Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiedustelu, tai pari, viisailta(?) jäseniltä

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tiedustelu, tai pari, viisailta(?) jäseniltä

    Moi

    Mulla on nyt sellanen dilemma, et kuinka toimisin.
    Asia koskee koko kesän ajan myynnissä ollutta Audi Coupe 2.8 V6 autoani.

    Vaikka tarkistin hintapyyntöni, oli linjassa, jopa halpa, verrattuna Saksan, brittien tai jenkkien pyyntöihin, ei tarjouksia tullut.
    Auto on, kuten suuri osa jäsenistöstä on lukenut projektit-osiosta, kunnostettu ja uudistettu ja kaikin puolin kunnossa. Kevään katsatus suorilla läpi, talviseisokin jälkeen.
    Miksi auto ei kiinnosta?
    (käsittääkseni kyseessä on kuitenkin harvinaisin Coupe malleista, tehtaalta tuli esim. quattro malleja ulos enemmän, kuin tätä).
    Koko maailmassa tarjonta on hyvin pientä, kertonee ettei autoja kaikenkaikkiaan ole enää liikenteessä paljoakaan?

    Nyt auto on huuto.net' issä, ei sinnekään ole tullut kuin yksi (vitsi?) tarjous..

    Kysynkin, teenkö jotakin sellaista, jota en haluasi tehdä, koska kyseessä on hyväkuntoinen ja toimiva auto, eli alanko myymään autoa pala palalta?
    Todennäköisesti saan sillä tavalla enemmän rahaa, onhan iso osa osista uusia tai uudenveroisia, mutta toisaalta tuntuu pahalta alkaa pilkkomaan hyvää ja toimivaa autoa.

    Eihän auto minulle mitään kustannuksia aiheuta, mutta kun en sitä tarvitse, eikä minulla ole sille paikkaa jossa säilöä, tuntuu tilanne hankalalta. Kyllä autoa tulisi käyttää, se on siihen tehty. Kuten Kummelissa todettiin: " Auto tykkää kun sillä ajetaan".

    Siis varaosiksi vai ei?

    Talvi painaa päälle, enkä viitsisi autoa ulos pakkaseen jättää (itse en palele, lähden Intiaan marraskuussa ja palaan vasta toukokuussa..).

    #2
    Taitaa kuitenkin olla niin että quattro kiinnostaa ostajia enemmän. Enkä muuta "moitittavaa" autosta näin äkkiseltään keksikkään.

    Osina myyntikin voi ottaa aikansa. Kerää vaikka kiinnostuneita ensin ja pura vasta jos tarpeeksi löytyy.

    Comment


    • #3
      Itse en lähtisi myymään osina. Voisin melkein lyödä vetoa, että et tulisi saamaan lähellekään tuota kolmea tonnia osia irrottelemalla. Hintaa vaan alemmas, kunnes ostaja löytyy...
      Automaatti ja nelivedon puute varmaankin verottaa ostajia. Hinnasta en osaa sen tarkemmin sanoa.

      Comment


      • #4
        Niin kysymyshän ei ole rahasta, pelkästään, vaan lähinnä eettinen.

        Ilmaiseksi en halua autosta luopua, olen siihen kuitenkin laittanut jonkinmoisen kasan rahaa kiinni (kunnostukseen). Lähinnä tuollainen 1050€ tarjous kuulostaa ...tuilulta.
        Jo pelkästään rengasvanne setti+ navi ja pannaan nyt kaupan päälle alustasarja (niin varmasti tulee riittävästi..) ja tuo summa on ylitetty reilusti!
        Eipä tuosta enää kolmeen tonniin niin kauheesti matkaa jää.. ehjä, lähes priima kuntoinen, täysnahka sisusta, kunnostettu moottori, läpikäyty laatikko, hyvä kori, laitteet toimii jne.

        Kyllähän tuosta eroon pääsisi, Kuusakoski paalaisi, ja se olis siinä.. mutta ku ei hyvää viittis paaliin viedä.
        Ainakin mun näkemyksen mukaan, autolla kun on vielä paljon ajamattomia kilometrejä edessään.

