Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä Audi-klubin kuskit eivät tee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #61
    Käytä väärin vilkkua kiertoliittymässä/ liikenneympyrässä. Kaikkihan varmasti tietää, ettei kummassakaan käytetä KOSKAAN vilkkua vasemmalle, tietäähän. Ja nyt puhutaan yksikaistaisista.

    Edit: Tänään kun tuli ajettua useaan otteeseen Herttoniemen kiertoliittymiä, niin noin jokatoinen jätti vilkun näyttämättä. V*tun kivaa!
    Viimeksi muokannut pulla; 8.5.2014, 16:35.

    Comment


    • #62
      Itsellä tullut tavaksi noiden valottomien autojen vastaan tullessa kääntää omat valot parkeille ja takaisin päälle. Tuntuu jotenkin kohteliaammalta kuin pitkien väläytys. Useimmiten myös toimii. Olen täällä "pohjoisessa" aina yhdistänyt nuo valojen väläyttelyt hirveen/poroon ajoradalla.

      Comment


      • #63
        Kyllä meikä ainakin jonkun vaaratilanteen havaittuani, oli se hirvi tai poro tms. vilauttelen valoja vastaantuleville, että osaavat ennakoida.

        Jos tuo on väärin, niin sitten meikä on vaan kusipää.

        Comment


          #64
          Sama. Tosin sillä erolla että vilkuttelen muutaman kerran ku valottomille vilkautan vain kerran.

          Comment


            #65
            No toi mun lainaus on jo edesmenneestä Purje ja Moottori lehdestä, jossa lähes joka numeron yleisönosastokirjoituksissa oli tuo kommentti. Ja se viittaa nimenomaan etusumuvaloihin, jotka on käytännössä koko lailla hyödyttömät. Ellei sitten ole jotain kunnollisia jälkiasennettuja 100 watin polttimoilla. Sellaisilla jo jotain näki, ainakin 80-luvun metsissä.

            Comment


              #66
              Yritä myydä halvalla (puoli-ilmaiseksi) hankkimaansa tavaraa kalliilla kerhotovereille.

              Comment


                #67
                Eivät ole kateellisia :)

                Comment


                  #68
                  Alkuperäinen kirjoittaja Kilu7 Näytä viesti
                  Sellaisen kuskin, joka ei kykene havaitsemaan ajovalotonta autoa päivällä, ei kannata mennä eurooppaan autoilemaan. Siellä ihmiset kykenevät liikkumaan valoisaan aikaan, ilman turhia valojen räpsyttelyä.
                  Kykenevät joo, mutta ihan perseestä ja syvältä se on silti. Valollisen auton havaittavuus on jotakin aivan muuta kuin valottoman, eikä se muutu siitä, että Saksassa kaikki eivät käytä valoja vieläkään. Ihan kaikki asiat eivät sentään ole huonommin meillä, vaikka monet ovatkin.

                  Olen tänään ajanut moottoripyörällä 785 kilometriä autobahnia. Voin ihan omasta kokemuksesta kertoa, että se maantienharmaa Porsche, joka lähestyy satasen erolla, erottuu peilistä IHAN VITUN PALJON helpommin, jos sillä on valot päällä.

                  Mitä merkkeihin ja vilkutteluihin tulee, Suomessa kommunikoidaan liian vähän liikenteessä. Tottakai valottomalle vilautetaan kaukovaloja, töppöilevälle soitetaan torvea, vilkutonta pätkäistään kuonoon. Mitenkä muutenkaan nämä tietäisivät väärin tekevänsä? Itse tein töissä mitättömän pikkuasian monta vuotta väärällä ja muita haittaavalla tavalla, ihan vain siksi, koska kukaan ei saanut aikaiseksi kertoa siitä minulle!

                  Comment


                  • #69
                    Eikös baanalla ajeta nopeimmalla kaistalla pitkät päällä joka tapauksessa?

                    Toivosin jotta kaikki tai ainakin klubi kuskit eivät parkkeeraisi keula edellä. Parkkipaikka kolhut vähenisivät todennäköisesti aika paljon, eilenkin oli pari kertaa lähellä kun perä edellä lähettiin parkista tulemaan.

