Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä Audi-klubin kuskit eivät tee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Mitä Audi-klubin kuskit eivät tee

    Maailmaan mahtuu kaikenlaista autonkuluttajaa. Itse toivon ettei valitsemani automerkki aiheuttaisi negatiivisia yleistyksiä tai uutisia. Aloitan listan asioista joita emme tee (tulee lyhyempi kuin päinvastaisesta listasta):

    Audi-klubin kuskit eivät:

    - Aja urissa, ainakaan talvirenkailla
    - Aja alinopeutta
    - Tee äkkijarrutuksia peltipoliisien edessä
    - Tule rampilta tielle alinopeudella
    - Toimi kansanpoliisina (esim. vilkuttele toisille valottomuudesta jne)
    - Kolhi naapurin ovia parkkipaikoilla tai -halleissa
    - Aja promilleissa

    Jatkakaa vapaasti.

  • #2
    Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
    - Aja alinopeutta
    Että kelissä kuin kelissä ja olosuhteista riippumatta sakkorajalla?

    Alkuperäinen kirjoittaja ttenhunen Näytä viesti
    - Toimi kansanpoliisina (esim. vilkuttele toisille valottomuudesta jne)
    Vilkutan aina valottomille, jotta huomaisivat laittaa ajovalot päälle. Tullut mieleenkään, että jotain häiritsisi moinen huomaavaisuus.

    On meitä moneen junaan. Vähän tuntuu siltä, että modet eivät tule kultaisia ohjauspyöriä tässä viestiketjussa jakamaan.

    Comment


      #3
      Miten määritellään alinopeus? Jos joku haluaa ajaa hitaammin kuin suurin sallittu nopeus jollakin tietyllä tienpätkällä niin se lienee ihan laillista ja OK. Silloin pitää vain irse mennä ohi jos haluaa ajaa kovempaa.
      Eri asia jos jää jumittelemaan esim. motarin vasemmalle kaistalle selvästi alemmalla nopeudella kuin muun liikennevirran nopeus.

      Comment


      • #4
        - Eivät tee tyhmiä listoja foorumille

        Comment


          #5
          Ei voi olla totta. Onpas täällä tosikkoa jengiä. Ei tätä ollut tarkoitettu vakavasti otettavaksi vaan kevyeksi oheiskeskusteluksi (joita täällä on paljon). En minäkään käy arvioimassa toisten keskusteluiden merkitystä vaikka todella typeriä löytyy runsaasti.

          Pari kommenttia ennenkuin moderaattori poistaa tämän:

          Alinopeudella tarkoitan tilannetta jossa VOI ajaa sallittua nopeutta eikä syytä alinopeuteen ole
          Valojen vilkuttelu esim toisen valoista päiväsaikaan ei mielestäni ole huomaavaisuutta koska valoista ei ole silloin mitään hyötyä. Tiedän milloin mulla on valot päällä itsekin.

          No niin poistakaa. Vaikenen iäksi.
          Viimeksi muokannut ttenhunen; 7.5.2014, 07:01. Perustelu: Tarkennus

          Comment


            #6
            Alinopeudella tarkoitan tilannetta jossa VOI ajaa sallittua nopeutta eikä syytä alinopeuteen ole
            Mistä sinä tiedät millaiset syyt mahdollisesti sinun mielestä alinopeutta ajavalla henkilöllä on ajaa alle suurimman sallitun nopeuden?

            Valojen vilkuttelu esim toisen valoista päiväsaikaan ei mielestäni ole huomaavaisuutta koska valoista ei ole silloin mitään hyötyä. Tiedän milloin mulla on valot päällä itsekin.
            On aika paljon autoilijoita, jotka eivät tiedä ajavansa ilman valoja. Kun valoja vilkauttaa, niin yleensä ne ajovalot syttyvät. Helposti kuvittelisi, että ainoastaan pimeällä ajovaloton auto ei näy, mutta kyllä niitä tilanteita tulee eten ihan kirkkaassa päivänvalossakin. Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä ne päälläolevat ajovalot auttavat auton havaitsemisessa päivänvalossakin.

