Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Minulla oli aivan täysin vastaava tapaus tuossa toissapäivänä kun pyrin alinopeuksellista Passattia ohittamaan. Tai no, Passatti jäi ohituksen jälkeen horisonttiin. Harvoin meinaa mulla palaa pinna, mutta tuon kaltaiset kuskit laittaa mullaki varokkeet palamaan.Onneksi ei kenellekään mitään vakavampaa tapahtunut.

    Comment


      Minut reissullani pysäytti tällainen...
      Attached Files

      Comment


        Kymppitiellä kolme kertaa jotkut yritti nokkakokaria ohittamalla keltasilla rekkaa. Mikä hitto siinä omassa navassa on niin tärkeetä. Kahesta selvis ihan kaasua nostamalla ja väistämällä, mutta vikassa sai jarruttaa ihan tosissaan abseja vasten. Jos ei ois ollu rekkajonoa, niin olisi saab kuski saanu "puhuttelun"
        Viimeksi muokannut ^^BeBe; 19.5.2014, 23:43.

        Comment


          Q7:n länsiväylällä.
          Oli oikealta ohjattava ja rouva ratissa keskusteli kovasti kännykkään. Ongelma tuossa oli että vasemman puolen renkaat seikkaili kaistaviivan päällä/vasemalla puolella kilometrikaupalla. Ohittavat autoilija (mm minä) tykkäsivät tuosta kovasti. No jäi pakun peilin ja Q7:n peilin väliin runsaasti tilaa (ainakin 20 cm)

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti
            Q7:n länsiväylällä.
            Oli oikealta ohjattava ja rouva ratissa keskusteli kovasti kännykkään. Ongelma tuossa oli että vasemman puolen renkaat seikkaili kaistaviivan päällä/vasemalla puolella kilometrikaupalla. Ohittavat autoilija (mm minä) tykkäsivät tuosta kovasti. No jäi pakun peilin ja Q7:n peilin väliin runsaasti tilaa (ainakin 20 cm)
            Saman nähnyt muutamaan otteeseen ja liekö puhelin liimattu korvaan kun aina juttutuokio menossa.

            Comment


              Eilen illalla Ford Focuksen, jossa pyyhkijät olivat koko aika täydellä nopeudella. Lämpöähän oli n. 25 astetta plussaa ja vettä ei kyllä ollut muualla lähettyvillä kuin järvessä. Ajettiin perässä n.15min ja koko tuon ajan pyyhkijät olivat päällä. Ajo oli kuitenkin sen verran vakaata että ajateltiin ettei olisi humalassa.

              Comment


                Iltalehdet lupailivat ukkoskuuroja, joten parempi varautua ennakkoon...

                Viime viikolla osui kaksi jokseenkin mielenkiintoista Audi-kuskia työmatkalle. Ensimmäinen A4 tuuttasi työmaan kohdalla ensin miljoona minusta ohi ja sitten jai kuppaamaan ohituskaistalle reilua alinopeutta. Nostin työmaan jälkeen nopeuden sallittuun, niin eikö kaveri käännä vilkutta yllättäen keulan eteen. Väistöliikkeen jälkeen kun pääsin ohi, ei kuskista näkynyt kuin silmät. Ja ei ollut siis tummennetut lasit...

                Toinen A4 farkku ajoi ensin reilua alinopeutta oikealla, jonka ihan normaalisti ohituskaistan jonossa ohitin. Hetki sen jälkeen alkoi puikkelehtiminen milloin mistäkin ohittaen. Minusta sujahti yllättäen oikealta koukaten ohi. Sitten se ajoi taas hetken normaalisti, kunnes alkoi vispaamaan kaistallaan puoliksi penkalla ja välillä puoliksi ohituskaistalle. Tätä jatkui tovin, kunnes taas mentiin ja roikuttiin ohituskaistalla muiden perseessä. Lopulta ohitti yhden auton ohituskaistalla penkan kautta.

                Sitten se lopetti koko ajamisen ja jäi kuppaamaan oikealle kaistalle välillä penkalle ajaen. Tuossa vaiheessa katsoin parhaaksi painaa nopeasti ohitse. Kuskista todettakoon, että kyseistä etnisyyttä näkee näin kesäisin leiriytymässä nuotioineen levähdyspaikoilla...