                    Comment


                      #70
                      Vastaavasti perse edellä parkkeeraaminen lisää kolhimisriskiä. Itse en ole kokenut ruudusta peruuttamista ikinä ongelmaksi. Avantista on toki hyvä näkyvyys taakse ja itselläkin pituutta sen verran, että näkee ikkunoista muutakin kuin taivaan.

                      Comment


                        #71
                        Tämäpä hauska threadi, jokaiseen asiaan löytyy vähintään kaksi näkökulmaa ;)

                        Comment


                        • #72
                          Näimpä tuolla kun setä peruutti ruutuun ja toinen ajoi siihen suoraan niin komeesti pamahti perä toisen kylkeen.

                          Comment


                            #73
                            Tuo että "Audikuskit ei parkkeeraa poikittain tai kahteen ruutuun" ei ainakaan pidä itellä paikkaansa. Vetäsen aina keskelle viivaa tai muuten vinoon kahden ruudun varauksen, että ei kaiken maailman mulkvistit kolhi kylkiä ovillaan.

                            Comment


                            • #74
                              Ja vielä ihmetellään miks Audi-kuskeja pidetään jotenkin ylimielisinä ja mulkkuina? Ilman mitään herneitä olen itse sitä mieltä, että jos ei uskalla autoaan pitää yhdessä ruudussa niinkuin kuuluu, sitten ei kannata mielestäni lähteä kotipihalta tai ostaa autoa jota pitää noin hartaasti suojella.

                              Comment


                                #75
                                Minun pitää kyllä Wisaa kompata tuosta valottomasta autosta autobahnilla, se on jopa hengenvaarallinen riippumatta siitä ajatko itse autolla vai moottoripyörällä. Valistuneimmat sentään takaa lähestyessään sentään vilkauttavat pitkiä, jolloin yleensä vasta huomaa että joku tulee kohti ja lujaa.

                                Toinen tilanne jossa ajovaloilla voi olla ihmiselämää pidentävä vaikutus on kun ajat vasten matalalla paistavaa aurinkoa. Kyllä ne vastaantulevan ajoneuvon valot vain todella paljon helpottavat vastaantulijan havaitsemista tilanteessa, jossa arska paistaa suoraan kohti.

                                Comment


                                  #76
                                  Itse ymmärrän Aleksin kantaa siinä mielessä hyvin, että todellakin on joitakin idiootteja, joita ei elämä ole koulinut kunnioittamaan toisen omaisuutta. Nykyisin jätän autoni mahdollisimman väljille vesille, jos vain parkkipaikka sen mahdollistaa. Toistaiseksi vielä lommottomat kyljet. Kop, kop.

                                  Edellisessä autossa kahdesti painettu vekit oveen ja toinen oli lyömällä lyöty. Oli sen verran syvä vekki ovessa.

                                  Hartaasti suojelun ymmärrän aika hyvin. Minun käsityksellä ei ilmaisia nuo paremmat ja uudemmat autot ole kuiteskaan. Saati korjauttaa niitä.

                                  Comment


                                    #77
                                    Viivan keskelle tai vinoon parkkeerataan täälläkin, tai sitten ajetaan auto tarvittaessa parkkipaikan kauimmaiseen nurkkaan. Noista lommoista on sen verta kokemusta että parempi niitä ja niiden tekijöitä on jollain tavalla ainakin koetettava yrittää välttää.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Tietenkin valollisen auton huomaa huonoissa olosuhteissa helpommin, kuin valottoman. Silti mielestäni ajovalopakko valoisaan aikaan Suomessa on turha. Joissakin maissa nopeusrajoituksetkin eroaa päivällä ja hämärässä. Samoin onnistutaan kääntymään valoissa oikealle kolmion takaa valoristeyksissä. Täällähän tuokaan ei onnistu. Ihme että muutamia muuttuvia nopeusrajoitustauluja on sentään saatu hankittua. Liikkuminenhan täytyy tehdä mahdollisimman hankalaksi ja säännellyksi.

                                      Comment


                                        #79
                                        Silti mielestäni ajovalopakko valoisaan aikaan Suomessa on turha.
                                        Jos ajovalojen estämistä kolareista olisi statistiikkaa, niin mielipiteellä ei olisi mitään väliä.
                                        Vähän sama kuin pyöräilykypärä, takasumuvalo, ABS, ESP, parkkitutka, joidenkin mielestä turhia.