            Comment


              #7
              Vastaan vaikka kohta tämä poistetaankin:

              Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
              Mistä sinä tiedät millaiset syyt mahdollisesti sinun mielestä alinopeutta ajavalla henkilöllä on ajaa alle suurimman sallitun nopeuden?

              On aika paljon autoilijoita, jotka eivät tiedä ajavansa ilman valoja. Kun valoja vilkauttaa, niin yleensä ne ajovalot syttyvät. Helposti kuvittelisi, että ainoastaan pimeällä ajovaloton auto ei näy, mutta kyllä niitä tilanteita tulee eten ihan kirkkaassa päivänvalossakin. Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä ne päälläolevat ajovalot auttavat auton havaitsemisessa päivänvalossakin.
              Alinopeudesta: sanoinkin että jos ei ole syytä. Oletan että siihen on aina syy, ainakin Audi-klubin kuskeilla. Mutta esimerkiksi 75km/h kahdeksankympin tiellä ei kuulosta siltä että olisi hyvä syy. Se voi olla vain itsekkyyttä (paskat muista), luuloa nopeusmittarin oikeellisuudesta tai epähuomio kännykkään puhumisen vuoksi. En kuitenkaan vilkuttele valoja tai keskisormia hänelle. Rekkakuski takana voi vähän ärtyä tosin.

              Valoista: en itse vilkuttele muille ellei tilanteessa tai valaistuksessa ole jotain sellaista että valoista todella olisi hyötyä. Pelkästään se että asiasta määrätään laissa, ei oikeuta minua neuvomaan muita.

              Tällaista keskustelua odotin (kukaan ei provosoidu, asioista kiistellään rakentavasti, kaikki ovat oikeassa jne) mutta jos moderaattori tai harrastemoderaattorit haluavat tämän poistaa, siitä vain. Poiston jälkeen vaikenen iäksi ;)
              Viimeksi muokannut ttenhunen; 7.5.2014, 07:25. Perustelu: typo

              Comment


              • #8
                Tiedän milloin mulla on valot päällä itsekin.
                sä oot varmaan sitä porukkaa kun ei käytä vilkkuakaan? "kyllä minä tiedän mihin menen, mitä se muille kuuluu"

                ja lakikin jo velvoittaa käyttämään ajovaloja ajettaessa.


                tää on tätä prkln "minäminäminä" -ajattelua kun ei ajatella mitään muuta ku omaa napaa, ja se jos joku kusee tuolla liikenteessä isosti.

                Comment


                  #9
                  On aika paljon autoilijoita, jotka eivät tiedä ajavansa ilman valoja. Kun valoja vilkauttaa, niin yleensä ne ajovalot syttyvät. Helposti kuvittelisi, että ainoastaan pimeällä ajovaloton auto ei näy, mutta kyllä niitä tilanteita tulee eten ihan kirkkaassa päivänvalossakin. Olen vahvasti sitä mieltä, että kyllä ne päälläolevat ajovalot auttavat auton havaitsemisessa päivänvalossakin.
                  Samaa mieltä näkyvyyden suhteen. Edellisessä kulkineessa ei ollut valoautomatiikkaa, eikä ollut yksi tai kaksi kertaa kun unohtui valot... Olin kyllä pelkästään kiitollinen jos vastaantulija muistutti asiasta.

                  Comment


                    #10
                    albanzo, käytän vilkkua tietenkin. Nyt puhuttiin valojen vilkuttelusta toisille. En vilkuttele toisille, en ole lainvalvoja.
                    Viimeksi muokannut ttenhunen; 7.5.2014, 07:29. Perustelu: typo

                    Comment


                    • #11
                      valojen vilkuttelu valottomalle autolle on kohteliaisuutta, ei lainvalvomista. se sun kannattaa sisäistää mahd. nopeesti.

                      Comment


                        #12
                        Tämähän lähti lapasesta nopeasti..


                        Edit: Muttei menisi ihan offtopikiksi: - Jätä quattrokeliä käyttämättä

                        Comment


                        • #13
                          Erittäin hankala havaita auto jos valoitta ajaa. Kaikki vielä tuollaisia maantien värisiä. Pari kertaa meinannut jysähtää kun ilman valoja hipsivät menemään.