        Mun mielestä, käyttökelpoiselle tavaralle pitäisi löytää käyttäjä, en nyt puhu pelkästään tästä autosta vaan yleisesti. Sotii mun ajatusmaailmaa vastaan hajoittaa toimivia vehkeitä (tai edes sellaisia, jotka saisi pikku laitolla taas toimiviksi..), siitä lähinnä kyse.
        Jos joku tarjoo autolle hyvän lämpimän varastotilan, ilmaiseksi, niin auto katoaa myytävien joukosta heti, säilön sen itselleni tulevia aikoja varten.

        Comment


          #5
          Iso vapari, mutta ei riittävän iso, ja virikelvoton sekä nelivedon puute. Halvimmat nelivedot näyttää olevan luokkaa 3000 euroa ja etuvedoista pyydetään samalla moottorikoolla saman verran. Ei liene vaikeaa arvata kumpaan merkkitietoinen ostaja päätyy. Kun tavara ei mene kaupaksi, on hintaa tarkistettava alaspäin. Se on valitettavaa mutta totta.

          Comment


            #6
            Totuus on se, että auton kunnostukseen ja laittamiseen menneitä rahoja ei ikinä saa takaisin.
            Itse tarjosin kokeilumielessä omaa A6:sta vaihdossa, mutta yksikään autoliike ei sitä huolinut. Sinänsä ihan sama, koska en siitä nyt oikeasti ollut luopumassa.

            Vanhan silmäterän myyminen ei reaalimaailmassa ole kovin helppoa, koska ylensä auton arvostaa liian arvokkaaksi.

            Comment


              #7
              Orggissivulistamiehelle joka etsii "omituista häristintä" tuo olisi onnenomiaan. Niille kun ei aina pidä olla pensaturpokuatro vaan autosta voi nauttia muutenkin. Kokeile myyntiä esim. Klassikot- tai Mobilisti-lehdissä.

              Comment


                #8
                Siisti peli kaikinpuolin, ei edes hinta ole mielestäni paha. Itse kuulun tosin niihin joille Audi on olemassa vain quattrona. Siksi ostankin nuo kauppakassit yms. vehkeet muista merkeistä =)

                Kuten vinkkinä tulikin niin kokeile noita muita foorumeita.

                Comment


                  #9
                  Turha postaus omalta osalta, mutta jos auto olis quattro, niin tuolla hinnalla ostaisin pois. Kuten varmasti moni muukin.

                  Comment


                    #10
                    Kyllähän tuossa isoin "puute" on se quattron puute, kuten ylempänä on jo kerrottu.

                    Comment


                      #11
                      Siisti peli kaikinpuolin, ei edes hinta ole mielestäni paha. Itse kuulun tosin niihin joille Audi on olemassa vain quattrona. Siksi ostankin nuo kauppakassit yms. vehkeet muista merkeistä =)
                      Voisiko tuota paremmin sanoakaan! Itsellä tosin vajaaveto, koska se tuli vaihtokaupassa ja osoittautui halvaksi ajaa. Audia siinä on omasta mielestäni vain sinkkikori ja sisätilojen laatu.
                      Mikset Zimi yrittäisi vaihtaa pienellä välirahalla johonkin sellaiseen, minkä saisit varmasti kaupattua ja jättäisi myynninkirot seur. omistajalle?

                      Ja tällä hetkellä (koko vuoden ajan jo) ihan minkä tahansa kamppeen myynti on hiton vaikeaa. Ihmisiä jää työttömäksi ja polttoaine maksaa aina vaan enemmän ja sitte vielä kaikki verot ja vakuutukset päälle. Itse yritin ex-coupea myydä 3kk keväästä heinäkuuhun, naurettavia vaihtotarjouksia tuli eikä yhtään suoraa ostotarjousta...lopulta vaihdoin sen persnetolla nykyiseen säästöpossuun. Jälkeenpäin kuulin, että coupesta oltiin hyvinkin kiinnostuneita ja useampi tuli myöhemmin kysymään onko se vielä kaupan. Kai se tämä lama ja yleinen rahatalouden tiukka-linja piti kiinnostuneet ostajaehdokkaat hiljaa...

