Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Joensuussa tullut lunta ihan esteristä koko jumalaisen päivän: aamulla liikenteessä oli uusimman mallin sedan Passatti, josta oli koko perä lumesta aivan umpeen muurautunut. Minkäänlaisia valoja en perästä erottanut, vaikka yritin tiirailla. Ledivalot on kivoja, mutta eivät paljoa lämmitä lumisia lyhtyjä. Enpä haluaisi tien päällä joutua tuollaisen auton perään.

    Comment


    • Taitaa Jari muuten olla Xenoneiden kanssa loskakelillä sama juttu. Ei sula lumet ajovalon pinnalta. Tuo suola-kakka-mössö peittää pikkupakkasella koko nokan ja tarraa näemmä kiinni jopa ajovaloihin..

      Comment


        Mustan nelosrisan Pasilassa, auto ei ollut pääkaupunkiseudulta vaan mitä ilmeisimmin muutaman sadan kilometrin päästä.

        [avautuminen]
        Mikä prkle siinä muuten on, että on varaa ajaa +40.000 euron autolla satoja kilometrejä 98:a poltellen messuille Helsinkiin, maksaa 20 euroa pääsylipusta, mutta ei stana vieköön ole varaa / halua maksaa viittä euroa pysäköinnistä!!! Tämä kyseinen risa oli nimittäin parkkeerattu Helsingin messukeskuksen vieressä olevan kerrostalon eteen pihakadulle niin, että se esti esim. pelastusautojen mahtumisen talon pihaan. Onneksi pelastusautoja ei tarvittu, mutta tämänkin 14 kerroksisen talon yläkerrasta jos täytyy ihmisiä tikasautolla pelastaa tai tulta sammuttaa, niin jokainen sekunti joka viivästyttää apua, on liikaa. Toivottavasti tuli edes pysäköintivirhemaksu!
        [/avautuminen]

        Niin, ja jos ao. risan kuski oli vain käymässä tässä kyseisessä talossa muutaman minuutin ajan niin sitten avautumiseni oli aivan aiheeton ja pahoittelut siitä.

        Comment


        • ittu, jos vaan olisi varaa.

          Kävin emännän ja koiran kanssa lenkillä kylällä. Tottakai nähtiin taas jotain.
          Olisi kiva yhdistelmä autotallissa. Molemmat nelivetoja, molemmissa yli 350 kaakkia. Toiseen mahtuu perhe, toiseen muija.

          edit: niinjoo, lastenhojtajalle rättisitikka vai mikä lie.

          Comment


          • Eilen Åressa kävästiin mutka, julmettu ku komeita autoja oli aivan uusia, ämmäläisiä oli porssen cayanneja oli oli oli..

            sitten tämä. On se kaunis.

            Comment


              Tero, pelastusautoille oli muuten tilaa, ei jäänyt siitä kiinni.
              Mun muistin mukaan neljällä kympillä saa pysäköidä aika vapaasti mihin haluaa.

              Comment


              • ^Se on kait 50 egeä se pysäköintivirhemaksu stadissa. Ja mikäs siinä jos on liikaa sitä rahaa että haluaa maksaa femman sijasta 10 kertaisen summan...kukin tyylillään(?)..

                Comment


                  Kyllä se oli tänään ainakin 40€ =)

                  Comment


                  • Hinautin viime suvena kylmästi pari kotteroa kaupungin varikolle, kun olivat pelastustielle "unohtuneet". Omistajat olivat aika suivaantuneita.
                    Tuli lisäksi kalliiksi:D
                    Toinen oli muuten öky 500 mese, jonka ilmeisesti voi jättää mukamas mihin huvittaa...

                    Kyllähän Tero on 100% oikeassa. Mikään selitys ei RiSan jätössä pelastustielle ole perusteltu.
                    Viimeksi muokannut RS_2; 23.3.2008, 20:28. Perustelu: Lukasin nimen väärin.

