Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jälkiasenteinen VAG-parkkitutka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jälkiasenteinen VAG-parkkitutka

    Mietin varmaan 3 minuuttia, että mihin kategoriaan tämä pitäisi laittaa (kori / sähköt), mutta laitoin tänne.

    Nyt kun tuosta A4:sta ei näe taakse lainkaan, ja olen muijaakin pelotellut siitä ja itse pelottomasti ottanut takapuskurilla vähän pohjakosketuksia, niin ajattelin että jos jonkun parkkiapurin vehkeeseen järjestäisi. Paljoahan ei moiset maksa, jos Biltemasta saa jonkun muutamalla kympillä.

    Mutta mites originaali VAG-tutka? Malleja on taakse ja taakse+eteen, joista ensimmäinen varmaan piisaa. Ebaysta heruu se kontrollimoduli (8Z0/8E0 919 283) ja anturit (4B0 919 275) melko edullisesti. ETKAn lisäksi sitten kytketään vaikka mitä summereita ja sitten varmaan VAG-COMia pitää vielä näyttää. Tuttu kuvio ennestään, onko nytkin näin?

    Koitin huikealla effortilla etsiä asennusohjeita ja muuta, mutta eihän siitä mitään tullut. Mites tuo muuten toimii, onko tarjolla jotain visuaalista indikaatiota myös sen summerin lisäksi? Onko summeri joku eri kuin se peruspiippari, joka ääntä joskus pitelee?

    Onko kukaan tällaista kuunaan tehnyt? Brömbröm.

  • #2
    Omaani laitatin Cobran Park master tutkan ja hyvä on, vähentää kummasti stressiä ahtaissa parkkihalleissa.

    Jos minulle on oikein kerrottu, niin Cobra valmistaa tutkat VAG:lle, joten toimintakin on täysin identtinen tehdasmallin kanssa. Ja tuohan perustuu ihan siihen pelkkään tihenevään piipitykseen, mikä kyllä riittää mainiosti.

    Comment


    • #3
      piip------piip----piip-piip-piiiiiii-kops-prkl;-)

      Pakittaminen kannattaa siis jättää tuohon yhtäjaksoiseen. En tiedä, että onko itsellä oleva alkuperäinen, vai mikä. Sen antureita piti kuitenkin siirtää alaspäin koukun asennuksen jälkeen. Talvisin ei aina toimi, koska anturit täynnä lunta ja silloin joutuu katselemaan totuttua tarkemmin.

      Hyvä varuste tuo on ja jos sen saa tosiaan muutamalla kympillä, niin varmasti hankkimisen arvoinen.

      Comment


        #4
        Tätähän tässä ei kysytty mutta kerron siitä huolimatta kokemuksia alkuperäisestä tutkasta. Mulla on nelkussa molemmissa päissä. Talvikelillä jos lumi pöllyää takapäähän, mitä se tietysti tekee, tutka huutaa koko ajan suoraa huutoa kun pakin tökkää päälle. Onneksi sen saa napista hiljaiseksi... Sama tietysti jos jäätä kerääntyy takapuskuriin. Ja joskus joku paikka tuntuu olevan jäässä vaikkei silmillä mitään erityistä näykään, ainakin tutkan huudosta päätellen. Helpottuu kun pari tuntia seisoo lämpimässä parkkihallissa.

        Mutta muilla keleillä, eli useimmiten aivan verraton laite. Siinä ei lisävarusteeseen laitettu raha tunnu menevän hukkaan. Ahtaissa parkkihalleissa tietysti kaikkein hyödyllisin, myös etupäässä kun väistelee pylväitä ym seiniä.

        Jos jälkiasennettavat tekevät pysäköinneistä yhtä miellyttäviä, tutkaan sijoitettu raha ei mene hukkaan.

        Comment


          #5
          Omaani myös tuon Cobran Parkmasterin ruuvasin ja tyytyväinen olen ollut. http://www.one-pro.fi/tuotteet/cobra...ter/index.html Tutkan asennus oli naurettavan helppo homma. Ohjeet olivat selkeät. Huomion arvoista tutkan valinnassa ainakin minulla oli toimintalämpötila. Park Masterilla se on -40...+85 C. Hyvin se osasi kertoa etäisyyttä -30 C:n pakkasillakin. Monessa mallissa toimintalämpötilan alapää alkoi n. -20 C:sta. eBay:sta vastaavia vertaillessani mm. tämä asia kiinnitti huomiotani. Kuten edellä mainittiinkin antureiden tulisi olla kohtuullisen puhtaat, että ne "näkee" oikein. Onko indikointi oltava visuaalinen vai äänellä, on tietenkin makuasia. Olen kokeillut molempia ja oma mielipiteeni on, että tuo piippailu on minulle riittävä. eBayn tarjokkaillakin ihan varmasti pärjää ja ovathan ne huomattavasti halvempiakin.

