Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TT q 2000 xenonien kunnostus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TT q 2000 xenonien kunnostus

    Nyt Nipponin poikien TT q vm. 2000 maassa ja noin 1000 km takana. Menossa 180 000 km täyshuolto ja Jannen neuvoilla saatiin alkuperäiset xenonit säädettyä oikein päin MUTTA !! Ajovalojen muovipinta erittäin kulunut ja valoteho ei muutenkaan häikäise. Mikä on paras vaihtoehto

    1) Muovipinnan kiillotus ja hionta (onko näissä joku pinnoitus)
    2) Vaihto tarvikehalogeeneihin
    3) Löytyykö mistään tarvikkeena uusia, parempia xenoneja ?

    Kaikki neuvot ja kokemukset tarpeen koska kuten tiedätte aika hintavasta asiasta kysymys jos tulee eteen Audin omien uusien xenonien hankinta.

    Kimmo

  • #2
    Polttimot himmenevät vanhetessaan ja yleensä noissa on vain lähivalot xenoneina muistaakseni. Automaattinen korkeussäätö ja pesurit löytyy, sekä umpiot hyväksytyt, joten lyhyisiin uudet polttimot, pingpong tarvike xenon paketti pitkille ja myllytät ne lasit.
    Tarvikehalogeeneillä tuskin parempaa saat kuitenkaan.

    Comment


      #3
      Kyllä mä kannattaisin vaihtoehto ykköstä. Eikös niitä ole jotain UV-kalvoja jos sen UV-suojan siihen haluaa. Lisää höpinää noistä löytyy: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=97587

      Vaihtoehto kakkosta en ite ainakaa ikipäivänä menis tekemään. Mieluummin sitten vaikka uudet pleksit jostain käytetyistä umpioista tai kokonaan uudet käytetyt umpiot. Viimisenä sitten kokonaan uudet umpiot.

      Tosiaan pelkät lyhyet on Xenoneilla.

      Comment


      • #4
        Itse ostin omaan autoon uudet alkuperäiset halogeeniumpiot, mistä otin pelkät lasit vanhoihin xenoneihin. Lasithan näissä on ihan samat, eli kaikki d2s-merkit löytyy jne. Valoteho on aivan surkee, teki niille mitä tahansa.

        Comment


        • #5
          Mites noiden pitkien/parkkien muunto

          Tuossahan on nuo pitkät ja parkit samassa holderissa eli onnistuuko jälkiasennus xenon vain polttimoa vaihtamalla vai tarvitaanko muita muutoksia ??

          Comment


            #6
            holderiin joutuu kairaamaan reiän xenon polttimon kiinteille johdoille. Vakio halogeenin saa kuitenkin leimalle kiinni samalla tavalla.

            Comment


              #7
              Voihan sen linssiyksikön vaihtaa bixenoniksi. Näin tein itselleni A3:een. Tosin mikään bolt-on ratkaisu tuo ei ole.

              Comment


              • #8
                Moi Thoubi, kerrotko hieman tarkemmin kuinka irrotit vanhat lasit ja kiinnitit/liimasit uudet paikalleen ??, kyllä nuo muovit/lasit näyttää niin huonoilta ettei taida edes kiillotus auttaa.

                t Kimmo

                Comment


                • #9
                  Ensin ne neljä (4) klipsua irti, joita on kaksi yläpuolella ja kaksi alapuolella. Lähtee ihan ruuvvarilla kampeemalla. Sitten kuumailmapuhaltimen kanssa lämmittelee sitä liitosta ja koittaa VAROVASTI, esim. talttapääruuvvarilla kammeta sitä lasia irti. Muistat aina välillä lämmittää ja sit taas kampee, ei ole vaikea homma. Itse olen tehnyt tuon neljä viis kertaa, enkä ole saanut niitä hajalle.
                  Kiinnittäessä laitoin lasit ensin takaisin paikalleen niitten vanhojen liimojen kanssa, ja sitten sikaa siihen sauma kohtaan. Siinä voi soveltaa ihan oman mielen mukaan. Siihen jää kyllä ihan hyvin sitä alkuperästä tököttiäkin, että se voi tulla kyllä ihan tiiviiksi pelkästään sillä.

                  Comment


                    #10
                    Vielä parempi tuohon saumaan on butuleeni massa joka jää elastiseksi ''kuivuttuaan''. Alunperinkin nuo umpiot taitaa olla kiinni nimenomaan buty massalla. Possumassaa en lähtis laittamaan, saattaa olla turhankin tiukassa seuraavalla kerralla :D

                    Omastani olen myös purkanu umpiot monesti, liitosta kannattaa lämmittää kunnolla niin lasi irtoaa ihan käsin. Elä lämmitä kuitenkaan niin paljon että muovit sulaa.
                    Hyvät kuvalliset ohjeet täällä: http://www.wak-tt.com/mods/angeleyes...o/fittings.htm

                    Comment


                    • #11
                      Butua käytin myös itse kerran, mutta ei se sikakaan siihen hirveesti kiinni jää, kunhan ei mene hiomaan niitä pintoja karheeks.

                      Comment

                      Working...
                      X