                    Comment


                      Ja jos on tosi kyseessä, eli pelastustielle esim. palokunnalla asiaa, niin siinä ei sitten pajoa sovitella, että mahtuuko, vaan asia hoidetaan reippaasti autoista ja muusta materiaalista välittämättä.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja Jokk_e Näytä viesti
                        Varmaan kyseessä oli SL:ä, niin harvassa on nuo SLR:t, Nettiautossa yhdellä yksityisellä myynnissä, tosin sekin Tax free.
                        sievissä on kaksi slr:ää samalla omistajalla

                        Comment


                          Mun muistin mukaan neljällä kympillä saa pysäköidä aika vapaasti mihin haluaa.
                          Jaaha, että tuolla asenteella... tervemenoa!

                          Comment


                            Mä voisin rueta vuokraamaan hallipaikkoja meiän autohallista 5€/päivä. 300m messukeskukseen =)

                            Comment


                              Kylläpäs ne nyt innostui. En nähnyt pelastustien kylttiä enkä ollut läheskään ainoa paikalle pysäköinyt. Oli siellä ihan tavallista Tuulipukukorollaakin.
                              Olen pysäköinyt samassa pihassa lukuisia kertoja aiemminkin (tuttva asuu), muttei tosta ennen moista haloota nostettu. Liekkö syy siinä, että viimeksi ajoin pihaan A6lla? Antakaa nyt jo olla, tsiisus.

                              Comment


                              • En nähnyt pelastustien kylttiä enkä ollut läheskään ainoa paikalle pysäköinyt
                                Tällä lauseella ei niitä viimeisiä sanoja saa. Laki on aika yksiselitteinen pelastustien esteettömyydestä, sinne kun ei saa pysäköidä mitään automalleja.
                                Makso kulkine sitten tonnin tai satatonnia.

                                Comment


                                • Jos se auto olisi ollut hiace, olisiko tänne tullut turhaa itkua? ei olisi, se kun sattui olemaan päiväuni niin jopas se hiertää ihan eritavalla nähdä pysäköitynä "väärin", voi jeesus että ihmiset jaksatte kaikkea p*skaa nettiin kirjoittaakkin.

                                  Comment


                                    Kysehän ei ole siitä mikä auto on kyseessä vaan kummallinen asenne yleisiä normeja kohtaan ja vielä tuollaisen asenteen esitteleminen netissä muka hyväksyttävänä, ilman että tajuaa tehneensä mitään virhettä. Jokainen tekee virheitä mutta fiksu oppii eikä tee toiste samaa...

                                    Comment


                                      Samassa pihassa oli laputettuna noin 15-30 muutakin autoa. En todellakaan ollut ainoa väärinpysäköijä. Mun auton edessä oli joku toinenkin auto, jonka poistumiseen jätin reilusti tilaa, ja tie taisi loppua noin 10m mun auton etupuolella.

                                      Comment


                                        Eiköhän tässä LOWR1D3R nyt vedätä meitä muita koska eihän kukaan oikeassa elämässä tee jotain hölmöä sen takia että muutkin tekee ;)

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja LOWR1D3R Näytä viesti
                                          Kylläpäs ne nyt innostui. En nähnyt pelastustien kylttiä enkä ollut läheskään ainoa paikalle pysäköinyt. Oli siellä ihan tavallista Tuulipukukorollaakin.
                                          Olen pysäköinyt samassa pihassa lukuisia kertoja aiemminkin (tuttva asuu), muttei tosta ennen moista haloota nostettu. Liekkö syy siinä, että viimeksi ajoin pihaan A6lla? Antakaa nyt jo olla, tsiisus.
                                          Pelastustien kylttiä siinä ei ollut enkä niin edes kirjoittanut. Totesin vain, että pelastusautolla siitä ei olisi mahtunut. Sen verran tarkennan vielä, että isollakin autolla olisi mahtunut vierestä, mutta talon sivustalle kääntäminen ei olisi onnistunut, ainakaan niin helposti mitä ilman väärin pysäköityä autoa. Ja silloin kun minä siitä kohdasta menin, ei siinä pätkällä ollut kuin yksi auto parkissa. Hieman toisessa kohdassa kyllä oli autoja myöskin väärin pysäköitynä, mutta ne eivät samalla tavalla haitanneet.

