Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi Iisakin kirkko? Audi Coupe 2.8 V6 A -93

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Hellou, eipä oo hommat edistyny, sitä tää Suomen, ilmastonmuutoksesta johtuva, leuto ja vähä luminen talvi teettää. Pari kuukautta yli -20 astetta ja lunta enemmän ku vuosiin... että näin.

    Jotaki pientä oon laitellu, lähinnä kosmeettisia juttuja, kun edelleen on puute lämpimästä tilasta missä ropailla. Pistän kuvii jos/kun auto on puhtaammassa kunnossa, sisältä ja ulkoa.
    Ja joitaki osia oon saanu maailmalta haalittua, tuossa ne oottaa asentamista, no kevväämmällä.

    Laitoin tuossa tehokkaammat H4-lamput, siinä huomasin että oikealla (siis matkustajan puolella) on joku "ylimääräinen" liitin, kolmenapainen/-pinninen (taisi olla harmaa) ja lukitussokilla varustettu. Se oli siis siellä samassa tilassa kuin ajovalot, eli saman peitemuovin takana. En huomannut liittimelle vastakappaletta, nopea vilkaisu..
    Kysymys kuuluu: "Mikähän liitin tuo mahtaa olla? Onko ylimääräinen vai kuuluisiko olla kiinni jossakin? Pesurin johtoja? (mulla ei oo pesuria valoille)

    Tuossa joku päivä kuulostelin kun joku nakuttaa konehuoneessa, nakutuksen lähteeksi paljastui kuvassa(alla) näkyvä anturi vai mikä lienee. Siis mikä toi "käikäle" on ja se lienee hajoomassa ku niin voimakkaasti nakuttelee, tuntee sormella ku laittaa ko. palikan päälle..
    On tuossa ilmanputsarilta tulevan putken vieressä, mut ei mun mielestä ollu siihen yhteydessä (jälleen nopea vilkaisu..)
    Mulla ku ei tuo ETKA eikä ELSA suostu toimimaan, nii ei voi sieltäkän tarkistaa, enkä oo saanu korjaamokäsikirjaakaan, lupauksista huolimatta.

    Kiitokset taas tietäjille, joilla riittää aikaa ja hermoja auttaa ja valaista tietämätöntä.

    ps. kyselin aiemmin Joensuun alueen jakopään rempan tehneitä, eli missä homma osataan (V6 koneisiin) tehdä ja mielellään halvemmalla ku marmorilla. Ei oo kukaan vastannu, josko nyt löytyis joku rohkea?
    Attached Files

    Comment


      #62
      Kovin tuo näyttää ISV:ltä, eli tyhjäkäynnin tasausventtiilitä. Jos naksuu, vika ei välttämättä eli todennäköisesti ole siinä vaan sen ohjauksessa. Tämä siis oletuksella, että tuo ON ISV.

      Comment


      • #63
        Sanoisin että tuo on aktiivihiilisuodattimen venttiili (En tiedä onko tuo se virallinen nimi). Ne tapaa nakuttaa melkein aina jonkin verran.

        Comment


        • #64
          vika ei välttämättä eli todennäköisesti ole siinä vaan sen ohjauksessa
          Mistäs toi ISV saa ohjauksen? Kyselen ihan omaa projektia varten, kun mulla tuntuu toi isv toimivan väärinpäin :D Tai ainakin kun käynnistää auton, heittää kierrokset heti 2000rpm, mut sit kun käyttää äkkiä virrat pois, niin kierrokset tippuu 600rpm.

          Comment


          • #65
            Kysy jakopää rempan hintaa lehmossa kruununtie 7 sijaitsevassa autokorjaamossa nimeltään tmi: Seppo Lamminsalo. Siellä erikoistuttu vag kulkineisiin.

            Comment


              #66
              Joku moottorinohjaukseen tarkemmin perehtynyt osaisi varmaan sanoa paremmin, mutta itse elän käsityksessä, että ISV:a ohjataan ECUn toimesta erinäisten anturitietojen perusteella.

              Comment


                #67
                Ecu sitä ohjaa ainakin lämpötila-anturin ja kääsuläpän mikrokytkimen tiedon mukaan. Saattoi olla joku kolmaskin tekijä mukana.

                Comment


                  #68
                  Oletko vielä saanu tehtyä mitään noille kupruaville listoille? Itselläkin meinaa coupessa nuo listat olla vähän mutkalla.

                  Comment


                    #69
                    Itselläkin meinaa coupessa nuo listat olla vähän mutkalla
                    Yleensä tilanne menetetty noiden listojen suhteen kun kupruaa, vain uutta tilalle korjaa tilanteen (jos saa).

