                                      Comment


                                        #49
                                        En nyt ulkoa muista mutta, alle 50tkm ajettu kuitenkin. Ei viitsisi parin tonnin käyttikseen laittaa 400€ kytkinpakettia, jos ton hyllyssä olevan saa muutaman euron pulteilla passaamaan. Täytynee irrotella viikonloppuna laatikko ja katella passaako toi AEB:n paketti sinne.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X