Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyvä, mutta järkihintainen akkuporakone?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyllähän nuo uudemmat, varsinkin 18v Li-Ion vehkeet ovat niin toista maata vanhan tekniikan vehkeet, että varmaan kannattaa.
    Itsellä on ollut Milwaukeen 18V kone nyt viisi vuotta, hankin silloin pakettina poran ja iskevän vääntimen sekä kaksi akkua. Sen jälkeen on tullut hankittua mutterinväännin, rälläkkä ja sirkkeli tuohon samaan settiin. Esim. Milwaukeen akkusirkkeli hakkaa toimivuudellaan monet johdolliset aivan kuusi nolla.
    Akkuja on ladattu varmaan satoja kertoja eikä mitään hyytymisen merkkiä ole havaittavissa.

    Comment


      Mä ostin reilu parisen vuotta sitten vastaavaan Panasonicciin 2kpl tarvikeakkuja eBaysta toimituskuluineen 76€. Kapasiteetiltaan ne taitaa olla vähän pienemmät mitä 3Ah orkkikset vaikka myynti-ilmoituksessa mainostettiin olevan 3Ah. Toisesta akusta murtui toinen lukitusklipsi pois mutta muuten ovat ajaneet asiansa. Aikanaan tähän akkujen hankintaa ajoi se että itse koneen sain aikanaan varsin edukkaasti. Hyvin olen tuollakin pärjäillyt mutta kävin tänään hakemassa K-Raudasta Makita DDF480RMJ hintaan 299€.

      Comment


      • Aikoinaan hankin NiMh akkuja tarvikkeena, mut ei siitä pitkää iloa ollut.

        Makitan akkujen kestävyyden kanssa on joillain ollut ongelmia, itselläni taas ovat kestäneet yllättävän hyvin. Alkuperäiset yli 6 vuotta vanhat 3Ah akutkin toimivat vielä. Käyttöä on toki ympäri vuoden, kun olen mieltynyt käyttämään akkuvaloja talvella, auttaneko se akkuja kestämään ?
        Tuo uusin akkuvalo bml801 on kyllä susipeli. Itse valonlähde on ok, mutta valaisimen nivelöityvä varsi on luvattoman heikkoa tekoa.
        Sakari oli oikeassa rälläkän suhteen, pikkusäädöllä sai uudet akut sopimaan.

        Comment


          Tietääkseni nämä lithium akut ei kyllä pakkasesta tykkää, voi niitä käyttää pakkasessa mutta sisälle kannattaa kantaa yöksi huilaamaan.

          Comment


          • Mulla on Hilti SFC 22-A akkuporakone ja oon ollut tyytyväinen siihen. 3.3ah akulla saa tehdä jo iha urakalla töitä että sen saa päivässä tyhjäksi. Viikonki välillä kestää akku kun ei tota joka päivä tarvi käyttää.

            Comment


              Ajatuksissa hankkia Makitan 10,8V CLX201SAJ akkukonesarja mutta minkälaisiin hommiin tuossa iskevästä ruuvivääntimestä on ja/tai mihin ei kykene? Porakoneella muiden kokemusten mukaan pärjää kohtuu hyvin ja kun sellainen on vielä(kin) ostamatta niin tulisi vähän niin kuin kylkiäisinä. Vanhan 12V panasonicin max. vääntö 33Nm vs 10,8V DF331D 30Nm ei ainakaa specsien mukaan paljoa heikompi ole.

              Comment


              • K-Rauta möi hiljattain hiiliharjatonta 18V ammattilaismallia (porakone+iskevä väännin) 4Ah akulla 299€ hintaan, oli tuossa talvella sellainen työkäytössä ja kyllä sellaisessa on hinta/laatusuhde kohdillaan.

                Comment


                • Töissä tulee käytettyä kyseistä settiä päivittäin. Molemmat todella näppäriä kunhan tiedostaa pienen koon. Isompaa en noilla lähtisi rakentamaan, ei taida kestää kovinkaan kauaa isoa urakointia. Iskevässä yllättävän paljon puhtia kokoon nähden. Vaikka hyviä koneita ovatkin, kyllä mieluusti ottaa isomman rungon käyttöön kun pitää porata tai ruuvata isompia ruuveja. Mihin käyttöön olisi tulossa?

                  Comment


                    Terassit ja paviljongit on rakennettu eli isompaa puuruuvausta ei tiedossa. Tuon iskevän käyttö olisi satunnaista konehuoneen puolella yms. pultit/mutterit hommaa. Mihin tuosta mini"pulttipyssystä" nyt sitten olisi.

                    Comment


                    • Joskus jotain pulttia yritin tuolla aukoa, mutta ei kyllä suurtakaan lyöntivoimaa omaa tuo iskevä ruuvinväännin.

                      Comment


                      • Itse käytän festool:n akkuporakonetta, paras akkuporakone lisälaitteineen mitä minulla on koskaan ollut. Pikaistukat ovat mahtava helpotus monessa asiassa.

