Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Choruksen irrotus (Soitin prkl!)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Choruksen irrotus (Soitin prkl!)

    Miten mä nyt saan ton Choruksen irti? Searchiä käytin ja tasan yhden ketjun löysin. Siellä sanottiin, että nippusiteet vaan sisälle ja mankka irti. Mut ei lähe... olen kahta eri kokoista nippusidettä kokeillu.

    Mikä tässä on se kikka? Mulle se ei nähtävästi ole vielä valjennut. Uus soitin olis tulossa ens viikolla Guntheriltä ja vanha pitäis saada pois!



    chorus choruksen irrotus radion irrotus
    Viimeksi muokannut jasso; 17.9.2009, 11:18. Perustelu: "Hakukoneoptimointia" otsikolla

  • #2
    Joo.

    Nippusiteillä saat nyhrätä mankkaa irti vaikka tuomiopäivään saakka. Tai jos saat sen nippusiteillä
    irti, suosittelen lottoamistakin...

    Oikea vaihtoehto on esim. pienenpienet tasapäämeisselit, jotka tunkaset reikiin siten, että ne ovat mankan ulkolaitoja kohti ja sitten käännät sisäänpäin meisseleitä niin, että sellaiset metalliset
    haitat liikkuvat edestä ja voit vetäistä mankan ulos.

    Edit: Auttaiskohan kuva haitasta asiaa?

    Comment


    • #3
      Lauantaiehtoon kunniaksi "komia" kuvakollaasi....

      - Punaisella orginaali avaustyökalun ääriviivat ja muotohahmotelma...
      - Keltaisella lukituskielekkeen asento lukittuneena
      - Kun työkalua työntää vihreän nuolen (1.) suuntaisesti (kuvassa olevan etusormen kohdalla olevasta reiästä), siirtää sen kärki lukituskielekkeen nuolen (2.) mukaisesti työkalussa olevaan hahloon jolloin mankan saa poistettua.
      - Näitä työkaluja tulee olla yhtä monta kuin on lukituskielekkeitä, jotta ne kaikki saa avatuksi samanaikaiseksi ja mankan poistettua.

      Comment


      • #4
        Kiitos poijaat!

        Ei, vielä ei ole mankka irti... Huomenna kokeillaan noilla ohjeilla, ja jos niillä ei lähde niin sitten väkivallalla.

        Ei oikeen ole mitään pientä työkalua mutta ns. hienomekaanikon satsi löytyy, jossa kait pitäis pikkuruuvareita olla. Tai sit otetaan smirkeli ja vanha avain.

        Kattelin tosiaan fikkarin kanssa, että jos noi lirpakkeet taipuu nippusiteellä, niin minä lupaan...

        Comment


        • #5
          No nii, nyt se on irti :)))

          On se hole vaan niin matala, että aikansa sai miettiä ja etsiskellä notta millä kokeilis.
          Hokasin sitten pellinpaloja, jotka jäi kesällä yli rännien laitosta. Niistä leikkasin sopivan levyisen palan ja pään vielä viistoksi, niin sehän on hieno halpakopio alkuperäisestä työkalusta ;)

          Kiitos vielä Arille ja Jarmolle, nyt kelpaa ootella soitinta ja vaihtajaa saapuvaksi :)

          Comment


          • #6
            rannila: Onpaha vaa komia visualisointi sulla :D

            Comment


            • #7
              Ainut järkevä keino on hommata ne ulosvetäjät. Mulla oli sama ongelma ja sain radion irti kun löysin netistä kuvat vetäjistä ja näppärä kaveri teki pellistä kuvien mukaan. (leveys 8mm ja siitä voi laskea muut mitat) Radio lähtee sitten irti ilman mitään väkivaltaa.

              Comment


                #8
                Irtoaako muilla, kuin Audi-merkkisillä ulosvetäjillä?

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                  Irtoaako muilla, kuin Audi-merkkisillä ulosvetäjillä?
                  Pioneerin raudoilla oon noita irrottanut.

                  Comment


                    #10
                    Pitääpä lisätä oma taktiikka tänne:

                    Itse kävelin Herttoniemen VW-huoltoon, josta he minulle lainasivat tuon ulosvetäjän, komistus lähti helposti irti, ulosvetäjät takasiin huollon tiskille ja kotiin, mankka kun kuitenkin vaihtui Pioneeriin. Ei tarttennu hankkia omia, pystyi hyvin lainaamaan for free.

                    Comment


                      #11
                      Koitin Pioneerin mukana tulleilla raudoilla niistä soittimen alareunassa olevista reijistä, mutta raudat ei mahtuneet edes sisään.. Keskiviikkona tulee tuo DIN-sovitin. Josko niillä Lehtoautossa olisi Audin omat ulosvetäjät.

                      Comment


                      • #12
                        Ei muuta kuin viila käteen ja tekee niistä Pioneerin raudoista sopivat.
                        Tai sitten tekee pellistä omat, kuten minä (kts. aikaisemmat viestit).

                        Comment


                          #13
                          Katsotaan, mitä ukon varastosta löytyy. Jos ei saa kustomi työkaluja tehdyksi, on kai hattu kädessä kysyttävä marmorilta laina-työkaluja.

                          Ei raaski noi Pioneerin omia pilkkoa, ainakaan ennenkuin on toiset paikantanut.
                          Niin.. Laitoinhan minä Passattiinkin uuden. Oiskohan ne jossain..

                          Comment


                            #14
                            Pioneerin ulosvetäjistä pahka pois päädystä ja viiste kärkeen. Pienellä roplauksella se vanha sieltä irtosi.

                            Nyt kun saisi vielä sopivan 'täytesarjan' soittimen ympärille. Itse aukkohan on kyllä DIN-kokoinen, eli ei se pakollinen ole. Ei käynyt C4:n tarkoitettu. Kiinnitys on erilainen.