          Comment


          • #6
            Jeps, kiitoksia vastauksista. Cobra vaikuttaisi ihan kelvolliselta. Mites tuo asennus sitten, puskuria pitää irroitella ainakin? Liekö "homma eikä mikään?" Pakkivalolta jos virran ottaa, niin toimiikohan FIS:n polttimovahti sen kohdalla enää? Eipä sillä kyllä mitään väliä edes ole, mutta tulipahan mieleen.

            Comment


            • #7
              En tiedä, että onko B5-koppasesta tähän mitään apua, mutta täällä nuo anturit piti siirtää puskurista tuonne alemmaksi vetokoukun takia. Puskurissa on nyt suojatulpat alkuperäisellä paikalla. Kuva vähän huono, mutta tarkemmin katsomalla ne erottaa.

              Vois kuvitella, että tuonne ne ovat helpommin asennettavissa, ei tarvinne käyttää puskuria irti.

              Comment


                #8
                Tunnustaako kukaan hankkineensa niitä muutaman kynpin arvoisia halpamallin parkkitutkia. Tekeekö niillä yhtään mitään? Tai jos jälkiasennustutkan haluaa, niin kannattaako sijoittaa suoraan Cobra-hintaluokkaan?
                Tiedän, että jos haluaa halvan ja hyvän, niin monesti joutuu ostamaan kaksi, mutta miten näissä.

                Comment


                  #9
                  VAG-tutkan asennusohjeen mukaan puskurissa on sisäpuolella merkit mihinkä anturit asennetaan. Itsellä on tuollainen hyllyssä, kun tuli innostuksissa ostettua ebay:stä

                  Comment


                  • #10
                    Tämä on nyt hieman off-topic, mutta itse luotan peileihin ja jokamiehen peruutustutkaan eli vetokoukkuun... :)

                    Comment


                    • #11
                      Niin minäkin olen tähän saakka luottanut. Mutta kyllä olen enemmän kuin kiitollinen, että tuossa A6:ssa sattui olemaan parkkitutka. Mulla ei ole tapana käännellä päätä yhtään sen enempää peruuttaessa kuin peilien katsominen tarvii, ja aluksi loppui tämän Audin kanssa usko että toimiikohan se tutka nyt varmasti. Peilistä katsottuna tuntui, että on jo perä kiinni kohta jossain. Pään kääntäminen auttaa aavistuksen enemmän mutta ei tarpeeksi. Tuntuu niin uskomattomalta, että silloin kun itseltä loppuu usko, niin siellä on vielä yli 1,6 metriä tilaa koska tutka ei ole alkanut huutamaan!

                      Comment


                        #12
                        Tunnustaako kukaan hankkineensa niitä muutaman kynpin arvoisia halpamallin parkkitutkia. Tekeekö niillä yhtään mitään? Tai jos jälkiasennustutkan haluaa, niin kannattaako sijoittaa suoraan Cobra-hintaluokkaan?
                        Tiedän, että jos haluaa halvan ja hyvän, niin monesti joutuu ostamaan kaksi, mutta miten näissä.
                        Ostin bilteman tutkan ihan harrastemielessä, kun oli niin halpa (30?), ja olen testannut sitä ihan pöydällä ja avannut ohjainboksin. Luulen että suurinosa näistä tutkista on samoja kiinavirityksiä. Anturit on kaikissa lähes samat ja ohjauseletroniikkakin on niin yksinkertainen, ettei vehkeestä kyllä yli 100? viittis maksaa. Itse meinaan liittää tutkan omaan pieneen LCD-näyttöön (samaan tulee ahtopainemittari ym...). Katotaan nyt millon saan projektin valmiiks ja jaksan sen asentaa. Olis kyllä tarpeellinen, kun joka päivä joudun parkkihallissa peruuttelee.

                        Joltain toiselta foorumilta luin bilteman tutkasta, eikä kukaan sitä paskaks haukkunu.

