Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rengas-Online.com varoitus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Rengas-Online.com varoitus

    Tässä varoittava esimerkki Rengas-Onlinen toiminnasta. En tiedä kuinka yleistä tämä on kyseisen yrityksen toiminnassa mutta ainakin tässä tapauksessa kaikki mahdollinen on mennyt pieleen ja he ovat pettäneet kaikki lupauksensa.

    Rengas-Online mainostaa sivuillaan kuinka nopeaa, laadukasta ja ystävällistä heidän palvelu on. Toimitus pitäisi tulla 3-6 päivässä ja toimitettujen renkaiden maksimi ikä 1 vuosi. Kuulostaa hyvältä, eikö?

    No tilasin sitten kyseiseltä yritykseltä Pirelli P ZERO ROSSO Asimmetrico 225/45 R18 renkaat 2.4.09. Renkaita ei ollut vielä kuulunut 14.4 jolloin laitoin heille sähköpostia asiasta. Sain heiltä epämääräisen vastauksen että toimitus on jostain syystä myöhässä ja pitäisi tulla pian. Toimitusta ei ollut edelleenkään tullut 24.4 mennessä jolloin taas kyselin heiltä asiasta. Sain vastaukseksi jälleen epämääräisesti että renkaiden pitäisi olla jossain päin suomea ja antoivat kuljetusyhtiön puhelinnumeron mistä niitä voin tiedustella. Mainostettuun hyvää palveluun olisi luullut kuuluvan että tällaisissa toimituksen venymisissä he selvittävät kuljetusyhtiön kanssa missä toimitus on, potkivat sitä eteenpäin ja ilmoittavat asiakkaalle missä mennään. No soitin kuitenkin itse kuljetusyhtiöön jossa hetken selvittelyn jälkeen löytyi tieto että renkaat ovat Matkahuollossa ja sain sinne numeron. Soitin sitten Matkahuoltoon ja tiedustelin miksi pakettia ei ole toimitettu minulle ja he kertoivat että lähetyksen tiedot ovat puutteelliset, puhelinnumero puuttuu ja nimi/osoite tiedot ovat ns. siansaksaa. Tiedot olivat kuitenkin Rengas-Onlinen tilausvahvistuksessa oikein eli olin antanut heille aivan oikeat tiedot mutta Rengas-Onlinen järjestelmä oli jotenkin sotkenut ne. Renkaat toimitettiin minulle 29.4 eli toimituksessa kesti 4 viikkoa luvatun 3-6 päivän sijaan.

    No luonnollisesti pyysin heiltä tästä hyvitystä koska olin joutunut soittelemaan ja lähettämään sähköpostia toimituksen perään todella moneen otteeseen ja lisäksi jouduin kesäkeleillä ajamaan talvirenkaillani 3 viikkoa suunniteltua pidempään. Tilaamieni renkaiden hinta oli myös tuon aikana tippunut noin 90€/ kierros ja korvausvaateessa ilmoitin että vähintään sen verran minun tulee saada hyvitystä. Muutaman sähköpostin jälkeen he tähän sitten suostuivatkin eli sain renkaat samaan hintaan kuin kuka tahansa asiakas sillä hetkellä. Ei kauhean tyydyttävä ”hyvitys” mutta ajattelin että menköön tämän kerran.

    Varsinainen järkytys seurasi kun olin laitattanut renkaat alle ja satuin katsomaan kyljestä DOT-merkinnän missä luki 36/05 eli renkaat on valmistetut viikolla 36 vuonna 2005! Kyseessä siis lähes neljä vuotta vanhat renkaat jotka ovat lojuneet jossain varaston pohjilla. Rengas-Onlinen sivuilla kuitenkin mainostetaan seuraavaa:
    Ovatko renkaat uusia?
    Tarjoamme vain uusia renkaita meneillään olevasta tuotannosta. Emme myy vanhaa jäännösvarastoa. Asiakkaana voit olettaa, etteivät renkaamme ole yli vuotta vanhempia.