                                          Ja vaikka tähän ei tätä pelastusautoelementtiä ottaisikaan mukaan, niin miun mielestä ei ole kohteliasta pysäköidä kielletylle paikalle miltei kerrostalon rappukäytävän oven eteen vain säästääkseen itse muutaman euron pysäköintimaksun. Ja kun se ei tässä tapauksessa edes ilmeisesti ollut todellista säästöä.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja henca Näytä viesti
                                            Jos se auto olisi ollut hiace, olisiko tänne tullut turhaa itkua? ei olisi, se kun sattui olemaan päiväuni niin jopas se hiertää ihan eritavalla nähdä pysäköitynä "väärin", voi jeesus että ihmiset jaksatte kaikkea p*skaa nettiin kirjoittaakkin.
                                            Risa ei ole mun päiväuni, päiväunia nähdään jostain ihan muusta. Niin kuin mun autoluettelosta näkee, sinne ei risa ole ihan ensimmäisenä tunkemassa. Hieno auto kyllä, ei vain mun konseptiin sopiva.

                                            Jos pysäköity auto olisi ollut Hiace ja olisin itse hiaseklubin jäsen ja auto olisi ollut tunnettu, olisin kirjoittanut viestini sinne. Nyt se vain sattui olemaan "tuttu" rinkelinokka ja tämä oli loogisin paikka kirjoittaa asiasta joka häiritsee minua henkilökohtaisesti. Tämänpäiväinen vain jotenkin katkaisi kamelin selän. Oman taloyhtiöni pihassa näen vastaavaanlaista, isojen autojen kulun estävää, pysäköintiä päivittäin. Niihin autoihin jätän viestin pyyhkimen alle, omilla yhteystiedoilla varustettuna tietenkin!

                                            Ja ilmeisesti joku muukin on kanssani samaa mieltä siitä, että tämä ei ehkä ollutkaan ihan turhaa itkua. Toki jonkun mielestä voi olla, mutta mun mielestä ei. :)

                                            Comment


                                            • Olen kyllä ihan samalla linjoilla Teron kanssa siitä että on aivan turha alkaa vetämään mitään luokka asettelua tai mitään kateellisuus juttuja tähän mukaan. Kuka vain luottotietoinen henkilö voi ottaa risaan pankista lainaa ;)

                                              Toisekseen, kyllä teitäkin ketuttaisi jos joku "lande" tulisi teidän pihalle parkkiin :P

                                              Niin ja eikö se ole useimmiten totuus, että jos "väärintekijä" pyytä asiallisesti anteeksi, asia on sillä loppuun käsitelty. Kenenkään ei tarvitsisi tällaisista asioista keksiä minkäänlaisia selityksiä, mutta eihän Suomalaiseen kulttuuriin kuulu asiallisuus ja virheiden myöntäminen vaan aina pitää pistää asiat jonkun toisen syyksi. Itsekin teen niin jatkuvasti, haluaisin sitä tai en.

                                              Lopuksi haluan sanoa että oli kyseessä mikä tahansa tilanne, on pelastustielle pysäköinti vakava rike ja jos paloauto siihen sattuu, eivät he kauan odottele. Helsinginssä joka katu kerrostalojen välissä on käytännössä "pelastutie" on siinä merkkiä tai ei.
                                              Viimeksi muokannut Onroud; 24.3.2008, 06:34.

                                              Comment


                                                Mun muistin mukaan neljällä kympillä saa pysäköidä aika vapaasti mihin haluaa.
                                                Melko naurettavaa.


                                                se kun sattui olemaan päiväuni niin jopas se hiertää ihan eritavalla nähdä pysäköitynä "väärin"
                                                Ei h*lvetti. Se on käytetty RS4. Aika huonosti pitää asiat olla, että tuollaisen takia alkaa kateelliseksi ja foorumille huutelemaan. Autossahan ei todellakaan ole mitään vikaa, mut ei nyt naurettaviksi aleta. Eiköhän tässä Tero nyt avautunut ihan aiheesta, mutta tarkoituksellisesti provosoiden.
                                                Viimeksi muokannut pasi_; 24.3.2008, 09:08.