                                        Automaattinen DRL on mun mielestä ihan hyvä ratkaisu uusissa autoissa. Ei tartte muistaa laittaa päälle, eikä myöskään loimota turhaan täydellä teholla, vain tarpeeksi, jotta tulee huomatuksi.
                                        Viimeksi muokannut amalin; 9.5.2014, 14:11. Perustelu: typo

                                        Comment


                                          #80
                                          Päiväajovalot olisi tosi hyvät jos palaisi takavalot kaikilla. Mulla itsellä on koodattu takavalot palamaan päiväajovalojen kanssa. Viimeksi tänä aamuna kovassa sateessa ja vesisumussa ajeli neljä autoa hienosti edessä päiväajovalot ja perä pimeänä. Itsellä ja monella muulla takasumarit päällä kun näkyvyys oli huono. Aamulla kuitenkin oli hämärää ja ilmeisesti tunnistimille pitää olla aika vähä valoa että sytyttää ajovalot?

                                          Comment


                                          • #81
                                            Jos ajovalojen estämistä kolareista olisi statistiikkaa, niin mielipiteellä ei olisi mitään väliä.
                                            Vanhaa dataa, tuolta lohkaisuna vaikka:
                                            In both Finland and Sweden, the safety benefits were particularly significant for
                                            nonmotorists. Daylight winter accidents involving pedestrians declined 24 percent in the
                                            Finnish study. In Sweden, the decline was 17 percent, and accidents in which motor
                                            vehicles struck "cycles or mopeds" dropped 21 percent.

                                            Comment


                                              #82
                                              Alkuperäinen kirjoittaja -TMK- Näytä viesti
                                              ...tai sitten ajetaan auto tarvittaessa parkkipaikan kauimmaiseen nurkkaan. Noista lommoista on sen verta kokemusta että parempi niitä ja niiden tekijöitä on jollain tavalla ainakin koetettava yrittää välttää.
                                              Tuokaan ei aina auta. Työpaikan parkkihallissa vaikka jätän auton kaukaiseen nurkkaan ja ajan vielä seinään kiinni että viereiseen ruutuun jää mahdollisimman pitkä matka, niin eikös siihen aina liimaannu kiinni joku katumaasturi-Volvo, joka jättää vielä renkaat linkkuun välin minimoimiseksi. Hyvä kun autoon pääsee sisälle. Ja Volvon vieressä aina vähintään 3 ruutua vapaana, eli ei olisi syytä änkeä "iholle".

                                              Olkookin kusipäistä toimintaa, mutta itse olen palkinnut tällaiset selkeästi päin persettä parkkeeraavat ovipusulla, eli jätän varomatta omaa ovea avatessa.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Onhan tuo aika pelleilyä, kun takavalot pimeänä ajaminen on laillista ja "turvallista". Sitten ajetaan talvella umpiot jäässä, kun DRL-ledit ei lämmitä ja taas on turvallista. Toki olen samaa mieltä, että mieluummin DRL:t, kuin xenonit päällä. Olisihan se turvallisempaa, kun kaikki ajaisi motarilla 50km/h:ssa, eikä 120km/h:ssa. Vielä turvallisempaa on, kun kulkee junalla.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
                                                  Olkookin kusipäistä toimintaa, mutta itse olen palkinnut tällaiset selkeästi päin persettä parkkeeraavat ovipusulla, eli jätän varomatta omaa ovea avatessa.
                                                  Provo?

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Kaikkein hauskintahan tuossa ajovalo asiassa on se jotta jälkiasennettujen kanssa pitää palaa takaset ja uudessa ei.

                                                    Mutta Transportterilla ajellassani olen kyllä itsekkin usein harkinnut lyöväni oven päin -tua parkkeeratun auton kylkeen, varsinkin jos se on vinossa niin että ei itse meinaa mahtua sisään. En oo vielä kehannu kumminkaan, onhan se aika syvältä jos joku lyö ovella.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                                                      --Automaattinen DRL on mun mielestä ihan hyvä ratkaisu uusissa autoissa. Ei tartte muistaa laittaa päälle, eikä myöskään loimota turhaan täydellä teholla, vain tarpeeksi, jotta tulee huomatuksi.
                                                      Muuten hyvä, mutta osassa autoista päiväajovalot on aivan liian alas asennettuja. Jotkut vielä madaltavat autojaan, niin tilanne vain huononee. Useamman kerran havahtunut vastaan tulevaan pimeään keulaan ja lähemmäksi tullessa vasta alkaa näkymään maata viistävät päiväajovalot. Mielestäni ainakin osa näistä asennuksista on tehtaan räpellyksiä.