                        Comment


                        • #13
                          Tunnistuskäytoksessä näkyy olevan jonkin verran eroja; joillakin polkupyörä tulee jyrätyksi ilman peiliin kurkkimista.
                          Täällä kiinnostavammasta sontaherkyydestä ei kumpikaan ao testi kerro.

                          http://www.adac.de/Tests/Zubehoertes...rcePageID=9186

                          http://www.autoexpress.co.uk/product_test/?id=62446

                          Comment


                            #14
                            tossa autoexpressin testissä toi Carpoint Parking Sensors näyttää aivan samalta kuin Bilteman tutka. Varmaan samaa tavaraa eri merkillä.

                            Koska tutka toimii ultraäänellä, on sen vaikea havaita polkupyörää, koska ääni hejastuu pyörän pyöreästä rungosta ympäriinsä, eikä palaa takaisin sensoriin. Ikävä kyllä testissä ei ole kerrottu, etä montako kertaa testit on tehty, pienikin muutos peruutus kulmassa voi, joko tunnistaa tai jättää tunnistamatta polkupyörän.

                            Comment


                              #15
                              Antureissa ei taida olla muuta sijoituspaikkaa kuin nimenomaan puskurin sisään? Onko olemassa mitään muuta tapaa, esim. vain yksi anturi jonnekin rekisterikilven tienoille? Tällöin tietenkin menetetään kulmien tunnistus mutta antaisi tietoa edes suoraan takana olevista esteistä.

                              Comment


                              • #16
                                Mulla on molemmissa omistamissani autoissa ollut toi One-Prolta hankittu Gobran ParkMaster. Tyytyväinen olen ollut ja voin suositella lämpimästi.

                                Asennus on helppo tehdä itse jos haluaa säästää asennuskustannuksissa. Siihen tarvitsee 2mm poranterän, kartioporanterän, 15mm poranterän, läpuivientikumen (15mm reikään), rosvoliittimen ja maadoitusjohdon kiinnitystä varten sellasen lenkkiabigon. Mittanauha, Porakone ja abigopihdit olisi tietysti myös oltava. Puskuria ei välttämättä tarvitse irroittaa mutta silloin täytyy könytä hiukan auton alla.

                                ParkMasterissa täytyy ainakin olla kaikki neljä anturia kytketty, että se toimii..

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellänikin asennus käynyt mielessä... Onko kellään kokemusta tästä? Niin ja pahoittelut pitkästä linkistä. En vain osaa lyhentää sitä...

                                  http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=400392

                                  // ylläpito osaa, voit käyttää myös tinyurl.com tai lyhytlinkki.net

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllähän tuota Cobran ParkMasteria saa 2 anturin versiona. Kysykää myyjältä löytyykö AM169 enää suomen tuontiohjelmasta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Nonniin, nyt pötköttää Cobra tuossa pöydällä, ja pitäisi sitten heittää kiinni. Onkos vinkkejä tuohon takapuskurin irroitukseen? Ja pitävätkö villit huhut paikkaansa, että VAG-puskureiden sisäpuolella olisi jopa paikat merkitty, joihin reiät pitää tehdä? Lisävinkkejä ja kokemuksia asennuksesta otetaan muutenkin vastaan.

                                      Mukana tuli jos jonkinmoista manuskaa, tosin se mielenkiintoisin tietty saksaksi, "wichtige zusatzinformation zum park master 0168"

                                      Comment


                                        #20
                                        En ole kyllä ainakaan nähyt missään puskurissa valmiita merkkejä jälkiasenteisille varusteille, jos vetokoukkua ei lasketa, sillä esim. Madallussarja vaikuttaa tuon cobran asennus korkeuteen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ok, hyvä pointti. Jos joskus jonkun lievän madalluksen (30mm) tuohon laitan, niin pitäisköhän tässä nyt asennuksessa ottaa se jo huomioon, tai sitten tyytyä johkin kompromissiin, eli laittaa se 15mm normaalia matalemmalle. Tosin ohjeista päätellen tuo asennuskorkeus nyt ei niin sentin päälle ollut sinänsä, kun 45-55 cm maasta on sen mukaan sellainen passeli korkeus.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nonni. Nyt on kiinni, ja vehje jopa toimii. Tässä vaiheittan asennus vielä kun sen muistan. Ohjeet pätevät sedaniin, kuulemma Avanitssa vähän kinkkisemmät nuo sisäverhoilut. Eli alla on käyty puskurin irroitus, ja jotta se onnistuu pitää irroittaa takaluukun sivuverhoilut.