                    Comment


                      #70
                      Mikököhän aiheuttaa tuon kupruamisen? Ei kai se ruoste sitä mutkalle heitä?

                      Comment


                      • #71
                        Jotenkin ne vaan vanhemmiten vääntyy. Ensimmäinen ja viimeinen käynti harjakoneessa taivutti listan takaosan myös hienolle mutkalle. Jos en väärin muista niin Tepolta sai oven listat 160 eurolla.

                        Comment


                        • #72
                          Morjens, joo ei kai noille listoille oo muuta tehtävissä ku uusia.
                          Pitää kattoo mistä tilaa...

                          Mutta mutta, tässäkin jo näin monta Coupe miestä, missä tiedot rengas/vanne yhdistelmistä?
                          Samoin voisitte laittaa omalta osaltanne, minkä osan/osien olette todenneet sopivan omaan autoonne (mulla esim. -94 mallin ilmastoinnin ohjaus). Mä voisin kerätä listaa noista, jotta olis helpompaa tulevilla? rakentajilla.

                          Ite on joutunu tekeen melkoisesti duunia et löytää ylipäätään mitään, liekö sit toi yhdistelmä 2.8 ja tomaatti sen verta harvinaisempi (vaikuttaa siltä ja toisaalta valmistusmäärät kertoo samaa), et harvassa on, ihan tähän malliin sopivat, palikat. Eli tieto palikoista jotka sopii esim. 80, 90 tai 100 malleista olis ihan käytännöllinen. Vai mitä??

                          Montako Coupe' a on muuten ACF:ssa? Jäsenkirjuri? Onkos tietoo monta ylipäätään Suomessa?

                          Comment


                          • #73
                            No vastaillaan tänne nyt sitten. Eipä minulla oo ollu ku kahenlaista rengastusta tossa, 195/60/R15 15x7 et38 vanteella, sekä 215/45/R17 17x7 et38 vanteella. Rohkeemminkin ne sieltä saisi ulos tulla. Kyllähän tonne pitäs 16x9 et15 205-kumeksella mahtua ilman muokkailuja, sellaset ois kesäksi kiikarissa. Takanahan kyllä piisaa tilaa.

                            Mitä palikoita olet etsinyt? Kasikymppisen ja ysikymppisen osathan noihin käy, itse oon aina pura-ja-vertaa -periaatteella tehnyt, etkaa tutkinut jne.

                            Comment


                            • #74
                              Itselläni kesävanteita Coupessa 8.5x17 Azevit ja ET20, hyvin pyörii yli 40mm madalluksella.
                              Ja renkaat 215/45.

                              Comment


                              • #75
                                Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta itse olisin jättänyt tuon navin laittamatta tuohon. Minusta pilaa tuon mahtavan orkkisilmeen, jonka olet saanut hyvin säilytettyä entisöidessäsi.

                                Comment


                                • #76
                                  Kiitos Valtsu mielipiteestä. Juuri tätä pitää olla, asiallista, suoraa, rehellistä palautetta.

                                  Olen sitä ittekin mietiskelly, tarkotus oli saada se pois silmistä (mielenkiintoinen ajatus kun puhutaan navista..), mutta kun ei mahtunut sinne hyllylle ratin alle. Käyttö o,lisi ollut myös todella hankalaa jos olis sinne saanut.

                                  Pitää tässä katella, jos vaikka luopuis koko värkistä tai keksis sille jonkun muun sijoitus paikan.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kesä taitaa tulla, mutta ongelmat ei vähene....

                                    Tässä hieman päivitystä tähän "mielenkiintoiseen" projektiin..
                                    On tämä ainakin opettanut tottumaan pettymyksiin ja kärsivällisyyttä.

                                    Kuten olen tässä ja muissakin yhteyksissä todennut, on -93 Coupe 2.8 tomatti koneella osoittautunut haasteeksi, helpolla ei löydä juuri mitään osaa. Lähes kaikkeen mitä olen etsinyt/tarvinnut, on ensimmäinen vastaus:"löytyy, ei ongelma..", no kuitenkin hetken kuluttua, tulee vastaus: "ei onnistukaan, tää ku on -93 automaatti, 2.8 jne."
                                    Kyllä mä jo ostotilanteessa arvelin joitakin hankaluuksia osien suhteen tulevan vastaan, mutta en tässä laajuudessa. Se miksi näin ajattelin, oli se kun katsoin valmistusmääriä.
                                    Luulin kuitenkin homman olevan "hieman" helpompaa, ku kyseessä ei ole mikään erikoisuus, moottoria, pohjalevyä, alustan osia, automaattia jne. on käytetty useissa eri Audi malleissa. Jotenkin vaan tuntuu noita hankaluuksia tulevan eteen etsii sitten mitä tahansa.