                            Maanantaina tulee B5:n sarja. Katsotaan sopiiko.
                            Sitten enää antennikaapelille adapteri ja voisi ruveta jo suunnittelemaan subille paikkaa.

                            Comment


                            • #15
                              Mistäkähän nuita etupanelin sovittimia saa???

                              Comment


                              • #16
                                Autostudio taisi myydä moisia.

                                Comment


                                  #17
                                  Sitten seuraavaksi voikin lähteä yrittämään vaikka niitä johtoliittimen nastojen irrotusta ehjänä, kerran tämä jo sujuu :)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Lähtisköhä noilla http://osaverkko.shop.wosbee.com/Pub...temcode=RUWAMB chorus irti Audi A6 vm-98 irti onko kellä kokemusta ?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Varmaankin lähtee. Itse juuri irroitin sen s-tanan Concertin itsetehdyillä vetäjillä, rälläkällä ja viilalla saa ihmeitä aikaiseksi. Otin mallia Ebay:ssa myynnistä olevista avaimista, printtasin paperille, tarkistin koon ja tein. Esim http://tiny.cc/mK3G0 saattaa olla sopiva, paperiprintillä saa koosta varmennuksen.

                                      Ei muuten sitten lähtenyt helpolla. Mulle sanottiinkin, että voi olla sairaan tiukassa. Sain nyittyä sitä pari senttiä ulos, sitten porasin ruuvin esiintulleeseen kylkeen ja vedin linjapihdeillä pirusti. Sitten lähti :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Piukassahan se on, mistä syystä niissä työkaluissa on lenkki, mutta tuo kuulostaa jo liialta.
                                        Viimeksi muokannut jta; 25.12.2009, 10:58.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Omassa TT:ssa tuntuu olevan myos tosi tiukassa, autossa ollut joku muu soitin ja kun on laitettu myyntiin, niin orkkis on laitettu takaisin. Piti tarkistaa etta onko antennijohto kunnolla kiinni, koska radio ei loyda asemia. Oli huonosti paikoillaan ja sain irti littanalla isohkolla jonkin halppis riippulukon avaimella, johto oli ok. Tyonsin soittimen takaisin ihan pohjaan asti ja nyt ei lahde millaan irti. Tajusin myohemmin etta sielta taisi puuttua soittimen rungon maadoitava johto? Ainakin takaosassa oli tyhja lattaliitin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tää on nyt vähä off topic mut laitan tähä ku ei jaksa tehä uutta ketjua.

                                            Mulla on joku häikkä siin chorukses ku käntää pienemmälle volume nappulasta nii se yhtäkkiä menee iha älyttömän kovalle ja sit ku kääntää lisää nii häviää äänet kokonaa. Onko muilla ollu tämmöstä vikaa ja jos on nii mite sen saitte korjattua ?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja wadeeh Näytä viesti
                                              Tää on nyt vähä off topic mut laitan tähä ku ei jaksa tehä uutta ketjua.

                                              Mulla on joku häikkä siin chorukses ku käntää pienemmälle volume nappulasta nii se yhtäkkiä menee iha älyttömän kovalle ja sit ku kääntää lisää nii häviää äänet kokonaa. Onko muilla ollu tämmöstä vikaa ja jos on nii mite sen saitte korjattua ?

                                              google kertoo...

                                              Alkuperäinen kirjoittaja google.fi: chorus volume problem
                                              These units suffer with a common problem of uncontrolable volume. You sometimes turn the volume down and it goes up full, sometimes it goes down full, other times it does just exactly what it wants to do!

                                              REPAIR:

                                              Replace Motorolla 68hc705b16 with 68hc705b32 with modified dump (for permenant repair)

                                              Part available from http://www.sapsuk.com

                                              Comment


                                              • #24
                                                Piukassahan se on, mistä syystä niissä työkaluissa on lenkki, mutta tuo kuulostaa jo liialta.
                                                No, sitä yritettiin ensin juurikin noilla virallisilla irroittimilla kun kävin audiokaupassa. Kaveri ei saanut sitä nyittyä irti niillä, ja päätin yrittää ajan kanssa kotona. Eli kyllä se oli piukassa, ja hifimyyjäkin sanoi, ettei ole eka kerta.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Oishko kenelläkään noita irrotuskoukkuja myytävänä ?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    No ei lähde Chorus irti sitten millään. Kuskin puoleinen reuna ei osoita mitään merkkejä irtoamisesta. Kai mulla oikeat koukut on?
                                                    http://img594.imageshack.us/img594/5439/imgp0418.jpg

                                                    Auto: A4 B5 1998
                                                    Viimeksi muokannut thompson; 1.5.2010, 18:03.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Vääränmalliset koukut, pitää olla viistetty pää. Tämän tyyppiset siis.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Nyt kun on pioneerin ulosvetimet puolittain pohjassa asti ja oikea reuna soittimesta irti.. Ulosvetimet jumissa niin ettei ulos enää tule. Onko hyviä ideoita vaihtoehtoon väkivaltainen?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Pihdeilla vakivaltaisesti ulosvetimet irti.. sailyivat ehka kayttokelpoisina. Kevyesti nippuside sisaan, sisareunasta karki kohti soittimen ulkoreunaa ja kerrasta irti. Onneks oli lottokin vetamassa. Pitaa seuraavaks tarkastaa se.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Lähteekö Navigation Plus myös raudoilla 'vain' vetämällä pois? Hommasin ko kilut tänään, mutta ennenkuin aloitan askartelun, olisi hyvä tietää yllätyksistä jo etukäteen... :)

                                                            Kiitos.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X