    Tuo luvattu 1 vuosi ylittyi siis lähes nelinkertaisesti. Kävin sitten kokeilemassa renkaita ja ne olivat täysin kovettuneet, rengasmeteli oli todella kova ja renkaat tuntuivat muutenkin kivikovilta. Lähetin Rengas-Onlinelle heti postia tästä ja pyysin heitä toimittamaan minulle uudet renkaat näiden piloille kovettuneiden tilalle. Sain heiltä vastauksen että he tutkivat asiaa varaston kanssa jne. Muutaman sähköpostin jälkeen he myönsivät että toimituksessa on käynyt jokin virhe mutta heillä ei ole toimittaa enää kyseistä rengasmallia uutena. He ehdottivat että jos tilaisin jotkut toiset renkaat ja palautan nykyiset. Tuo olisi pitänyt vieläpä tehdä niin että tilaan ensin uudet ja maksan niistä normaalisti ja sitten vasta kun vanhat renkaat ovat palautuneet heille niin saa niistä rahat takaisin.

    Tiedustelin heiltä miten uusien renkaiden tilauksessa otetaan huomioon hyvitys minkä he ovat jo aikaisemmin luvanneet tilauksen myöhästymisestä ja nythän pitäisi vielä saada reilusti lisää hyvitystä tästä toimitusvirheestä joka on aiheuttanut minulle paljon lisävaivaa. Lisäksi minun pitäisi vaihdattaa taas kerran renkaat vanteille. Sain vastaukseksi että he eivät voi (=halua) korvata mitään, eivät edes renkaiden asennuskuluja. Muutaman lähettämäni tiukkasävyisen sähköpostin jälkeen he suostuivat siihen että korvaavat 10e/rengas vaihtokuluja.

    Täysin naurettavaa koska eihän se oikeasti riitä edes vaihtokuluihin ja enhän tuolloin olisi saanut mitään korvausta kaikesta tästä vaivasta ja menetetystä ajasta. Kyllä näin suuresta asiakkaalle aiheutetusta harmista olisi pitänyt antaa joku tuntuva hinnanalennus uuteen tilaukseen. Ilmeisesti heille on sitten aivan sama miten he kohtelevat asiakkaitaan. Kuhan vaan kerran saadaan myytyä jotain niin se riittää. Ei kuitenkaan mielestäni kovin toimiva liiketoimintamalli pidemmän päälle.

    Päätin olla tilaamatta heiltä enää yhtään mitään koska miten voisin olla varma etteivät he toimita taas jotain vanhoja renkaita varaston perukoilta ja vielä neljän viikon ”nopealla” toimitusajalla. Myöskään periaatteen vuoksi en uutta tilausta olisi tehnyt ilman mitään tuntuvaa hyvitystä virheistä. Ilmoitin heille tänään että perun kaupan ja että kuljetusyhtiö voi tulla hakemaan renkaat pois. Katsotaan nyt miten loistavasti tuo noutopalvelu heillä toimii. On myös mielenkiintoista nähdä kuinka nopeasti saan rahat takaisin.

    Olen tilannut netin kautta monesta eri paikasta tuotteita eikä koskaan aikaisemmin ole ollut mitään ongelmia. Tämä Rengas-Onlinen toiminta on kuitenkin täysin ala-arvoista! Ymmärrän vielä inhimilliset virheet mutta sellaisen sattuessa ja asiakkaan joutuessa vahingosta kärsimään on tapana hyvittää se reilusti mutta ei tunnu olevan Rengas-Onlinen tapauksessa näin. Käsittämätöntä on vielä se että kaikki heidän sivuillaan lupaamat asiat ylittyvät nelinkertaisesti, toimituksen ajat ja renkaiden maksimi ikä. Myöskin heidän asiakaspalvelu on todella surkeaa ja tahmeeta. Vastausta sähköpostiin saa odottaa aina vähintään vuorokauden, välillä useammankin. He eivät myöskään vastaa suoraan kysymykseen vaan jotain ympäripyöreetä jonka voi tulkita monella tavalla. Jätin myös soittopyynnön heidän sivujen soittopyyntölomakkeella useaan otteeseen mutta ei ole soittoa kuulunut. Soitin myös heidän palvelunumeroon josta vastattiin englanniksi ja kun pyysin saada puhua kyseisen suomenkielentaitoisen henkilön kanssa joka on tätä ongelmaa sähköpostitse kanssani selvittänyt niin vastaus oli että hän on juuri nyt puhelimessa mutta soittaa minulle sen jälkeen takaisin. No eipä soittoa kuulunut milloinkaan. Olen myös sähköpostitse pyytänyt soittopyyntöä useaan otteeseen ja todennut että näin saisimme selvitettyä asian mahdollisimman nopeasti mutta ei ole siltikään soittoa kuulunut. Aivan käsittämätöntä asiakaspalvelua tällainen!

