banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Kori, valot, renkaat
Audiclub.fi etusivulle forum

Kori, valot, renkaat Renkaat, alusta, jarrut sekä kaikki ulkonäköasiat

Vastaa

Työkalut Display Modes
Vertti Vertti ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vanha 24.10.2006, 12:40 Pyyhkijänsulat

Noniin, nyt kun rupeaa nämä syksyn ihanat räntäkelit pikkuhiljaa puskemaan päälle niin samaan aikaan myös auton tuulilasinpyyhkiät ovat tekemässä laupeuden, vaikkeivät vielä kovin iäkkäät edes ole.

Nykyiset sulat taitavat olla Championin valmisteita, ja ne eivät kyllä laadullaan hirveästi ole vakuuttaneet, sulat ovat talvikäytössä liian kovat ja eipä niiden toiminta kesälläkään aivan kiitettävää ollut. Porukoiden autoista löytyy muistaakseni Boschin sulkia, niissä havaittavissa samanlaisia ongelmia.

Joten mitenkäs on, minkämerkkisiä pyyhkijänsulkia kannattaa lähteä metsästämään? Onko noista olemassa jotakin "talvimalleja" jotka mahdollisesti olisivat hieman pehmoisempia ja selviytyvät kunnialla kaikenmoisista suola ja räntävelleistä? Ja sitten tietysti se jotta mistä noita kannattaa lähteä metsästämään edulliseen hintaan?
A6tonen A6tonen ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Admin

Vanha 24.10.2006, 13:04

Tuosta vähän ennakkotunnelmia. Eli itsellä on autossa kuin autossa toimineet SWF:t parhaiten (nykyään kait Valeo?)
Roni Roni ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 13:17

Oikeastaan ainut mitä kannattaa biltemasta ostaa on ehdottomasti pyyhkijän sulat, maksaa muutaman hassun euron ja jälki on priimaa.
Siinä vaiheessa kun bossit (3-6kk) antautuu, niin bilteman parin euron sulilla pyyhkii vielä puolivuotta.
Petri Tuomas Petri Tuomas ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 14:42

Kokeilin tässä sellaisia koreanihmeitä kuin CAP Viewmax Plus. Malliltaan on se sama kokokuminen ja rungoton "Aero" malli, mitä esim. Valeo ja Bosch tekee. Kiinnitysvaihtoehtojakin on vähintään riittävästi eli ei tarvitse pyyhkijänvarsia vaihtaa.

Vaikuttaisi loistavilta sulilta. Äänettömät, ei jätä rantuja eikä irtoa tuulilasista kovemmissa vauhdeissa. Noitten kestosta ei vielä mitään havaintoa. Kaipa ne kauemmin kestää kuin Boschit?

OVH hintaa ei taida vielä olla, joten hinnasta en osaa sanoa muuta kuin että ovat halvempia kuin Valeot.
moikari moikari ei ole kirjautuneena

Vanha 24.10.2006, 15:00

Lainaus:
Oikeastaan ainut mitä kannattaa biltemasta ostaa on ehdottomasti pyyhkijän sulat, maksaa muutaman hassun euron ja jälki on priimaa.
Monessa autossa on pyykijät vaan kaarevat (ainakin toinen), niihin ei bilteman sulat oikein sovi. Ainakin näin oli golfIV. Ostin bilteman sulat, mutta pomppivat/eivät pyyhkineet koko lasia. Ihan kelpo sulkia tosin, mutta ei ole mallikohtaisia saatavissa.

Pakko ostaa mallikohtaiset. Itse yllätyin että marmoritiskillä mallikohtaiset olivat halvemmat kuin esim. anttilassa tai halpahallissa.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 15:08

Mulla taas noista Bilteman sulista eri kokemukset. Kesällä ostin uudet sieltä ja tosi hyvät ne oli sen aikaa ku pelitti. Nyt ne on jo ihan roskiskamaa. Melkein tekis mieli käydä valittamassa mutta ei jaksa parin euron takia.
make80 make80 ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 15:09

roni wrote
Lainaus:
Siinä vaiheessa kun bossit (3-6kk) antautuu, niin bilteman parin euron sulilla pyyhkii vielä puolivuotta.
ei kestänyt mulla noi bilteman sulat kuin reilun puolivuotta. nyt on valeon sulat. katotaan mitä ne kestää. :/
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena

Vanha 24.10.2006, 17:10

Bilteman sulat ovat ihan hyviä kun suhteutetaan laatu hintaan. Niitä sulkia raaskii vaihdella vaikka alle puolen vuoden välein. En usko että esim. jotkut yli 20 euroa kipale maksavat SWF sulat ovat niin paljon paremmat että toimivat juuri sen pidempään kuin halpissulat.

Boschiin ja Valeoonkin olen pettynyt, joskus ostin piruuttani halpakaupan tarjouskorista 2€ irtosulat ja asensin ne vanhoihin runkoihin. Minusta ne kestivät saman aikaa hyvänä kuin nuo kalliit "merkkisulatkin".
Jouni_K Jouni_K ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 17:29

Joskus opiskeluaikana ostin volkkariin sulan Biltemasta, ja nuukuuttani vielä vain yhden sulan (kuskin puolelle). Vanhat sulat (Bosch) oli siinä vaiheessa niin huonot, että toinen jo repsotti päästään.

Bilteman sulka oli niin onneton, että se vanha Bosch joka jäi apukuskin puolelle, pyyhki paremmin kuin uusi Biltema. Sulat vaihtuivat päittäin, ja matka jatkui. Yllättävän huonoa oli Bilteman pyyhkijöiden laatu silloin, lienee ilmeisesti parantunut.
panu panu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 17:48

Ihme säätämistä! Marmoritiskillä on sulkien hinnat yllättävän kilpailukykyiset, jopa halvemmat kuin halpamarketeissa. Ja menee paikalleen heittämällä ilman ihmettelyä kiinnikkeitten ja eri sulkavaihtoehtojen kanssa.
Miten voitte saada "merkkisulatkin" noin äkkiä vaihtokuntoon? Halvoilla metanolipesunesteillä kenties? Itellä kestäny originaalit (Valeo) helposti yli vuoden. Sen kummemmin niitä ei ole huollettu (=putsattu). Pelkästään roskat/jäät otettu pois jos pyrkii sulan alle. Nykyset ollu joulukuusta asti ja vielä pyyhkii kirkkaasti.