                                                Comment


                                                • Ei pelastustietä ole läheskään aina merkitty, mutta talon ympäri pitää päästä kiertämään autolla. Jos tiellä sattuu olemaan joku parkkeerattu auto, se on halpa hinta pelastetusta ihmishengestä, jos palokunnan auto hieman pukkaa sitä sivuun.

                                                  Comment


                                                    Juu.. Kävin ajelemassa hangessa. Oli kivaa. :) Lunta oli juuri sopivasti.

                                                    Comment


                                                    • Noista väärinpysäköinneistä tuli mieleen, että mikähän on oikea toimintatapa jos tuollaisella isolle parkkipaikalle on pysäköity väärin autoja? Vieraspaikkoja ei tuossa taida juurikaan ollu, niin otetaanko yhteyttä alueen isännöitsijään vaiko suoraan jonneki pysäköinninvalvontaan/poliisiin? Mietin vaan, että kun paikat on numeroitu, että pitääkö siinä vaiheessa todistaa jotenkin, että paikka on juuriki sinun? Mä ny tein tuossa yks päivä niin, että otin akesta rekisterinumerosta selville haltijan, haltijan numeron kysyin numerotiedustelusta ja laitoin viestin, että voiskos sen auton siirtää siitä varatulta paikalta muuanne. Kaks kertaa joutunu jo vuoden aikana noin tekemään. Toistaiseksi auto on poistunut, mutta jos joku jääräpää ei siirtäisikään niin...

                                                      Comment


                                                      • Kuulemma ainoastaan isännöitsijä voi kutsua pysäköinninvalvojan sakottamaan.
                                                        Eivät sais tulla jos yksityinen henkilö soittaa.

                                                        Comment


                                                          Itse olen tässä Lappeenrannan opiskelija-asuntosäätiön talossa talonvanhimpana ja miulla on ainakin lappuja (jäljentäviä), joita voi laittaa väärin pysäköityjen ajoneuvojen ikkunoihin. Niissä on myös kohta "ilmoitettu viranomaisille".

                                                          Comment


                                                            Kuulemma ainoastaan isännöitsijä voi kutsua pysäköinninvalvojan sakottamaan.
                                                            Eivät sais tulla jos yksityinen henkilö soittaa.
                                                            Kyllä yksityinenkin voi ilmoittaa väärin pysäköidystä... Eri asia tapahtuuko mitään.
                                                            Meillä on ollut kokoajan duunipaikan pihalla vääntö tästä käynnissä.
                                                            Tottakai maan omistaja ilmoittaa väärin pysäköidystä ajoneuvosta, koska luonnollisesti vain viranomaiset/pysäköinnin valvojat voivat kirjoittaa pysäköintivirhemaksun. (Eikä viranomaiset voi tietää mikä auto on pysäköity maan omistajan luvalla ja mikä ei ellei siitä tule ilmoitusta).

                                                            Eri asia on sitten pysäköintimaksu, joka myös meidän tapauksessa on ollut tapetilla. Tieliikennelain mukaan autoilija on hyväksynyt pysäköintiä koskevat ehdot ohittaessaan maan omistajan asettaman selkokielisen ohjekilven pysäköinnistä kyseisellä maa-alueella. (Nämä eivät siis ole välttämättä virallisia liikennemerkkejä, riittää että asia ilmoitetaan selkeästi).

                                                            Tähän juuri perustuu esimerkiksi Parkcomin toiminta. He ilmoittavat kilvissä että pysäköinti ilman lupaa aihettaa esim 40€ maksun. (ei siis sakkoa). Jos ohitat tämän kilven ja pysäköit ajoneuvosi luvatta, katsotaan sinun hyväksyneen Parkcomin ehdot pysäköinnistä alueella ja olet maksuvelvollinen.

                                                            Comment


                                                            • Toi 40 egeä minkä tämä "lowrider" on sakkoa saanut on ilmeisesti ollut sitten nimenomaan parkcomin sakko koska helsingin kaupungin antama pysäköintivirhemaksu on se 50 euroa. Eli tuota 40 euroa ei ikävä kyllä tarvitse maksaa vaikka kuinka typerästi autonsa parkkeeraa ja samalla ylimielisellä meiningillä siihen suhtautuu...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X