                          Comment


                            #14
                            Itse en koskaan vilkuta valoja valottomalle autolle. Lopetin sen siinä vaiheessa kun luin että aika usein valoton autoilija kiinnittää poliisin huomion ja usein ratin takana on rattijuoppo.

                            Comment


                            • #15
                              Alinopeudella tarkoitan tilannetta jossa VOI ajaa sallittua nopeutta eikä syytä alinopeuteen ole
                              Kaikki tilanteet ei näy takanatulijalle, ainakaan kovin selvästi. Kun vaihteensiirtäjä on brakaa ja jättää kakkosen silmään niin satasen alueella alkaa olla siinä kintaalla ettei mene alinopeudeksi. Toinen hilpee on routarotkoon rysäytetty vanne, ei pysyny ratti käsissä yli seittämässä kympissä.

                              Comment


                                #16
                                Edelleenkin, tuosta "alinopeudesta". Se numero siinä liikennemerkissä tarkoittaa suurinta sallittua nopeutta, ei pienintä. Jos joku ajaa 75km/h kasikympin alueella, niin ei kai se voi olla kovin suuri ongelma kenellekään. Ohihan pääsee. Syitä muita alhaisempaan nopeuteen voi olla monia, niinkuin on jo todettu.
                                Esimerkkinä vaikka kehäykkösen aamuruuhka. Siellä on 80km/h rajoitus suurimmaksi osaksi. Ajelen lähes joka aamu kehäykkösen melkein päästä päähän ja illalla takaisin. Suurin osahan ajaa siellä ylinopeutta. Itse laitan vakkarin noin 75-76km/h ja pysyn oikealla kaistalla. Silloin saa yleensä ajaa melko rauhassa ja sujuvasti, takanatulijat menee ohi ja eteen ei jää kukaan vaan häipyvät horisonttiin. Jos menis sitä samaa suurinta sallittua tai sen yli muiden mukana, niin koko ajan pitäisi jarrutella ja kiihdytellä ja ajella pumppaavaa nopeutta. Vaikka ajaakin tuota "alinopeutta" niin ne samat ohittelijat on useimmiten odottamassa siellä seuraavissa valoissa. Pidemmässä matka-ajossa itselläni taas usein lipsahtaa sinne nopeusrajoituksen "väärälle" puolelle.

                                Valoista samaa mieltä, auto näkyy paljon paremmin myös päivällä kun valot on päällä. Muutamankin kerran huomannut kesällä esim. pitkällä suoralla kun kauempana tulee vastaan valoton auto, niin eihän se erotu läheskään hyvin ja yhtä kaukaa kuin sellainen jossa on valot päällä.

                                Mutta otsikon aiheeseen, Audiklubin jäsen ei jätä antamatta tietä jalankulkijoille, ts. pysäyttää ennen suojatietä kun näkee että joku on pyrkimässä suojatielle.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja TeroPee Näytä viesti
                                  Itse en koskaan vilkuta valoja valottomalle autolle. Lopetin sen siinä vaiheessa kun luin että aika usein valoton autoilija kiinnittää poliisin huomion ja usein ratin takana on rattijuoppo.
                                  Ite oon yleensä vilkutellut valottomalle autolle, mutta tuo Teron pointti ei tullut mieleenkään. Täytynee jatkossa harkita tarkemmin kuinka toimii ko. tilanteissa.

                                  Comment


                                    #18
                                    [Vettä kiukaalle]Jeps, kuullut myös että 80% rattijuopoista jää kiinni valottomana ajamisen takia. Miettikää sitäkin kun seuraavan kerran väläytätte.

                                    Comment


                                      #19
                                      Alinopeudesta: sanoinkin että jos ei ole syytä. Oletan että siihen on aina syy, ainakin Audi-klubin kuskeilla. Mutta esimerkiksi 75km/h kahdeksankympin tiellä ei kuulosta siltä että olisi hyvä syy. Se voi olla vain itsekkyyttä (paskat muista), luuloa nopeusmittarin oikeellisuudesta tai epähuomio kännykkään puhumisen vuoksi.
                                      Tässä taisi nyt mennä sanomani ydin vähän ohitse. Edelleen, sinun mielestä ei ole syytä ajaa alle nopeusrajoituksen, mutta mistä sinä voit tietää millaisia syitä sillä "alinopeutta" ajavalla siihen on? Jos lähtökohta on "Minun mielestäni siihen ei ole syytä" niin kukahan silloin on itsekäs?

