Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jouset oikeinpäin?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jouset oikeinpäin?

    Osaisko joku kertoo miten päin FK automotiven madallusjouset asennetaan audi A4 8E sedaniin keulassa. Jousi sopii paikoilleen molemmin päin. Ero on pelkästään kierteissä, eli toisessa päässä harva kierre ja toisessa tiheä. Täytyykö jousessa olevan tekstin olla luettavissa, silloin tiheä kierre alapäässä.

    Olin sähköpostilla yhteydessä Fk:hon mutta eivät osanneet auttaa, vaan käskivät kysyä joltain huoltomieheltä.

  • #2
    Voisi kuvitella että tihea kierre tulee ylös, jos on ns. progressiivinen jousi?

    Comment


    • #3
      Olin myös yhteydessä completokselle ja sieltä mies sanoi että yleensä teksti lukee oikein päin, jolloin tiheä kierre olisi alhaalla.

      jouset on nyt paikoillaan siten että tiheä kierre on ylhäällä.

      Comment


      • #4
        Iltaa, en tiedä mitä mieltä muut ovat, mutta kyllä minulle antaa aika lailla oudon, lue epäluotettavan, kuvan, jos jousen tekijä ei itse osaa sanoa, mitenpäin jousi tulisi asentaa.

        Mitä mieltä olette?

        Comment


        • #5
          No mistäänhän en mitään (taaskaan) tiedä, mutta näin muilla http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=37&t=500

          Comment


            #6
            Jousen toiminnan kannalta ei ole mitään merkitystä kummin päin sen asentaa. Tuo jousittamaton massa toki on pienempi jos tiuhat kierteet asentaa ylöspäin, mutta näkisin että siitä ei juuri kannata stressata, vaikutus on sen verran pieni.

            Comment


            • #7
              Kiitoksia vain vastauksista. Annan jousten olla nyt paikoillaan noin niinku ne on nyt asennettu. Eihän sillä ole madallukseen vaikutusta jos jousi on "väärin päin" tässä tapauksessa. Auto näyttä nyt hyvältä, mutta rako on hivenen suurempi edessä kuin takana renkaan ja lokasuojan välissä.

              Comment


                #8
                Istuvuus jousilautasiin voi olla erilainen ja merkityksellinen. Pahimmillaan voi aiheuttaa jousen liikkumista ja "muljahtelua" sekä ääntä.

                Comment


                • #9
                  Jousi sopi molemminpäin yhtähyvin. Minkäälaista pauketta tai muutakaan epämääräistä ääntä ei ole kuulunut.

                  Comment

                  Working...
                  X