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja JanMan Näytä viesti
                                                        Olkookin kusipäistä toimintaa, mutta itse olen palkinnut tällaiset selkeästi päin persettä parkkeeraavat ovipusulla, eli jätän varomatta omaa ovea avatessa.
                                                        Provo eli ei, olen itse kerran myös palkinnut eräässä parkkihallissa naapuriruutuun parkkeeratun auton omistajan samalla tavalla. Kysymyksessä oli tilanne, jossa pysäköin autoni keskelle tyhjää riviä. Kun palasin autolle, oli kuskinpuolelle parkkerattu auto noin 25-30cm päähän omastani. Eli ei mitään toivoa päästä autoon sisälle muualta kuin repsikan ovesta. Koska parkkihalli oli edelleenkin siltä osin ihan tyhjä, eli koko pitkässä rivissä vain nämä kaksi autoa, niin otin sen suoraan vittuiluna ja palkitsin JanManin tavalla tämän parkkeerauksen. Mitään syytä en kertakaikkiaan voinut keksiä, miksi se auto oli pitänyt viereiseen ruutuun pysäköidä, kun koko pitkä rivi oli muuten ihan tyhjä.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Olkookin kusipäistä toimintaa, mutta itse olen palkinnut tällaiset selkeästi päin persettä parkkeeraavat ovipusulla, eli jätän varomatta omaa ovea avatessa.
                                                          Koska parkkihalli oli edelleenkin siltä osin ihan tyhjä, eli koko pitkässä rivissä vain nämä kaksi autoa, niin otin sen suoraan vittuiluna ja palkitsin JanManin tavalla tämän parkkeerauksen. Mitään syytä en kertakaikkiaan voinut keksiä, miksi se auto oli pitänyt viereiseen ruutuun pysäköidä, kun koko pitkä rivi oli muuten ihan tyhjä.
                                                          Ja sitten ootte helisemässä jos joku vahingossa puhaltaa teidän autoa päin ja sattuu joku pienhiukkanen laskeutumaan konepellille?
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Tuo on kyllä erittäin yleinen piirre Suomalaisessa autoilussa.
                                                            Viereen vaan, vaikka tilaa olis yllinkyllin ja mahdollisimman lähelle.
                                                            No, näin toimii osuuskauppaväki;).

                                                            Tuosta vielä hieman tarinaa, oltiin vaimon kanssa tuolla Suomussalmen suunnalla ja jotain sotamuistomerkkiä halusin käydä katsomassa ja iso n. 100 auton parkkipaikka siinä.

                                                            Ajoin siihen tyhjälle parkille ja hieman aikaa maastoa tutkiessani ajoi joku auto parkkiin ja eiku ihan meikän auton vierelle. Vaimolle sanoin, mikähän tuollakin lie mielessä, kun pitää tyhjässä parkissa ihan viereen ajaa?

                                                            No sieltä tuli kaveri ulos ja käveli siihen meidän luokse ja esitteli itsensä, sanoen olevansa turisteja kyttäävä paikallinen opas.

                                                            Paljonhan tuo asiaa kertoi ja hyvällemielelle tulin, mutta ei mene jakeluun se ihan vierelle parkkeeraminen, jos kerran tilaa on;)).

                                                            Silti en kolhisi toisen rakasta kulkupeliä, olkoonpa joko tojota. Ryömisin vaikka ikkunasta, vaikka kuinka vituttais :))).

                                                            Comment


                                                              #90
                                                              Kapaz sano hienosti tossa lopussa. Tekisi mieli kirjoittaa mitä mieltä olen toisen omaisuuden tahallisesta rikkomisesta=> ilkivalta. Mutta haluan tulevaisuudessakin kirjoittaa foorumilla. Ja HiTec kiteyttää aika hyvin pointin. Eipä siitä sen enempää.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X