Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Eivät häiritse, kun olen työautolla liikkeellä (silmät kolmatta metriä tienpinnan yläpuolella), mutta ans ku olen urssilla liikkeellä, johan alkavat nyppiä. Eli aika vahvasti minulla ainakin häiritsevyyskerroin riippuu siitä, että niiden häikäisy ei tunnu yltävän kuormurin koppiin.

    Periaatetasolla niiden käytössä ottaa päähän se, että kanssaliikennöijät heikentävät omaa näkyvyyttään tieten ts. paljastavat tyhmyytensä, jota olen aina ollut huono sietämään. Nyt olen yöliikennöinyt viime vuorokaudet valtaosin Kymenlaaksossa, jossa hyvin paljon näkee ns. pitkiä rekisterikilpiä. Villejä arvauksia tämän porukan valojenkäyttö- ja ohitustaidoista...?

    Comment


    • Oltiin tänään esiintymässä nummelan city-marketin pihalla. Ja esityksen ajaksi meidän,vartioiden ja kaupan henkilökunnan yhteisellä päätöksella suljettiin katolla sijaitseva pysäköinti alue kokonaan. Noh siinä sitten liikennettä ohjailin muille vapaille parkkipaikoille maa tasossa. Kaikki muut tuntui ymmärtävän mutta sitten tämä eräs uuden karhea punainen coupe Jaguar jota ajoi mies, niin hänen vaimonsa? ei tuntunut tätä ottavan kovin hyvällä. Jagge pysähtyi siihen ajotielle ja nainen huuteli ikkunasta Keskustelu meni näin:

      Minä:Ylä tasanne on suljettu näytöksen ajaksi
      Jagge Nainen: Aijjaa. Eipä sitten tarvi ees kauppaa mennä tänää ku ei saa parkkeerata mihinkään.
      M:tuolla on vielä runsaasti tilaa jos ajatte n.7metriä tuonne (kädellänäytin tyhjää paikkaa)

      Noh nainen nästä vetää hirveät herneet nenään ja lähtivät. Yllättäin he "löysivät" parkkipaikan ja kävivät asioillaan. Takaisin kun tulivat ja he ajoivat ohitseni nauroin ja näytin peukkua ja tokaisin
      "Hyvinhän tollasen pienen jaggen mentävä paikka löytyi. Mä jo pelkäsin että se ei mahdu sinne ku sinne meni ennen teitä pari paketti autoakin parkkiin" xD

      Comment


        Oltiin tänään esiintymässä nummelan city-marketin pihalla
        Siellä ei taida turhan paljon liikaa tilaa olla esiintyä nuilla vehkeillä?

        Comment


        • Olen yrittänyt ärsyyntyä sumuvaloista, mutta en jostain syystä ole siihen kyennyt.
          Juu, eipä noihin osaa enää reagoida, kun joka toisessa autossa on vähintään sumuvalojen kirkkauden verran päivänvaloja. Tänään näin uudenkarhean taksimersun, jossa oli tuollainen ledinauha valoissa ja jostakin syystä ajovalot paloivat samaan aikaan. Eivätkös ne olekaan päivänvalot?

          Comment


          • Palaahan Audeissakin ledit ja ksenonit samaan aikaan.

            Comment


            • Olen yrittänyt ärsyyntyä sumuvaloista, mutta en jostain syystä ole siihen kyennyt. Jollain on valojen alapuolella toiset valot, ei kummempaa. Ei ole häirinnyt.
              Tuota vähän itsekin ihmetellyt kuinka niistä sumareista jatkuvasti nipotetaan, enemmän häiritsee surkealaatuiset ylitehopolttimot ja huonot valokuviot joita näkee jatkuvasti liikenteessä. Itse en ole kyllä tainnut käyttää sumareita kertaakaan koko autoiluhistoriani aikana kun ei niillä tee mitään. Yksi typeryys oli aikoinaan kieltää ajovalojen kahdentaminen, Coupe GT:ssä sai vielä olla kahdet lähivalot ja näki jotain myös vastaantulijan kohdatessa. Alkaa muuten olla taas tosi paljon yksisilmäisiä liikenteessä, kaupunkiliikenteessä on yllättävän paljon autoja joissa ei pala kumpikaan ajovalo joten yrittävät mennä parkeilla ja pitkillä. Viimeksi eilen nuori nainen pönttöili pimeässä molemmat valot pimeänä, meinasi ajaa keskikorokkeeseen. Takana pikkusitikassa ei mitään muuta tuikkua kuin yksi jarruvalo ja pieniä lapsia takapenkillä.