ACF jäsen
Admin

Vanha 24.10.2006, 19:14

Mä olen niin houru, että heti kun alkaa tulla vähänkin viirua niin ostan uudet. Vaihdan sulat karkeasti ottaen puolen vuoden välein. Jos siitä plussia haetaan, niin pysyy ehkä lasi paremmassa kunnossa ja on ennen kaikkea mukavampi suhailla.
Ne Boschit mitä olen kokeillut, ei ole edes kestäneet mun käytössä puolta vuotta.
jma

Guest

Vanha 24.10.2006, 19:36

Marmoritiskillä A3:een 20€, enpä katsonut kenen tekemät ja missä (pari). Alas tullessa apukuskin puoli narisee inhottavasti, onko tohon jotain konstia että loppus?
taski taski ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 19:59

Lainaus:
Alas tullessa apukuskin puoli narisee inhottavasti, onko tohon jotain konstia että loppus?
Ennen vanhaan sulan kulmaa lasiin nähden korjattiin kiertämällä vartta esim. kahden jakoavaimen avulla. En tiedä vieläkö tuo on poliittisesti korrektia, vai onko tullut uusia konsteja. -Se oikea kulma löytyi kokeilemalla.

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 20:07

Lainaus:
Mä olen niin houru, että heti kun alkaa tulla vähänkin viirua niin ostan uudet. Vaihdan sulat karkeasti ottaen puolen vuoden välein.
Itekin inhoan huonosti läpinäkyvää tuulilasia, joten sulat menee herkästi vaihtoon jos jättää kalvoa. Silti ei ole ollut tarvetta uusia kovin tiheään. Myös pissapoikaa tulee käytettyä ehkä keskimääräistä herkemmin... Toisinaan ihmetellyt miten huonoilla pyyhkijöillä tai likasella tuulilasilla jotkut viittii ajaa.

Lainaus:
Alas tullessa apukuskin puoli narisee inhottavasti, onko tohon jotain konstia että loppus?
Silikonia niveliin?
Tombu Tombu ei ole kirjautuneena

Vanha 24.10.2006, 20:25

Lainaus:
Miten voitte saada "merkkisulatkin" noin äkkiä vaihtokuntoon? Halvoilla metanolipesunesteillä kenties?
Olen antanut itselleni ymmärrettävän että nimenomaan metanoli säästää kumia eli siis pyyhkijöitä ja tuulilasin tiivisteitä, ja etanolia sisältävät tavarat tappaisi nuo pyyhkijät kovettamalla kumin. Niin tarkkaan en ole aiheeseen jaksanut perehtyä että varmaksi en mene väittämään. :)

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 21:39

Useampaan kertaan kuullu että nimenomaan metanoli haurastuttaa kumia...
Jonde Jonde ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.10.2006, 22:18

Mitä itse noita sulkia tuossa katsellut ja vaihdellut, niin eniten kestoon vaikuttaa miten lasia huoltaa ja missä auto seisoo.
Leon seisoo tallissa auringolta ja muilta haitoilta piilossa, lisäksi tuulilasi on vahattu. Sulkia(rungolliset) tarvitsee vaihtaa noin kerran vuoteen ja sillonkin monesti kyllästyn katsomaan sitä keltaista merkkiä, mitään raitaa ei vuoden käytön jälkeen saa aikaa, ellei jostain syystä jäätyneitä sulkia revi lasista irti.
Polo taas seisoo pihalla säiden armoilla, eikä tuulilasia ole oston jälkeen käsitelty kuin tuulilasinpesuaineella. sulat (rungottomat) olivat vaihtokunnossa jo tuossa 3kk kohdalla ja vinkumista esiintyi melkein heti uutena. Auringon uv-säteily ja muuttuvat lämpötilat olivat aika kohtalokkaita keston kannalta.
jiisimula

Guest

Vanha 25.10.2006, 00:05

SWF sulkia pitää testata. Championia ollut jo muutaman vuoden, ja ainakin itse olen ollut tyytyävinen. Bosch sulkien laatu tuntui yhdessä vaiheessa laskeneen olemattomaksi. Joskus myös VAG tiski on yllättänyt kohtuuhintaisilla sulilla..
JuhaV JuhaV ei ole kirjautuneena

Vanha 25.10.2006, 14:14

SWF ja Valeo kuuluu samaan konserniin mutta ei todellakaan ole sama sulka!
SWF taitaa olla tällä hetkellä se mitä itse käyttäisin jos olisi tarvetta vaihtoon!
VilleP VilleP on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 25.10.2006, 14:38

Juuri tänään vaihdoit Championit Boschilaisiin. Ennen noita Championeja oli myöskin Boschin sulat ja tuntui että eivät kestänee kovin kauan. Nyt nuo Boschin olivat muuttuneet jollain tavalla. Olivat huomattavasti painavemmat ja jykevämmän oloiset kuin ennen eli paljon laadukkaamman oloiset kun vanhan Boschit. Hyvin pyyhkivät. Saas nähdä kuinka kauan. Nuo Championit kestivät aika kauan.
jma

Guest

Vanha 25.10.2006, 18:54

Lainaus:
Tarkoitin tolla narinalla "pomppimista" eli paha ääni. Tuskin silikoni nivelissä auttaa. Pyyhkijän varren taivuttelu vois auttaa, teki meinaa sitä vanhallakin sulalla.
Rohirm Rohirm ei ole kirjautuneena

Vanha 25.10.2006, 19:07

Kuulin sellaisen huhun, että Boschilta pääsi sellainen erä tänne kauppoihin, mitä ei olisi pitänyt päästä. Jotain bambumaahan tarkoitettua laatua. Nykyään pitäisi olla taas parempaa erää myynnissä.
MMM

Guest

Vanha 26.10.2006, 20:21

Mulla auttoi tuohon narinaan ja pomppimiseen sulan alastullessa pieni väkivalta.
Vääntelin sulkaa niin että se löystyi kiinnityksessään eli nyt pääsee vähän kääntymään.
Mun sulka oli semmoinen kaarevamalli.
sami sami ei ole kirjautuneena

Vanha 28.10.2006, 00:37

Itseäni ärsyttää suunnattomasti kun ajaa vieraalla autolla ja pyyhkijän sulat ovat surkeassa kunnossa, moni säästää väärässä paikassa tai on vain niin laiska pitämään huolta autostaan. Ennen kuin nakkaa sulat roskiin sen takia että jättää kalvoa, kannattaa pyyhkiä laimentamattomalla tuulilasinpesunestellä. Siinä saattaa yllättyä että ovatkin vielä lähes uuden veroiset kun maantiepiki lähtee sulan reunasta. Kollega yllättyi että olenko vaihtanut uudet pyyhkijät hänen autoonsa käytyäni koeajolenkillä arvioimassa pyöränlaakerivikaa, en vain kestänyt sitä huonoa näkyvyyttä kaatosateessa.

