Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audimiehen partahöylä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audimiehen partahöylä

    Aja millä ajat, quattrolla loput...
    http://www.schickquattro.com

  • #2
    Kertokaas ny mikä on oikeasti hyvä partakone.

    Tällä hetkellä mach3 mutta naama ei tykkää vaahdosta/höylällä ajamisesta, joten braun/hillipsi haussa :)

    Comment


    • #3
      Se on naamasta kiinni. Itse käytän (sopii pärstääni) tuota jälkimmäistä. Partakoneitakin pitäisi saada koeajaa.

      Comment


      • #4
        No sellanen asfaltinraiskaama ja parissa viikossa muistuttaa jeesusta. Puskurit voi hioa parin päivän sängellä eli about 80 karkeutta. Giletten teriin olen tuhlannut varmaan pienen omaisuuden :)

        Comment


        • #5
          Quattrolla meidänkin taloyhtiön nurmikot parturoidaan.

          Comment


          • #6
            Itsellä eka kone oli Braun ja kun seuraava kone oli philips, niin alkuunsa repi niin pirusti, kun iho oli tottunu toisenlaiseen terään.
            Minä annan ääneni Philipsille. Akun kestoikä suurimpana kriteerinä. Oma nykyinen malli on sellanen vesipestävä, olen todennut sen hyväksi ominaisuudeksi.

            Varmaankin se on niin, että se on hyvä kone, mihin itsekukin tottuu. Ihan halvimpia malleja ehkä välttäisin.

            edit: Mutta juhlatilaisuuksiin ajellaan parta kuitenkin Gillettellä

            Comment


              #7
              Itsellä on myös tuo Philipsin vedenkestävä kone. Varsin kätevä kun voi huuhtaista hanan alla ja akkukin kestää todella pitkään.

              Comment


              • #8
                Mikähän prkl tuossa ekassa linkissä, kun kaataa Firefoxin?

                Comment


                • #9
                  Ei tämä nyt väline urheilua ole parranajokaan.
                  Ajovaahdot naamaan ja sit saunaan, muutama kalja ja prkl:sti löylyä.
                  Saunan jälkeen lähtee kuin partaa ei olisikaan. =)
                  Itsellä oli armeijassa samaa ongelmaa kun ei kerinnyt vaahto vaikuttamaan tarpeeksi.

                  Comment


                  • #10
                    Philipsin partakone repii pirusti ajaessa vähänkin useamman päivän partaa>huono valinta.Sanontahan kuuluu "Braunilla loput"Minulla oli useita Brauneja ja laatu tosi hyvä.Tuli hyvä jälki eikä repinyt juurineen kuten philips.Philips valmistajan tavoitteena on lopettaa kertaheitolla miesten parranajo, kun repii juurineen parran.

                    Comment


                      #11
                      Jenkeistä meinasin tuollaisen quattron ostaa..

                      Yleensä käytössä on braunin vesipestävä akkukäyttöinen värkki, mach3:lla vedetään parempaa laatua kaivattaessa.

                      Comment


                        #12
                        Aika omituiselta tuntuu olla porkkalan pienkone, mutta pitää pohtia sopeutuisiko sitä.

                        Aiheeseen aiheen vierestä sen verran että löytyy sekä pilirimsis että braun, joista jälkimmäinen ollut levolla ja philipsikin vaatisi uudet terät mutta ei köyhä raaski ostaa 14e/kpl 3kpl teriä. Siispä machilla vaikka tekeekin pirun terävän sängen verrattuna koneisiin.

                        Comment


                        • #13
                          Hiukan OffTopic, mutta asiaan liittyvä mainoslause joskus "Anno Da zu mal" Jyväskylän torilla vaikuttaneelta Helppo-Heikiltä, kun hän kauppasi partahöylän teriä.

                          "Näillä kun ajat, et tarvii muuta, katsos kun vesi tulee silmistä ja vaahto suusta!"

                          Comment


                            #14
                            Höylällä (Gillette Slalom) yleensä, mutta vasta suihkun jälkeen. Muutaman kerran käytetty terä alkaa jo tuntua aika raastavalta muuten. Tuo parrantekele pitää silloin tällöin trimmata Braunin rajaaja/trimmerillä. Kun ei ole vielä varaa hankkia single frame-maskillista Aatia, pitää tyytyä single-frame partaan :D

                            Comment


                              #15
                              Ahahah :DDD
                              Tipahin penkiltä.

                              Joo mutjoo. Mach3 turbolla mennään kun autokin on turbo ja kuski on........ :)
                              Terät vaan maksaa suht paljon koska yhellä terällä ei viitti montaa kertaa ajaa kun alkaa tuntumaan että repii ihonkin mukanaan, ja mä en koskaan ole tuota ihonkuorintaa ymmärtänyt ;)
                              Sähkökonetta tuli kokeiltua ja ei oikein sopinut meikäläiselle.

                              Edit; Mistäs tollasia quattro-höyliä saa, vois iha periaatteesta ostaa :D

                              Comment


                              • #16
                                En oo missään quattro-höyliä nähnyt, USAssa niitä varmaan on tarjolla.
                                Aivan sattumalta Gillette on nyt tehnyt viisiteräisen Fusion-mallin.Fusion Power -mallissa on vielä "elektroninen moottorinohjaus" ;)
                                http://www.gillettenews.com/men/index_fusion.htm

                                Suihkun jälkeen on helppo höyläillä niin tulee sileää kuin saksankitkojen pinnasta.