                                    Muutamia anekdootteja kevään varrelta; vanteita ja alustaa olen etsinyt ja ollut yhteydessä moniin eri maahantuojiin/valmistajiin/myyjiin ja homma on mennyt tuon yläpuolella olevan kaavan mukaisesti. Ensiks ilmoitetaan "no problem" ja kohta tuleekin tieto "problem".
                                    Löysin vanteet, jotka miellyttivät silmää, olin maahantuojaan sähköpostitse yhteyksissä. No niitä ei enää tehtykään, vaikka löysin ko. mallin valmistajan nettisivuilta. No kattelin sit toista, senkin valmistus loppunut, mutta löytyy, mutta ei löydy mustalla keskustalla. No onhan näitä, edelleen sama valmistaja, kolmas versio olikin sellainen, että maahantuoja ilmoitti vannetta löytyvän haluamassani koossa ja mustalla keskustalla.
                                    Kävin tänään vanteet MH:sta, kotona eka paketti auki, koko ja malli OK, mutta, mutta vanteet on kiiltävät! Soitto maahantuojalle, luuli/muisteli ilmoittaneensa, että mustaa keskustaa saa vasta 18" alkaen, mulle tuli 17" vanteet(ei löytynyt ko. mainintaa sähköposteista). Lupasi kyllä ottaa vanteet takaisin, jos niin päätän, ei siinä mitään, siinä mielessä hyvää palvelua, kiitos Miko.
                                    Tässä tullaan vaan siihen onkelmaan, että mistäs nyt löytää vanteet jotka miellyttää silmää, ovat sopivan hintaiset ja sopivan kokoiset, taitaa tulla talvirengaskausi eteen ennen kuin vanteet löytyy... että näin.
                                    Olin yhteydessä maalariinkin, vaikka kyseessä uusi vanne(ei tartte pohjatöitä, korjausten ja muun muodossa)hän katsoi, että on niin iso homma että tulee hintavaksi(enemmän kuin vannesarjan hinta!!) Otan vielä yhteyttä toisiinkin vaihtoehtoihin, tuo edella mainittu oli pulverimaalari.

                                    En toki ole uusavuton, eli maalaus onnistunee itseltäkin, jos asiaan perehtynyt henkilö vaan avautuis ja kertoisi mitä/millä ainetta/aineita/aineilla homma kannattaa lähteä suorittamaan. Kyse on siis Keskinin KT5 vanteesta ja siitä pitäisi saada tehtyä se mustakeskustainen versio (kuvia molemmista löytyy netistä, sorry ei ny oo linkkiä auki/muistissa

                                    Alustasta sen verran, että yhteydenottoja maahantuojiin/myyjiin ja valmistajiin (ainakin nettisivujen selailua) on tullut tehtyä tuntikausia.
                                    Kaikki ovat aluksi olleet hyvinkin positiivisia, mutta yleensä positiivisuus ja joissakin tapauksissa halu auttaa on kadonnut, hyvinkin nopeasti.
                                    Eilen sain viestin, josta seuraava lainaus: "Ei hätäillä vielä. VAG on tod näk käyttänyt ristiin kahden eri pohjalevysarjan osia tms. Olisi erittäin epätavallista, että ns. välimallille tehtäisiin tyystin omat jousituskomponentit. Varsinkin kun peruspohja on ollut tuotannossa jo vuosia.Meidän tehtävänä on nyt selvittää minkä mallin osat autoon käyvät. Hommassa on mukana GTS Suspension Gmbh, joka on näissä jutuissa aika mato".
                                    Tänään tuli lisää tietoa, nyt on löytynyt kombinaatio jolla alusta saadaan toteutettua. GTS/KYB:n iskari ja H&R:jousi, molemmat kuulemma tehdään erikoistilauksesta ja juurikin tuohon autoon sopiviksi. Että kyllä löytyy, kun vaan jaksaa etsiä ja vastapeluri on halukas hommassa auttamaan. Tämäkin operaatio alkoi, sopivan alustan etsiminen, jo syksyllä.. eli kyllä tässä nyt jaksaa sen 4-6 viikkoa odotella tuota alustaa. Kiitoksen vaan Rennsport'ille/Paavolle.

                                    Että tälläistä on olla Coupe-mies, mukaillakseni vanhaa Joulukalenterin laulua: "Ei ole helppoa olla Coupe-mies..."