Itsellä ollut yhdessä vanhassa Audissa rungottomat mallit (olikohan Bosch) jo siitä lähtien kun niitä tuli markkinoille, uusi malli on ollut positiivinen yllätys kaikin puolin.
timi_67 timi_67 ei ole kirjautuneena

Vanha 30.10.2006, 10:10

Normaalisti itsekin olen Bilteman tai Motonetin halpis sulkia käyttänyt, ja ne kestää sen vajaan vuoden.

Mut nyt kiireessä kävin ostamassa yli 30€:n Boshin sulat (viikonloppu keikka keskisuomeen). Vaihtaessa jo katsoin, että sama oli profiililtaan kalliskin sulka, kuin melkein vuosi sitten ostettu halpis. No ekalla reissulla jo alkoi raitaa lasiin tulemaan, joten aika pettynyt olen. Seuraavat sulat jälleen muutamalla eurolla halpisliikeestä. Ei enää "Merkki" -sulkia.
wayne wayne ei ole kirjautuneena

Vanha 30.10.2006, 10:24

Boschilaisille tuli pari vuotta sitten joku muutos, ennen kestivät pitkään, nyt ei mitään. Biltemat onkin nykyään käytössä, ei sen parempaa hinta/laatu suhdetta
obsi obsi ei ole kirjautuneena

Vanha 30.10.2006, 11:11

Se tuulilasinpesuneste mitä Neste-huoltoasemat myy (voltera?) ainakin aiheuttaa sulissa semmoista kovettumista omasta mielestäni. Kun käyttää niin joutuu vaihtelee sulkia useammin. Nyt olen käyttänyt ihan jotain perus tuulilasinpesunestettä mitä saa puuilosta oulussa 5 litran kanistereissa ja maksaa jonkun pari-kolme euroa. Muistaakseni se oli luokiteltu 1:1 -20 astetta.
Mulla on nyt nuo Boschin twin aero-sulkajutut mitkä oli saatavissa suoraan b5:sen kiinnikkeihin, ovat kestäneet nyt kesäkuun kieppeiltä ja ihan hyvät ovat vielä. Mutta oli ne kyllä suolasen hintaiset, Kärkkäiselläkin muistaakseni vajaa 50e pari.
ssavol ssavol ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 05.06.2009, 09:28

Ajat muuttuvat, pyyhkijänsulkien hinta on pompsahtanut marmorillakin. Osasivat kyllä suositella vaihtoa aero-malliin, jolloin vaihdettavat osat olisivat edullisempia.

Edit: vuotta myöhemmin setin hinta oli taas tipahtanut 30 euron tasolle. Ota näistä selvää..

Viimeksi muokannut ssavol 01.06.2010 16:08
jounii jounii ei ole kirjautuneena

Vanha 05.06.2009, 11:50

Paljo ne sulat normaalisti maksaa? ite kävin just hakee mielestäni edullisesti tavalliset Boschin sulat a4/b5:een Minimanista... aero-mallit tuntu vielä aika hintavilta, olisi ainakin kolme kertaa aerojen hinnalla voinu vaihtaa tavalliset.
piritek piritek ei ole kirjautuneena

Vanha 05.06.2009, 13:24

Lainaus:
Paljo ne sulat normaalisti maksaa?
25€/pari on merkkiliikkeessä Audi A6 C4:een.
niksu niksu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 06.06.2009, 13:16

Turun Audicenterissä A4 B6:n normisulat 45,60e/pari.
Hece R Hece R ei ole kirjautuneena

Vanha 08.06.2009, 07:23

Nyt löytyi pakallisesta Osaset-lliikeestä sulat. Pari maksoi 36€. Kyseessä siis A4B6 normisulat (ei aero). Oli hyllyssä yksi paketti, jolla saatiin sopivasti molempiin autoihin kuskin puolelle kunnolliset. Ens viikolla ostetaan toinen paketti, kunhan tulee hyllyyn, niin saadaan apumiehenpuoleisetkin sulat vaihdettua.
AAQS AAQS ei ole kirjautuneena

Vanha 30.10.2010, 11:46

Mitenkä tuota onko Boschilaiset ainoat "merkkisulat" jotka menevät B6:een. Kävin motonetissä ja selailin sopivuusluetteloa: Valeolla tai SWF:llä ei ollut sopivia sulkia katalookin mukaan. Tosin samanmittaisia (55cm) sulkia löytyi. Onkohan noissa sitten ratkaisevia eroja kiinnikkeissä siten, että tuo auton oma "napsautuskiinnitys" ei päde noihin Valeon/SWF:n sulkiin.
juutasqsa juutasqsa ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 13:07

Meidän B6:ssa on Valeon aerot, Motonetistä ostettu.
Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 13:08

Boschilaiset kannattaa jättää hyllyyn, ovat kuraa laadultaan nykyään. Sen sijaan haet orkkikset marmorilta, eivätkä vältämättä ole edes kalliimmat.

Vanha 30.10.2010, 13:21

Valeon Aerot = rungottomat? Mulla on vuosimallia 2003 joten siinä ainakin vielä perinteiset sulat...
ViKi81 ViKi81 ei ole kirjautuneena

Vanha 30.10.2010, 13:25

Oma suosikki on ehdottomasti Valeo.

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 13:33

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viesti
Valeon Aerot = rungottomat? Mulla on vuosimallia 2003 joten siinä ainakin vielä perinteiset sulat...
Rungottomat juu. Löytyyhän niitä rungottomia B5:kin, minulla on RiSassakin rungottomat Aerot.
Ghousti Ghousti ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 13:37

Itse tossa ostin TT:hen Championin sulat, mutta ei oikee täydellisesti pelaa, ulompi pää jää osittain ilmaan eikä pyyhi kunnolla siitä. Näissä vanhoissa TT:ssähän on tavalliset sulat ja rungottomat saa jälkiasennuksena (uudet varret, taitaa olla Boschin sulkia varten?) mutta olin jostain lukevinani että jotkut rungottomat tarvikesulat (olisko ollu just Valeon Aerot) käyvät noihin alkuperäisiinkin varsiin? Miten mahtaa olla?

Vanha 30.10.2010, 13:59

Vähän tuntuu nyt että en ole saanut kysymykseeni vastausta... eli käykö nuo muut`(Valeo/SWF/Champion/muu ollenkaan tuohon vakiorunkoon?

