Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TA Technix-alusta, onko näistä kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TA Technix-alusta, onko näistä kokemuksia?

    Kokeilin haulla, ei löytynyt kuin yksi A6 johon oltiin laittamassa ko. valmistajan alustasarjaa. Ei ollut kommentteja käytöstä.

    Onkos kellään kokemuksia ko. alustoista, kuinka toimii, kivireki vai "vesipatja", kestääkö jne.?

    Muillakaan foorumeilla mm.ffp ei myöskään ollut juuri käyttökokemuksia.

    Sillä kyselen, kun mulle tehtiin, Kummisedän malliin, tarjous josta ei voi kieltäytyä TA alustasarjasta..

    #2
    Yhessä ketjussa taidettiin mainita että tuo sarja on samaa kauraa esim. V-maxx:in kanssa.. V-maxxista ainakin löytyy jokunen ketju mistä vähän osviittaa saa..

    Comment


    • #3
      Itsellä on tuo TA Technicin sarja, hinta oli niin halpa että oli pakko ottaa koe käyttöön.

      3 kuukauden kokemuksella:
      Sopivuus hyvä.
      Madallusta riittää, keulassa riittää kierteitä 70mm vielä alaspäin, 50mm takana. Renkaat kaaren reunantasolla.
      Jäykkyydestä. Aluksi oli vielä matalemmalla ja sillon auto oli todella jäykkä kovitteellisesti rautaputket jousien tilalla, nyt nostettuta aika sopiva jäykkyys. todella vakaa korkeammissakin nopeuksissa.
      6 hengen kuormallakaan ei ottanut renkaat kaariin kiinni.

      Muistaakseni se V-Maxx on tehty alankomaissa ja tuo TA saksassa.

      Comment


        #4
        Tänään kävin postista hakemassa TA Technixin korkeussäädettävän sarjan. Hinnan ja 2 vuoden takuun takia uskalsin ottaa itekki tuon kokeiluun.

        Mites Artsi tai muut, oletteko asentaneet nuo jousien ja iskarien mukana tulleet alustan hilippeet? Itse kun en ole ennen säädettäviä alustoja asennellut. Noita kuvan mukaisia varsia on kumpiakin 6 kipaletta.
        Attached Files

        Comment


        • #5
          Itselle en ottanut nuita tukivarren pätkiä. Ovat vissiin sitten tarpeellisia jos meinaa todella paljon laskea tai nostaa.

          Comment


            #6
            Nopeuttasi ainakin asennusta jos jättäis tukivarret vaihtamatta. Nuo toiset varret mitkä tuli paketin mukana on säädettäviä pituudeltaan, vakiot taitaa olla ihan jäykkää tavaraa? Eli jos puottaa keulasta sen 50-60mm niin taitaa olla vakiovarret kovilla. Noh, pitänee tarkastella vakio-osien kunto kun pääsee asennushommiin parin viikon päästä.

            Comment


            • #7
              Paljos tämmynen sarja sit maksaa?

              Comment


              • #8
                Mä hommasin a4 b6 myös säädettävän sarjan 369e paikallisesta varaosaliikkeestä. Olen ollut ihan tyytyväinen.

                Comment


                  #9
                  Mä hommasin a4 b6 myös säädettävän sarjan 369e paikallisesta varaosaliikkeestä. Olen ollut ihan tyytyväinen.
                  Onko pitkäänkin ollut jo alla? Kiinnostaisi vaan tuo sarja hintansa puolesta.

                  Mutta saako markalla taas markan osan?

                  Comment


                  • #10
                    onko kellään kokemusta tästä TA:n mallista?Pistin kyselyä meneen et olisko a6 quattroon alustaa saatavilla.Jos ei niin kai pitää uskaltaa sit toi tavallinen säädettävä hommata.

                    http://www.finwheels.fi/korkeussaade...9_408_416.html

                    Comment


                    • #11
                      Mä oon ajanu 30tkm TA Technixin sinkityllä alustasarjalla a4b5. Meininki on vähän sellasta kivirekimallista kovassa vauhdissa, niinkun auton minusta pitääkin. Sanoisin et H&R tai Eibach on aika lähellä, ei niin löysä kun KW. Jos kalliimpaa sarjaa havittelet niin toi ruostumaton teräs on hyvä upgrade, mikäli olettaa et iskarin elinkaari on pitempi kun sinkityn ulkokuoren. Ite oon kelaillu et en ostais käyttiksiinkään sellaisia iskareita missä ei ole vaimennuksen säätöä ja standardijousia. Noita progressiivisia ampiaispesän mallisia kun on vähän hankala päivittää jäykemmiksi tai löysemmiksi.

                      Comment


                      • #12
                        tohon mun audiin olis 700e jäykkyys/korkeus satsi. Nyt vaan on päässä hirvee painimatsi et uskallanko tilata ton vai en=)
                        Tota pelkkää korkeus säädettävää rosterilla ei enään tehdä,pelkästään tolla korkeus/jäykkyys alustalla.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla tietty ajo-ominaisuuksiin saattaa vaikuttaa se et mulla ottaa tukivarret koriin aika nopeesti sisäänjoustossa. Saa nähdä miten talvirenkailla, nostin alustan maasturiasentoon.

                          Comment


                          • #14
                            Moi, mulla on 40mm laskeva satsi Coupen alla ja oon tyytyväinen.
                            Kuten aloituksessa kirjoitin, mulle tehtiin tarjous josta EI voinut kieltäytyä. Tällä kokemuksella joka mulla on, tämän kesän ajot, on hinta/laatu suhde aivan kohdallaan.