    Omien kokemuksieni perusteella en voi suositella kyseistä paikkaa jos haluaa välttyä vastaavalta tapaukselta. Olisi pitänyt tilata renkaat esim Camskillistä koska ainakin lukemani mukaan heidän toimitukset ja palvelu pelaa lupausten mukaisesti ja kaiken lisäksi hintataso on paljon edullisempi kuin Rengas-Onlinessa.
    Viimeksi muokannut mane; 15.5.2009, 11:41.

    #2
    Ihan vaan mielenkiinnosta, kumpi osoite?

    www.rengas-online.fi
    www.rengas-online.com

    Comment


    • #3
      Erittäin hyvä huomio eli kyseessä siis tuo Saksalainen yritys www.rengas-online.com

      Comment


      • #4
        Ei mulla kyllä ole ollut moitittavaa ko firman kanssa. Parit kierrokset palloja olen sieltä tilannut ja kaikki on tulleet ajoissa. En kyllä tosin ole katsonut renkaiden ikää mutta ovat ajaneet asiansa hintaansa nähden.

        Comment


        • #5
          Itsekin on tullut tuolta tilattua ja ei moittimista. Renkaat tuotu jopa kotipihaan asti. Kohta lähtee taas tämän kesän tilaus usempi sarja renkaita, saa nähdä kuinka käy.

          Comment


          • #6
            Ei ole kyllä itselläkään moitittavaa.
            En ole tosin lukenut ihan viimeisen päälle heidän toimitusehtoja mutta ei ne renkaat 3-6 päivässä kyllä tule, vähintään pari viikkoa on aina mennyt.

            Sitten soitin joskus jäännösvarastorenkaita ostaessani kysyäkseni, että miten vanhoja renkaat on. Ja silloin vastattiin, että viisi vuotta vanhempia heillä ei myydä.

            Comment


              #7
              Parit sarjat on tullut tuolta tilattua ja täysin ongelmitta on mennyt. Se että kun myynnissä on välillä sikahalpoja sarjoa, johtuu suurelta osin juuri noista vanhoista DOT merkeistä eli ovat ostaneet jonkun vanhan tehdasvarastoerän.
              Molemmat omat ostamani Nokian sarjat (17"ja 18") sain noin 50% halvemmalla kuin paikalliselta halvimmalta myyjältä ja olivat vielä saman vuosikerran renkaita. Ja toimitus oli kotiovelle.

              Comment


              • #8
                Itsellä tuli kolmessa päivässä tilauksesta. Ei moitittavaa täälläkään.

                Comment


                  #9
                  Eivät ne Camskillin renkaat aina sen uudempia ole.

                  Comment


                  • #10
                    Kaksi kertaa tilannut ja tullee myös moitteetta, paitsi viimekerralla kävi juuri tuo homma, että renkaat meni matkahuoltoon jostain kummasta syystä.

                    Comment


                    • #11
                      Olikohan viidesti vai kuudesti tilattu renkaat ja aina tulleet ajallaan perille hyvin pakattuna. Ainoastaan kerran kävi niin että kuljetusfirma oli pienennellyt pakettia ja niimpä sitten kaksi vain kaksi rengasta saapui irtaallaan. Otettiin yhteuttä rengas-onlinelle, he ottivat selvää mihin kaksi rengasta oli jäänyt. Oli sitten hukkuneet johonkin matkalle joten lähettivät uudet kaksi tulemaan perään, jotka saapuikin perille. Useimmiten tuntuu olevan se rahti se ketjun heikoin lenkki, eivät näytä käyttävän aina samaa kuljetusfirmaa. Kohta pitäisi tilata taas tuohon toiseen autoon kesärenkaat. Semmosen viikon, kaksi on aina olleet matkalla kun tilannu. Kerran kesti pitempään kun erehdyin maksamaan tilisiirrolla enkä visalla ja rahojen siirtyminen kesti jostain syystä hävyttömän pitkään. Nykyään kun visalla maksaa, hoituu kaikki nopeammin.

                      Tuosta renkaiden iästä sen verran,että itseäni kiinnostaa enemmän se hinta kun ikä, kunhan nyt eivät ihan kovin montaa vuotta sentään ole kovettunut. Ja aika uusia ne on näkyny olevan ne kappaleet mitä olen kattonu.
                      Viimeksi muokannut LauriJT; 13.5.2009, 21:52.

                      Comment


                        #12
                        Itsekin tilasin nyt huhtikuussa renkaat kyseistä puljusta ja hyvin tulivat perille. Joskin myös 2 renkaan erissä. Kuljetusfirma oli eritellyt paketit ja toinen tuli päivän toista jäljessä. Sinänsä ei haitannut loppujen lopuksi.