                                    Nämä oli nyt vain pari esimerkkiä, ne tunnit jotka olen kaikenkaikkiaan käyttänyt Audi Coupe 2.8 aut. -93 eri osien etsimiseen tietoneen avustuksella ja muuten, ovat lukemattomat. Tosi olen oppinut uusia tapoja ja kiertoteitä etsintöihin (olis kiva ku joku vielä maksais noista tunneista, vaikka pari euroa/h, niin sais monia juttuja maksettuu noilla rahoilla...)

                                    Liitteenä kuvassa tavarakasa joka kasvaa huoneessa, onneks ilmat lämpiää ja voi alkaa ulkona ropaamaan. Mopo vie edelleen tallin tilat.. vaikka ajokausi tuli aloitettua 3.4.! Koskaan aikaisemmin en ole aloittanut niin aikaisin.

                                    Niin joo, loppuun vielä pari kysymystä, onko noissa lukitusnupeissa ollu ledi tms. valo, näyttäs vain (sattu olemaan lukulasit päässä ku menin tuossa autoon ja huomasin jotakin sinä nupin pässä). Autossahan on siis hälyt ja keskuslukko (kauko-ohjain kadoksissa, saako niitä jostakin kautta? maahantuojalta, muualta? pitääkö luottaa johonkin jälkiasennus sarjaan?), samoin kuuluisiko hanskalokerossa olla valo, entäs noissa, ovissa olevissa, punaisissa "heijastimissa".
                                    Kiitokset jo etukäteen vastaajalle/-jille.
                                    Hyvää kevään jatkoa.

                                    Niin, enpä arvannut rubriikkia kirjoittaessani, että se muodostuisi todeksi...
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut Zimi; 12.4.2010, 19:22.

                                    Comment


                                      #78
                                      Uskoa koetellaan näiden kanssa :)

                                      Onneksi näköjään löytyy vielä palvelevia yrityksiä, jotka ottavat asiakkaan ongelman omakseen ja ratkovat ne.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Heijastimissa ei ainakaan ole valoja, hansikaslokerosta en uskalla sanoa mitään.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Hanskalokerossa ainakin pitäisi olla valo. Ja se valo palaa vasta parkkien kanssa niin ei jää turhaan päälle.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Ei oo kesäkumit vielä alla...no räntäähän tuo satelee

                                            Viimeisimmän päivityksen jälkeen oon saanu aikaan jotaki (pientä), tässä on taas muutama rojekti päällekkäin.
                                            Mun piti vaan tehdä talossa kevätsiivous, nyt oon sit laittanu molemmat vessat uusiks, toisen totaalisesti, toisen ulkonäkökohennus periaatteella. Kaikki sisäovet on hiottu, lakkaan ku ennätän. Keittiön koneet saa uuden pinnan, häviää valkoinen linja meikäläisen keittiöstä. Lähti hiukka lapasesta..
                                            Omia viiskymppisiä, on pitäny niitäki miettii, missä, milloin ja missä laajuudessa..

                                            Jaa, mutta asiaan, täähän on projekti osasto. Auto on ollu jokapäiväisessä ajossa, eli kuskinpenkki alkais tarvita kunnostusta. Olis kiva ku olis rahhaa nii vois verhoiluttaa uudestaan, nyt täytyy tyytyä oman käden kautta saatuun lopputulokseen.

                                            Jakopään remppa tuli tehtyä, samalla meni vaihtoon vesipumppu, termostaatti, venttiilin nostimet, moniurahihna, ohjainrullat, laatikon öljymäärän tarkistusputki(siis tikun putki), vaihteiston öljyt ja käynti parani heti huomattavasti. Nakutus väheni, nostimet auttoi.

                                            Lattialla lötköttää uudet lambdat ja maffi odottaen asennusta. Mahtaisko kannattaa irrotella katit irti ja kopistella enimmät paskat ulos samalla ku vaihtaa lambdat?

                                            Tilattu on uudet etujarrulevyt ja -palat.
                                            Alustan kanssa on edelleen painittu, ei ole vielä(-kään) löytynyt ratkaisua.

                                            Nii vanteet, ne on nyt maalattu, en vielä paljasta enempää, ehtii sen sitten ku saa alle laitettua.. Sen verran voin kertoa, että toisia samanlaisia EI maailmasta löydy, uniikit ovat.

                                            Nii löytyhän tuosta kasasta vielä ABS kiekot ja keulamerkki. Merkki pitäs hioo ja maalata, ettei loistais keulasta liikaa..ei sovi tyyliin.
                                            Merkistä tuli mieleen, että laitan myyntipalstalle myyntiin yhden orkkissivulistamiehiä kiinnostavan merkin, joka tuli ostettuu, mutta en sitä haluu raiskata.
                                            Kauhukahvat on maalauksen alla, samoin keski- ja takakaiuttimien ritilät. Sisäkattoa en vielä oo löytäny, jotta pääsisin tekemään uuden, mustasta nahkasta. Hieman uudella muotoilulla ja silleen..

