Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 4.2 käy kuumana, vesipumppu/termari?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C5 4.2 käy kuumana, vesipumppu/termari?

    Parina päivänä olen huomannut varsinkin öljyjen lämmön olevan tavallista korkeammat ja tänään 50 km motariajon jälkeen taajamassa tuli varoitusvalot tauluun kun jäähdytysneste oli 110 astetta. Jäähdyttelyn jälkeenkin taas nopeasti nousi lämmöt.

    Mitään vikakoodeja ei löytynyt. Voiko mitään muuta olla syynä kuin termostaatin tai vesipumpun vika. Jäähdytysnesteen taso on normaali, ei näy vuotoja ja letkut on kaikki kiinni.

    #2
    Jos sisälle tulee lämmintä normaalisti niin vesipumppu varmaan toimii. Toimiiko sähköflektit keulalla? Kyllähän se voi termostaattikin toki jumia. Siinähän sen vesipumpunkin tietty vaihtaa samalla kiukulla jos niin pitkälle purkaa että termostaatti näkyy.

    Comment


    • #3
      Joo, unohtui sanoa, että flektit toimii kyllä. Ei se ohjaamo ainakaan kylmältä tuntunut, pitää tänään kokeilla vielä myöhemmin. Termariin ja vesipumppuun ei taida käsiksi päästä purkamatta koko jakopäätä?

      Vai voiko olla mittaristovika, mutta vaikea ymmärtää miksi vain öljyn ja jäähdytysnesteen lämmöt olisivat pielessä.

      Comment


        #4
        Ihan samaa teki mulla B5 kun vesipumpun siipi alkoi sutia akselillaan. Lämpöä tuli kyllä ihan normaalisti vielä.

        Comment


        • #5
          Tällaisen mahdollisuuden kuulin myös itse tänään. Jaksaa pitää isommilla kierroksilla kai vielä jotenkin nesteet liikkeellä, mutta taajamassa ei.

          1800€ oli eka huoltotarjous. Siinä on toki koko jakopäärempan lisäksi mm. nokkien stefat ja kiristimet ja apulaitehihna ja sen rullat, mutta aika kovalta kuulostaa. Kun osien hintaa katsoin niin työlle jäisi silti vielä 1000€.
          Viimeksi muokannut Killeri; 4.1.2018, 17:43. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

          Comment

          Working...
          X