                Comment


                • Elimäen leveäkaistatiellä viimesyksynä oli minulla tapaus, jossa rattiraivo oli taas jotain niin käsittämätöntä, koska Audi pyrkii ohi. Leveäkaistaosuudella siis Mitsubishi Grandis, joka ajaa keskellä tietä rekan perässä 100km/h alueella. Ei uskalla ohittaa. Noh itsekään en pääse ohi, koska ko. auto keskellä kaistaa. Tööttään siinä kerran torvea maltillisesti, että älyää siirtyä. Siitä suivaantuneena menee oikeaan laitaan. Noh ei siinä mitään, mutta kun pääsen rinnalle niin rupeaa tämä ritari kiilaamaan minua torvi soiden. Onneksi vastaantuleva liikenne vain oikeassa laidassa, sillä kiilauduin ihan kunnolla vastaantulevan kaistalle. Kyllä teki mieli ajaa kiinni ja survoa halko poikittain perseeseen.

                  Comment


                  • Tuokin on kyllä jännä, että leveäkaistatiellä ei osata ajaa oikein. Tuossa männä viikolla käytiin isän kanssa Oulussa, niin edellä ajeli joku Corolla keskellä kaistaa ja lievää alinopeutta. Mikähän siinäkin taas on niin vaikeaa, ettei laidassa voi ajaa....

                    Comment


                    • Nimenomaa. Omat autoni kaikki ovat pysyneet oikeassa laidassa. En tiiä mikä muilla sitten on vikana.

                      Comment


                        Sunnuntai-iltana Tampere- Ideapark välillä kotia ajellessani noin 10 km/h yli sallitun, eräs Chevrolet (Epica sedan?)-kuskin ääliömäisyyden huipussaan. Ajoi siis puskurissa kiinni. Peräkärryjen vetäjiä oli useampia ja hitaampaa liikennettä oikealla kaistalla ja ajoin itse siksi lähes koko matkan vasenta kaistaa, kun nopeammat jo edellä ajavat sopivaa nopeutta käyttivät. Hauskinta seurattavaa oli se, että hän koetti muutaman kerran ohittaa minut oikealta, ja joka ikisen kerran kohdalla aina hitaampi ajoneuvo oli hänen edessään, koska ajovälit olivat todellakin pienet. Peilistä katsoin, miten suu kävi ja kädet puristi rattia. Naurettavaa poukkoilua.

                        Olis vaan itse pitänyt olla esimerkkinä ja jäädä ajamaan 80 nopeutta oikealle kaistalle. RS2.lla sai olla rauhassa.
                        Viimeksi muokannut RS2; 20.5.2014, 20:42.

                        Comment


                        • Minua jälesti tänään Ferrari 360 mutta sinne se jäi valoihin taakse kun tuli punanen. Annoin sille savua silmille

                          Comment


                          • Pikku pösö tuli firman pakun rinnalle ja hetken katoin että täh? Renkaat oli suorassa, mutta ratti ylösalaisin :D Tuli naurettua kyllä työkaverin kanssa.

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja HiTec Näytä viesti
                              Minua jälesti tänään Ferrari 360 mutta sinne se jäi valoihin taakse kun tuli punanen. Annoin sille savua silmille
                              Taasko sulta laukesi pannu? :D

                              Puskurinhinkkaaja Kehä3:lla. Säännöllisesti tappituntumalla vasemmalla kaistalla ja jonoa oli riittävästi.
                              Tätä tosin nyt näkee päivittäin, mutta tämän sankarin suoritus oli pitkästä aikaa pohjanoteeraus.
                              Terveiset vaan sinne Turun moottoritielle kääntyneelle Volvo-kuskille, jonka tämä päivä on varmaan pelastettu niiden 30 sekunnin turvin, mitä tuosta kikkailusta hyödyit sen 5km matkan aikana, jonka ajoin perässäsi säilyttäen jatkuvasti näköetäisyyden.

