Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huijari liikkeellä!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Katsoin kerran tv.stä ohjelman jossa korjailtiin vastaavia vikoja. Silloin kyseessä Samsung. Eli joku aivan yleinen vika kun sarjatuotannossa on tehdas vaihtanut kalliin konkan tilalle edullisemman ja ne menee. Olisiko sama vika Panasonicissa- samat osat varmaan periaatteessa niissä. Mutta itse telkkari onkin sitten kunnossa. Toivottavasti ratkaisu löytyy.
    Viimeksi muokannut pulla; 23.9.2015, 16:53. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia, kirjoittajan tiedot näkyy vasemmalla profiilissa.

    Comment


      Ite korjasin hajonneen LG:n juurikin pari konkkaa vaihtamalla. Avaat sen telkkarin takakannen ja etit pullistuneita konkkia. Jos ei ole pullistuneita niin sitten pitää vaan vaihtaa kaikki konkat virtalähteeseen ja toivoa parasta. Muista kuitenkin, että hyvä pitää telkkaria jännitteettömänä jonkun aikaa ennen kuin alkaa availemaan. Nuo virtalähteet kun pitävät varauksen yllättävän pitkään.

      Comment


        Konkat saa tyhjennettyä kun ottaa virtajohdon seinästä ja painaa virtanappia.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja Hene987 Näytä viesti
          Ostin eilen testaamatta telkkarin ja sehän ei sitten olekkaan toimiva. Myyjä ei enää vastaa.
          Itselle kävi aikoinaan samalla tavalla. Kaveri kävi hakemassa telkkarin minun puolestani. Myyjä kertoi sitten puhelimessa, että on hänellä ainakin toiminut ongelmitta. Jouduin sitten itse korjaamaan vitutuksen vallassa, kun huollossa eivät saaneet kuntoon, mutta sieltäkin lasku tuli.

          Comment


          • Kyllä se vain niin on, että tuote täytyy testata vielä kaupanteko hetkellä oli sitten ostaja tai myyjä. Jos ite myyt jotain oikeesti ehjää, niin eipä oo ostajalla motkottamista sitten. Muutama auton purkuosa palautus on käynyt niin, että sieltä ei oo mun lähettämä merkattu osa tullukaan takasin vaan joku toinen rikkinäinen yksilö.

            Comment


            • Itse olen tuota remmiahdin settiä kohta myymässä ja olen miettinyt, että kuinka sen todistaa toimivaksi. En sitä ostajalle aio asentaa ja katsella perävaloja.

              Comment


                Jaaha, täälläkin tuttu huijari näköjään käyny nyt käräjäoikeudessa kääntymässä. Ihan kunnioitetta lista asianomistajia tuossa käräjäoikeuden tuomiossa :D

                Comment


                  Kalliimmissa tavaroissa lienee syytä sopia toimivuuden testaus tai mahdolliset palautukset etukäteen molempia tyydyttävällä tavalla. Jos siitä ei pääse yhteisymmärrykseen jo etukäteen niin ei sitä kauppaa ole pakko tehdä.Vaihtaa seuraavaan ostajaan. Minun mielestä ne oikeat huijarit on kuitenkin vähemmistönä. Itsellä viimeisen 10v aikana myydyistä/ostetuista tavaroista on huijareita ollut alle 0,1%.Kyllä se pistää silti v-käyrän nousemaan aina kun kohdalle osuu. Ohjenuorana olen mielessäni pitänyt että osta/myy vain sillä summalla minkä olet valmis häviämään. Jos se riski tuntuu omasta mielestä liian suurelta niin ostaa sitten uuden osan tai ajaa paikan päälle kauppaa tekemään.

