Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Putken katkaisusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Putken katkaisusta

    Olisi tarvetta laitteelle, jolla saisi pakoputken näppärästi katkaistua auton alla. Mahtaako kenelläkään olla kokemusta noista bilteman putkileikkureista:
    Vaihtoehto 1
    Vaihtoehto 2

    Toinen vaihtoehtona olen miettinyt pistosahaa, joka vaikuttaisi aika näppärältä ja toimisi myös muussa remppailussa samalla. Kokemuksia putkenkatkaisusta pistosahalla auton alla?

    #2
    Tuo leikkuri nro 1 näyttää kyllä niin tuomionpäivä-vehkeeltä, ja jos toimii samalla lailla kuin vastaavan näköinen ö-suodattimen avain, niin jättäisin hyllyyn.

    Tommosta nro 2:n tapaista oon joskus entisillä duunipaikoilla käyttäny, ja todennu toimivaksi. Toki ei tiedä, että kuis paljon heiveröisempi toi biltema-malli on :)

    Comment


      #3
      1. leikkuri pyörii pajalla ja pitäisi hakea uusi kun olen sitä sen verran käyttänyt että terät on aika sileät.

      Comment


      • #4
        Juuri tämä ykkösvaihtoehto toimii auton alla hyvin ja toimii kyllä muutenkin.

        Comment


          #5
          Elsa neuvoo käyttämään ykkösvaihtoehdon kaltaista leikkuria pakoputken katkaisuun.

          Comment


            #6
            Kyllä tuo ykkösvaihtoehto ainakin toimii, olen joskus katkonut sillä rosteriputkea. Mutta siihen vaaditaan voimaa ja aikaa. Kuvittelisin tavallisemman putken katkeavan helpommin.

            Comment


            • #7
              Pisto- tai puukkosaha.

              Comment


              • #8
                Tuota ykkösvaihtoehtoa voisi siis tosiaan harkita. Vaikuttaa hieman pätevämmältä kun noita teriä on enempi.
                Entä onko mitään kokemuksia noista sahoista? Lisäsatsauksella saisi samalla työkalun, jolla voisi sitten muutenkin kaikkea sahailla.

                Comment


                • #9
                  Kyllä tuota ykkösvaihtoehtoa käytetään paljon , mahtuu ahtaaseen tilaankin, joku vastaava ammattilaismalli voisi olla hyvä.

                  Pukkosaha on kyllä aika tehokas , mutta erittäin kömpelö . Koneesta pitää pitää kahdella kädellä kiinni, terä osuu leikatessa helposti aina johonkin ehkä irrallaan olevaan putkeen mahdollinen.

                  Itse olen ahtaissa paikoissa käyttänyt pienten putkien ja pulttien katkaisuun monitoimileikkuria, vaikka se on tarkoitettu lähinnä puulle ja vain pehmeälle teräkselle. Sen hyvä puoli on , että voi yhdellä kädellä kätevästi leikata , mutta laite on kuitenkin lähinnä hienotyöstöön tarkoitettu . Tuossa esittely :

                  "www.youtube.com/watch?v=5qghHQ_5Ezk"

                  Comment


                  • #10
                    http://www.harju.fi/tuotteet/einhell...21=Select/Card :DDDDDDDDDDD nämä on niitä parhaita työkaluja ahtaissa tiloissa :DD

                    Comment


                      #11
                      Nyt meni yö unet. Tommosista ei voi nähdä kuin painajaisia.

                      Paineilma puukkosaha eli korisaha on kans aika näppärä kokonsa puolesta.

                      Comment


                      • #12
                        Ykkösvaihtoehto toimii ihan hienosti ainakin Cu-putkia katkaistaessa ahtaissa paikoissa, tosin on vain eri merkkinen :)

                        Comment


                        • #13
                          Täältä ääni puukkosahalle. Sellaisella menee putki nopeaa poikki ja ei kipinöi. Hitachin CR 13VA2:lla olen ajanut katteja putkistoista useita pois.

                          Comment


                          • #14
                            Vaihtoehto 1 on kokeiltu ainakin pienissä viemäri hommissa ja hyvin leikkaa 50mm valurautaputkea. Menee tosi ahtaaseen tilaan ja pieni edestakas liike riittää. Sillä lähtisin ite koittaan. Pitää muistaa et ei saa vaan kiristää liikaa pyörääytysten välissä. 5-10 pyöräytystä ja pikkasen kireemmälle, toisto jne. ja lopputuloksesta tulle hyvä..

                            Comment


                            • #15
                              Tuota vaihtoehto 1 on tullut kokeiltua töissä ja kyllä on toimiva vekotin ainkain minun kohdalla ollut.

                              Comment


                                #16
                                Jep nro 1. on ihan ok peli, itselläni tosin Facom merkkisenä. Tämmöiselle lahjattomalle hyvä apu myös putken katkaisuviivan tekemisessä jos irtoputkea pitää katkaista. Muutama pyöräytys tuolla ja kulmahiomakoneella viivaa pitkin putki katki.

                                Comment

                                Working...
                                X