                            Sopii ainakin Coupen tyyliseen autoon kuin nenä päähän. Muuttaa auton tukevaksi ajettavaksi, ei kallistele, tuntuma tiehen paranee jne. Toki on pintakova pienillä nopeuksilla, mutta se ei haittaa, niinhän sen oikeastaan pitää ollakin "voimisteluautossa", minun mielestä.
                            En ihan ymmärtänyt Teemun kivirekimallia kovassa vauhdissa?? Se tukevuus, joka sarjan mukana tulee, on siis ihan hyvä ja kuuluukin olla niin, se ei ole vika/huono ominaisuus, vaan hyvä ominaisuus.

                            ps. kysykää tarjousta Oulun polarista, mulle ainaki tuli satsi sopivalla hinnalla. www.oulunpolar.fi Harri Rautava oli hemmo jonka kanssa kauppaa tein, kertokaa terveisiä....

                            Comment


                            • #15
                              Joo, kuten itsekin sanoin, en katso sitä viaksi. Mulla korostuu kaikki tuollaiset kun mulla on 215/35 kumit ja 30mm maavaraa, esimerkiksi 3-tien tai kehä 3:n pintamuodoilla varustetulla suljetulla ajoharjoitteluradalla kovaa ajettaessa tuo pötsi tuntuu hyppivän vähän sylissä. Jotkut autoharrastajat pitävät moista ikävänä ja jopa vikana, tästä johtuu se että joitain alustasarjoja parjataan nettifoorumeilla.

                              Comment


                                #16
                                Kysäseppä Osku.T, mahdollisen tilauksen yhteydessä, että tuleeko paketin mukana noita säädettäviä tukivarsia joista tuossa aiemmin kirjottelin. Kun kävin niin ettei yksikään noista varsista sopinut ainakaan minun autooni, liekkö faceliftiin tarkoitetut. Turhat taitavat muutenkin olla, normaali tukivarsilla pärjää vallan mainiosti, kunhan ei laita niin tonttiin kuin herrakani.

                                Comment


                                • #17
                                  Jeps.pitääpä kysellä niistä varsista.Ite en meinaa aivan tonttii laittaa.edellisessä passatissa oli niin kentissä et oli välillä vaikeuksia päästä parkkihalliin ja mökille.Vois tuolta oulusta kans kysellä jos on samaa mallia satsi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ite täs just joku hetki sitten tilasin saksasta moisen alustan hyvinkin huokeeseen 200e hintaan. Odottaa olkkarin lattialla kiinni laittoa. :) Ulkonäollisesti vaikuttaa ihan asiallisen oloiselta setilta ja samaha se on kuin toi v-maxx, et ei mikään kauhian huonokaan sit vissiin.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Pistin nyt kans tonne oluun päin kyselyä,et olisko niillä sitä korkeus/jäykkyys säädettävää mahdollisuus saada.Mut unohdin nyt samalla kysellä niistä varsista.No katotaan mitä sieltä tulee vastaukseksi.Rupee oleen audissa sen verran veltto toi alusta et rupee jo vituttaan=)Keula nousee taivaisiin ku antaa kaasua ja ku jarruttaa niin tuntuu et keula raapii maata=)jos olis vaan massia niin tilaisin taas kw v1:sen mut siinäkin on ainut miinus.Edessä on muovinen säätökiekko joka ottaa aika helposti itteensä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kw v1 on sinkitty ja vailla säätöä eli käytännös sama kun toi vmaxx tai TA-technics. On vaan koreampi logo kyljessä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja herrakani Näytä viesti
                                          Kw v1 on sinkitty ja vailla säätöä eli käytännös sama kun toi vmaxx tai TA-technics. On vaan koreampi logo kyljessä.
                                          Mulla ainakin oli edellisessa kutosessa (C5) KW:n variante ykkönen ja ihan rosteria oli...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hmm, sit niit saa ilmeisesti kahta laatua.

                                            Comment


                                              #23
                                              "Tolpan materiaalina joko ruostumaton (inox-line) tai galvanoitu teräs (basic)" sanoo internet kw var 1:sta.

                                              Comment


                                              • #24
                                                itellä oli kyl kans rosteri tolpat kw v1:ssä

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oliko se Diffas alusta rosterina?ja oliko kovuus/korkeus säädöt?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Ei o rosteria ja pelkästään korkeus-säädettävä.
                                                    Viimeksi muokannut diffas; 2.2.2012, 09:10. Perustelu: Urlit vanhentuneet

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Laiton kans omaan b5 s4 avanttiin tollasen ta technixin korkeussäädettävän sarjan ja parin päivän aikana oon huomannu et takapää on kuin jousipyssy. Eli takapää sais olla aikalailla jäykempi. Edessä on sopiva jäykkyys. Madalluksesta sen verran et saa kyl tarpeeks alas tällä satsilla.

                                                      Onkos kenelläkään muilla (varsinkin a4/s4 b5 omistajat) ollu samaa ongelmaa et takapää on huomattavasti löysempi etupäähän verrattuna?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Onko muilla ollut näiden Ta-technix/V-maxx/Raceland-alustasarjojen kanssa sellaista ongelmaa, että etupäästä kuuluisi jonkinlaista narinaa ja muljuamista hitaissa nopeuksissa? Itselläni on B6:ssa Racelandin korkeussäädettävä alustasarja ja kyseinen ongelma alkaa kohdistumaan alustasarjan suuntaan, sillä kaikki etupään hilut on jo vaihdettu muutama päivä sitten uusiin, joten nekään siellä tuskin ääntelehtivät...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Oliko noissa B6 ta-tech alustoissa edessä se ns apujousi myös vai? siis muistaako ne keneltä kyseinen alusta löytyy/löytynyt
                                                          Viimeksi muokannut kalsket; 31.1.2012, 00:00.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei oo b6 apujousta. Ainenkaan mulla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X