              Comment


                Valovikaisten puolustukseksi on pakko todeta, että näillä keleillä ei paljon huomaa onko valot päällä vai ei. Olen itse ajanut parkeilla Helsingistä Järvenpäähän vastaavalla pimeäkelillä ja kaipailin valoja vasta Keravan jälkeen, kun päästiin jyväjemmarien valottomalle motarin pätkälle ennen Järvenpäätä. Katuvalojen alaisuudessa en edes tajunnut pelkkien parkkien olevan päällä.

                Mutta palaneen valonhan toteaa mittariston varoituksesta :)
                Viimeksi muokannut jasso; 21.9.2010, 20:45.

                Comment


                  Valovikaisten puolustukseksi on pakko todeta, että näillä keleillä ei paljon huomaa onko valot päällä vai ei. Olen itse ajanut parkeilla Helsingistä Järvenpäähän vastaavalla pimeäkelillä ja kaipailin valoja vasta Keravan jälkeen, kun päästiin jyväjemmarien valottomalle motarin pätkälle ennen Järvenpäätä. Katuvalojen alaisuudessa en edes tajunnut pelkkien parkkien olevan päällä.
                  Ja toinen puolustus, jotku ihmiset ovat oikeasti niin kädettömiä etteivät osaa vaihtaa valoja ja luulevat että merkkari on oikea paikka tuohon hommaan.
                  Joskus 15 kesäisenä tuli ajoittain vaihdettua hienoihin Bemuihin ja Mersuihin ajovaloja shellin pihalla, kun miehet eivät itse osanneet. Enkä ollut duunissa siellä vaan kavereiden kanssa kuluttamassa aikaa, aina silloin tällöin joku tuli hakemaan polttimoita ja kun (nais)myyjät eivät osanneet neuvoa niin kavereiden kanssa tienattiin kahvi rahaa :)

                  Comment


                    Eipä taida monen auton ohjekirjasta löytyä muuta kuin kehotus ajamaan huoltoon.

                    Comment


                      No niin no, vois esim urssin orkkis kaasupurkaus lähivalo jäädä vaihtamatta yhdeltä jos toiseltakin jos ei merkkarin kautta käy.

                      Comment


                      • Kai se on suurimmalla osalla sitä yleistä avuttomuutta ja saamattomuutta, on ainakin turha puolustella yliajotilanteessa että sai huollosta ajan polttimon vaihtoon vasta kolmen viikon päähän. Jos autossa ei ole lainkaan ajovaloja ei sillä saa tietenkään ajaa pimeällä vaikka olisi bisset loppumassa jääkaapista tai videovuokraamo menossa kiinni.

                        Comment


                          Olen yrittänyt ärsyyntyä sumuvaloista, mutta en jostain syystä ole siihen kyennyt. Jollain on valojen alapuolella toiset valot, ei kummempaa. Ei ole häirinnyt
                          Ei ole vielä häirinnyt vielä, mutta merkit ovat jo ilmassa. Pimeyttä alkaa olla ja kosteaa ajoradan pintaa. Siihen pitkä siirtymä pimeässä ja satoja sumuvaloihmisiä kohtaa matkalla, niin johan kiehuu taas tänäkin syksynä ja tulevana talvena. Pitäiskö olla heikko ja asentaa xenonit sumareihin...

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä
                            Ja toinen puolustus, jotku ihmiset ovat oikeasti niin kädettömiä etteivät osaa vaihtaa valoja ja luulevat että merkkari on oikea paikka tuohon hommaan.
                            Joskus 15 kesäisenä tuli ajoittain vaihdettua hienoihin Bemuihin ja Mersuihin ajovaloja shellin pihalla, kun miehet eivät itse osanneet. Enkä ollut duunissa siellä vaan kavereiden kanssa kuluttamassa aikaa, aina silloin tällöin joku tuli hakemaan polttimoita ja kun (nais)myyjät eivät osanneet neuvoa niin kavereiden kanssa tienattiin kahvi rahaa :)
                            Lisätään tuohon vielä se, että tuo puolustus on lähinnä sarkastisuuta/ avottumuuden ihmettelyä. Eli en hyväksy tuota ajovaloitta ajoa, mutta "ymmärrän" miksi niitä näkyy paljon..

