Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Perävaunun max massat?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Joo, jenkkituonti. 2100 kuulostaa kyllä oudon pieneltä, D3 A8:lla saa vetää 2300 kiloa, ja Allroad on yli 100 kg painavampikin.

    Comment


      #32
      3.0tdiq 4F:llä sai vetää 1900kg kun taas kevyemmällä 2.0tdi 4x4 suberpilla tasan 2000kg. En tiedä mistä ne noita arpoo.

      Comment


        #33
        Mä luulen että audilla ei ole ollut vetomassavastaava hetkeen töissä ku noita on laitettu, b6 19tdi 1800kg ja b7 pitää olla kolmelitranen että samat saa vetää. Ja meidän pikku yetillä saa vetää 2000 myös. Skodalla ollut sedät paremmin hereillä.

        Comment


        • #34
          Tai sitten Audi haluaa myydä peräkärryn vetoon Q-sarjaa.

          Comment


            #35
            Nykyisillä autoilla nuo vetomassa on jotenkin ihmeellisen pieniä. Tehtaat ilmeisessti niitä haluavat rajoittaa. Luulen tässä olevan syynä jotkin vastuukysymykset, kun ihmiset koheltavat suurien perävaunumassojen kanssa.

            Joskus ennen muinoin, kun minulla oli typ44 quattro, niin sillä taisi olla suurin sallittu vetomassa +2000kg jos en ihan väärin muista. Tämä taisi periytyä vanhasata säännöstä, jonka mukaan nelivetoautolla sai suurin sallittu vetomassa olla 1,5 x auton omassa, jos tehdas ei ollut erikseen muuta määritellyt.

            Comment


            • #36
              Jaa, kyllä tuo mun teoria taitaa ainakin osittain pitää paikkansa, näkyy vm2006 Q7:lla olevan sallittu jarrullinen vetomassa päälle 3 tonnia: https://www.nettiauto.com/audi/q7/10045160

              Comment


                #37
                Noista on vaikea löytää logiikkaa. Ymmärrän runkorakenteen ja jarrujen vaatimukset mutta omista nykyautoista esimerkkinä Touareg 3500kg, paripyöräinen LT46 2000kg. Sitten vaikka jotkut isot jenkki avolavat, saattaa vetomassat olla 800kg.

                Täältä niitä voi vähän ihmetellä: http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm

                Comment


                  #38
                  Tässäpä tietoa mitä löytyi yhden 2.7 bit C5 Allroadin tiedoista:
                  Omamassa (kg) 1900
                  Kattokuorma (kg) 100
                  Tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa (kg) 2455
                  Tekninen suurin sallittu kokonaismassa (kg) 2455
                  Yhdistelmän suurin sallittu kokonaismassa (kg) 4775
                  Perävaunumassa jarruin (kg) 2100
                  Perävaunumassa jarruitta (kg) 750

                  Comment


                    #39
                    Mitähän mm. Skodan esitteissä mainittu "Vetopaino jarruin -12%" tarkoittaa käytännössä? Sanotaan että siinä kohdalla lukee vaikka 2000kg.

                    Comment


                      #40
                      Eikös tuo tarkoita sitä, että max. vetopainoa saa vetää korkeintaan 12% jyrkkään mäkeen?

                      Comment

                      Working...
                      X