                  Comment


                    Vanteet ulkomailta

                    En tiedä tuleeko väärään ketjuun, mutta luulen tulleeni huijatuksi. Elikkä löysin harvinaiset vanteet osoitteesta Wheel-whores.com. Myyjänä Puolalainen äijä, jolla myös yritys, joka toimittaa autonhoitotuotteita, vanteita, alustoja yms. Vanteita myyjä kehui tietty hyväkuntoisiksi, suoraa kulkeviksi ja muutenkin uusia vastaaviksi. Tänään vanteet sain kotiin ja heti paketit avattuani, huomasin että jokaista vannetta on sorvissa pyöritelty ja kehiä on hitsailtu päin helvettiä. Vanteet kantoon ja paikalliseen rengasliikkeeseen. Vanteita pyöriteltyä totean, että vaatii 4kpl uusia sisäkehiä, 2kpl uusia ulkokehiä ja yhden vanteen kesustan.
                    Ei siis kovin hyvä kauppa varsinkin, kun vanteet maksoi karvan vajaa 2ke.

                    Myyjälle videoita ja kuvia, kehujen kera lähetin ja vanteiden palauttamista ehdotin, mutta ei paljoa tuntunut kiinnostavan, yllätys.

                    Onkos mitään tehtävissä? Rahat maksoin paypalia käyttäen suoraan myyjän paypal osoitteeseen.

                    Tuossa vielä myynti-ilmoitus:
                    http://classifieds.wheel-whores.com/.../ads/view/7080
                    Viimeksi muokannut settari; 4.12.2015, 23:22. Perustelu: Tekstin korjausta

                    Comment


                      Tee valitus Paypalille todisteiden kera.

                      Comment


                      • Eikös Paypalin dispute auttais tuossa?

                        Comment


                          Niin tuosta disputen käytöstä ei kokemuksia olekkaan. Mahtaakohan auttaa tässä tapauksessa, koska kyseessä yksityiseltä yksityiselle kauppa ja tavara kuitenkin on vaihtanut omistajaa. Toki priimaa piti tulla ja kunnon sutta tuli.
                          Käsitys tuosta disputesta olisi, että käytetään tapauksessa, jossa tuotetta ei ostaja saa ollenkaan. Mahtaako nuo mun todisteet riittää mihinkään? Eli videot kieroista vanteista ja kuvia hienoista korjaustöistä.
                          Onkohan mitään ennakkotapausta vastaavasta?

                          Comment


                            Juu, Paypalista avaa disputen ja kylla se siita lahtee lutviutumaan. Paypalin kanssa en itse kayta mitaan muuta kuin luottokorttia, nainollen on tavallaan tuplaturva.
                            Edit. Ainoan disputen jonka olen joutunut tekemaan oli tapauksesta, jossa tilasin ratin ebaysta, mutta tulikin vaaranlainen ja vaikka kuinka yritin kuvilla todistaa myyjalle, etta hei olet laittanut vaaran ratin tulemaan et mina laitan tan takaisin ja laita se oikea tulemaan, niin myyja kielsi tehneensa mitaan vaarin. Disputen tuomio oli minulle rahat takaisin ja laitoin myyjan kustannuksella ratin hanelle takaisin.

                            Comment


                            • Ei siitä ainakaan haittaa ole ja laita negatiivinen palaute myyjälle.

                              Comment


                                Kyllä pystyy tekemään valituksen vaikka on saanut tavaran. Jos se selkeästi ei vastaa kuvausta, niin kyllä silloin pitäisi olla vahvoilla. Kunhan sen vaan pystyy todistamaan.

                                Comment


                                • Minä tein kerran valituksen kun kuva ei täsmännyt tavaraan eli kuvassa oli tuote tehtaan laatikossa ja tavara tuli irtonaisena. Selitti, että on ostanut ison satsin eikä ole kuin yksi laatikko. Olisi sen minulle lähettänyt, annoin olla ja sen jälkeen ei myy minulle mitään, tulee vain info kun yrittää ostaa :)

                                  Myyjä

                                  Ilmoitus kun yrittää ostaa "We can't process your request right now
                                  The seller isn't accepting bids or offers from you"

