Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä autokatos?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mistä autokatos?

    On vähän ongelmia löytää järkeviä autokatoksia pihalle. Tässä ollaan faijan kanssa pohdittu ja etsiskelty mahdollisia vaihtoehtoja ja ollaan päädytty ainakin seuraavaan; Autokatos eli ei autotallia (ei ovia / lämmitystä), 2 autopaikkaa (n. 6m syvät paikat ettei auto pilkota ulos katoksesta), valot ja pistokkeet. Ei varastotilaa tarvita, koska on jo kämpässä kiinni lämmitetty autotalli jossa säilytetään tavaraa. Turhan epäkäytännöllinen ja ahdas A4:ää isommalle autolle tai jopa A4:lle. Talo rakennettu joskus 70 luvulla ja sillon ajettiin ilmeisesti pikkusilla euroautoilla pikemmin ku 7 metrisillä jenkeillä :D

    Ongelmana on että noista tuppaa löytämään surkeesti infoa netistä. Ja muutenkin kun niitä löytää, hinta on about 6-7 tonnia ja siinä on varastotila jota ei kaivata.

    Jos jollain tietoa ja kokemusta asiasta niin odottelen innolla vastauksia.

  • #2
    Onks itte tehty ihan poissuljettu vaihtoehto vai?
    Sais ainakin sellaisen kun sattuu tulemaan ;)

    Comment


      #3
      Leveyttä tosiaan riittävästi, ei siitä pituudestakaan haittaa ole. Itselläni tuossa kerrostalon pihalla pitää melkein takarenkaat peruuttaa nurmikolle, että urssin keula on "viivojen sisällä" :D

      Comment


        #4
        Luonnollisesti leveyttä pitää olla riittävästi kun kaksi autoa pitäs saada vierekkäin sinne ja molemmilta puolilta molemmista autoista pitäis päästä ulos. Vähän kaavailtiin sellasta kun tossa on tilaa rakentaa sen levynen katos että neljä autoa mahtuis about vierekkäin. Kahdelle autolle ja sitte vaa vähä ylimäärästä tilaa.

        Juu onhan se tosiaan vaihtoehto että tekee itse alusta loppuun ja vähän apuakin voi saada muutamalta faijan hyvältä kaverilta jotka on ollu meillä himassa remontoimassa ja viimeisimpänä projektina rakentanu suurimman osan tennishallista onko se nyt Martinmäkeä. Että kun itse olen aika peukalot-keskellä-kämmentä -timpuri, ettei ihan pelleilyksi menisi :D

        Comment


        • #5
          Juu, tuo leveys on tärkeää.
          Meillä on piirustuksissa autokatososan pituutta 5,6m ja leveyttä 6,9m (sisämittoja).
          Kyllä on makiaa kun auton ovet aukeaa niin auki kun ne saa molemmilta puolilta. Ei tartte tuskailla kun lapset menee omin avuin autoon, että mihin kolisee.
          Autot mahtuu pituutensakin puolesta, vaikka olis se saanu olla sen 6m pitkäkin.
          En tiedä mikä pieni ajatushäiriö tuli pituuden kanssa mutta kuten sanottu, sellaisen saa kun sattuu tulemaan. Hyvä että tuli hyvä.

          Comment


          • #6
            Mulle on tulossa tallin yhteyteen katos joka on 6 m syvä ja 6,5 m leveä. Pikkusen leveämpi olis ollu tietenkin parempi mutta tuon tontin muoto asetti ulkorakennuksen mitoille tiettyjä rajoituksia, samoin kuin se, että katokseen ajetaan räystään alta ja en halunnut keskitolppaa. Nykyinenkin palkki on jo erittäin jykevä, ja siinä kintaalla että lumikuormineen varmuuskertoimet riittää. Vielä leveämpi aukko olisi jo rajoittanut tehokkaasti sisäänajettavien autojen korkeutta...

            Comment


            • #7
              Kyllä tuollainen kylmä katos kannattaa tehdä itse ja puurakenteisena, ei ole paha rasti jos vasara vähänkään pysyy kädessä.

              Itse tekisin pulpettikaton puupalkeilla, en kattotuoleilla. Tällöin katoksen korkeus pysyy inhimillisenä eikä siitä tule ulkonäöllisesti sellaista rumaa laatikkoa. Makuasioita.

              Comment

              Working...
              X