                        EDIT: ja mainitaan vielä että renkaathan tulivat tosiaan ovelle asti pakettiautolla. Netissä pysty seuraamaan hyvin missä kumit olivat menossa.
                        Viimeksi muokannut sv; 14.5.2009, 13:52. Perustelu: lisäystä

                        Comment


                        • #13
                          Tiukkaa settiä vinkua ensin rabattia uhkailemalla että muuten kirjoittelee asiasta foorumeille. Sitten menee ja kirjoittelee asiasta vaikka sitä rabattia tulikin =)

                          Kannattanee itse esittää haluamansa korvauksen määrä tällaisissa tapauksissa niin onpahan selvät pelisäännöt sekä asiakkaan että myyjän kannalta.

                          Eipä minulla tästä asiasta mitään sen järkevämpää sanottavaa ole, varmasti paska maku moisesta palvelusta.

                          Comment


                            #14
                            Itte oon kans ollu tyytyväinen rengas-online.commiin. Moottoripyörän rengas tuotiin ovelle asti.

                            Comment


                            • #15
                              Muutaman kerran olen myös rengas-online.comista renkaita tilannut ja aina ovat tulleet ajallaan ja renkaat olleet korkeintaan 6kk vanhoja. Uusimman sarjan tilasin Camskillistä reilusti halvemman hinnan takia, toimitus tosin vaikuttaa hitaammalta.

                              Comment


                              • #16
                                Tiukkaa settiä vinkua ensin rabattia uhkailemalla että muuten kirjoittelee asiasta foorumeille. Sitten menee ja kirjoittelee asiasta vaikka sitä rabattia tulikin =)

                                Kannattanee itse esittää haluamansa korvauksen määrä tällaisissa tapauksissa niin onpahan selvät pelisäännöt sekä asiakkaan että myyjän kannalta.

                                Eipä minulla tästä asiasta mitään sen järkevämpää sanottavaa ole, varmasti paska maku moisesta palvelusta.
                                Siis en saanut mitään rabattia heiltä ja sen takia kaupan peruinkin ja asiasta tänne kirjoitin. Ilmeisesti tuo juttuni oli hieman epäselvästi kirjoitettu jos siitä jäi sellainen kuva. Selvennetään vielä asiaa.

                                Heille siis sattui toimituksessa kaksi virhettä.

                                1. toimituksessa kesti 4 viikkoa luvatun 3-6 päivän sijaan

                                Tästä he lupasivat antaa minulle vajaan 90e alennuksen kun sitä vaadin eli renkaat sillä hintaa millä ne olisi muutenkin toimitushetkellä saanut.

                                2. he toimittivat minulle lähes 4 vuotta vanhat kovettuneet renkaat vaikka juuri sivuillaan mainostavat että heidän renkaat ovat tuoreita ja alle vuoden ikäisiä

                                Sitten vielä sellainen huomio renkaiden isästä eli en tuijota millintarkasti jotain DOT merkintää ja vedä heti hernettä nenään sen takia vaan kun renkaat osoittautuivat käytännössä ihan kovettuneiksi, niistä siis kuului aivan tolkuton rengasmeteli niin miksi ihmeessä sellaisia hyväksyisin? Olin kuitenkin tilausta tehdessä siinä uskossa että saan kohtuu tuoreet toimivat renkaat alle kun he juuri niin mainostavat mutta näin ei kuitenkaan käynyt. Olisin hyväksynyt kaupan jos olisin saanut vaikka pari vuotta vanhat kumit jotka olisivat vielä olleet ominaisuuksiltaan uuden veroiset. Nelinkertainen heitto luvatusta menee vaan jo jotenkin yli, kuten myös se järjetön rengasmeteli. En pidä itseäni mitenkään hankalana asiakkaana vaan aika paljon sitä on tullut sontaa nieltyä mutta rajansa kuitenkin kaikella.