EDIT: paitsi ne orkkikset tietysti :)

Viimeksi muokannut AAQS 30.10.2010 14:00 Perustelu: lisäys
Whitebe Whitebe ei ole kirjautuneena

Vanha 30.10.2010, 14:42

En löytänyt entiseen A4:Seen tarvikevalmistajan sulkia. orkkikset ois pitäny hommata. Siispä tilasin aerotwin asennus satsin. tais olla 60€ kotiinkannettuna hintaa

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 15:18

Kunhan tuo meidän B6 saapuu kotiin, niin voin varmistaa millainen kiinnitys sulille noissa varsissa on, mutta muistelen kyllä että ovat ihan suorat littananat joissa on reikä aika päässä. Ja siinä on nuo Valeon Aerot, rungottomat sulat.

E: Eipä ookkaan mitkään littanat varret vaan on ne orggis Aero varret, sori... Pitäis zekata ennen kun alkaa kirjoittelemaan, varmaan sotin RiSan varret muijan auton varsiin :)

Viimeksi muokannut juutasqsa 30.10.2010 15:25 Perustelu: Muisti pätkii ja pahasti
jta jta ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Admin

Vanha 30.10.2010, 15:18

Itsekkin kyllästyin 2003:sen kanssa noihin sulkien löytymisen vaikeuteen ja otin orginaalin aerokonversiosetin (sisältää uudet varret, tulpat ja mutterit akseleihin päähän ja sulat). Varret olikin jo ajansaatossa kärsineet, uusi ilme piristi :)

Saa marmorilta ja muiltakin osadiilereiltä, mutta taitaa mennä yli 80 euron nykyään.
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 15:39

Kertokaas joku tyhmälle millä kirveellä tuosta B6:sta saa nuo aerokonvertoidut rungottomat sulat irti varresta? Katselin, kääntelin, vääntelin, työnsin, vedin, painoin, kirosin, ihmettelin, vaan eipä nuo irronneet. Enkö uskaltanut vaan käyttää tarpeeksi voimaa, vai mikä juju niissä on?

Enpä olisi uskonut, että tämäkin päivä koittaa, jolloin jää yhdet hemmetin sulat irroittamatta. Ihan hävettää. Auttakee! :D
Maku Maku ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 17:48

Varren päässä noin 5cm mötikkää vedät varren suunnassa pari senttiä ja sulka vapautuu alaspäin.

Viimeksi muokannut porkkis 03.02.2012 09:03

Vanha 30.10.2010, 19:57

Kyllähän tuohon helposti pyyhkijät löytää, mutta ne onkin sitten boschilaiset....19.90
Jondetski Jondetski ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 30.10.2010, 21:44

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maku Näytä viesti
Varren päässä noin 5cm mötikkää vedät varren suunnassa pari senttiä ja sulka vapautuu alaspäin.
Ahaa, eli siis voimankäytön puutetta ilmeisesti oli. Kiitoksia tästä, täytyy kokeilla huomenissa uudestaan!

Vanha 31.10.2010, 12:05

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Thuppu Näytä viesti
Boschilaiset kannattaa jättää hyllyyn, ovat kuraa laadultaan nykyään. Sen sijaan haet orkkikset marmorilta, eivätkä vältämättä ole edes kalliimmat.
Kenen valmistamat nuo alkuperäset nykyään on? Meidän Fordiin ainakin oli Valeon logot alkuperäisissä sulissa. Audiin kokeilin vähän aikaa Championin sulkia, mutta alko jättää raitoja viikon sisällä (joku saa siitä viikon käytetyt sulat B5:een jos vaan hakee), joten vaihdon Boschin sulkiin. Championeissa se rungon kaarikin oli korkeampi ja Boschilaiset ei ole niin näön tiellä. Kyse tässä oli nyt vanhan mallisista sulista, eikä noista aeroista.
Jukuri Jukuri ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 31.10.2010, 12:18

Orkkis-sulat on mielestäni SWF:n tekemät ja tällä hetkellä parhaat/pisimpään kestävät mihin olen törmännyt. Boschista olen luopunut. Bilistä en oo viitsinyt koettaa, ehkä ne kävis kesäsuliksi kun aurinko paahtaa.

Vanha 31.10.2010, 13:07

Täytyneepä huomenna katsastaa orkkiksien hintapolitiikka huollon yhteydessä...Boschilaisia en kyllä osta.

Vanha 02.11.2010, 13:52

No en ihan eilen ehtinyt, mutta tänään. Etusulat 19,38€/kpl ja takasulka 12,60€/kpl. Joku kampanja oli...pyyhkijöissä merkkiä ei lukenut mutta "made in poland" oli pussissa.
horch horch ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.11.2010, 14:21

Itellä ei oo mitää valittamista marmorin sulista. Valeon tekemäthän nuo on. "Tarvikesulis" ei taida olla apukuskin puoleinen sulka "kiero" jollonka siis pyyhkii paremmin reunasta. Ja onpa niis vielä se kellastuva tarra muistuttamas vaihdon tarpeesta :)
Audi Audi ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 02.11.2010, 15:49

Valeo ja SWF tulevat samalta tehtaalta. Siihen nähden niiden laatu pitäisi olla yhteneväinen.
Joxuz Joxuz ei ole kirjautuneena

Vanha 02.11.2010, 17:59

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja horch Näytä viesti
Itellä ei oo mitää valittamista marmorin sulista. Valeon tekemäthän nuo on. "Tarvikesulis" ei taida olla apukuskin puoleinen sulka "kiero" jollonka siis pyyhkii paremmin reunasta. Ja onpa niis vielä se kellastuva tarra muistuttamas vaihdon tarpeesta :)
Keltanen tarra, AHAA. Oon ihmetellyt miks noissa sulissa on tollanen tarra. En ole kyseisiä sulkia itse asentanut, vaan tuli auton mukana. Nytpä tiedän.

ACF jäsen

Vanha 02.11.2010, 19:54

Joo, siitä pitää vetästä sellanen suoja pois enste. Se on siis alussa musta mutta vaihtoajan lähestyes kellastuu. Vuoden verran aika tarkkaan menee ennen ku on täysin keltanen. Aiva hyvä oivallus tuoki valmistajalta.