                                            Ulkopuolen hommat

                                            - Takasisälokarista ja tarkemmin: takaseinästä, josta takahelma alkaa, irroitetaan kaksi ruuvia. Näkyvät siinä alareunassa.
                                            - Sitten se sisälokarin karvapeite raottuu hieman, ja alta paljastuu kaksi ruuvia. Niitä perus-torxeja, irroita nämä myös.
                                            - Sama homma toisella puolella ja sitten kurkotus auton alle ja sieltä helman alta löytyy kaksi ruuvia vielä.
                                            - riuhdo alahelmaa irti päistänsä (lokasuojista. Se on kiinni sellaisilla nipsuilla, eikä tunnu helposti hajoavan. Mulla lähti oikea reuna helpommin kuin vasen, ja koska oikean olin jo saanut irti, uskalsin riuhtoa vasentakin. Revi niitä auki vain siihen asti, kunnen se varsinainen takapuskuri alkaa (tai se muovi, kai varsinainen puskuri on se palkki siellä sisällä, jos oikein viisastellaan). Enempää ei tarvitse purkaa, homma lähtee sitten yhtenä pakettina, puskuri+alahelma. Tässä vaiheessa irroitin myös takaumpiot, eli sisäpuolelta pyöreät luukut aukon läheisyydessä ja ruuvarilla sieltä. Sitten rauhallisesti vedät umpiota taaksepäin auton kulkusuuntaan nähden. Kiinnikkeinä on kaksi sellaista pallukkaa umpion ulkoreunassa.

                                            Sisäduunit

                                            - Sitten se takakontin päätymuovi sisäpuolelta. Ota pois "lattia". Kurkota alas sinne kuoppaan, ja näet että se päädyn muovi on kahdella mutterilla kiinni. Avaa mutterit ja riuhdo muovia ylöspäin. Kiinnikkeet kun lähtevät irti, niin se jäänee vielä tiivisteen alle kiinni, mutta ujutat sen vaa pois sieltä. Tavaratilan valo on tässä kiinni, varo ettei johdot katkea.
                                            - Sivuverhoilut on kiinni:
                                            • * päädystä sellaisella ihme muovipultilla (kiertämällä auki)
                                              * sitten yläreunasta sellaisella vedettävällä nipsulla.
                                              * Lisäksi lähempänä takaluukun aukkoa näkyy nipsu/kieli, joka on yhdestä reiästä läpi
                                              * Jos löytyy lenkit verkolle, niin irroita ne.
                                              * etuyläreunasta ovat kiinni myös sellaisilla riuhdottavilla nipsuilla. Näkyvät, kun kurkkaa raosta sisään.

                                            - Sitten vaan ujutat ne ulos ja näetkin 4+2 mutteria per puoli, joilla puskuri on kiinni. Aukaise ne, ja vedä puskuri pois.

                                            Puskurin työstö ja laitteen asennus (varsin seikkaperäisten ohjeiden lisäksi)

                                            - Mulla ainakin oli selvät merkit antureiden paikoille puskurin sisällä. Tai en tiedä olikovatko ne niille, mutta 20mm reiät siihen oli piirretty ja aika passeleilla kohdilla oli. Itse olen täysin vakuuttunut siitä, että näille ne merkit olivat.
                                            - Porasin ensin sisäpuolelta 3mm poralla reiät ja sitten ulkopuolelta sellaisella kartioterällä 20mm reiät. Tarvittavat hahlot reikien yläreunaan tein puukolla, ei ollut 2mm terää sitten yllättäen käsillä.
                                            - Toki olin maalannut ja lakannut anturit etukäteen jo (maali+lakka sparyt 17,20? @ Marmoritiski)
                                            - Pujotin anturit reikiinsä ja tukevasti asettuivat. Sisäpuolelta kielet vielä suoriksi, kuten ohjekin opastaa.
                                            - johdot kiinni (huomaa järjestys) ja pujottelin niitä sitten puskurin reunaa pitkin yhteen nippuun ja päätin viedä ne auton oikealta puolelta sisään. Käyttämätön läpivientikumi löytyy molemmilta puolilta, siitä vähän alempaa. Johdot läpi ja puskuri kiinni. Ujuta sen keskusyksikön maajohto jonkun puskuria kiinnipitävän mutterin väliin.