                            Comment


                              Tiistaina 4-tiellä ennen Hirvaskangasta vastaantulevan tukkirekan Rengas räjähti n.300m päässä. Pölähti, ja tie oli täynnä renkaanpalasia ja lokasuoja. Onneksi ei aivan kohdalla jysäyttänyt.

                              Comment


                                Onhan noita autoja, joista ei yksinkertaisesti vaihdu polttimo ilman koko saamarin keulan purkua. Toisissa sitten taas saa ylipitkillä gynekologin käsillä kaivella sisälokarin kautta polttimoita...

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja RS2 Näytä viesti
                                  Ei ole vielä häirinnyt vielä, mutta merkit ovat jo ilmassa. Pimeyttä alkaa olla ja kosteaa ajoradan pintaa. Siihen pitkä siirtymä pimeässä ja satoja sumuvaloihmisiä kohtaa matkalla, niin johan kiehuu taas tänäkin syksynä ja tulevana talvena. Pitäiskö olla heikko ja asentaa xenonit sumareihin...
                                  Jos lähetään siitä liikkeelle et joku amis on lyönyt pari sataa kiloa subbareita konttiin ja sitten auto täynnä 100kg ukkoja ja rokki soi ja parhaimmillaan xenonit sumareissa niin kyllä ne siinä vaiheessa jo vähän kohti taivasta näyttää, kun miettii et se sumarin valokeila on laaja mutta lyhyt.

                                  Mielessä myös käynyt asentaa päin vittuja olevat xenon sumarit, mutta kun niitä vilauttelis kanssa ääliöille niin jossain vaihees sen vasta puolen takana sattuis olemaan poliisi ja vain ite sais tiketin. Niistä kun ei vain ole edes minkäänlaista hyötyä niin kiviä sisään. PRKL.

                                  Comment


                                    Nostalgialainaus Purje ja Moottorin yleisönosastolta, joka numerossa:
                                    "Olen muuten sitä mieltä, että sumuvalot olisi lailla kiellettävä!"

                                    Mulla on sumuvalot, joita en käytä. Ja vaikka käyttäisin, niin ainakin päätellen siitä, miltä ne kabiinista näyttää, niin ne ei kyllä voi ketään häikäistä. Mitähän niiden tilalle voisi viritellä, jos ne sipasis pois? Jäähdytystuubit jarruille tai lisää jäähdytyskapasiteettia välijäähyille tjsp?

                                    Comment


                                      Konttorin ikkunasta näin (ja kuulin) äsken hopeisen B5 sedanin, joka päästeli silmämääräisesti yli tuplanopeutta muihin autoihin nähden. Tiellä siis 80 km/h rajoitus ja risteysaluetta muutenkin.

                                      Tuollaisesta sikailusta ehdottomasti kortti pois, toivottavasti joku soitti poliisit.

                                      Comment


                                      • Maserati Quattroporte tuli bongattua Kehä I:llä tänään. Komeat oli kyllä V8:n murinat tuollaisessa rauhallisessakin kiihdytyksessä, piti oikein ikkuna avata äänien kuuntelemiseksi. ;)

                                        Harmi ettei tuossa tullut yhtään nopeampaa kiihdytystä ko. pelillä, olisi varmana kuulostanut hienolta.

                                        Comment


                                          Kaksi moottoripyöräpoliisia seisoskelemassa Stålarminkadun varressa aamuruuhkaa tarkastellen. Erinomaisen hyvää ja oikein kohdennettua valvontaa! Siellä nimittäin ajellaan luvattoman paljon suojatien eteen pysähtyneiden ohi pysähtymättä ja punaisia päin ja risteyksiä tukkoon sun muuta. Vein pojan Hirvensaloon hoitoon ja paluumatkalla näytin ohi ajaessani peukkua mun puolella katua olleelle poliisille. Nyökkäsi takaisin.