                                            Eilen "heitettiin" paikoilleen uusi tuulilasi. Siis niin sen olisi kuulemma pitänyt käydä, ei ollut niin helppoa. Olisko menny kolmisen tuntia ennekuin uusi lasi oli paikoillaan, ja siitä vielä pari tuntia ennen kuin pääsi ajoon.
                                            Voin kertoa että 17v paikoillaan ollut tuulilasi todellakaan halunnut lähteä paikaltaan. Lievää voimakkaampaa väkivaltaa jouduttiin käyttämään ennenkuin irtosi. Oli guntterit laiimanneet lasin muuten tosi hyvin ja tarkkaan koriin kiinni, voisi sanoa että tuulilasi oli osa koria. Alla muutama kuva operaatiosta. Multa saa neuvoja jos/kun homma tulee jollekulle ajankohtaiseksi. Siinä on muutamia juttuja, joita ei ehkä heti tule ajatelleeksi, tietty jos omistaa korjaamokäsikirjan sieltä ne löytyy.

                                            Että tällästä, ehkä tässä on muutaki tapahtunut, ei ny muista, pitänee palata asiaa jos tulee mieleen. Hommaa siis riittää, asetin ittelleni takarajan milloin stage 1 pitää(-isi) olla valmis, 15. päivä tätä kuuta. Ilkeää mennä uuden Joensuun Laakkosen Audi talon pippaloihin tjn. Nähdään....
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #82
                                              Tuollaset noista vanteista nyt siten tuli..kelvanneeko arvon raadille. Edessä 17" x 7,5"ja rengas 215/45, takana 17" x 9", rengas 235/45. ET lukuja en muista, laitan ku otan kumit seuraavan kerran irti (alusta sarjaa/jarruja laittaessa).

                                              Nopeasti huuhdeltu auto, kun ei pysty paremmin pesemään sen lasinvaihdon jälkeisen vuodon vuoksi.

                                              Korkeellehan tuo on, saa näkee laskeeko yhtään, 40 laskeva sarja tulossa. Tietty mun tuurilla nousee vielä ylemmäs..

                                              Siinäpä ne on mun kulkineet samassa kuvassa.

                                              Lambaadat edelleen asentamatta, jarrut etten ja taakse tulossa (saksasta), rinkulat olis keulaan kun sais asennettuu, kauhukahvat uudessa värissä (irti), takaosaa (sisältä) purettu jotta saa muutamia juttuja tehtyy, uusi sisäkatto tulossa, sen verhoilen mustalla nahalla(tai tän ekan ns. harjoitusversion tekonahalla). Eli kaikennäköistä puuhastelua riittää, ei tullut stage 1 valmiiksi lauantaiksi, joten jätän väliin luakkosen avajaiset väliin (muutenki napit vastakkain ko. lafkan kanssa huoltohommista).

                                              Mutta täähän onkin harrasteajoneuvo..hyvää kesän jatkoa kaikille.
                                              Attached Files
                                              Viimeksi muokannut Zimi; 12.5.2010, 21:41. Perustelu: lisäys

                                              Comment


                                              • #83
                                                Sehän alkaa näyttää ihan näppärältä, vielä kun saat sen lähemmäs maata. Valoluomet pois äkkiä, "oikea" maski paikalleen ja ehkä vanteista keskiölätkät myös tummiksi niin avot.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Eihän tää taas niin helppoa ollutkaan...

                                                  eli ihan normaalia mulle. Kun alan tekee jotaki, nii sit pitää tehä se kunnolla.
                                                  Tälläkertaa se tarkoittaa sitä, että lasinvaihdosta johtunut vesivahinko johti siihen että aloin tutkia tarkemmin mattojen alustaa.
                                                  Kuskin puolella on asustanut vettä pidemmän aikaa, mistä sinne tullut, en tiedä. Tällä hetkellä ei ainakaan vuoda mistään.
                                                  Kävin läpi kaikki läpimenot, laitoin lisätiivistystä ja lasiliike teki omat kuvionsa.

                                                  Menee kuitenkin kaikki eristysmatot uusiksi kuskin puolelta, samoin pitää vetää massa entisen tilalle(sisäpuolelle). Matto pesuun ja sit on se osa hoidettu.