                      Nyt se on sitte sama tilanne päällä tuon mopedin tiimoilta...tosin ajokausikin alkaa olemaan jo ohitse.
                      Viimeksi muokannut vV8m5; 11.9.2012, 16:25.

                      Comment


                      • #12
                        Kyllä mä viiteenkymmeneenkahteen vuoteen oon ehtiny muutaman auton ostaa ja myydä ja sitä kautta oon "hieman" asiasta tietoinen (autonmyyjän poikana..), ettei autoon sijoittamiaan takaisin saa.
                        ELLEI kyseessä ole todella harvinaiseksi osoittautuva löytö.

                        No valitettavasti tämä ei vielä sellainen ole. Löysin jostakin tehtaan ilmoittamat valmistusmäärät ja tätä oli tehty, kaikenkaikkiaan ja tänä kyseisenä vuonna, selkeästi vähemmän kuin niitä q-versioita.
                        Eli kyllä tämä siinä mielessä on harvinaisempi malli.

                        Ja mitä tuohon nelivetoon tulee, niin onhan sillä puolensa, talvella, kesäkelissä en usko hirvesti eroa olevan (varsinkaan tästä yksilöstä puhuttessa, koska alusta on omasta mielestäni onnistunut=paljon parempi kuin alkuperäinen). Kuten sivusta huomaatte, olen omistanut myös q-mallin kutvosen, eli ihan omaa tietoa asiasta on.
                        Ja kun ajatellaan nykytilannetta, missä voit hyödyntää nelkun ominaisuuksia täysillä? Niillä muutamilla ratapäivillä vuodessa, tiellä jos alat hiemankaan edes "kokeilemaan", huomaat olevasi ajoluvaton henkilö, kun poliisin perävalot katoavat näköpiiristä...

                        Tulee vaan mieleeni ajatus, että onkohan q:n arvostus jo liian kovaa, ja siitä on tullut itseisarvo? Sinänsä sen omistaminen ei tee sinusta yhtään parempaa kuljettajaa eikä, mielestäni, nosta sinua millekään muulle korokkeelle.

                        Kyllä mä yritin heittää liiat tunteilut nurkaan, hinnoitellessani autoa, kuten kerroin, oli linjassa myös halpana pidettyjen ulkomaan pyyntöjen kanssa (ilman rahteja ja tullauksia ym.). Jos ihan tunteella olisin hintalapun rustannut, olisi siinä ollut viisinumeroinen luku....

                        Sorry, taitaa mennä hieman offiin, mutta jotenki ihmetyttää tää hiljaisuus autokaupassa, ollaan varmaanki menossa kohti tosi synkkiä aikoja. Olikos se niin, et uusien autojen osalta laskua oli 25%.
                        Pitääkin soittaa pikkusysterille ja kysyy kuinka ravintola-asiakkaat käyttäytyy, siellä on indikaattori joka kertoo lamantulosta..

                        Comment


                        • #13
                          Pistä mobile.de:hen tarjolle? Käsittääkseni muutamalla harrastepalstalla on todettukin että oikeasti hyväkuntoiset mobiilit menevät Keski-Eurooppaan ihan eri hinnoilla kuin kotimaisille harrastajille ja muodollisuudetkaan eivät EU:n alueella ole kummoiset.

                          Comment


                          • #14
                            "Mikset Zimi yrittäisi vaihtaa pienellä välirahalla.."

                            Juu on mulle tarjottu kaikennäköistä kulkinetta vaihdokkina, mutta syy miksi olen myymässä on se, että autolle ylipäänsä EI ole käyttöä.

                            Olen talvet pois Suomesta (en tarvii q:a), ja kesän liikkumiset ovat niin lyhyitä, että ne pääsee polkupyörällä tai kävellen (sateen sattuessa taksilla). Pidemmälle VR kuljettaa eläkeläistä niin halvalla, ettei edes kannata ajatella lähtevänsä autolla. Sen skootterin olen ilmoittanut hyväksyväni välirahaksi, vaan taitaa olla nuorison ajokkeina, ja vanhemmilla ei ole niihin lupa koskea.. tulee vielä syyte...