                                Luonnollisesti halusin vaihtaa renkaat uusiin, eli sellaisiin mitä olin tilannutkin mutta heillä ei ollut enää toimittaa kyseistä mallia. Olisin sitten ollut vielä valmis tilaamaan heiltä jotkin toiset renkaat tilalle jos olisin vaan saanut niistä sen saman vajaan 90 euron alennuksen hyvityksenä tästä kaikesta minulle koituneesta harmista. Lisäksi halusin että ylimääräiset renkaanvaihtokulut menisi heidän piikkiin koska sehän olisi suoranainen ylimääräinen kustannus minulle joka olisi kuitenkin johtunut yksinomaan heidän virheestä, ei minun. Mielestäni ei kohtuuton vaade 700 euron renkaista mitä olin tilalle ajatellut etenkin kun ottaa huomioon että kyseiset renkaat saisi muutekin Camskillista 250 euroa halvemmalla. He eivät kuitenkaan suostuneet antamaan minkäänlaista alennusta korvaavista renkaista joten en tietenkään suostunut tähän. Uskon että ei moni muukaan olisi suostunut.

                                Täytyy vielä todeta että uskon kyllä että osa porukasta täällä on ihan tyytyväisiä kyseisen firman palveluun. Itseasiassa niiden suositusten perusteella itsekkin uskaltaudin tekemään tilauksen kyseisestä paikasta. Tämän juttuni pointti kuitenkin oli se että kun Rengas-Onlinen toimitus ei menekkään ihan niinkuin pitäisi niin heidän reagointi tähän on aivan surkeaa luokkaa. Kyllä jokainen asiakkaitaan kunnioittava yritys jotenkin korvaa tämän suuruusluokan virheet. Itseasiassa jo kuluttajasuojalaissa näin määritellään tapahtuvaksi.

                                Kyseisen firman kanssa kommunikointi osoittautui loppujen lopuksi niin vaikeaksi että katsoin että on parempi perua kauppa 30pv palautusoikeuteen sekä virheellisen tuotteen toimittamiseen vedoten. Tässä ei ilmeisesti pitäisi olla ongelmaa ja Rengas-Online ilmoitti että kuljetusyhtiö tulee hakemaan renkaat pois jossain vaiheessa. Katsotaan vaan saanko vielä jopa rahani takaisin ja milloin.
                                Viimeksi muokannut mane; 14.5.2009, 15:58.

                                Comment


                                  #17
                                  Ikävää, että heidän palvelu ei vastannut odotuksiasi. Itseltä menee yli hilseen, miksi vanhentuneen ja poistuneen mallin tilalle ei kelpaisi vaikkapa saman valmistajan uudempi malli. Sinänsä hieno kuulla, että myös toimivia kokemuksia on. Ja jonkinlaista asiakaspalvelua, kun sentään vastaillaan kysymyksiin. Monessa "osta halvimmalla" -kaupassa sitä ei ole, ja on naiivia edes odottaa palvelua, jos ei siitä ole valmis maksamaan.

                                  Olisin itse varovainen palvelun mustamaalaamisesta, eli näillä nettihuuteluilla ja mustamaalaamisella uhkailemalla ei yleensä ole voittajia.

                                  Voihan tuossa katsoa myös peiliin: entä jos olisi marssinut vaan suomalaiseen rengasliikkeeseen, ja tinkinyt sen, minkä tingittävissä on? Olisiko nyt yhtä tyytyväinen, vai mahdollisesti enemmän tyytyväinen? Varmasti reklamaatiot ainakin hoituisivat helpommin.

                                  Eli nettikaupassa nämä haetut säästöt jäävät joskus miinusmerkkisiksi, ja joskus itsekin on noita tullut mietittyä, että pitikö nyt sitten säästää sitä viimeistä penniä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Selvää on, että kun hinnasta tingitään niin riski huonosta palvelusta kasvaa. Alkuperäisellä kirjoittajalla on kuitenkin selkeä pointti siinä, ettei kauppias ole pitänyt yksiselitteisesti nettisivuillaan antamiaan lupauksia.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pyllylleenhän tuo kumien toimitus on mennyt, mutta ei kannata netissä julkisesti arvostella negatiivisesti paljoa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Viimekesänä tilasin tuolta sarjan ja hyvin meni kaikin puolin. 245/40R18 97W X/L sarja tuli kotiovelle asti 399?. Ja tänä kesänä aloitin vasta ajamaan noilla. Hyvät renkaat, asiallinen palvelu ja halpa hinta.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kannattaneen myös katsoa kumien kunto ja valmistuvuosi ENNEN kuin menee laitattamaan ne alle ja maksaa itsensä kipeäksi vanteille laittamisesta/tasapainottamisesta.

                                          Itse ainakin vaistomaisesti tarkistan uuden tuotteen kunnon ennenkuin alan sitä käyttämään. Varsinkin jos se on tilattu ulkomailta.