                                      Comment


                                        #20
                                        Hyvää keskustelua alkaa löytyä. Voimme ehkä poistaa tuon valojen vilkuttelun listalta. Itse yritän (antamanne aikuiskasvatuksen pohjalta) olla ärsyyntymättä siitä ja (ehkä) alkaa itsekin tehdä sitä. En lupaa missä aikataulussa tämä itselläni onnistuu.

                                        Voimme kai lisätä listaa buzzin suojatie-huomio:
                                        - Ei jätä pysähtymättä suojatien eteen jos joku on sille juuri selvästi tulossa tai toinen auto on toisella kaistalla sen eteen pysähtynyt

                                        Pitäisikö lisätä:
                                        - Ei aja autolla jossa on vikaa jarruissa tai renkaissa

                                        Tekisi mieleni lisätä listaan ettei valitse renkaita hinnan perusteella mutta siitä tulee paskaa niskaan varmasti paljon. Älkää nyt provosoituko tästä please. Itse pidän renkaiden laatua tärkeänä muun muassa koska poikani opettelee kulkemaan itse enkä halua Audi-miehen (enkä kenenkään) liukastelevan testihäviäjillä hänen päälleen.
                                        Viimeksi muokannut ttenhunen; 7.5.2014, 08:33. Perustelu: tarkennus

                                        Comment


                                          #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja jannekk Näytä viesti
                                          Tässä taisi nyt mennä sanomani ydin vähän ohitse. Edelleen, sinun mielestä ei ole syytä ajaa alle nopeusrajoituksen, mutta mistä sinä voit tietää millaisia syitä sillä "alinopeutta" ajavalla siihen on? Jos lähtökohta on "Minun mielestäni siihen ei ole syytä" niin kukahan silloin on itsekäs?
                                          jannekk, en kai ole sanonut että "Minun mielestäni siihen ei ole syytä"? Ymmärrän huolesi mutta minulla on oikeus (ilman toisten provosoitumista) ihmetellä pientä alinopeutta. Se voi olla hyvinkin jonoja keräävää jos takana on yhdistelmä tai pari. Enkä usko että kukaan ajaa epäkuntoisella autolla jatkuvasti alinopeutta - yleensä auto korjataan aika nopeasti.

                                          Voimme siis poistaa tuonkin listalta jos sitä ei saada muokattua paremmaksi. En itse aja alinopeutta kuin epähuomiossa, huonolla säällä, muuten haastavassa tilanteessa tai poikkeuksellisesta syystä. Mikään noista e yleensä toistu tai jatku pitkään koska auto tai kuski on korjattava asap tai sää ja tilanne muuttuu.

                                          Comment


                                            #22
                                            Niin, mitäs jos se valoton rattijuoppo ajaakin vaikka jalankulkijan yli, kun kumpikaan ei näe toistaan ajoissa? Mikä on todennäköisyys sille, että valoton kuski pysäytetään, kun huomioidaan partioiden vähäinen määrä tuolla liikenteessä (varsinkin syrjäseuduilla)?

                                            Itse meinasin jatkossakin väläytellä, mutta vain valojen puutteesta, sumarien polttajat yms. valoviritykset jätän omaan arvoonsa.

                                            Renkaista sen verran, että itse on tullut ajeltua viime vuodet Goodyearin renkailla, kun ne on tullut havaittua hyväksi hinta/laatu-suhteeltaan. Eivät kulukaan niin nopeasti kuin moneet muut (mm. Falken ja Hankook), joka jo pelkästään puolustaa vähän korkeampaa hintaa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Terolla kyllä hyvä pointti tuossa valoasiassa. Saatan jopa itse muuttaa tyyliä tuon takia, ainakin päiväaikaan, yöllä menee kyllä kaikki valot päälle.

                                              Renkaistahan on jo oma keskustelu ja se on niin popkorni kamaa, ettei sitä varmaan tarvitse tänne siirtää.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alinopeusjuttua liipaten voisin sanoa ettei Audi-kuski jää jumittamaan hitaamman yhdistelmän perään ilman väliä jos aikomuksena ei ole ohittaa.