                            Enkä viiti alkaa tossa parkkisella mitään autokauppaa pyörittää..

                            Comment


                              #15
                              Tarkoitin, että vaihtaa johonkin sellaiseen vekottimeen, minkä myyminen on helpompaa. Sellaiseen,jota kaikki tavisPentit haluaa ja maksaa pyydetyn hinnan. Kun tuntuisi tuo vaihto olevan kaikkien mielessä, jos vaikka sattuisi vaihtumaan sellainen peli, joka sinulta sitten ostettaisiin nopeasti suoralla kaupalla.

                              Comment


                                #16
                                Pakko hiukan tarttua tuohon quattron tarpeellisuuteen. Jos oikeasti ajelee myös talvet Suomessa, niin on tässä ainakin kolme viimeistä talvea ollut oikeasti hyötyä tuosta nelikosta, ihan vain jo eteen päin pääsyä ajatellen. Ainakin omilla kulmilla, missä auraus ei todellakaan ole ykkösprioriteetillä kun ne liikkeelle lähtevät lumisateen jälkeen.

                                Comment


                                  #17
                                  Jo pelkkä kaksiovisuus saattaa rajata mahdollisia ostajia.

                                  Ja mitä tuohon nelivetoon tulee, niin onhan sillä puolensa, talvella, kesäkelissä en usko hirvesti eroa olevan (varsinkaan tästä yksilöstä puhuttessa, koska alusta on omasta mielestäni onnistunut=paljon parempi kuin alkuperäinen).
                                  Ei se quattro kesällä siellä juuri mitään pyydä, eikä ole kesällä yhtä merkittävästi etuvetoa huonompi, kuin mitä etuveto on talvella q:hun verrattuna. Siksi moni saattaa haluta nelikon pienellä lisähinnalla.
                                  Toinen asia mikä ainakin itseltä vie ostohalut 20v vanhasta autosta on automaatti.

                                  Hinta on kyllä kohdallaan, varsinkin jos tinkivaraa löytyy, mutta ostajakunta saattaa olla tuolle kombolle aika pieni.

                                  Comment


                                    #18
                                    Se on totta, että eihän tota q:ta oikeasti tartte kuin talvella. Ja ilmankin pärjää.
                                    Silti esim oma A6 2.5tdi on pihassa vain siksi, että se on quattro. Se on jotain mitä muilta valmistajilta ei juuri saa.

                                    En tiedä mikä on nykään nuorison suosikki, mutta isokoneiset ei välttämättä sitä ole bensan hinnan takia.
                                    Ne jotka tietää Coupen etsii ehkä sitä quattroa. Ja ne jotka ei Coupesta tiedä, ei sitä etsi.
                                    Ja nuo Audin tomaatitkaan nyt ei ole niitä parhaassa maineessa olevia.

                                    Kaikista pääsee eroon, jos hinta on kohallaan. Se on kysynnän ja tarjonnan laki. Jos ei ole kysyntää, ei autosta realisesti saatava hinta ole ehkä myynnin arvoinen. Jossain vaiheessa tuosta tulee vielä melko varmasti klassikko.

                                    Comment


                                      #19
                                      Pieni valmistusmäärä ei suoraan korreloi auton haluttavuuteen kun mallia on kuitenkin vielä kohtuullisen hyvin saannissa. Jos ei nyt juuri tuolla voimalinjan kombolla niin samoissa kuorissa kuitenkin.

                                      Keksi se viimeinen kipuraja millä auton olet vielä valmis myymään ja laitat sen sinne nettiautoon. Ei sitä kannata ilman antaa mutta jos ei kerran ketään edes kysy niin jotain on pielessä. Auton arvo on pennilleen sen verran mitä siitä ostaja suostuu maksamaan. En halua kiertää veistä haavassa mutta vähäisellä ajolla olevaan autoon kalliilla tehdyt remontit ei ole millään mittarilla taloudellisesti järkeviä koska myyntivaiheessa ne menevät normaalin ylläpidon piiriin eivätkä siten voi näkyä suoraan hinnassa. Satun tietämään tästä jotain...

