Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tip tronic poikimassa Audi A6 2.8 quattro vm.98

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tip tronic poikimassa Audi A6 2.8 quattro vm.98

    Taas yksi uusi audin omistaja.

    Toin saksan maalta äskettäin quattron(aj. 270tkm nyt) ja pientä "läpätys / kurnutus" ääntä kuului kiihdyttäessä. Vaihtelin tuossa sitten omakätisesti(peukku kämmenen keskellä) moottorin öljyt, suodattimen, ilmanputsarin ja raikkarin, sekä xenon polttimot. Auto oli nokka pystyssä n. 4 h ja sitten ajelemaan lähteissä ennen ykkösen kytkeytymistä kiekat nousee ennenkuin pykälä kolahtaa sisään. Muutenkin loota hieman tökkii. Öljyt menee vaihtoon Hakalalle Lempäälään ens viikon torstaina ja toivon tässä ettei loota porsi sitä ennen!!

    Onkohan kokemuksia / vaaraa pahemmasta?

    Kertoilen myöhemmin kuinka käy.

  • #2
    Kuulostaisi kovasti siltä että automaatissa on öljyä liian vähän. Teithän vielä 2. täytön moottori käyden? Hups, unohda; Ethän niitä laatikon öljyjä vaihtanutkaan. :)

    Comment


    • #3
      Juu en lähde nyt heti siihen itse. Jos alkaisi 50tkm välein vaihtamaan, niin seuraavilla kerroilla voisi itse vaihtaakin. Antaa nyt ammattimiehen tehdä, niin saa varmasti nuo melkein kolmensadantuhannen paskat varmasti pois sieltä. Täytyy kai vaihtaa muutaman tonnin jälkeen nyt uudestaan heti? Sen voisi joku talvi ilta kokeilla näprätä itse. Kaverilla saa auton ylöskin, niin voisi jopa luonnistua! Täytyy sitten palata näihin öljy ja suodatin hankinta juttuihin :)

      Comment


        #4
        Uudestaan öljynvaihto muutaman tonnin jälkeen kyllä.
        Ei tuo mikään mahoton rasti ole jos pääsee nosturille. Öljynlämpötilan mukaan katsotaan, että menee tarpeeksi, eli kun tuntuu käteen lämpöselle öljypohja niin on aika lähellä. Vag-comilla tietty pääsee tarkemmin.
        Täyttöreikä on samalla mittatikku, eli kun tulee yli niin sit on tarpeeksi. Tarttee jonkinlaisen pumpun ja koukun letkun päähän millä täyttää.

        On aika kronkeli määrästä, liian vähällä voi haukata tyhjää. Mulla hieman samaa ongelmaa tuntuu olevan kun tulee jyrkkään mutkaan. Pitäisi saada vaihdetua öljyt. mutta ei ole paikkaa. Öljyä on kyllä 60l tynnyri.

        Comment


          #5
          Jos ajettu 270 eikä aikaisemmin öljyjä vaihdettu, niin saattaa se olla lootan tuho kun uusilla öljyillä lähtee mömmöt liikkeelle.

          Comment


          • #6
            Mistä Tampereelta ESSON ATF LT 71141

            Mistähän muualta kuin marmoritiskiltä löytyisi litkua? Vaikka ihan se 20l pönttö, kun se taitaa melkein mennä tässä 270tkm putsaus hommassa!

            Comment


              #7
              En minä näe ongelmaa vaikka oliskin paljon kilsoja takana jos ensin vaihdetaan suodatin ja putsataan öljypohjasta mahdolliset moskat.

              Onhan siitä ollut juttua miten laatikot hajoaa jos on 270tkm tms takana ja vaihdetaan öljyt. Omassa oli tuo maaginen 270tkm takana kun vaihdoin(suodatin ja öljyt), nyt on 334tkm eikä muutosta laatikon toiminnassa.

              Comment


              • #8
                Eihän siitä voi olla mitään haittaa. Täytyy varmaankin vaan sen verran tuhlata öljyä, että huuhtelee lootaa kunnolla ja vaihtaa vaikka heti tonnin jälkeen uudestaan. Varsinkin jos nyt ekassa vaihdossa näyttää siltä, että on orkkis öljyt sisällä.

                Comment

                Working...
                X