Vanha 02.11.2010, 20:29

83€ olisi ollut Aero-muunnossetti...Ei vielä raaskinut.
Pyjis Pyjis ei ole kirjautuneena

Vanha 02.11.2010, 21:50

Bochilaiset olen jo unohtannut aikaa siten minäkin. Valeoita ollut ensin oli ruodottomat, jotka tahtoivat ainakin mondeossa jäätyä niin etteivät pyyhkineet kunnolla. Edellisessä audissa oli sitten taas ruodolliset Valeot ja eivätpä oikein uutenakaan pyyhkineet kunnolla. Championeista on ollut aikaa sitten huonoja kokemuksia, mutta ostinpa sitten kuitenkin Championit, ja ainakin nytten kuukauden vanhoina pyyhkii hyvin jättämättä viiruja.
Maxpres Maxpres ei ole kirjautuneena

Vanha 03.11.2010, 12:37

Jotenki vaan tuntuu siltä, että nykyään hyviä pyyhkimen sulkia ei ole enää edes olemassa. Ihan sama mitä merkkiä ostaa. Tarkoitan lähinnä sitä kestävyyttä. Kyllähän kaikki uutena hyvin pyyhkii. Itse en ole koskenut pitkällä tikullakaan boschiin varmaan vajaan 10 vuoteen. Nyt sitten ihan huvikseen ostin Boschin rungottomat. Katotaan kui kauan kestää, eikä ollu edes pahan hintaiset, niin voi sitten uusiakkin useammin "hyvin mielin". Aikasemmin käyttäny Chambionin, Valeon ja SWF:n rungottomia- ja rungollisiasulkia. Valeo alkaa jättämään rantua aika nopeasti ja Chambion alkaa pomppimaan lasilla. Ja useassa automerkissä näitä käyttäny/kokeillut. Varmaan sitten valmistuerissäkin kaikilla merkeillä eroa, joten mielestäni melkeen ihan sama mitkä ostaa, jos puhutaan näistä ns. oikeista merkeistä, eikä bilteman sulista.
lasseafi lasseafi ei ole kirjautuneena

Vanha 03.11.2010, 13:41

4 vuotta sitten hommasin Aero-muunnossetin ja enkä ole sen jälkeen vaihtanut pyyhkimensulkia kun ei ole ollut tarvetta. Edelleenkin pyyhkii hyvin. Mielestäni hyvä sijoitus kaikinpuolin.
andre_ andre_ on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2010, 14:09

Kuten myös täällä toimineet aero-muunnossetin mukana tulleet sulat hyvin, niin edessä kuin myös takapyyhkijässä. Nuo kun tuosta kuluu niin samanlaiset ajattelin hakea tilalle, mitä sitä ruveta kikkailemaan jollain muun merkkisillä jos orkkikset toimii eikä ole oleellisesti kalliimmat.
tumu tumu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2010, 14:31

itse huomasin sellaisen mielenkiintoisen asian, että noi aero sulat ei kestä mitään ja jäätyvät talvella jos lasissa on turvaurat. Pari kuukautta pyyhkii hyvin ja sitten eivät enää mitään.
Toisessa autossa ei uria ja 3 vuotta vanhat sulat ja pyyhkii kuin uudet.
Maxpres Maxpres ei ole kirjautuneena

Vanha 03.11.2010, 14:48

Siis mistä tuon Aero muunnossetin voi hommata, marmoriltako? Siinä ilmeisesti tulee kokonaan uudet pyyhkijän varret + sulat?

Vanha 03.11.2010, 15:02

Slamitilla on setti myynnissä. Olen ymmärtänyt, että seteissä kai luovasti yhdistelty uudimmista ja eri autoista sopivan mittaiset alkuperäiset varret ja sulat.
andre_ andre_ on kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2010, 15:52

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tumu Näytä viesti
itse huomasin sellaisen mielenkiintoisen asian, että noi aero sulat ei kestä mitään ja jäätyvät talvella jos lasissa on turvaurat. Pari kuukautta pyyhkii hyvin ja sitten eivät enää mitään.
Toisessa autossa ei uria ja 3 vuotta vanhat sulat ja pyyhkii kuin uudet.
Just hommasin uuden tuulilasin ja siihen turvaurat :) Nyt odottelen siis talvea niin pääsee testaamaan tuliko tehtyä huono ratkaisu noiden turvaurien kanssa.

ACF jäsen
Admin

Vanha 03.11.2010, 16:17

Lainaus:
Slamitilla on setti myynnissä. Olen ymmärtänyt, että seteissä kai luovasti yhdistelty uudimmista ja eri autoista sopivan mittaiset alkuperäiset varret ja sulat.
Kyllä ihan marmorinumerolla 8E1 998 401 saa ainakin B6:seen, kuten tuolla viestissä nro 43 kerroin.

Ja sisältää tosiaan varret ja sulat sekä varren mutterit ja hatut.

Viimeksi muokannut jta 03.11.2010 18:39 Perustelu: Numero kaivettu esiin

ACF jäsen

Vanha 03.11.2010, 17:22

Itekki teetin heti turvaurat ku vaihdatin lasin pari vuotta sitte. Ainaki huomattavasti paremmin pyyhkii ku isukin passatis, ja molemmis on marmorin sulat.
Lordof4rings Lordof4rings ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 03.11.2010, 20:32

Auto otettu käyttöön 3/2007, autossa tällä hetkellä alkuperäiset sulat, mitkä lie merkiltään!? Ei merkkejä loppumisesta :) Edellisissä Vaggineissa alkuperäiset ovat olleet parhaita.
J.S.P J.S.P ei ole kirjautuneena

Vanha 03.11.2010, 20:43

Edellisessä TM:ssa oli sulka vertailu, kaupassa sitä vain äkkiseltään kerran katselin ja tais Valeo/SWF olla kärjessä ja olikohan täälläkin haukuttu Bosch ihan viimeisenä.

Tuossa Slamitin sarjassa tuli tosiaan mukana tosi kestävät sulat, pari vuotta ainakin kestänyt niin että ei ole tarvinnut miettiää vaihtoa ja hintakin oli semmoinen että ei paljoa loppujen lopuksi itse varsille jää hintaa.
Noita turvauria kanssa muistelisin joko TM:n tai TL:n joskus aikoinaan testanneen ja todenneen hyödyttömiksi
sami sami ei ole kirjautuneena

Vanha 03.11.2010, 21:04

No joo, olisi pitänyt lukea tämäkin ketju ennen kuin hain Boschin sulat Coupeen ja RS2:een. Niin se maailma vain muuttuu ettei voi vanhoihin laatumerkkeihin enää luottaa, mistähän lie kiinalaiset kuminsa noihinkin jalostavat. Molemmissa autoissa sama ilmiö, raitaa tulee heti uutena. Valeot oli jo kädessä mutta aikaisemmin tullut kaikki Ranskan suunnalle viittaava autotarvike kierrettyä kaukaa. Luulin jo laittaneeni vahingossa vanhat takaisin kun uudet eivät juurikaan paremmat olleet.
Puuhapete Puuhapete ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 04.11.2010, 11:27

A6:ssa oli jotkut Boschin tuuliohjaimella varustetut sulat ja vaihdoin ne nyt uusiin. En tiedä kauanko nuo saksassa on ikkunaa pyyhkinyt, mutta ei nuo uudet hirvittävää parannusta tuonut.