                                                Skenaariona esim. 100km/h tie, ~85km/h kulkeva rekka ja siihen perään hajuraon toisiinsa jättäneinä sen seitsemän autoa ja sitten ku ite tuut letkan perään niin ohitettavaa on 7 normiautoa + rekka koska kukaan ei ole jättänyt välejä joihin mahtuisi. Ilmeisesti vielä kukaan ei ole ohittamassa kun mitään ei tapahdu vaikka pitkä suora eikä vastaantulijoita. Tätä näkee/kokee valitettavan usein kun pitkää pätkää pääasiassa ajelee.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mitäs jos se valollinen rattijuoppo teilaa bussipysäkillisen ihmisiä kun ei kiinnittänyt vastaantulleen partion huomiota koska juuri oli joku ystävällisesti väläyttänyt? Turhapa näistä on vääntää. Ymmärrän niitä, jotka väläyttää ja niitä jotka ei. Itse teen molempia tilanteesta riippuen. Ja ajan nastoilla talvet, enkä välitä vaikka jotku ajavat kitkoilla. Napsautampa kiukaan kiinni. ;)

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Minä saatan hyvinkin jäädä peesaamaan sopivan välimatkan päähän jos joku ajaa 100km/h alueella 90-95 km/h. Minulla ei yleensä ole mihinkään niin kiire, että tarvisi ajaa koko ajan siinä huomautuksen rajamailla tai sakkorajalla. Hyvin usein tyydyn ajamaan muun liikenteen mukana, ellei se sitten etene huomattavan hitaasti.

                                                    Ymmärrän huolesi mutta minulla on oikeus (ilman toisten provosoitumista) ihmetellä pientä alinopeutta.
                                                    Yhtälailla minulla on oikeus ajaa pientä alinopeutta ilman kanssa-autoilijoiden provosoitumista.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alle rajoituksen ajavista yleensä pääsee ohi mutta sitten kun niitä tumpuloita on viisi peräkkäin juuri Miikan mainitsemalla tavalla eikä kukaan uskalla lähteä jonon ekasta tulpasta ohi niin vaihtoehdot on joko kuitata koko letka kerralla niin että oma kortti on varmasti laitoksella monta kuukautta jos sattuu virkavalta kohdalle tai sitten kökkiä siellä letkassa seitsemääkymppiä satasen alueella.

                                                      Tuossa useamman auton ohituksessakin saa olla aika pirun tarkkana. Jos sieltä takaa lähtee ohi ja nopeuseroa ohitettaviin on jo muutama kymmenen kilometrituntia niin eiköhän sieltä joku lähde peileihin katsomatta kuitenkin keskeltä eteen.

                                                      Mitä siihen pienen ylinopeuden hyötyihin tai alinopeuden haittoihin tulee, on vähän kehno peruste tuo ikivanha "se ohittaja oli kuitenkin seuraavissa valoissa odottamassa." Entäs jos sen ohittajan matkaa onkin jäljellä vielä 800km eikä kyse ollut vain muutaman minuutin matkasta. Jollain 100km päivittäisellä työmatkalla alkaa jossain vaiheessa oikeasti olemaan merkitystä sillä meneekö matkaan tunti vai puolitoista suuntaansa.

                                                      No alkuperäiseen aiheeseen lisätään leikkimielisesti:

                                                      - Ei provosoidu liikenteessä könnääjistä vaan menee ohi, tietenkin aina turvallisesti ja muut huomioon ottaen.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Micce84 Näytä viesti
                                                        Alinopeusjuttua liipaten voisin sanoa ettei Audi-kuski jää jumittamaan hitaamman yhdistelmän perään ilman väliä jos aikomuksena ei ole ohittaa.