                              Comment


                                Ajelin kehä 3:sta länteen, siinä kun on se tietyö lentokentän risteyksen kohdilla. Volvo ja akka ratissa ajelee siinä vierellä oikealla kaistalla. Mun keula on volvon eturenkaan kohdalla kun yhtäkkiä se kääntää minun kaistalle. Jos en olisi katsonu sitä volvoa olis mulla auto lunastuksessa. Sain jarrutettua ja käännettyä pientareelle. Löin heti töötin pohjaan. Akka ei edes huomannu mitään eikä mitään reaktiota. No kohta teki saman siinä edessä ja kiilas toisen auton pientareelle.

                                Comment


                                • Skige: tuo on kyllä kumma juttu, että kaikki sekopäät eksyy liikenteeseen, kun valoa ja lämpimät kelit alkaa olemaan käsillä. Tää on joka vuosi ihan sama homma. Tosiaan osa ei taida edes tajuta, että miten ne kaistotukset menee siinä tietyön kohdalla tällä hetkellä. Hyvä, että mitään ei sattunut kuiteskaan.

                                  Comment


                                  • Noita järjen riemuvoittoja näkee kyllä kesän tullen liikenteessä. Liekö nämä henkilöt talviaikaan joukkoliikenteen kyytiläisiä, kun eivät uskalla ajaa?

                                    Noita leveäkaistateitä saisi kyllä levennellä, niin että siihen saisi keskikaiteen ja kaksi kaistaa suuntaansa. Sen verran kummallisia ajotapoja tuolla näkee, että kaikkien turvallisuuden kannalta keskikaide ei olisi huono investointi.

                                    Yksi ärsyttävä tapaus tuli viikonloppuna ajellessa Oulusta Iihin, moottoritien päättyessä joku veti kotterollaan eteen (ettei olisi ollut Kukken mainitsema Corolla), pudotti leveäkaistaisen moottoriliikennetien alussa nopeuden reilusti alle rajoituksen ja jäi ajamaan renkaat keskiviivaa pitkin. Yleensä pyrin välttämään laittomia reagointeja liikenteessä, mutta nyt oli hyvin lähellä, että en ohittanut oikean kautta, kun siellä tilaa olisi ollut vaikka rekalle. Keskiviivan päällä tuo jatkoi ajamista Iihin saakka, mutta onneksi nopeus nousi vähitellen rajoituksen mukaiseksi.

                                    Comment


                                      Alkuperäinen kirjoittaja maspe
                                      pudotti leveäkaistaisen moottoriliikennetien alussa nopeuden reilusti alle rajoituksen ja jäi ajamaan renkaat keskiviivaa pitkin.
                                      Ainahan voi ajankulukseen herkutella ajatuksella, että tuolla ajotyylillä on hyvä todennäköisyys päästä pidemmän päälle Darwin Awards -ehdokkaaksi. (Kun vastaan tulee kaksi rekkaa rintarinnan...)

                                      Comment


                                        Jäin Hampurissa Elbetunnelin suulla hetkeksi ruuhkaan liikenteen pysähtyessä paikalleen. Koko päivän aivan helvetillisenä painostanut helle purkautui rajuna raekuurona. Minulla oli kyllä kypärä päässä, mutta muutama isompi löi erinomaisen kipeästi sormille ja reisille. Mietinkin, että jos nämä tästä vielä kasvavat, kiskaisen maihin viereisen puoliperän alle.

                                        Sata kilometriä aiemmin olin juuri viettänyt toista tuntia staussa yli kolmenkympin helteessä. Goret päällä muuten tarkeni. Juuri sen verran liikenne nytkähteli, etten arvannut ruveta riisumaan. Loppujen lopuksi tilanteesta oli pakko splitata jonojen välissä, kun alkoi tulla huono olo. En mielelläni splittaa pyörällä, vaikka paikalliset sitä tekevätkin, poliisi näkyy puuttuvan ainakin Saksassa siihen kohdalle osuessaan. Suomessa joku koettaisi varmasti ottaa ovella.