                                                  Noita läpivetojen tarkistamista otin kojelaudan irti, no samalla tuli kateltuu muutenkin kaikkea mitä se taakseen kätkee.
                                                  Löysin ainakin yhden väärin kootun ilmastointi-/lämppärikanavan, korjasin sen.
                                                  Kyselin viiksien irroituksesta toisaalla, ja sain sieltä vinkin vaihtaa lämppärin kenno samalla ku kojari irti. Kenno on ostettu, vanhaa en oo saanu vielä irti, klipsejä oon kyllä irroitellu, mutta muualla olleissa ohjeissa mainittuja moottoritilan puolella olevia kiinnityksiä en ole löytänyt. Onko Coupessa myös ne, vai onko sydeemi erilainen V6/2.8 koneisissa, ilmastoinnilla varustetuissa?
                                                  Täytyykin toivoa että siinä vanhassa kennossa on vuoto, sillä jostakin systeemi vuotaa, sen verran saatiin selville nopealla tarkistuksella ilmastointihuollossa pyörähtämällä. Ei tarttis alkaa muuta ostamaan ja vaihtamaan..turha luulo mun tuurilla.

                                                  Tarttisin ohjeita/vinkkejä sähköisen kattoluukun huoltoa/korjaamista varten. Luukku nostaa takareunan normaalisti, mutta jos yrittää liuttaa koko luukkua taakse, se menee n. 5cm ja jumii siihen. Kuinka homma olisi hoidettavissa? Viimeaikoina (oikeammin viimeksi kun auto oli ajossa n. 2vko sitten) on ollut havaittavissa kosketushäiriöitä tms. luukun kytkimessä.

                                                  Uusi alusta tuli viimein, odottaa paikalleen asentamista samoin uudet jarrut eteen ja taakse sekä ABS-rinkulat laitetaan samalla. Juu ja puslia vaihtuu siinä samalla. Lampaadat menee siinä samalla MAF'fin vaihdoin jo tuossa joku aika sitten.

                                                  Äänentoistoa oon tehny sen verran, et aktiivisubbarin johdotus on valmis ja toimii, asentamiseen tarvittavia juttuja mietitty. Eristysmattoa odottaa asentamistaan. Etukaiuttimet tilattu ja tulenevat huomenna. Taka ja sivukaiuttimien ritilät maalattu.

                                                  Elikkä kyllä tässä pikkuhiljaa yritetään saada pirssi siihen kuntoon, et ilkeää kylille lähteä. No ulkopuoli vaatii vielä tekemistä, pari pikku lommoa pitäs siloitella ja maalia pintaan. Mahtaako Joensuun lähistöllä olla sellaista "tohtoria" joka siloittelee noita pikkuisia lommoja silleen sisäpuolelta pakottaen, ettei tarttis alkaa paklailee?

                                                  Palataan asiaan ku on jotaki kerrottavaa, kuviakin olis, lähinnä sitä hässäkkää jonka purkaminen aiheuttaa, mutta täytyy oottaa kameran latautumista, ennen kuin voi niitä tähän liittää.

                                                  Nii luomet lähtee, viimeistään sitten ku valot upgreidataan S2 mallisiksi, maski ihan hyvä noin, mustat rinkulat on jo tallissa odottamassa asennusta.
                                                  Vanteista halusin tuollaiset, niitä en muuta, ovat uniikit eli ei tule toisia samanlaisia vastaan

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Tämähän näytti perin tyylikkäältä kun bongasin auton tänään. Oli vaan harmillisesti parkissa perä tielle päin ja sen verran kaukana etten kovin paljon sitten kuitenkaan nähnyt. Kävin siinä naapurissa tänään siskolikkaa morjestamassa (ja pesemässä sen Polon).

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Eikös nuo V6-umpiot ole samat kuin S2:ssa? Näyttää noihin kaariin ehkä aavistuksen pieniltä, joka varmana osaks johtuu korkeudesta. Mutta totta puhut, ei ainakaan ihan herti tule samanlaisia vanteita vastaan, hienot ovat. Tosiaan hetken päästä, kun teet nuo muutokset, niin näyttää todella hienolta, nyt ku se on vain hieno. =D Vielä helmat korin väriseksi niin todella jees. Mitäs merkkiä ja mallia sun kaikki jenkkavehkeet on?

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Moi, olisit vaan Tero tullu moikkaa, ei mun tontti NIIN pyhä ole, etteikö sille saisi astua (kysy vaikka Suvilta tai Lassilta..). Meillä on hyvät välit naapureiden kesken.
                                                        Keskenhän tuo vielä (-kin) on, kun ei tullu laitettuu mitää ehdotonta aikarajaa, niin venyy, venyy.

