Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 alusta

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 alusta

    tuli laitettua aidot rs8 vanteet alle,mut perkele jä korkeeks.olisko jotain kivoja alusta ehdotuksia,paljon tipuuttas ja millä sarjalla,pitäs pystyy talvellakin ajelemaan?
    Attached Files

    #2
    Ettei nyt kuitenkin kyseessä ois A8 vanteet...

    Näyteikkuna on tarkoitettu "valmiiden" autojen esittelyyn, ei kysymyksiä varten.

    Comment


    • #3
      Foorumilla on jonkun verran ollut A6:n tiputtamisesta juttua.
      30mm:n madallus on sellainen välimallin madallus, ei liian korkea eikä matala.
      Mm. Eibach myy niitä alustoja.

      Comment


      • #4
        1) Miten on, vaikuttaako tuollainen 30mm madallus etupään tukivarsien kulumista edistävästi? Olettaen, että ajotyyli on maltillinen kaupunkinopeuksissa.

        2) Mikäli kokemuksia löytyy lisää Eibachin Pro-systemistä/Koni-iskareista tms. hiukan tiukemmista alustapäivityksistä, niin niitä otetaan vastaan.

        Comment


        • #5
          Varmaan vaikea kertoa mitään faktaa noista tukivarsihommista.

          Meillä C5 oli n. 90tkm ajettu kun siihen laitettiin 30mm madallus, alkuperäiset tukivarret ja iskarit.

          146tkm ajettuna auto myytiin pois n. 4kk viimeisen katsastuksen jälkeen. Vielä oli alkuperäiset tukivarret ja iskarit.

          Raidetangon päät oli kahdesti vaihdettu ja koiranluut kerran.
          Raidetangon päätkin meni sen takia kun eivät lähteneet kulmien säädössä ilman rikkomista auki ja sinne laitettiin jotkut italialaiset, mitkä oli sitten äkkiä vaihtokunnossa.

          Comment


            #6
            1) Miten on, vaikuttaako tuollainen 30mm madallus etupään tukivarsien kulumista edistävästi?
            Mulla nyt mittarissa 260 tkm joista viimeiset reilu 100 menty Bilsteinin -40 alustalla. Alkuperäiset tukivarret edelleen, ulommat raidetangonpäät vaihdettu viime vuonna 235 tkm kohdalla.

            Comment


            • #7
              Pystyiskö Jani ja Aki pistään kuvaa miltä A6 näyttää -30mm ja -40mm madalluksilla? olisin hyvin kiitollinen. Itsellä suunnitelmissa kans laittaa miedompaa alustaa omaan ,mutta pelottaa ,että jääkö liian korkeaksi.

              Comment


              • #8
                Ton albumin kun kohnaat läpi, niin löytyy muutama kuva. Vanteet on 18".
                http://picasaweb.google.com/aki.rantala/A6

                Comment


                • #9
                  Tuolta näyttää kun keskiöstä kaareen on tasan 350mm sekä edessä että takana. Vanteina 18", 225/40 kumeksilla.

                  Tuohon pääsee valmistajasta riippuen -35-45mm seteillä.
                  Hanki säädettävä, säästää harmaita hiuksia.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Kiitoksia kuvista. Itse asiassa mulla tuossa on alla Supersportin säädettävä alusta ,mutta en oikeen tykkää muusta kuin mataluudesta. ikävän pinta kova minun makuun. Ajatuksena olis löytää mukava alusta ,mutta auto ei silti näyttäis korkealta.Voihan se olla ettei sellaista ole olemassakaan

                    Comment


                    • #11
                      Olisiko kellään kuvaa, miltä A6 näyttää tehtaan sporttialustalla (-20mm) tai Eibachin alustalla (-30mm) ja hiukan "normaalimmilla" rengaskoolla (16-17")?

                      Omassa kiesissä tekisi mieli laskea lähinnä optisista syistä tuota keulaa ja hiukan tukevoittaa alustaa. Tuohon tukevoittamiseen riittäisivät todennäköisesti pelkät hyvät sportti-iskarit mutta tuon keulan saaminen menevämmän näköiseksi on vaikeampaa. En haluaisi laskea autoa yli 30mm (mieluiten vain 20mm keulasta) eli ovatko nuo tehtaan kalliit (n.400e) sporttijouset ainoa vaihtoehto? Ja jääkö niillä tuo perä edelleen takakenoon? Entäs jos laittaisi nuo tehtaan sporttijouset vain eteen ja vaihtaisi kaikki iskarit esim. Konin FSD-malliin, menisikö auton ajettavuus epäbalanssiin?
                      Viimeksi muokannut Cor Major; 5.10.2008, 18:07.

                      Comment


                      • #12
                        Tossa mun linkittämässä galleriassa on nyt pari huonoa kuvaa lisätty 16" talvivanteilla.

                        Comment


                        • #13
                          Ok, kiitosta vaan.

                          Comment


                          • #14
                            Tiukka kysymys koskien a6:n vanteita. Mahtuuko 9,5x18" et26 taakse etuvetoiseen avanttiin? Ja toinen kysymys kun en siihen selvää vastausta foorumilta löytänyt, onko olemassa madallusjousia jotka pitäisivät auton vaaterissa kuten eibach, mutta madaltaisivat 40-50mm?

                            Comment


                            • #15
                              Itse itselleni vastaten. Ei mahdu vaan tulee kymmenisen milliä liian ulos. Vaihtoehdot ovat sorvaus tai vanteiden vaihto. Mitä todennäköisimmin valitsen jälkimmäisen. Tuosta saa joku rs-audiin erilaiset vanteet.
                              http://www.nettivaraosa.com/700275

                              Comment


                              • #16
                                Onpas pienen näköset vanteet, ainakin mesen alla. Tosin ihan siistit.

                                Comment


                                • #17
                                  Musta väri pienentää, sen huomasin heti kun nuo oli maalattu. Ulkonäkö noissa on ainakin minun mielestä täysi kymppi, mutta ei innosta yhtään käyttää noita sorvissa. Ja toisaalta minulla on vielä 3kpl 8" leveitä (pari hopeaa ja musta) ylimääräisenä, joten ne saattavat löytää tiensä audin alle kunhan yksi kasi vain löytyy jostakin.

                                  Comment


                                    #18
                                    Mulla löytyi muutama "before/after" kuva vanhasta A6 C5sta.
                                    Kuva1, kuva2 ja kuva3
                                    Alustana KW2 ja madallus ehkä noin 70-80mm. Hauska oli ajaa kesät talvet, etenkin talvet.

                                    Comment


                                      #19
                                      onkohan kellään kuvaa a6 c5 avantista vakio alustalla?

                                      Comment


                                        #20
                                        Siinä vakioalustalla:

                                        Comment


                                          #21
                                          Tästäkin on näköjään kaksi topiccia. Suljen tämän ja jatketaa tuohon toiseen.
                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=54124

                                          Comment

                                          Working...
                                          X