                                Comment


                                • #17
                                  ostin vähän aikaa sitten braun activator koneen. vaikka hankintahinta oli kallis, niin heti ensimmäisellä ajolla kyllä huomasi että tulipa sijoitettua rahat poikkeuksellisen hyvin. tuolla lähtee kaikki partakarvat todella helposti, vaikka kasvaisi miten pahasti tahansa ihoa myöten.

                                  braunia käytin ennenkin, tosin ensimmäinen kone oli philishave. mun iho ei tottunut siihen edes 3 vuoden käytön jälkeen, braunilla ajaminen oli kivutonta heti ensimmäisestä päivästä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Heh, single-frame parta löytyy täältäkin. Pitänee siirtyä M3 luokasta Quattroon tälläkin saralla. Mulla taas naama ei oikein kestä koneita eikä juuri partavaahtojakaan. Suihkun tai saunan jälkeen pelkällä Gilletellä on tullut toimeen, vielä kun kerran viikkossa trimmerillä tai vanhalla hiustenleikkuukoneella lyhentää tuota framea.

                                    Comment


                                      #19
                                      Olen miettinyt josko tilaisi ulkomailta noita mach3 teriä. Kiinnostaisiko ihmisiä lunastaa niitä jos hommaisin vaikkapa öö 80kpl? Tuskinpa jäisi paljonkaan yli euroa terälle loppupelissä.

                                      Comment


                                        #20
                                        Porkkis: minä voisin tulla kimppaan, voit laskea mulle vaikka 20 euron satsin.

                                        Comment


                                          #21
                                          mä oon siirtyny turboista jo m3:seen, ihan eri tasonen terä, eli jos bmw johdannaisia tilataan, mä oon messis..

                                          Comment


                                            #22
                                            ^^^^Tuosta quattro partahöylästän, niin muistaakseni wilkinson on ensimmäisenä lanseerannut sen. Muistaakseni Irkissä kuolattiin noin vuosi sitten tätä höylää:
                                            http://www.wilkinson-quattro.com/

                                            toi olis kans yks kimppatilauksen kohde :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Voin osallistua m3:sien kimppatilaukseen.

                                              Comment


                                                #24
                                                jos joku tilaa quattro partahöyliä niin oon messis.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kyllä Quattro mullekin saattais kelvata (noiden M3:sten terien lisäksi), mitähän sellaselle hintaa krtyy?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Taitaa päteä partakoneisiinkin se että halvalla ei saa hyvää. Mulla on ollu vuoden tuommonen Philips HQ 7830 johon olen kohtalaisen tyytyväinen. Nuo terät liikkuu joten ne muotoutuu kasvojen mukaan kun ajelee. Tärkeimmät ominaisuudet on kuitenkin ne että tuon voi "aukaista" ja huuhdella hanan alla, tuossa on näppärä laturisysteemi ja leikkaakin kohtalaisen hyvin. Lisäksi tuosta löytyy se jolla voi rajata pulisonkeja tai jotain partajuttua, singleframet sun muut. Joskus muinoin olen testannut kavereiden partakoneita, niitä hinnat alkaen -malleja, jotka täytyy jollain harjalla puhdistaa huolellisesti jokaisen parranajon jälkeen. Enemmän menee aikaa koneen huoltoon ku ajamiseen (eikö se ole vähän niinku audeissa yleensäki?). Sitten on iho arkana kun ei meinaa leikata millään ja joutuu hankaamaan kauan aikaa. Eipä tuo philipsikään leikkaa perinteisen höylän arvoisesti (en usko että mikään parranajokone leikkaa) mutta eipähän tarvi sotkea vaahtojen ym. kanssa. Riittävän useasti ku ajaa niin semmonen lähes olematon sänki lähtee helposti, pidempää sänkeä joutuu sitten jyystämään kauemman aikaa tai ottamaan höylällä.

                                                    Sama "halvalla ei saa hyvää" pätee myös niihin höyliin; halvat höylät on tukossa ja tylsänä varsin pian ja vastaavasti nää gillette mäkkolme turpo superquattro interaction megapowerit maksaa niin paljon että yhden terän hinnalla saa melkein pussillisen "paskoja".

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Eikö audimiehissä löydy yhtään, joka ajattaisi partansa parturissa perinteisellä veitsellä?

                                                      Joskus voisi huumorilla leikkauttaa veitsellä parran, kun vaan muistaisi jättää partaa ajettavaksi asti ennen parturiin menoa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Eikös jossain lehdessä (TM?) ollut juuri vertailu partahöylistä?
                                                        Siinä mach3 kehuttiin, ja myös eri machin mallien välillä ei muuta ollut oikeastaan kuin nimi.
                                                        Tuota quattroa saa ainakin Virosta.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          maspe: Meillä saa kotona toisinaan ajon tuollaisella aidolla partaveitsellä, kun neiti sattuu syystä tai toisesta olemaan tyytyväinen allekirjoittaneeseen... ;)
                                                          Aika harvassa parturissa taitaa suomessa edes saada moista palvelua, mikä on surku sinänsä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Minä kävin kerran huvikseen ammattikoulun parturilinjalla "parranlaikkausmallina". Leikkasivat juuri tuollaisella veitsellä. Muuten meni hyvin, mutta kun opettaja tuli näyttämään kuinka homma sujuu (oppilas oli ensin jo vähän partaa leikannut), niin sehän vetäisi "kivan" viillon leukaan siinä sohiessa! Vertakin tuli jonkin verran, mutta eipä ope paljoa anteeksi pyydellyt. Oppilas oli vähän hämillään ;)

                                                            Eipä ole toista kertaa tarvinut leukaa käydä siellä näyttämässä...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X