                                                        Eikös S2 umpiot oo ne "linssi" mallit, vai lieneekö ne lisävarusteet, niitä vaan näkee yleensä S2:n keulalla.
                                                        Kuten edeltä näkyi niin hitaasti etenee, jos tänään saisi keskikonsolin kiinni ja penkin paikoilleen, niin pääsis hakee paksua tekstiili vaimennusmattoa (kuskin puoli on metallilla), ei voi kuletella HD:lla isoja kappaleita.
                                                        Siinä on se Pioneerin navi ja stredeot, Rainbow:n kaiuttimet ja Blaupunkt:n subbari.

                                                        Jos olis rahhaa, niin olis varmaan aikatauluki nopeempi, eläkeläisenä tää on tällästä..
                                                        Viimeksi muokannut Zimi; 6.7.2010, 10:53. Perustelu: vihre..

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Sulla on jo "S2 umpio". Linssimalli korvasi h4+h1 -umpion tietyissä malleissa (vai kaikissa?) noin vm 94.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Etkös juuri tyhjentävästi selventänyt umpio-asian tuossa :)

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Väliaika tietoja...

                                                              Noniin, se meni kesä kuin hujauksessa, ainakin jos ajattelee tuon projektin etenemistä...
                                                              Mopoilu vei ajan (ja rahat), eli auto ja projekti oli lähes pysähdyksissä.

                                                              Kyllä jotakin sentään tuli saatua aikaan, tässäpä listausta tehdyistä.
                                                              Mukana myös pari kuvaa (likaisesta autosta) siitä millaisessa kuosissa auto nyt on. Talvirenkaat pitänee laittaa alle kohtapuoliin, joten napasin vain nopeasti pari kuvaa, että saa edes jonkinlaisen kuvan tinteesta.

                                                              Niin viimeks taisi olla puhetta alustasta, no sellainen tuli viimein hankituksi (aikansa makaili tallin lattialla..) ja saatiin paikoilleenkin. TA:n 40mm laskeva alusta on nyt siis paikoillaan. Ihan hyvä mun mielestä, ehkä hieman pintakovuutta, mutta on kyllä jämäkkä ajettava kovemmissakin vauhdeissa (rajoitusten puitteissa...). Niin ja hyvin mahtuu aiemmin kertomani rengastus pyörimään alla, ei oo ottanu kiinni missään tilanteessa.
                                                              Näyttää ehkä hieman keulivan, mutta se on osaltaan optista harhaa, sillä etuvanne/pyörä on liian syvällä kaaren sisällä. Pitänee ensi kesänä laittaa 10mm speisseri niin tulee juuri sopivasti kaaren reunaan

                                                              Samalla tuli vaihdettua muutamia alustaan kuuluvia osia, mm. raidetangonpäät, linnunluut ja jotaki muuta, en ny muista ku on jo aikaa ku tehtin. Juu jarrut laitettiin uusiks sekä edessä että takana, siis levyt ja palat. Eli taakse tuli ny toinen satsi levyjä ja paloja (laitan myyntiin toisen lähes ajamattoman satsin).
                                                              ABS rinkulat laitettiin uusiks samalla myös, siis taakse.
                                                              Tuon savotan jälkeen nelipyörä suuntaus ja hyvin on pelittäny.

                                                              Joku viisas kertoi muistaakseni jossakin täällä, että homma olisi puolesta tunnista tuntiin/kulma, ei pidä paikkaansa. Varsinkaan tälläisessä rippikoulu ikäisessä autossa.
                                                              Meitä olin kaksi tekemässä, korjaamon työvälineillä, ja hommaan meni kyllä reippaasti enemmän kuin 4h. OK, tehtiin samalla myös muita hommia (jarrut, alustan osat), mutta jo pelkkä alustan vaihto vie aikaa. Ei kannata ajatella, että omassa tallissa vaihtaa illan aikana..oman tallin välineillä (jos ei puhuta työväline hifistelijöistä, joilla on kaikki mahdolliset..) voi onnistua viikonlopun aikana, ehkä. Edelläkirjoitettu EI ole raamatun tms. sanaa, ihan vaa omaa ajatusta asian tiimoilta.

                                                              Kesän aikana vaihtui myös maffi ja lambdat. Lambdojen vaihto on oma hommansa, ei nimittäin aukee ihan helpolla, saa ihan oikeesti "toteuttaa" itteensä ennenkuin aukeaa. No onneks aukesivat (tuli tehtyy tyhmä johtojen katkaisu..), ettei tullu isompi urakka/pitempi seisokki. Vaati lämpöä ja isoja työkaluja+hylsyn auetakseen.

                                                              Takakontissa on nyt aktiivisubbari (Blaukkari) ja etukaiuttimet vaihdoin myös (Rainbow), hyvin soi. Voi olla että laitan vielä, täydennykseksi, keskikaiuttimet toimintaan. Saa näkee.