                                                        Skenaariona esim. 100km/h tie, ~85km/h kulkeva rekka ja siihen perään hajuraon toisiinsa jättäneinä sen seitsemän autoa ja sitten ku ite tuut letkan perään niin ohitettavaa on 7 normiautoa + rekka koska kukaan ei ole jättänyt välejä joihin mahtuisi. Ilmeisesti vielä kukaan ei ole ohittamassa kun mitään ei tapahdu vaikka pitkä suora eikä vastaantulijoita. Tätä näkee/kokee valitettavan usein kun pitkää pätkää pääasiassa ajelee.
                                                        Tämä oli kyllä hyvä pointti. Jonoahan ei vielä tee se ensimmäinen auto joka ajaa hitaammin kuin muut, vaan vasta se jonossa toisena tuleva joka alkaa kerätä sitä jonoa syystä että ei a)halua b)uskalla ohittaa sitä rekkaa tai mikä siinä edessä sattuu menemään. Jos ei halua tai uskalla ohittaa niin on kyllä syytä jättää riittävä väli ettei takanatulijoiden tarvi tehdä niitä "jonosta ohi" ohituksia. Koskee tietenkin kaikkia muitakin kuin toisena jonossa ajavaa tuo riittävän välin jättäminen.
                                                        Onneksi itselle ei ole tapahtunut mutta on joskus kuullut että kun joku on ohittanut jonossa tulee johonkin väliin niin ohitettava siitä vetää herneet nenään ja vetää välin kiinni että ei ohittaja mahdu siihen, linnaan prkl tuollaiset samantien.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä siihen jonoon tilaa tulee, kun laittaa vilkun päälle ja alkaa lähestymään. :) Joku saattaa tietysti siinä vaiheessa valoja vähän vilautella, mutta nehän ei ole klubilaisia.

                                                          Kyllähän sitä enempi toivoisi sellaista yleistä hereillä olemista ja yhteispelin henkeä liikenteessä, oli sitten klubilaisia tai ei. Hereillä olemisesta esimerkkejä vaikkapa sellaiset, että ajetaan koko ajan 70kmh rajoitusten muuttuessa välillä 50-100kmh, tai ajetaan motarilla vasenta kaistaa tasan samaa vauhtia tai hitaammin kun muu liikenne. Yhteispelistä sen verran että autolla antaa tilaa motoristeille ja jalankulkijoille ja toisaalta taas jalankulkijana ei pysäytytä koko liikennettä ja varsinkaan raskaita ajoneuvoja koska "minulla on oikeus".

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ajovaloasiaan sen verran, että itse vilautan valoja kyllä jos joku ilman ajelee ja syy on se, että valollisen auton huomioi paremmin kuin ilman ajovaloja olevan. Vaikka se täysin valoton "rattijuoppo" pysäytetään on mielestäni aika pientä sen vierellä, jos teilaa jokun yli tuolla liikenteessä ilman valoja vaikka syksy pimeällä. Ilman valoja ajavaa tummaa autoa ei välttämättä havaitse, että tulee kohti. Sitten kun sillä mahdollisella rattijuopolla olisi valot päällä sivulliset voisivat mahdollisesti saada edes reagointi aikaa, koska ei se auto taida ihan suoraan olla menossa mihin sillä sitten ajaakaan.

                                                            Ja mitä tulee päivällä valojen käyttämiseen on väliä. Nimenomaan sillä miten muut huomioivat sinut liikenteessä ja/tai tulet nähdyksi on iso merkitys. En tiedä kuinka moni on ajanut paljon prätkällä ja tiedostaa, että pitkillä valoilla ei saa ajaa päivällä lainmukaan, mutta se on kuiteskin halvin henkivakuutus tulla huomioiduksi ja nähdyksi muiden tiellä liikkujien toimesta esim. risteyksissä pienemmän kokonsa takia, kuin vaikkapa autot ja sitä isommat ajoneuvot. Tämä pitkien käyttäminen vain prätkillä ajaessa päivällä ja oman turvallisuuden takia normaali nopeutta ajaen.

                                                            Espaniassa on ainakin tapana, että siellä ei käytetä ollenkaan ajovaloja päivällä ajaessa. Mikäli satut ajamaan ajovalot päällä niin siellä porukka huomauttelee sinulle niistä vilauttelemalla tai esim. parkkipaikalla kädellä näyttämällä, että sinulla on valot päällä. Kyllä ne valottomat autot on silti vaikeampi havaita kuin valolliset, jopa päivällä. Nyt en ihan varmaksi muista, että olisiko peräti sakotettu, jos päivällä käyttää ajovaloja mikäli poliisi pysäyttää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X