                                            - Sitten vain johdot kiinni keskusyksikköön. Abiko-ryöstäjällä otin pakkivalosta sähkön laitteelle (sen liittimen yläreunan keskimmäinen liitin/johto, punasininen taisi olla väri. Helppo tsekata vielä, kun otat sen lamppupatterin irti umpiosta ja seuraat niitä liuskoja). Summeri kiinni laitteeseen myös. Keskusyksikön laitoin nippusiteillä kiinni siihen pellinpalaseen, jossa joku ihmeellinen moduli muutenkin. Liekö joku törmäyssensori tms.? Verhouslevyn takana on tilaa kyllä tälle.

                                            - Tässä vaiheessa (tai ennen keskusyksikön kiinteämpää asennusta) kannattaa testata toiminta ja suorittaa "ohjelmointi", eli ohjeiden mukaan viet auton 50 cm päähän seinästä, virrat päälle, pakki päälle ja jos jonkun ajan (7 sek?) jälkeen summeri huutaa yhtä soittoa, on homma ok niin ota pakki pois ja katkaise se virtajohtoliittimessä oleva sininen johtolenkki.

                                            - Sitten vain viet summerin jonnekin. Itse toin sen kabiiniin, mutta jätin sen kuitenkin takapenkin istuimen ja selkänojan väliin, ettei korvat hajoa, kun ääntä piisaa. Siitä pääsi kätevästi läpikin tavaratilaan sen johdon viemään.

                                            - Kaikki vain takaisin paikoilleen ja good parking!

                                            Jälkipelit

                                            Ohjeessa sanottiin, että 45-55 cm maasta olisi ihannekorkeus ja nyt ne on n. 60 cm korkeudella. Mukana tullu taulukko kertoi, että jos anturit ovat 0 asteen kulmassa, niin paras asennuskorkeus olisi 47-57 cm. Näyttäisi että anturit ovat vieläpä aavistuksen ylöspäin kallellansa, joten ihan by the book homma ei mennyt. Mutta kun sitä hieman testailin, niin mainiosti kyllä toimi. Ja tuon muutaman sentihän voi hoidella sitten sillä madalluksella!

                                            Vehkeelle tuli hintaa n. 150? Ebaysta ja siihen päälle maalit. Aikaa paloi ensikertalaiselta n. 4 tuntia, toinen menisi jo varmasti puolessa ajassa. Seuraavalla kerralla ehkä irroittaisin ensin takaluukun verhoilut ja puskurin ja sitten vasta riuhoisin ne helmat irti. Nosturista ei muuten ollut tässä mitään hyötyä. Tila on kuitenkin tarpeen, koska se puskuri helmoineen on kyllä melkoinen roikale muovia.

                                            Tsemppiä ja piip piip vaan kaikille!

                                            Comment


                                            • #23
                                              Olkaas hyvät vain.

                                              ebaysta ostin joo, mutta firma oli www.stereo-phonie.de. Pitkin talvea on ollut sillä noita myynnissä ebayssa, mutta nyt ei löydy yhtään, merkillistä. Kauppiaana tuo meni nyt meni sinne välttävä-osastolle, kaikki piti kysyä n. kolmeen kertaan (että voiko ostaa kaksi, onko tavara lähtenyt) jne., mutta kyllä se vastaus sieltä loppujen lopuksi tulikin - samoin tavara. Eli jos kyselet suoraan sieltä, niin älä lannistu, jos ei heti tule replyä. :) Tosin jossain Audi-lehdessä näin tarjouksen, että 215 irtoisi Marmoriltiskiltäkin tuo.

                                              Huomenna mä pakittelen duunin hallissa koko päivän!

                                              Comment


                                                #24
                                                Kirjoitin oheisen vastauksen toiseen keskusteluun UltimateVW:ssä, siteeraan itseäni tässä... viestissäni on joitakin kokemuksia jotka voivat kiinnostaa jotakuta:

                                                "Peruutustutkista:

                                                Asennutin vajaa vuosi sitten 2004 A4:seen peruutustutkan Audi Center Helsingissä eli VV-Auton merkkiliikkeessä. Tilasivat minulle Saksasta Audi/VW:n "virallisen" jälkiasennussarjan (Audi Original Zubehör, Votex), joka osoittautui käytännössä samaksi laitteeksi kuin Cobra. Audi näyttää Saksassa tarjoavan samaa laitetta myös A6:n jälkiasennustutkaksi, mutta en tietysti tiedä eroaako A6:lle homma jotenkin (ainakin Avantille näkyy olevan alkuosaltaan eroava mallinumero laitteelle, mutta se voi olla pelkkää muodollisuutta). Cobran pakkaamaa laitetta olisi monessa paikassa hyllyssäkin, johon mitään eroa ei varmaankaan ole, ellei nyt sitten pieni psykologinen ero. Liekö Votexin tutkan kontrolliboksi lisäksi ilman Cobran logoa.