                                                              Kauhukahvat on maalissa ja paikoillaan, yhtä lukuun ottamatta. Sen ruuvit hävis mystisesti! Jos jollakulla olis ylimääräisenä pari kiinnitysruuvia kahvoihin, ottaisin mieluusti vastaan. Samoin taka- ja keskikaiuttimien ritilät tuli maalattua mustiksi, muutti hieman kabiinin ilmettä, tuli hiukka kontrastia lisää. Olikin aika tylsän yksivärinen aiemmin.
                                                              Sisäkattohomma ei ole edistynyt....

                                                              Nii tulihan sitä "heitettyy" paikoilleen myös uusi lämppärin kenno!
                                                              En ihan ekaks suosittele kenellekään, jolla on huonot hermot ko. hommaa tehtäväksi. Meni tovi jos toinenkin pähkäillessä niiden kiinnitysten kanssa. Löytyivät lopulta, ehkä hitaasta ja tutkailevasta purkamisesta oli hyötyä, sillä kokoaminen oli sitten suorastaan helppoa. En tarvinnut edes muistiinpanoja/kuvia kuinka homma pitää tehdä.
                                                              Valitettavasti, toisaalta, ei ollut kenno rikki, eli mulla olis tuolla ehjä kenno tallissa. Laitan myyntiin ku ennätän.
                                                              Kaverit kävi kattelee, ku mulla oli tuo homma pahimmassa jamassa (itse asiassa se oli siinä tilassa kauan..) ja sanoi, et ihme on jos saan kasaan ja kaikki toimii. No nyt on ollu kasassa jonkin aikaa ja kaikki mikä oli irti myös toimii. Ei huonommin ensimmäisen autoprojektin kimpussa häräävältä.. vaikka itse sanonkin.

                                                              Mitäs muuta, nii kuinka ollakaan hellekesän ehdoton suosikki: hajonnut ilmastointi!! No onneks ei tarvinnu autolla juuri ajella, joten ei haitannu. Eli en alkanut asiaan sen kummemmin tutkailemaan. Nyt syksyn tullen asia alkoi vaivata, kun ikkunat eivät tahtoneet pysyä auki (kuivaaja ei toimi). Viaksi paljastui rikkoontunut putki, ei voinut korjata, ainoa vaihtoehto oli ostaa uusi marmorilta.. no sen tietää mitä se kustantaa. Putken asennuksen yhteydessä, tai itseasiassa vähän sitä ennen, huomasin virtalukon temppuilevan. Eli ilmastointi ei alkanut pelittämään putken vaihdon jälkeen, litkut pysyy sisällä, mutta antaa virhekoodia kolmesta anturista.
                                                              Kyselin hommasta ja sain neuvoksi vaihtaa virtalukko ensiksi, sieltähän käskyt sähkölaitteille lähtee, ja homma saattaa hoitua sillä. Varaosaliikkeen v-lukko EI käynyt(taas tämä V6 2.8 A -93 syndrooma), piti hakee marmorilta, hinta oli kolminkertainen! En ole ehtinyt vielä lukkoa vaihtaa, eli ei tiedä korjaantuuko ilmastoinnin viat sillä, olis kiva jos joku menis helpomman kautta.

                                                              Lupin varaosatoimittaja toimitti "kutistuvat" kylkilistat, kiitos siitä, eli en tuli vaihdettua. Täytyy sanoa, että kyllä voi pienellä hommalla muuttaa auton ilmettä positiivisempaan suuntaan.
                                                              Siitä olin myös yllättynyt, vaihtaessani listoja, ettei listojen alla ollut ruostetta! Kyllähän siellä kaikkea roskaa ja soraa oli, mutta ei ruostetta.
                                                              Homma olisi muutoin ollut hyvinkin helppo suorittaa, mutta joku aiemmista omistajista oli "suuressa viisaudessaan" yrittänyt liimata liustoja jollakin sikaliiman tyylisellä tai sikaliimalla kiinni!
                                                              Jos listat alkaa irvistää, ja olette myymässä autoa, ÄLKÄÄ laittako mitään sikaflexiä sinne väliin, on muuten erittäin työlästä saada listoja irti, jos näin on tehty. Ostakaa mieluummin uusi sarja listoja ja saatte senkin satsauksen takaisin parempana myyntihintana.

                                                              Luomet on poistettu, keulamerkki on edelleen varastossa.

                                                              Tässäpä tätä, en nyt muista mitä muuta on tullut tehtyä, mutta pitänee päivitellä kun palailee muistiin.
                                                              Attached Files

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X