Caddyyn saisi vaihtaa pyyhkimet jo toistamiseen vuoden aikana.
toimeve toimeve ei ole kirjautuneena

Vanha 04.11.2010, 11:45

...isoja on erot sulissa; itte tullee vaihettua vähinthänki keväisin ja syksysin eli ainaki kahesti vuojessa. Tosin kilometrejäki tullee kohtuullisesti eli n. 40 tkm vuojessa, joskus ylikki. Siis Audilla. Lisäksi tienpäällä tullee viihyttyä vielä Grand Voyagerilla ja Hayabusalla...

Isot erot tosihhanki, kun tullee sulat ostettua aina vähän ex-tempore eli en ole kauhiasti katellu, että minkä merkkiset on, kunhan on sopivat muuten...ja hinta kohillaan. Muistelen, että Valeot (rungottomat-vai-miten-niitä-kututhan...) ostin vuosi sitten ja ne ei jostain syystä olhet hyvät talvikelillä: jäivät jotenki jäykäksi eli eivät pyyhkinhet kunnolla.

Kevväällä ostin paikallisesta Tarvike-Keskuksesta jotku, jotka toimi hyvin...nyt sitten laitoin Bochit kun sattu olemhan Tammer-Dieselissä tarjouksessa...ja ne jättivät viirua pari viikkoa, mutta nyt sitten yllätysyllätys toimivat ihan hyvin eikä ko. rantua ilimaannu. Sais nähän miten mennee kun alakaa tulemhan lunta ja kylymempää. Nämäki on näitä kumilerppuja, joskin mietin, että seuraavat kun ostan, niin taian kokkeilla taas noita "perinteisiä" malleja, tämäntyyppisillä kun on nyt tullu ainaki kolme edellistä vuotta ajettua.
Aa nelkku Aa nelkku ei ole kirjautuneena

Vanha 11.11.2010, 10:11 Pyyhkijän sulat

Saako kuvien varsiin erikseen aero twin pyyhkijöitä?
Vai pitääkö erikseen ostaa ja asentaa aero Twin jälkiasennussarja?

Thuppu Thuppu ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 11.11.2010, 18:10

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sami
No joo, olisi pitänyt lukea tämäkin ketju ennen kuin hain Boschin sulat Coupeen ja RS2:een. Niin se maailma vain muuttuu ettei voi vanhoihin laatumerkkeihin enää luottaa, mistähän lie kiinalaiset kuminsa noihinkin jalostavat. Molemmissa autoissa sama ilmiö, raitaa tulee heti uutena. Valeot oli jo kädessä mutta aikaisemmin tullut kaikki Ranskan suunnalle viittaava autotarvike kierrettyä kaukaa. Luulin jo laittaneeni vahingossa vanhat takaisin kun uudet eivät juurikaan paremmat olleet.
Edelliseen Audiin ostin kans Boschin sulat ja muutaman viikon päästä jättivät jo raitaa lasiin. Bemuun hommasin orkkis-sulat(Valeo?) ja reilu kaks vuotta menty näillä ja nyt vasta alkaa olemaan vaihtokunnossa.
mstr mstr ei ole kirjautuneena

Vanha 11.11.2010, 20:36

Boschin sulkia oli edellisessä autossa vuoden aikana varmaan kolmet parit. Toimivat ihan hyvin viikon, ennen kun silmien edessä on taas hirveää raitaa. Ostin sille Valeon sulat; olivat kyllä pirun hyvät ja kestivätkin sen ajan mitä auto mulla vielä oli.

Eli Valeot ostan varmasti tähänkin sitten, kunhan vanhoista sulista aika jättää. Nykyisistä vinkkareista ei ole mitään hajua, Ruotsissa ne on tuohon laitettu, mutta kovin Biltema-kamalta ainakin ulkonäöltä vaikuttavat.
dumo dumo ei ole kirjautuneena

Vanha 11.11.2010, 20:38

IMO: Orkkikset, liekö sitten Boschit vai mitkä, ovat parhaat mitä on tullut vastaan - ainakin jos näistä aero-sulista kyse. Valeot jättävät hieman raitaa jo uutena, ja samaa kuraa tuntuisi muukin aftermarket tavara olevan.
|ppe |ppe ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 11.11.2010, 20:56

B6 varsiin ei saa aero sulkaa. Itse ostin profiilin autoon b7:varret ja siinä samassa paketissa tuli sulat ja on vissiin championin. on aika hyvä paketti. Suosittelen kyllä vaihtaamaan varret uudempiin joihin saa aerot kustanti 70 € Ja ne Boschit on ihan paskat oli ne mitkä tahansa, uutena toimii niin pitkään kun vahingossa ekat jäät erehdyt pyyhkimään. SWF:t, Valeot tai Champion.

ACF jäsen
Admin

Vanha 11.11.2010, 21:04

Lainaus:
B6 varsiin ei saa aero sulkaa. Itse ostin profiilin autoon b7:varret
Siis B6:ssa on kahta varsityyppiä, perinteinen runkosulka ja aerosulka. Jälkimmäinen on 2004 mallista alkaen.
dumo dumo ei ole kirjautuneena

Vanha 11.11.2010, 21:25

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
Siis B6:ssa on kahta varsityyppiä, perinteinen runkosulka ja aerosulka. Jälkimmäinen on 2004 mallista alkaen.
Kyllä. Ja "konversiosarjaa" vanhemman mallin varsilla varustettuun saa jopa ihan merkkitiskiltä, merkkisulkien kanssa. Hinta asennettuna ollut alle satkun. Ja sulat ovat ihan Audin pakkauksessa - OEM valmistaja on sitten mikä on, tyypillisesti voisi kuvitella että Bosch mutta voi olla ihan mitä tahansa muutakin.

ACF jäsen
Admin

Vanha 11.11.2010, 21:27

Lainaus:
Kyllä. Ja "konversiosarjaa" vanhemman mallin varsilla varustettuun saa jopa ihan merkkitiskiltä
Kyllä, jonka numeronkin jo viestissa #65 kerroin.
jarituru jarituru ei ole kirjautuneena

Vanha 12.11.2010, 18:13

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dumo Näytä viesti
IMO: Orkkikset, liekö sitten Boschit vai mitkä, ovat parhaat mitä on tullut vastaan - ainakin jos näistä aero-sulista kyse. Valeot jättävät hieman raitaa jo uutena, ja samaa kuraa tuntuisi muukin aftermarket tavara olevan.
Sanoisinpas, että alkuperäiset ovat SWF:n valmistamat.
Todella monen merkin ensiasennusvalmistaja, erityisesti Saksalaisten autojen.