                        Comment


                          Alkuperäinen kirjoittaja Buuhiz- Näytä viesti
                          Joskus jotain pulttia yritin tuolla aukoa, mutta ei kyllä suurtakaan lyöntivoimaa omaa tuo iskevä ruuvinväännin.
                          Joo vähän samansuuntaista kommenttia sain hovihuoltajalta. Kasaamisessa ilmeisen kätevä. No, jäädään tunnustelemaan tarpeita :)

                          Comment


                          • Festoolit on rahamiesten koneita, mut on niissä kait ihan toimiva se sähköinen momentinsäätö. Kaverilla moinen on ja jotain olen sillä ruuvannutkin, mut ei mitään "pakko saada" efektiä kuitenkaan aiheuttanut.

                            Ruuvit olen saanut ruuvattua tuolla 456 Makitalla, lyhytrunkoisena näppärän kokoinen holtailla kädessä ja harvoin on niin suuria metallinporausurakoita etteikö tuossa hönky riittäisi. Sellainen kompromissikonehan sen on tarkoituskin olla.

                            Toissapäivänä kasattiin avantin ohjaamoa, siinä oli käytössä pieni makitan 1/2" pulttimopo. Ihan kätevä peli jos olisi päivittäin ruuvien aukomista tai esikiristelyä, mut ittellä ei vaan ole tarpeeksi käyttöä.

                            Sellaisen usb-latauspalikan hommaamista olen miettinyt, kait sille joskus vois olla käyttöä ? Pidän yleensä akkulamppua mukana pidemmillä reissuilla ja tuo menis sen kanssa turvaamassa sähkönsaannin älylaitteille.

                            Comment


                              En otsikonmukaisuudesta tiedä eli hyvästä & järkihintaisesta samassa laitteessa. Itse lankesin kaverin suosituksesta Makitan leiriin vajaa kymmenen vuotta takaperin. Sitä ennen Bauhausin oma malli viiden vuoden takuulla ja muutaman vuoden aikana takuun merkitys tulikin tutuksi (6 runkoa, 2 laturia, akkuja tarpeen mukaan - ja tuossa kohtaa vielä takuuta vuosi jäljellä). Kuitenkin harrastekäyttöähän tämä, mutta ei sitä nyt aina töitä aloittaessa viitsisi hakea kaupasta takuuvaihtoon uutta kapistusta ja toisaalta ei se bauhaus edes ole tuossa takapihalla.

                              Silloisessa vähän reilu 300e Makitan tarjouspaketissa oli akkupora (18V, 13mm istukka, isku), 2kpl 3Ah akkuja, pikalaturi ja salkku kaikelle. Katsoin vähän edullisempaa settiä ilman iskua, mutta tuo iskullisuus sai kannatusta kun samaan syssyyn sai heittää kaikki ping-pong johdolliset iskulliset jätteet kierrätykseen.

                              Hyvin tuo on kestänyt. Useampia akkuja peräjälkeen surrutettu teräsharja-/hiomakäytössä ja ei koskaan mitään murheita vaikka selkeästi pora kuumana on käynytkin. Jos jotain negatiivista pitää sanoa itse laitteesta, niin tuo muovinen istukan ulkopinta vähän ottaa osumaa, jonka myötä se rihlaus kuluu ja on vähän vaikeampi aukoa jossain tilanteissa.

                              Ja sitten koko kokonaisuus. Tämähän oli kuin toisinto Audihommiin lähtemisestä. Anna pikkusormi premiumille ja sinne meni koko elämä. Alussa tarve oli vain pora, mutta nyt valtaosa autotallin työkoneista on nimenomaisesti Makitan akkukampetta. Eikä tarvitse edes kysyä; emännän suosikkiverme on Makitan ruohotrimmeri ja polttopuiden pätkimisessä tulee tarjottua rangoille Makitan moottorisahaa parilla akulla. Ja mikä sen näppärämpää kuin Makitan rikkaimurilla siivoilla paikkoja.

                              Parhautta sinällään koko tuotesarjassa on se, että nämä ovat jos ei parhaita niin parhaiden joukossa kaikki omissa kategorioissaan. Foorumilla ylistetty pulttipyssy on aivan loistava, akkurälläkän kanssa ei tule johdollista ikävä, jne. Kaikki käyttävät samoja akkuja, joita nykyään löytyy 5Ah asti ja akut saa ladattua kätevästi sekä normisähköllä, että auton tupakansytyttimestä.

                              Comment


                                Ostohousut kun oli vedetty jalkaan ja K-raudassa oli viimeinen kappale Makitan DLX2004MJ akkukonesarja poistohintaan 349€ ei voinut olla ottamatta :)

                                Comment


                                • Huomattavasti parempaa vastinetta rahalle tuo 18V sarja verrattuna tuohon pikkusarjaan.

                                  Comment


                                    Nyt on duunin puolesta kaikki makitaa, sanoisin että kaikki raskaammat hommat menee vaan helpommin, mutta edelleen on se 8 vuotta vanha ryobi joka vieläkin toimii ihan yhtä hyvin kun sen ostin.

                                    Jos pelkkä akkupora millä tekee kaikkea mitä sillä nyt voi vaan tehdä niin ostaisin uudestaan ryobin, sitten aivan eri asia jos mietitään jotain 5 koneen settejä ja tehdään ammattimaista työtä niillä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X