                                      nimim. 1v3kk aikana autoon kilometrejä 13tkm ja remontteja ~8k€.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Autossahan ei ikinä voita, vaan häviää aina noinniikuin rahallisesti, mitä se sitten omistajalleen on antanut "nautintoja", niitähän ei voi rahassa mitata.

                                        Paaliin olin minäkin jo PikkuMyytä viemässä, kunnes hinta ja ostaja kohtasivat toisensa.
                                        Ei siitä hinnasta, kun kuitenkin minimaalisista euroista oli kysymys, vaan se että auto meni jollekin toiselle, joka sitä tarvitsi.

                                        Tarvitsi aikansa ja laitteli eteenpäin. Palvelee kuulema nöyränä vieläkin;

                                        Eli pudotat pikkuhiljaa hintaa ja ostaja löytyy. Varaosina myyminen ilman säilytyspaikkaa ei toimi.

                                        Comment


                                          #21
                                          Niin kysymyshän ei ole rahasta, pelkästään, vaan lähinnä eettinen.
                                          Joo-o..
                                          Jos joku tarjoo autolle hyvän lämpimän varastotilan, ilmaiseksi, niin auto katoaa myytävien joukosta heti, säilön sen itselleni tulevia aikoja varten.
                                          Ei oo rahasta kyse , ei.. ;)

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mitä hoff4 et ymmärtänyt, oliko väärä kieli?

                                            Mielestäni kyse on eettinen, en haluasi paloitella tai muutoin tuhota hyvää, toimivaa autoa.

                                            Se, että mainitsin sanan ilmainen, johtuu siitä, että en ole valmis pelkästä säilytystilasta maksamaan.
                                            Sillon kun minulla oli talli, useassa osoitteessa, tarjosin ilmaiseksi tilaa säilytyspaikkaa tarvitsevalle, jos sitä oli tarjolla eli omat vehkeet eivät vieneet kaikkea tilaa.
                                            Jos tarvitsisin tilaa, jossa voisin esim. purkaa ja koota auton talven aikana, tilanne olisi toinen, sellaisesta olisin valmis maksamaan.

                                            Comment


                                              #23
                                              Olen havaitsevinani vähän väärän sävyyn kääntyvää keskustelua. Ja sävyn tummetessa loppuu keskustelu... Vinkiksi kaikille.

                                              Jos kauppa ei käy, pitää joko alentaa hintaa tai odottaa kauemmin. Ostaja ei osta myöskään myyjän mielipiteiden vuoksi, vaan omien.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ittellä oli pari vuotta sitten myynnissä kaikin puolin läpi käymäni -92 Golf VR6 jossa siis ei kai liene se kaikkein luotettavimman moottorin maineessa oleva mosa ole...
                                                Homman juju oli siinä että siinä vuosien ohessa kun sitä laittelin, tuli otettua fotoja melkomoinen määrä, sekä laitettua silloin kaikki autolle tehdyt operaatiot ihan huvikseen ylös tarinan muotoon. Aattelin silloin että josko noita joskus tarvitsisi...?
                                                Kun tuli auton myynnin aika, niin tein noista asioista nettisivun jonne latasin silloiset aikojen myötä syntyneet tekstit kera riittävän isojen kuvien. Koko teksti oli jäsennelty tyyliin; kori, alusta, kone, sisusta jne jne ja sinne kuvat sopiviin kohtiin, sillee että koko pakettia oli suht helppo lukea ja että kaikki tarpeellinen selvisi jutusta. Ja sitten saitti vaan nettiin, ja myynti-ilmoon linkki ko. sivulle.