SWF ja Valeo eivät ole samat sulat, käytettävässä kumiseoksessa on oleellisia eroja SWF:n hyväksi. Valmistustehtaista en osaa sanoa mitään, mutta mahdollistahan tuo on toki, kun Valeo nykyään omistaa SWF:n.

Itse en ole enää useaan vuoteen muita sulkia ostanutkaan, vaihdan sulat noin kerran vuodessa. Viimeistään silloin kun ensimmäistä kertaa alkaa jäämään kapeakin rantu pyyhinnän jälkeen, vaikka muuten pyyhkisikin hyvin.
Joo, tiedän - mä olen vähän pikkutarkka tuon suhteen, mutta eipä tuo montaa kymppiä kukkarosta kuluta...

Mainittakoon vielä, että nykyisin SWF tekee myös pituuden mukaan myytävää rungotonta sulkaa koukkukiinnityksellä. Tuotenimike Visionext ja hinnat varsin kohtuulliset. Omassa kutosessa ollut tälläiset nyt reilun vuoden ja tänään itseasiassa ensimmäisen kerran jäi pari raitaa pyyhinnän jälkeen lasille.
Näissä tosin se miinuspuoli, että apukuskin sulkaa ei saa kaarevana, kuten alkuperäiset tietyissä malleissa ovat, joten se voi kostautua hieman huonompana pyyhintäjälkenä.

Viimeksi muokannut jarituru 12.11.2010 18:21 Perustelu: Visionext-maininta unohtui

ACF jäsen
Admin

Vanha 12.11.2010, 20:12

Ostin tohon paloautopassattiin Valeon spoilerisulan parisen viikkoa sitten.
Paketti oli Valeon ja itse osassa näyttää seisovan SWF.

Vuosia käyttäny vaan tuota merkkiä ja luulin jo, että nyt on ottanu laatu takapakkia, koska jätti aluksi sutturaitaa aika paljon.
Viikon käytön jälkeen kuitenkin pyyhki loistavasti.

Ei näköjään kannata suorilta tuomita.

Ja eikös nuo "orkkissulat" saa halvemmalla Motonetista kuin marmorilta?
Motonetista saa myös tuota puolikuun muotoa jäljittelevää hanttarin sulkaa näihin.
Jusutus Jusutus ei ole kirjautuneena

Vanha 18.03.2011, 16:30

Mitkäs ihmeen pyyhkimen varret tuossa -03:ssa oikein on? Ostin varaosaliikkeestä myyjän ehdottamat "vanhemman" mallin Championssin kumirunkoiset sulat ja eihän meikäläinen saanut niitä millään käymään tuohon B6:sen runkoon, jossa siis sellainen painettava klipsisysteemi mikä vapauttaa pyyhkimen pois..
Jusutus Jusutus ei ole kirjautuneena

Vanha 19.03.2011, 15:03

Osaako kukaan vastata, että täytyykö tuohon berttakutoseen käydä marmoritiskiltä aina pyyhkimet vai löytyykö miltä valmistajalta "klipseihin" käyvät pyyhkimet?

Vanha 19.03.2011, 19:44

SWF:n valikoimista löytyy ainakin, tuotenumero 119323 ;)
Miqu Miqu ei ole kirjautuneena

Vanha 20.03.2011, 08:59

Oli jotkut merkittömät sulat autossa. Vaihdoin Valeo:N sulat tilalle. Jotka oli ihan huraa sitten. Jätti koko matkalle keskelle lasia kunnon viirut :D

Nyt on vaihdettu Bosch:t tilalle niin johan näkee. Täytyy laittaa Valeot pannaan tämän auton kanssa.
QuattroTbo QuattroTbo ei ole kirjautuneena

Vanha 03.04.2011, 16:25

Olen muutamana viime vuotena ostanut pääasiassa Boschin vaihtokumeja pyyhkijänsulan runkoon (Motonetista). Ainoastaan ne sulat, jotka ovat yli 600mm, pitää ostaa kokonaan uusina runkoineen. Onneksi niitä on vain yksi: Transhitterin kuskin puoleinen sulka. Se onkin sitten useimmiten ollut vissiin Champion...

Allekirjoitan ainakin tuon Boschin sulkien laadun heikkenemisen. Sama havainto tehty. Ovat melko lyhyt ikäisiä nykyään. Vielä joskus 5 vuotta sitten tilanne oli vähän erilainen.

Jos 6kk nykyään kitkuttelee yksillä sulilla, niin aika hyvin. Jotenkin tuntuu, että kaikkien sulkien laatu on heikentynyt, merkistä riippumatta. Joskus 2000-luvun alussa yhdet sulat kesti melkein vuoden ja nyt vain 6kk, vaikka kilometrit on jotakuinkin samat ja auton säilytys & käyttö sama.

??? Kiinastako ne tulee kaikki?

Viimeksi muokannut QuattroTbo 03.04.2011 16:25 Perustelu: typot

Vanha 05.04.2011, 07:12

Hehkulamppuhuijaus... Eli suunniteltu käyttöikä. Tehdään niin huonoksi että kestää sen ajan just. Pitäähän niitä saada myytyä lisää. Uskoisin että jos halua olisi niin pyyhkijät kestäisi pidempää. Mutta haluisitko ostaa 100€ pyyhkimet mitkä kestää kaksi vuotta vai 5 kertaa 20€ pyyhkimet. Todennäköisesti jälkimmäinen ja valmistaja kiittää kun materiaalit on halvempia joten voittoa enemmän. Ja roskaa...
Uri22 Uri22 ei ole kirjautuneena

Vanha 07.08.2011, 10:48

Mitkäs sulat käyvät A6 4f:ään. Motonetissä minkään valmistajan vihko ei tuntetenut tätä autoa. Käyttöohjekirjassakaan ei sanota mitään.
Voihan nuo tietysti mitatakkin...