                                                Jotenkin olen ainakin itse antanut itseni ymmärtää että tätä Cobran laitetta pidetään yhtenä luotettavimmista markkinoilla. Lienevät Audillakin siksi valinneet sen viralliseksi jälkiasennusosaksi. Myös toisessa Audi-liikkeessä kehuivat laitetta luotettavaksi.

                                                Ennen asennusta maalasivat sensorit VV-Autossa Atlas-harmaaksi auton mukaan ja tekivät hyvää työtä. Tutka aktivoituu peruutusvaihteen kanssa ja piipittelee kuten pitääkin. Ihan must, en voisi elää enää ilman. Olen aina ihan pulassa laina-autojen kanssa jos niissä ei ole tutkaa, kun on tottunut... Mitään ongelmia tutkan kanssa ei ole ollut (paitsi pari kertaa lunta joutunut pyyhkimään pois sensoreilta, mutta ei mitään epänormaalia). Ainakin A4:n puskurissa on valmiina porauspaikat puskurin sisäpinnalla, joten asentajat tietävät mihin kohtaan reiät tehdä. Sensorit tietysti pilkistävät puskurista hieman korkeammalle kuin tehdasmallissa (ja ainakaan tuolle laitteelle ei Votexilla ollut silloin vuosi sitten mitään erikoispuskuria A4:lle), mutta maalattuina näyttävät kuuluvan osaksi puskuria eivätkä mitenkään virityksiltä.

                                                VV-Autolla tehtynä ratkaisu ei liene ole halvin, ei varmasti lähellekään, mutta olipahan ainakin huoleton ja merkkikorjaamon laittama, jos sillä jotain arvoa on. Hieman yli 700 euroa maksoi asennuksineen. Pelkkää Cobran laitetta saa ainakin 290 euron hintaan.

                                                Ohessa linkit:

                                                Kuvia miltä Cobra näyttää, tuo Votexin laitteeni näyttää samalta:

                                                http://www.one-pro.fi/tuotteet/cobra...ter/index.html

                                                A6:n jälkiasennusvaruste-esite/Saksa, ks. sivu 13:

                                                http://zubehoer.audi.de/library/pdf/PROSPEKT_A6_LIM.PDF

                                                A6:

                                                http://tinyurl.com/rvg2g

                                                A4:

                                                http://tinyurl.com/qsxfn

                                                Cobra:

                                                http://www.cobravehiclesecurity.co.u...d=610046341606 "

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mulla oli tutka noin 1½ vuotta autossa, mutta puskurin vaihdon yhteydessä otin sen pois. Kyllähän se peruuttamista helpotti, mutta jotenkin vaan ei ole tullut sitä asennettua uudelleen. Nyt se pölyynty tallin hyllyssä odottaen tulevaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ostin Cobran Stero-Phonielta.

                                                    Voisiko joku jolla on tehdasasenteinen parkkitutka C5 A6:ssa, mitata anturien paikat puskurissa? Onko ne samat pre- ja faceliftissä?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Asensin Bilteman 30e tutkan tuohon C5 avanttiin tuossa pari kuukautta sitten ja hyvin on pelannut tähän asti. Oli oikeen poranterä mukana anturien reikien tekoon. Ei ainakaan hinnalla pilattu mutta saappas sitte nähä pitemmän päälle.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vieläkin kyselen, josko joku voisi mitata anturien paikat? Kenellä on alkuperäinen tutka.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäiset anturit näyttäsi olevankin mustassa alahelmassa, suunta hiukan yläviistoon. Cobra pyytää asentamaan 45-55 cm maasta, alkuperäisissä se ei toteudu, mutta josko tuo yläviistous korjaa asian?

                                                          Onko se alahelma irrotettavissa? Eli ajatus vaihtaa koko alahelma tutka-malliseen.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ainakin -99 mallissa erillinen helma muutamalla ruuvilla kiinni. Face-lift mallista ei varmaa tietoa.

                                                            Pitäis irrottaa se kyseinen kalikka koska yksi anturi on irronnut kiinnityksestäja tutka huutaa jatkuvasti

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X