                                        Comment


                                        • Mikähän siinäkin taas on niin vaikeaa, ettei laidassa voi ajaa....
                                          Siinä näkee ajoissa sen luiskasta ylös kömpivän hirven, ehtii väistää. - Tälläistä muistan poliisisedälle kerrotun kun tiedusteleet kilometri tolkulla keskiviivassa roikkumisen syytä leveäkaistaisella. Voi olla hevosmiesten puheitakin.

                                          Comment


                                            Esimerkillistä ajamista leveäkaistatiellä viime sunnuntaina, ajolinja sama vaikka vilkku vasemmalle odottelin siinä kuplan takana. Kuskina ~25v mies.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                              Edellisestä tulikin mieleen: kuplavolkkarin. Mustapohjaisilla kilvillä, ainakin edempää katsoen hyvinkin alkuperäisessä kuosissa ja valkosivurenkailla. Ja tontissa. Ei oikein mene jakeluun.

                                              Comment


                                              • Eilen illalla oli Lahden keskustan liepeillä semmonen pieni kartingauton tapainen kapistus liikkeellä. Kilvet ja kaikki. Mopolta hieman kuulosti, mutta mikäs tuo nyt sitten on?
                                                Pirun matala oli, joten voisi itseä hirvittää jonkun rekan vierellä ajella...

                                                Tänään aamulla taasen joku pappa kärpäsenmäen hautausmaalta tullessa (liikennevalot keltavilkulla) kääntyi kaupunkiin päin, mutta jäi sitten keskelle toista hollolaan menevää kaistaa, kun kaupungin suuntaan tulikin autoja. Siinä töötätessä vaikutti seniori kyllä sen verran jäykältä, että parhaimmat autoilupäivät on jääneet jo kauas taakse.

                                                Comment


                                                • Eilen illalla oli Lahden keskustan liepeillä semmonen pieni kartingauton tapainen kapistus liikkeellä. Kilvet ja kaikki.
                                                  Varmaan saman härpäkkeen nähny viime kesänä. Eka ajatus oli itelläkin, että "ei kai täällä kadulla sentään joku karting-autolla vetele..." :o Tuli tuolloin Kärpäsenmäen alla vaan sen verran vauhdikkaasti vastaantulijain puolella vastaan, etten juurikaan enempää kerinny mokomaa zoomailla.

                                                  Tänään aamulla ajeli tummanharmaa Golf takana, ja joka kerran kun kuski laittoi vilkun jompaan kumpaan suuntaan päälle, niin saman puolen huomiovalo (vaiko sumari?) syttyi myös. Kun vilkku sammui, sammui myös huomiovalo. Oli aika härön näkönen ilmestys...

                                                  Comment


                                                  • Eikös sellainen ole ihan normaali kaarre-/kääntymisvalo, mikä uudemmista autoista löytyy.

                                                    Comment


                                                    • Voip tietty olla näinkin. Ja jos on, ni on mulle aiemmin tuntematon ilmestys.

                                                      Comment


                                                      • Juu kääntymisvalo, mulla on sama toiminto koodattu päälle A4:ssa. Toimii kun xenonit palaa.

                                                        Mä näin eilen uuden Skoda Octavia RS:n taksina Turussa.

                                                        Comment


                                                          Eihän kääntymisvalon vilkusta pidä syttyä, vaan kääntymisestä. Tai näin ainakin minulla toimii. Syttyy vasta kun rattia kääntää tarpeeksi.

                                                          Pari päivää sitten edellä ajoi kaksi rekkaa, jälkimmäinen erään nimeltä mainitsemattoman firman kirkkailla säiliöillä varustettu. Nopeus noin 80. Jälkimmäinen päätti sitten lähteä ohittamaan vähän ennen mäen nyppylää ja veti sujuvasti koko keltaisen viivan vastaantulijoiden kaistalla. Kai sieltä nupista sitten näkee paremmin kuin henkilöautosta, mutta vähän jännitti takana.

                                                          Comment


                                                          • Uudenkarhea tornado rot RS5 Tampereen keskustassa.

                                                            Comment


                                                            • Vesa: Mulla syttyy kun laittaa vilkun päälle tai vaihtoehtoisesti kun kääntää rattia tarpeeksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X