Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tyhjäkäyntiongelmaa AAH:ssa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tyhjäkäyntiongelmaa AAH:ssa.

    Auttakaa uutta audi-kuskia. Ongelmakohteena siis 2.8 V6 ja sen tyhjäkäynti. Tyhjäkäynti "aaltoilee" ja ravistelee. Vikakoodeja on tullut lueskeltua ja aina kun olen jonkun osan vaihtanut niin puskee uuden koodin. Lambdat on vaihdettu (vikakoodi 2342,heated oxygen sensor 1) ja eilen vaihdoin tulpanjohdot silikoninaruista bremin tuotteisiin, tulpat vaihdoin jo aikaisemmin. (vikakoodi2341,oxygen sensor control 1). Nyt lykkää vikakoodia 2331.(oxygen sensor control 2).
    Kahdella jälkimmäisellä vikakoodilla antaa suht samat mahdolliset vikakohteet. Muut vika kohteet selvää kauraa, mutta mikä hiivatti on "auxiliary fuse 28". Onko tyhjäkäynnille oma rele/sulake? Jos on niin missä?

    #2
    Taitaa tuossa korimallissa sulakkeet olla moottorinohjauspurkin luona eli repsikan jalkatilassa.

    Muuten voisi olla ilmamäärä/massamittari?

    Comment


    • #3
      Ai niitä on vielä sielläkin. Itse katselin vain konehuoneen boksin ja sen kojetaulun päässä olevan. Kiitos vinkistä, täytyy vilkaista.

      Comment


      • #4
        Tuli revittyä jalkatila auki ja jeps, siellähän niitä oli 4 kpl. Yksi niistä oli hiukan kallellaan (keltainen). Ei sanottavasti tuntunut vaikuttavan käyntiin. Vai olisiko tässäkin välissä pitänyt nollata muisti?
        Ei kai se auta kuin käydä ilmamäärämittarin kimppuun. Löytyisikö mitään ohjearvoja/ muita ideoita?

        Comment


        • #5
          Mulla on ilmenny AAH:ssa samoja ongelmia, että jos viitsit ilmoitella jos löytyy vika!?

          Comment


          • #6
            Mulla poistu tyhjäkäynnin aaltoilu ja ravistus tulppien vaihdolla (NGK BKUR 6 ET-10)

            Comment


            • #7
              Kävi säädöissä. Ja kuten Porkkis sanoi ilmamäärämittarihan se päävika oli.
              Heikkenee signaali kuulemma vanhemmiten. Ostin Laakkoselta uuden
              hintaan 270? (elämä on). Uudestaan säätöihin ja nyt meni jo ohjearvoihin.
              Aivan haluamiinsa arvoihin ei kuulemma saanut.
              Vieläkin jytää jonkin verran, mutta huomattavasti vähemmän. "Säätäjä"
              ehdotteli ongelman olevan bensanpaine puolella.

              Comment


              • #8
                Miten päädyit siihen että vika on ilmamäärämittarissa ? Näkyikö se VAG-COMilla joissain mittausarvoissa vai oliko vaan viimeinen vaihdettava osa ?
                Yksi mahdollinen eheytyskeino langalliselle ilmamäärämittarille saattais olla sen putsaus. Tarkoitukseen saa erityisiä spraytuotteitakin mutta elektroniikan huoltoliikkeistä saa Contact Cleaneria, millä voi suihkutella langasta ylimääräistä mössöä pois. Mulla ainakin vaikutti takapuolidynossa, en sitten tiedä auttaako jos mittari on ihan finaalissa.

                Comment

                Working...
                X