Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaihdelaatikon elinikä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vaihdelaatikon elinikä

    Ihmettelin tuossa ultimateVW forumilla vaihdelaatikon tahmaamista, ja käytin sitten liikkeessä diagnoosissa, sillä ajattelin että öljynvaihto auttaisi. Diagnoosina oli kuitenkin 1. ja 2. vaihteen synkrot ruvella edellisen omistajan jäljiltä. Korjaus 2ke töineen.

    Keljutusta lisäsi se että olin tämän kärryn ostanut tammikuussa ja maksanutkin siitä ihan sievoisesti, joten tottakai marssin automyyjän puheille kyselemään että mitäs tämä tällainen on. Kyseessä sentään on "varma ratkaisu vaihtoauto" ja minulla on mustaa valkoisella allekirjoitetussa paperissa että vaihteisto OK.

    Noh myyjä ihmetteli että olikohan sitä joku koeajanut ja totesin, että asentaja kävi ajamassa lenkin ja totesi tuon vian. Myyjän mielestä autoa tulisi koeajaa myös jonkun automyyjän jotta vika voitaisiin todeta oikeasti. Ja jos vika todetaan häiritseväksi niin sitten liike voisi maksaa puolet korjauksesta. Olen tällä viikolla menossa koeajattamaan autoa myyjällä, joka toivon mukaan toteaa, että hauislihaksen treenaus vaihdetta vaihtessa ei ole auton kuntosalityyppinen ominaisuus. Myyjä myös totesi että kuluttaja-asiamiehen mukaan vaihdelaatikon keskimääräinen elinikä kuluvan osana 2 VUOTTA!!!?? Voiko tämä pitää paikkansa?

    Olen nimittäin tässä kypsytellyt ajatusta kuluttaja-asiamiehen puoleen kääntymisestä sillä eikös autoliike ole täysvastuussa myydyn auton todetuista vioista 6kk? IMHO vaihteisto ei myöskään ole ns. kuluva osa sillä eihän se kuulu edes huolto-ohjelmaan ja vaikka kuuluisi niin kaippa sen pitäis enemmän kuin 90tkm kestää, varsinkin kun kyseessä on vakio peli.

  • #2
    Kyllähän vaihdelaatikon on kestettävä normaalikäyttöä koko auton eliniän mutta ongelma on ehkä juuri lootan kohdalla se että sen kyllä pystyy rikkomaan jos niin haluaa.

    Itse koettaisin painostaa koko lootan maksuun (tuo 2 vuotta on kyllä ihan paskanjauhantaa) mutta siten että nyt jo luvattu puolet kustannuksista olisi varma nakki.

    Viimeisenä vaihtoehtona voit yrittää ottaa nuo noin puolet kustannuksista käteisenä, treenata lihasta niin kauan kuin loota kestää ja päättää sitten mitä sille tehdään. Todellisen tilanteenhan lootasta näkee vasta sitten kun se on pöydällä auki.

    Comment

    Working...
    X