                                          Comment


                                          • Siuntion kohdalla joku musta henkilöauto mennyt ojassa katon kautta ympäri? olinii lommolla ympäriinsä,lasit säleinä ja bagit edessä lauennut. Oli hinauspalvelu sitä kyytiin nostamassa.

                                            Hetkeä myöhemmin punainen 205/206? pikku kippo pösö jossa audin rinkulat konepellissä kinni xD

                                            Comment


                                            • Tuli valoton kärry "vastaan" pimeällä motarilla. Perhana kun pelästyin! Vetoautona vielä valkoinen Audi 100, omistaja tuntekoon piston sydämessä..

                                              Taustapeilistä katselin, kun juuri ohittamani Punto meinasi antaa rampilta tulevalle tilaa perässäni tulleen Tojotan kylkeen. Kävi kyllä tosi likellä, mutta onneksi selvittiin valojen vilkuttamisella ja luultavasti muutama voimasana on kabiinissa kaikunut. Kummallas se kolmio taas onkaan...

                                              Ja jostain syystä rupee vuosi vuodelta enemmän ottamaan päähän nuo "vilkuttomat" autot. Ei se voi olla niin vaikeata..

                                              Comment


                                              • Vaikea kuvailla tarpeeksi elävästi mutta pääsin kuulemaan aika rankkaa sanailua parkkihallissa Tapiolassa, kaksi autoa oli tukkinut kulkuväylän ja naama punaisena siinä huudettiin niin että halli kaikui. Ilmeisesti tilanne oli syntynyt kun molemmet yrittivät saada kotteronsa oven eteen, isokokoinen rääväsuinen naishenkilö oli tuupannut Nissaninsa väliin kun noin kolmekymppinen mieshenkilö oli ollut ajamassa parkkiruutuun Passatillaan.
                                                -"sä oot tommonen hippiäinen eikä sussa oo miästä mua määräämään..."
                                                -"no onneks sun äijäs pitää susta huolta, pitää vetää turpaan kerran päivässä ja pe****seen pari kertaa vuodessa ja mä en siihen todellakaan pystyisi"
                                                Alkoholistilta kuulostava ja näyttävä naishenkilö meinasi käydä mieheen kiinni mutta onneksi tilanne laukesi kun mies katsoi parhaaksi poistua paikalta, jengi repeili.

                                                Comment


                                                  Ruskehtava A7, tainnu Vaconilla tai VEO:lla joku herroista päivittää autokantaa, kun sieltä päin tuli vielä "kilvettömänä"... tunnetusti miähet tykkää donitsikeuloista :)

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Ipsi
                                                    Kaksi moottoripyöräpoliisia seisoskelemassa Stålarminkadun varressa aamuruuhkaa tarkastellen.
                                                    Pärkkele! Siellä ne oli tänä aamunakin. Liekö seisseet koko yön? Nyt olivat saaneet seurakseen maijan miehistöineen. Ja asiakkaitakin näytti riittävän. Liikenne sujui muuten tänäänkin vallan mainiosti. Ei tätä voi kuin kannattaa. :-)

                                                    Comment


                                                      Ei ymmärrä tuota rampeista sulkuviivojen yli motarille änkeämistä. Tänään tulin Kehä 3:lta Lahden motarille ja tyypillisesti oli iltapäivän ruuhkassa ramppi jo kaukaa tukossa. Edestä porukka veteli sulkualueen yli poikittain motarille ja muutama harva heti sulkualueen päätyttyä änkeää väkisin. Siihen ne jäi sitten paikoilleen seisomaan, kun jono ei liikkunut siinä kohdin vielä minnekään.

                                                      Itse jatkoin rampin loppuun ja liityin sulavasti jo liikkuvaan liikennevirtaan oikein hyvään tilaan ilman mitään probleemaa. Verrattuna näihin "nopeisiin" sulkualueiden yli liittyneisiin, menin jonossa varmaan 10-15 autoa heitä edemmäs enkä joutunut vielä liittymisenkin jälkeen matelemaan jonossa.