                                          Reisillehän tuo homma on Rengas-onlinelta mennyt. Mutta ovat kumminkin tarjoutuneet vaihtamaan renkaat toisiin saatavilla oleviin (luonnollisesti kun ei ole haluttua mallia saatavilla) ja ilman mitään lisäkuluja. Epäilen että laskevat nuo renkaanvaihtokulut kuluttajan omaksi virheeksi kun ei tarkistanut tuotetta ennen sitä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ikävää, että heidän palvelu ei vastannut odotuksiasi. Itseltä menee yli hilseen, miksi vanhentuneen ja poistuneen mallin tilalle ei kelpaisi vaikkapa saman valmistajan uudempi malli.
                                            Olenko väittänyt että ei olisi kelvannut?? Tuollaista alun perin ehdotinkin mutta heillä ei ollut toimittaa mitään Pirellejä tuohon kokoluokkaan. Sitä paitsi tuon kyseisen mallin ei pitänyt olla mikään vanhentunut ja poistunut malli vaan ihan normaalia erää. En ostanut siis sitä millään varaston tyhennys hinnalla jos niin kuvittelet vaan ihan täyteen hintaan, noin 800e/sarja. En kai asiasta olisi valittanut jos ostaessani tuotetta sen kuvauksessa lukee ”poistuva malli, varaston tyjennys” tms.

                                            Sinänsä hieno kuulla, että myös toimivia kokemuksia on. Ja jonkinlaista asiakaspalvelua, kun sentään vastaillaan kysymyksiin. Monessa "osta halvimmalla" -kaupassa sitä ei ole, ja on naiivia edes odottaa palvelua, jos ei siitä ole valmis maksamaan.
                                            Onko todellaki muka naiivia odottaa palvelua jos yritys mainostaa loistavaa palvelua? Näinhän Rengas-Onlinen sivuillaan tekee.

                                            Mites sitten jos tilaat Verkkokauppa.com:ista tavaraa halvemmalla kuin paikallisesta Cittarista niin eikö Verkkokaupalta voi odottaa saavansa hyvää palvelua? Eli tyyliin tilaat Verkkokaupasta uuden tallentavan digiboxin mutta saatinkin asiakaspalautus laitteen joka on kiertänyt kolmella aikaisemmalla asiakkaalla, kaukosäädin on Hesen majoneesissa ja boxin etulevy naarmuilla. Reklamoit heille asiasta ja saat vastauksen "Vittuakos täältä ostit, KÖYHÄ!! Uutta ei tule eikä hyvitystä nykyisestä". Joo tottakai tuollaiseen palveluun pitäisi olla tyytyväinen ja niellä homma sillä verukkeella että mitäs menin tilaamaan ”halpakaupasta”. Itse asiassa tuon jälkeen kannattaa mennä vielä hehkuttamaan kyseistä paikkaa dvdplazalle että muutkin kokisivat saman kohtalon. Onhan se mukavaa että ei ole ainoa kaveri jota on kustu linssiin.

                                            Olisin itse varovainen palvelun mustamaalaamisesta, eli näillä nettihuuteluilla ja mustamaalaamisella uhkailemalla ei yleensä ole voittajia.
                                            Eli tällä foorumilla on sallittua ainoastaan kehua kyseistä firmaa? Asia selvä, pahoittelen toimintaani.

                                            Voihan tuossa katsoa myös peiliin: entä jos olisi marssinut vaan suomalaiseen rengasliikkeeseen, ja tinkinyt sen, minkä tingittävissä on? Olisiko nyt yhtä tyytyväinen, vai mahdollisesti enemmän tyytyväinen? Varmasti reklamaatiot ainakin hoituisivat helpommin.
                                            No niin olen kyllä katsonutkin. En kai väittänytkään ettenkö olisi tehnyt tyhmää ratkaisua kun tilasin kumit Rangas-Onlinesta? Olen aikaisemmin ostanut renkaat perus rengasliikkeistä mutta kun satuin lueskelemaan kyseisestä firmasta ihan hyviä kommentteja niin ajattelin että eiköhän sieltä uskalla tilata jos muutkin ovat olleet tyytyväisiä. Juuri tämän takia tänne tästä kirjoitinkin että jatkossa myös nämä surkeat kokemukset ovat muidenkin tiedossa. Ilmeisesti tämä ei kuitenkaan ollut fiksu teko.