                                                On tietty ihan eri asia, kuka jaksaa kirjoittaa kaiken vuosien työn ylös ja vielä ottaa kuvia kaikesta. Se www-sivu oli kuitenkin (kai) meikän onni tossa asiassa. Vaikka auto olikin yleisellä tasolla ei-niin-hyvän-moottorikombinaationsa takia jonkin verran arveluttavassa maineessa, niin sain autoni kaupaksi alle kahdessa viikossa. Ja hinta ei todellakaan tuntunut olevan ostalle SE kriteeri, laiton nimittäin semmosen hintalapun että ajattelin sen viimeistään karkottavan kiinnostuneet. Kuis kävi: Ottajia olisi ollut aika paljon enemmänkin! Toki laite oli kaiken läpikäymisen jälkeen tosi hyvässä kunnossa, mutta silti: Käytetty vanha auto on aina käytetty vanha auto.
                                                Mun mielestä se oli mulle tripla-murhe siinä vaiheessa kun aloin sitä myymään: Vanha auto, janoinen kutoskone, ja auton yleinen moottoriinsa perustuva kyseenalaiseen (?) luotettavuuteen perustuva maine.
                                                Kaikesta tuosta ja kovasta hinnastakin huolimatta ottajia olisi ollut useitakin.

                                                Jos vaan pystyy tekemään kokonaisvaltaisen selityksen (esim. www-sivun muotoon) kaikista autolle tehdyistä toimenpiteistä, niin luulisin sen selvittävän kiinnostuneille hyvinkin paljon siitä mitä kaikkea on tehty ja ennen kaikkea sitä että miten autoa on vuosien saatossa pidetty.
                                                Onnea myyntiin, millä tavalla sen sitten ikinä toteutatkin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  @tpv!

                                                  On kyllä tuttua tuo veeran myynti. Tällä hetkellä auto myynnissä ja ei ole ketään kiinnostanut. Omani ei tosin mikään priimakuntoinen ole ulkoapäin, mutta tekniikkaan sekä alustaan olen aika paljon aikaa,rahaa ja vaivaa nähnyt. Silläkin puolella tosin pari pikku vikaa vielä :/.
                                                  Viimeksi muokannut 54mmy; 11.9.2012, 23:25.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    @tpv

                                                    VR6 on heikosta tekniikastaan huolimatta aavistuksen verran seksikkäämpi laite kuin vajaavetoinen automaatti Coupé vw-vag-harrastjien keskuudessa. Ainakin itse ostaisin sellaisen harrasteautoksi mielummin, jos kahdesta pitäisi valita.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Zimi Näytä viesti
                                                      Mitä hoff4 et ymmärtänyt, oliko väärä kieli?

                                                      Mielestäni kyse on eettinen, en haluasi paloitella tai muutoin tuhota hyvää, toimivaa autoa.

                                                      Se, että mainitsin sanan ilmainen, johtuu siitä, että en ole valmis pelkästä säilytystilasta maksamaan.
                                                      Sillon kun minulla oli talli, useassa osoitteessa, tarjosin ilmaiseksi tilaa säilytyspaikkaa tarvitsevalle, jos sitä oli tarjolla eli omat vehkeet eivät vieneet kaikkea tilaa.
                                                      Jos tarvitsisin tilaa, jossa voisin esim. purkaa ja koota auton talven aikana, tilanne olisi toinen, sellaisesta olisin valmis maksamaan.
                                                      Eipä ole kielestä kiinni etten ymmärrä jokseenkin logiikkavapaata avautumistasi kun autosi ei mene kaupaksi.

                                                      Toisekseen, miksi jonkun tulisi tarjota lämmintä säilytystilaa autollesi, omalla kustannuksellaan, vain siksi ettet saituuksissasi ole halukas maksamaan siitä?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Summa summarum:

                                                        Autosta puuttuu ne miksi tuon ikäinen audi halutaan, eli neliveto ja turbo. Toisen puutteen jotkut ovat vielä valmiita unohtamaan. Puutteet voi korvata halvalla hinnalla. Jos auto ei jollain hinnalla mene kaupaksi, se ei ole ostajien mielestä vielä halpa hinta.

                                                        Ja muuten: Ei kannata kysyä, jos ei halua kuulla vastauksia. Tämä on aika laittaa lukkoon.
                                                        Viimeksi muokannut salonenm; 11.9.2012, 23:52.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X