                                                      Sama pätee Lahden tieltä Kehä 1:selle liittymiseen. Ohituskaistaa vain sumpun ohi, rauhassa keskikaistalle ja vasta kaistojen erkanemiskohdan lähestyessä liittyminen sinne erkanevalle Kehän kaistalle. Aina pääsee sujuvasti ilman ongelmaa.

                                                      Ei olisi koko sumppuja, jos porukka ymmärtäisi, että koko kaistan mitalla voi liittyä ja sulkualueiden yli ei kuulu ajaa. Ei ole mikään risteysajo kyseessä, jossa pysähdytään ja ängetään vilkulla 90 asteen käännöksin vaan motarin ramppi.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viesti
                                                        Tuli valoton kärry "vastaan" pimeällä motarilla. Perhana kun pelästyin! Vetoautona vielä valkoinen Audi 100, omistaja tuntekoon piston sydämessä..

                                                        Taustapeilistä katselin, kun juuri ohittamani Punto meinasi antaa rampilta tulevalle tilaa perässäni tulleen Tojotan kylkeen. Kävi kyllä tosi likellä, mutta onneksi selvittiin valojen vilkuttamisella ja luultavasti muutama voimasana on kabiinissa kaikunut. Kummallas se kolmio taas onkaan...

                                                        Ja jostain syystä rupee vuosi vuodelta enemmän ottamaan päähän nuo "vilkuttomat" autot. Ei se voi olla niin vaikeata..
                                                        Täällä päin rajoitetulla kalustolla on erittäin mukava liittyä rampeista pääteille. Jos on liikennettä niin a) takana tuleva himmaa et pääsee eteen b) takana tuleva sulkee hyvän raon rivakkaalla kiihdytyksellä ja mielessään kiroaa et isompi auto ei prkl eteen tuu :) tästä tuleekin se dilemma et täytyy aina hetki seurailla et kumpaa sorttia on liikenteessä, sillä monesti rampin puoliväliin mennessä saa sen 90km/h mittariin, mut joku munapää on lyöny kahden auton välissä olevan 500m raon umpeen hetkessä ja onkin yhtäkkiä rinnalla :D Suomalaisten asenne on ihailtavaa.

                                                        Comment


                                                        • Jonkun apinan joka ei ollut sisäistänyt kärkikolmion merkitystä. Voisi ihan huvin ja urheilun vuoksi ostaa jonkun vanhan romun jolla opettais sitä väistämissääntöä. Rupeaisivat oppimaan kun täräyttäs "peltiä ruttuun, vaan ei ihmisiä" -vauhdilla kylkeen.

                                                          Bongasin myös valkoisen B8 Avantin klubikilvellä Haagan palolaitoksen kohdalla. T. Sininen B7 Avantti ilman klubikilpeä. Ylläpito vitkuttelee mun jäsenhakemuksen parissa. :(

                                                          Comment


                                                          • Pari kappaletta EST-kilpisiä henkilöauto-peräkärry-yhdistelmiä, joilla tuntui olevan kiire, kun moottoritiellä ei aamulla perässä pysynyt normaalin rivakalla työmatkavauhdilla. Ei vastaantulleita poliisejakaan tuntunut kiinnostuvan, vaikka useampi maija vastaan ajelikin. Ei se moottoritienopeus sinänsä herättänyt ajatuksia, mutta sama jatkui vielä kaksikaistaisella tiellä aamuruuhkassa, sen mitä näkyi edessäpäin.

                                                            Näkyi Vito-mersun takapuskuri turhan läheltä aamulla. Mikä kumma siinä on, kun edessä ohituskaistalla on tilaa, takana ei tule ketään, minun edessä 200m tilaa ja silti pitää ohituksen jälkeen palata metrin päähän eteen. Vakkarilla ajelin, joten ei mene sen "perinteisen kettumaisen ohitettavan kuskin kiihdytyksenkään" piikkiin. Siihen se sitten jäi vauhtia keräämään, joten liikenneturvallisuuden nimissä piti ohittaa, jotta turvaväliasiat saatiin kuntoon.

                                                            Comment


                                                            • tälläsen ruman opelin..iha kauhee..

                                                              http://postimage.org/image/3nv2h7wk/

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X