                                            Pyllylleenhän tuo kumien toimitus on mennyt, mutta ei kannata netissä julkisesti arvostella negatiivisesti paljoa.
                                            Vielä kerran, ai tällä foorumilla on sallittua ainoastaan kehua kyseistä firmaa? Pyllylleen menneistä tilauksista ei täällä siis saa puhua. Asia selvä, pahoittelen toimintaani.

                                            Kannattaneen myös katsoa kumien kunto ja valmistuvuosi ENNEN kuin menee laitattamaan ne alle ja maksaa itsensä kipeäksi vanteille laittamisesta/tasapainottamisesta.
                                            Olisin kyllä itse osannut tuon katsoa mutta koska olin varautunut heidän ilmoittamaan toimitusaikaan ja kun se siitä sitten kuitekin venyi nelinkertaiseksi niin en ollut itse paikalla kun renkaat vihdoin saapuivat. Kaveri hoiti puolestani renkaiden vastaanoton ja käytti ne samalla sitten vanteille laitossa. Kyseinen kaveri tarkasti kyllä että renkaat ovat päälisin puolin ehjät mutta kun hän ei ole alan asiantuntija niin ei ymmärtänyt jotain DOT merkintää etsiä. On kuitenkin varmaan minun vika sekin että en päässyt itse paikalle vastaanottamaan renkaita. Olisihan minun pitänyt tietää että toimitus venyy sinne neljään viikkoon ja perua muu ohjelma jotta olen passissa kun renkaat sattuvat saapumaan, tyhmä minä!

                                            Itse ainakin vaistomaisesti tarkistan uuden tuotteen kunnon ennenkuin alan sitä käyttämään. Varsinkin jos se on tilattu ulkomailta.
                                            Sitten vielä sellainen huomio että kun en tuijota pelkästään numeroita vaan tärkeämpää mulle on käytäntö niin miten olisin testannut renkaiden kovettumisen ilman että ne olisi laitettu alle? Gummizenaattorillako?? Hitto kun ei tullut mieleen..

                                            Reisillehän tuo homma on Rengas-onlinelta mennyt. Mutta ovat kumminkin tarjoutuneet vaihtamaan renkaat toisiin saatavilla oleviin (luonnollisesti kun ei ole haluttua mallia saatavilla) ja ilman mitään lisäkuluja.
                                            Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat noilla lisäkuluilla? Oletko lukenut heidän toimitusehdot? Renkaat voi muutenkin palauttaa heille kuluitta 30pv sisällä ilman mitään syytä. Esim vaikka jos niiden väri ei satu miellyttämään silmää.. Eli mitä goodwilliä tässä tapauksessa on heidän puolelta tarjottu? Ilmoittivat minulle että voin tilata heillä jotkut toiset renkaat (aijaa, sepä hieno etuoikeus, hienoa että olin oikeutettu tilaamaan heiltä vielä toisen setin kumeja!) mutta maksaisin niistä uuden hinnan eli jos ne olisivat olleet kalliimmat niin aikaisempaa enemmän. Lisäksi minulla olisi ollut Visalaskulla tuolloin jonkin aikaa(jos ei loputtomiin) kaksien rengassettien hinnat kunnes ovat saaneet vanhat takaisin ja käsitelleet asian.

                                            Epäilen että laskevat nuo renkaanvaihtokulut kuluttajan omaksi virheeksi kun ei tarkistanut tuotetta ennen sitä.
                                            Eli he saavat toimittaa mitä vaan paskaa ja siihen pitää tyytyä jos ei osaa lukea ja tulkita sitä pientä koodia renkaan kyljessä? Totta kai asia on näin ja vieläpä erinomaista palvelua, halleluja! Eihän myyjäliike tietenkään ole missään vastuussa mitä toimittaa vaan asiakashan vastaa siitä että toimitukset ovat oikeita.

                                            Vaikka olenkin jutullani jo ilmeisesti saanut täällä joidenkin silmissä mulkun maineen niin silti haluan vielä korostaa että en ole henkilö joka tekee tikusta asiaa. En ole opportunisti joka lukee vesi kielellä sääntöpykäliä pilkuntarkasti ja jos niistä vähääkään poiketaan aletaan heti vaatimaan korvauksia. En ole kaveri joka vaatii ilmaisen pizzan kun pizza-poika tuo sen 5min luvattua myöhemmin. Kuitenkin jos se pizza on vaikkapa homeessa niin se ylittää kynnykseni vaatia hyvitystä.