Vanha 07.08.2011, 10:57

Alkuperäiset merkkitiskiltä tai SWF 115900 irtokumit, pitäisi olla Motonetissäkin.
KimmoL KimmoL ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 07.08.2011, 11:13

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
Mitkäs sulat käyvät A6 4f:ään. Motonetissä minkään valmistajan vihko ei tuntetenut tätä autoa. Käyttöohjekirjassakaan ei sanota mitään.
Voihan nuo tietysti mitatakkin...
Motonetista pitäis löytyä Bosch/Valeot sulat.(ei kokemuksia kyseisistä sulista)
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=12-0934
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Bosch sulat A943S_934S.jpg‎
Views:	1035
Size:	395,4 Kt
ID:	11943  

Vanha 07.08.2011, 12:20

Mulla on Valeot toisessa autossa, ne on kyllä aika huonot. Halvathan ne tosin on.

Boscheissa on huono hinta/laatusuhde. No pitää mennä uudestaan pyörimään ja ottaa jotkut.

ACF jäsen
Admin

Vanha 19.08.2011, 10:44

Kävin ny kans ekaa kertaa ostamassa parin sulkia marmorilta, Passattiin ostin.

Motonetin hinta olis parille 29,80e ja marmorilla pari maksoi 30e, että ehkä käyn jatkossakin marmorilla mikäli laatu on kohdallaan.
msippala msippala ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 19.08.2011, 11:50

Biltemasta hankitut "litteät" sulat ollut useammassa autossa ja ei ole kyllä pahaa sanottavaa. Maksavat jossain vajaan 15€ tietämillä kpl. Ei ainakaan jäätymisongelmia ole ollut niinkuin tavallisilla henkareilla.
Killeri Killeri ei ole kirjautuneena

ACF jäsen
Moderaattori

Vanha 19.08.2011, 18:15

Marmorilta aina hankittu C5:een sulat sen takia että oikean puoleinen sulka lyhyempi ja käyrä.
Tarvikesulkien kanssa ollut ongelmia tuon takia. Hinta on ollut 20-30 euroa (2002-2010).
Nykyiset laitettu 6/2010, vielä pyyhkivät hyvin, joten laatu ok.
mikaks mikaks ei ole kirjautuneena

Vanha 19.08.2011, 19:20

Lainaus:
Kiinastako ne tulee kaikki?
Jossainhan nuo tehdään (Kiinassa) niin halvalla, että laatu on päässyt pilaantumaan pahemman kerran.

Valeoita itse käyttänyt ja puolen vuoden päästä saa heittää menemään, vaikka ahkeraan putsailisi. Kesällä auringonporotus lyhentää näköjään pyyhkijöiden ikää myös aika nopeasti.
Championeja voisi uteliaisuudesta kokeilla, mutta tuskin taivas noillakaan aukenee.

ACF jäsen
Admin

Vanha 19.08.2011, 20:36

Meni kyllä ihan sudeksi aika äkkiä toi vajaa vuosi sitten Motonetista ostettu Valeo.

Talvella ei kuitenkaan tarvinnu pyyhkijöitä käyttää ja kesäkin tossa menny niin, ettei juuri ole autolla edes ajettu.

Näyttää kyllä hieman pidemmälle kehitetyltä toi marmorin Valeo mutta saattaa se olla Motonetin Valeokin tänä päivänä samanlainen.

Lainaus:
Marmorilta aina hankittu C5:een sulat sen takia että oikean puoleinen sulka lyhyempi ja käyrä.
Kyllä Motonetista saa tota vag style sulkaa kanssa ihan oikeanlaista mutta näillä hintaeroilla se ei näemmä kannata kyllä, eipä tarvitse itse etsiskellä sitä oikeaa.

Vanha 20.08.2011, 14:18

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uri22 Näytä viesti
Mulla on Valeot toisessa autossa, ne on kyllä aika huonot. Halvathan ne tosin on.

Boscheissa on huono hinta/laatusuhde. No pitää mennä uudestaan pyörimään ja ottaa jotkut.
Boschit ostin kuitenkin. Toivottavasti ovat parantaneet laatuaan sitten viime käyttökerran.
HiTec HiTec ei ole kirjautuneena

ACF jäsen

Vanha 24.08.2011, 07:49

Aina olen sanonut että pyyhkijän sulka on väärä paikka säästää.
Viime kesänä ostin Motonetistä Valeon sulan. Oli sen verta kallis että en ostanut kuin kuskin puolelle. Taisi olla 30€ luokkaa. Noh, en sitä heti siinä pihalla kokeillut vaan maltoin ajaa kotiin saakka. Seuraavana päivänä tuli tarve kokeilla sulkaa, ja kappas vaan sehän olikin aivan susi. Juuri näkökentän kohdalle jätti n.7cm paksun vanan. Menin Motonettiin ja sai uuden sulan tilalle.

Näitä sulkia kokeilin yhteensä kolmea, ja kaikissa samaan kohtaan jäi rantu. Alkoi suututtamaan ja vaihdoin tämän yhden Valeon kalliin kahteen hieman halvempaan Bosch merkkiseen á 17€. Ei laatu kummentunut.

Tänä kesänä kävin ja ostin Biltemasta 4,99€ pyyhkijänsulat ja hämmästyin. Ei ole koskaan ollut minulla missään autossa näin hyviä sulkia :D Saa nähdä miten näitten kanssa sitten talvella käy.
JPa1 JPa1 ei ole kirjautuneena

Vanha 24.08.2011, 20:46

->Uri22

Itse ostin juurikin Motonetistä ne bosch:t joita lupasin itselleni olla ostamatta, löytyivät kyllä motonetin katalogista... ehkä marmorilta saa jotain muita, mutta mistään muualta ainakaan Jyväskylästä en löytänyt muita kuin bosch-merkkisiä, niitäkin ihan yhtä mallia...yhdet muka-sopivat kävivät onneksi avokkiin suoraan paketin sovitteilla... Mutta varmaan irtokumit seuraavaksi sitten kutoseen, tuli tutkittua tuo bosch-sulan rakenne ja siihen on tosi helppo vaihtaa pelkkä kumi...

Lieköhän tuolla sulan kiinnityksellä missään muussa autossa sulat kiinni :D kun varaosamyyjätkin on aina yhtä hämmästyneitä nähdessään tuon...

Viimeksi muokannut JPa1 24.08.2011 20:52

Vanha 25.08.2011, 10:29

Itse juuri irtokumit vaihdoin eräisiin Boschin varsiin. Erittäin helppo. Kumit ostaa riittävän mittaset ja lyhentää. Sen metallirangan vaihtaa pienen sylkitipan kanssa ja se on oikestaan siinä. Puolet halvemmaksi tulee ja ei tule metallijätettä. En tiedä miksi noita ei enemmän sitten myydä.. liekkö liian vaivanloista porukalle.
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Tekniikka > Kori, valot, renkaat > Pyyhkijänsulat

Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)

Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä

Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 20:17.

vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.