Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Coupen takajarrun mäntä vuotaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Coupen takajarrun mäntä vuotaa

    Notta meniskö tuohon samaan syssyyn syy minkä vuoksi kässäri antoi 0,3 ja 0,4:n kN:n lukemat?

    Riittäisiköhän tuohon vaan uusi mäntä ja tiiviste-setit, vai pitäisikö ostaa samantein koko satula kerralla?

    Ei oo noiden jarrujen kanssa tullu hirveästi roplailtua, niin en tiedä kuinka täsmällisesti tuota kuvaisi - ihan selkeästi tihkui ja siitä hyvästä hylsy katsastuksesta.

    #2
    Ellet ole liiemmin ennen satuloita purkanut niin suosiolla uusi satula vanhan tilalle.

    Comment


    • #3
      Juu mä oon täältä forumhakuja katsellut näiden purkamisesta, notta varsinkin näin huonolla työkalu-arsenaalilla ja huonolla työtilalla (katettu parkkikatos & jack standit) tuppais olemaan helpompi ja turvallisempi ratkaisu ottaa uusi - eikä noi nyt niin kalliita näyttänyt olevan, ~100e/satula :)

      Comment


        #4
        -Ihminen tuonkin on kasannut joten huollettavissa on.

        Tuon lauseen olen muutaman kerran sanonut itselleni. Edellisen kerran kun kävin ostamassa uuden takasatulan sen jälkeen kun edellisenä päivänä olin ostanut tiivistesarjan, pyysin paikallisen varaosaliikkeen myyjää lyömään mua päähän seuraavalla kerralla kun menen ostamaan tiivistesarjaa takasatulaan. Jotenkin se unohtuu kuinka rasittava operaatio saada niitä hiluja takasin satulan runkoon..
        Ja tosiaan kun uusi ei ole tuon kalliimpi, pelkkä tiivistesarja (tosin jäähdytetylle takalevylle) oli 30e luokkaa.

        Comment


        • #5
          Sepä siinä - maksaako sen hinnan v*ttup*rkeleinä vai suoraan cashina - itse suosin cashia tässä tapauksessa :D

          Comment


          • #6
            Ennen kuin haet uuden satulan, niin tarkista, että ehjän puolen käsijarruvipu palautuu täysin taka-asentoon. Kun on noin tehoton käsijarru, niin joko siellä on turaaja käynyt säätelemässä käsijarruvaijeria, tai sitten siellä on molemmat käsijarruvivut jumissa. Onhan siinä tietysti vielä muitakin vaihtoehtoja, mutta nuo ne yleisimmät.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja audiq Näytä viesti
              Ennen kuin haet uuden satulan, niin tarkista, että ehjän puolen käsijarruvipu palautuu täysin taka-asentoon. Kun on noin tehoton käsijarru, niin joko siellä on turaaja käynyt säätelemässä käsijarruvaijeria, tai sitten siellä on molemmat käsijarruvivut jumissa. Onhan siinä tietysti vielä muitakin vaihtoehtoja, mutta nuo ne yleisimmät.
              Hyvä pointti - otaksuisin että kyseessä on se turaaja, koska jarrupalat ja -levyt oli mitäkuinkin vaihdettu, edellisen omistajan kertomuksen mukaan, jokunen tonni sitten & tuo mäntä on varmasti ollut ihan yhtä viimeisillään, niin aika oletettavaa että kässäriä on räplätty jo tuolloin antamaan edes jotain tasaisia lukemia.

              Comment


                #8
                Jos satuloita ei ole ennen vaihdettu, niin käsijarrumekanismit ovat finaalissa. Täysi-ikäisyys iskee.

                Comment


                • #9
                  Talvella vaihdoin Coupeen levyt, palat, molemmat takasatulat ja tietysti vaijerit samalla. Ei tarvitse vähään aikaan käkkärin kanssa tuskailla ja kikkailla takajarrujen jumittamisen kimpussa, kokemus useammasta typ44q:sta vuosien takaa kannusti tuohon ratkaisuun. Homman jälkeen oli kuin eri auto ja sai vauhdissa vetäistyä Coupen takapyörät lukkoon käsijarrulla mikä on aika hyvin tuolla konstruktiolla. Vaijerit olisivat vielä toimineet mutta sen verran halvat että kannattaa samalla uusia, levyt ja palat on naurettavan halpoja tuohon koppaan.

                  Comment


                  • #10
                    Melkein surettaa miten huonolla huollolla tämä pirssi on ollut viimeisen muutaman omistajan ajan - jokapaikkaa vähän sinnepäin, jos sinnekään päin.

                    Eiköhän tästä ihan kelpo käyttis saada loppupeleistä, tokaisi katsurikin että näkee miten ripeästi tämmöisen saa pilattua mitään tekemättä, vaikkei mitenkään peruuttamattomasti, mutta "pikkusta" laittoa piisaa hamaan tulevaisuuteen.

                    Mukavaa myös notta tämä foorumi on täynnä avuliaita ja mielipiteikkäitä henkilöitä :)

                    Noni menihän taas hempeilyksi, ollaas taas :)

                    Comment

                    Working...
                    X