                                            Laskeskelin tossa sähköposteja mitä olen heille lähettänyt ja niitä on lähes viisikymmentä! Lisäksi soittelut päälle ja muu selvitystyö niin puhutaan vähintään kolmenkymmenen tunnin ylimääräisestä työstä Vielä lisäksi turhat renkaanvaihdot päälle. Mielestäni tällaisesta määrästä vaivaa voi jo muutaman euron hyvitystä pyytää. Vai pitäisikö vaan perisuomalaiseen tapaan niellä paska, vetää kossu naamaan ja lähtee snakarille rähiseen vitutukset pois mielestä? Olisi kyllä voinut olla parempi vaihtoehto..
                                            Viimeksi muokannut mane; 15.5.2009, 13:26.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tälläisistä "riita" tilanteista on mielestäni erittäin lapsellista alkaa huuteleen jossain foorumilla etenkin jos asioita ei ole loppuun asti käsitelty riitelevien tahojen kesken.

                                              Comment


                                                #24
                                                No kyllä toi toiminta on jo ylittänyt se kynnyksen, että voi jo foorumeillekin kirjoitella. Eriasia olisi ollut jos olisi jo ruettu ensimmäisen mokan jälkeen jo vouhkaamaan.

                                                Mokia sattuu kaikille firmoille ja joskus vahingossa joku firma saattaa jotain tehdä oikeinkin. Itse arvostan firmaa joka osaa myöntää virheensä ja hoitaa reklamaatiot asiallisella tavalla. Jos joskus homma toimii hyvin niin se saattaa olla vahinko :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Ei tähän varmaan mitään uskalla kommentoida enää. Onnea tässä keississä, toivottavasti Mane elämä ei potki sinua enää näin pahasti päähän.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sitten vielä sellainen huomio että kun en tuijota pelkästään numeroita vaan tärkeämpää mulle on käytäntö niin miten olisin testannut renkaiden kovettumisen ilman että ne olisi laitettu alle? Gummizenaattorillako?? Hitto kun ei tullut mieleen..
                                                    Eli siis sinulle olisi kelvannut nuo renkaat jos ne eivät olisi pitäneet kovaa meteliä? Vertasitko ääntä samanlaisiin, enintään vuoden vanhoihin renkaisiin?

                                                    Kovettuuko muuten kesärengas neljässä vuodessa niin paljon että sen huomaa tunnustelemalla?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Vähän off topic, mutta kerran tilasin mattigin maskin, ja maksoin sen heti. Maskia ei ole tullut eikä rahoja. Kyllä, hieman vitutti mutta paskaako se auttaa tulla tänne huutelemaan?

                                                      Elämä on...

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja mikalkai Näytä viesti
                                                        Vähän off topic, mutta kerran tilasin mattigin maskin, ja maksoin sen heti. Maskia ei ole tullut eikä rahoja. Kyllä, hieman vitutti mutta paskaako se auttaa tulla tänne huutelemaan?

                                                        Elämä on...
                                                        Ehkäpä juurikin sen takia ettei muita vituttaisi? Kyllä minä ainakin olen kiitollinen kaikesta keskustelusta eri firmojen toimintatavoista. _Ettei_ vedättäjiä ja epätyydyttäviä toimittajia tulisi tuettua...Ainakaan rahallisesti. Itse työskentelen autotarvikealalla ja voin sanoa, että tavaran pitää vastata lupauksia ja toimitusten toimia.

                                                        Mikä ihme asenne oikein tämä itte tilasit...Kärsi perkele täälläkin on?
                                                        Minusta tämä kokemuksien jakaminen ja varoittava sana on juurikin tämäntyyppisen yhteisön sielu ja juuri....

                                                        Uskomatonta miten voi ihminen ollakkin joissain tapauksissa naiivi...Huh...

                                                        Koko postaushan toimii varoittavana esimerkkinä...Ei kai tässä säälipisteitä haeta, vaan jaetaan kokemuksia????

                                                        Haloo???

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Artun kanssa samoilla linjoilla. Kaikesta annetusta palautteesta voi itse kukin sitten tehdä omat johtopäätökset. Ittellä on jäänyt saksaan jo yli 2000eur ja pistin itsekkin aikoinaan kokemastani alan foorumille tiedon ja se auttoi monia, koska ko. firma meni nurin eikä edes yrittänyt palvella maksun jälkeen. Saksa on paska maa... : )

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos vaikka välillä sitten kävisitte muutaman makkaran grillaamassa ja vaikka yksi huurteinen niin pysyy lämpötila täälläkin rauhallisissa lukemissa...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X