Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kaapelimodeemin perään Wlan-tukiasema

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kaapelimodeemin perään Wlan-tukiasema

    Kotona on tällähetkellä Thomsonin TCW750-4 kaapeli modeemi, siinä ei riitä wifi:n kantama koko taloon. Onko mahdollista liittää perään D-Linkin DIR-810L? Ei toiminut ainakaan suoraan kun yhdisti modeemiin verkkopiuhalla. Vaatiiko jotain asetusten säätämistä? Vai kannattaako kattoa jotain uutta tehokkaampaa kaapelimodeemia?

    #2
    En tunne tuota Thomsonin kaapelimodeemia tarkemmin, mutta uskon siinä olevan normi ethernet (rj-45) kytkin. Sieltä kun kytkee kaapelilla Deadlinkin WAN puoleen ja nattaa wifi sisäverkon niin toiminee, olen parille kaverille tämmösen virittäny, sillattuna en tiedä osaako se toimia.

    Comment


      #3
      Itse liittäisin Deadlinkissä oleva kytkinportti (LAN) Thomsonin kytkinporttiin (LAN). Näin molemmat tukiasemat ovat samassa aliverkossa ja yhteydet eivät pätki kun laite hyppää tukiasemalta toiselle. Ei siis Deadlinkin WAN-porttia Thomsonin LAN-porttiin.

      Muistaa vain sammuttaa DHCP-palvelu siitä Deadlink-vehkeestä ettei verkossa ole kaksi sellaista samaan aikaan.

      Kannattaa laittaa sama SSID (verkon nimi) ja PSK (salasana) molempiin.

      Comment


        #4
        Oon kyllä erittäin skeptinen saako ne wifit samalle sidille ja roamaamaan oikein tämmösillä erimerkkisillä perus kuluttajavehkeillä. Ehkä tekniikka on kehittyny viimeaikoina kun oon keskittyny viimiset vuodet pyörittelee exceliä ja powerpointtia :)

        Comment


          #5
          Saa kyllä ihan hyvin. Se on vähän sitten läppärin ajureista kiinni että kuinka herkästi ne siirtyvät heikosti kuuluvalta asemalta voimakkammalle.

          Comment

          Working...
          X