                                  Comment


                                    Kiitoksia neuvoista kaikille. Riitautin nyt tilanteen ja katsotaan mihin se johtaa.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Hene987 Näytä viesti
                                      Tulin ensikertaa huijatuksi. Ostin eilen testaamatta telkkarin ja sehän ei sitten olekkaan toimiva. Myyjä ei enää vastaa. 200e maksoin tuosta käteisellä. Mitenkäs tuo yksityisten välinen kauppa, voinko tehdä rikosilmoituksen asiasta? Myyjä puhelimessa sanoin sen toimivan täysin. Tästä sain opetuksen että kyllä se elektroniikan kunto täytyy tarkistaa. Kyseessä Panasonic telkkari, joka virtojen kytkemisen jälkeen vilkuttaa vähän aikaa vihreää valoa ja sen jälkeen 10 kertaa punaista. Google kertoo, että tuo tarkoittaa sitä, että telkkarin kahdesta virtalähteestä jompikumpi on rikki. Tällainen vauriohan ei tule varovaisessa kuljetuksessa. Tori.fissä oli ilmoitus.
                                      Tein rikosilmoituksen, viikko sitten poliisi soitti haluanko käräjille vai riittääkö rahat. Sanoin rahojen riittävän. Myöhemmin tämä huijari soitti takas, selitteli että ollu työnumero jonka takia ei oo saanu kiinni. Ilmeisesti ei tunnu sitten työt kiinnostavan. :D Sovittiin samalla takaisinmaksu ja tänään tullu rahat tilille. Case closed, kiitokset poliisille. Sain muuten ihan jees telkkarin, kun ebaysta varaosa T-con board makso n.70e ja se lähti toimimaan.
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 19.4.2021, 21:46.

                                      Comment


                                      • Kuten uutisissakin hiljan kerrottiin, ovat nettihuijaukset lisääntyneet räjähdysmäisesti. Tämän olen huomannut vaikuttavan erityisesti käytetyn kodintekniikan, elektroniikan ym. myyntiin kauppapaikoilla: ihmiset ovat alkaneet käydä varovaiseksi erilaisten huijareiden suhteen.

                                        Möin juuri hiljattain sykemittaria huuto.netissä ja ostaja halusi välttämättä postiennakon ja paketin tarkistusoikeuden ennen lunastusta. Jaarittelimme pitkään puhelimessa ja tämä kertoi, kuinka hän oli juuri ostanut netistä puhelimen, joka oli jäänyt saapumatta etumaksun jälkeen ja myös samanlaisen sykemittarin kuin mitä minulla oli myynnissä ja se tuote oli huomattavasti heikkokuntoisempi kuin mitä oli kuvattu.

                                        Enää ei luoteta edes myyjän hyvään palauteprosenttiin ja pitkään "asiakassuhteeseen" kauppapaikan kanssa, koska jos sinulla on satojen palautteiden joukossa pari ansaitsematonta negatiivista, palaute tippuu heti alle satasen ja ostajat epäröivät.

                                        Ebayssa on nykyään hyvä tuo Paypal -maksu: esim. kymmenen vuotta sitten ei Saksasta ostettua tuotetta käytännössä voinut maksaa muulla kuin etumaksulla.
                                        Paypal dispute toimii, mutta jos senkin kanssa tie noustee pystyyn, on mahdollista reklamoida Netsiin (Luottokunta), jos tilisi on sidottu luottokorttiin.

                                        Comment


                                          paypal/ebay voi vaatia tavaran puolueettoman (virhe)arvioinnin kirjallisena. Näin mulla kävi kun halusin palauttaa naarmuiset pytyt ja männät ja myyjä ei tullut yhtään vastaan. Rahat sain takas miinus lähetyskulut jenkkeihin.

                                          Comment


                                          • Kuka suoritti arvioinnin tuossa tapauksessa?

                                            Comment


                                              gt-motor pitskussa

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja ola Näytä viesti
                                                paypal/ebay voi vaatia tavaran puolueettoman (virhe)arvioinnin kirjallisena. Näin mulla kävi kun halusin palauttaa naarmuiset pytyt ja männät ja myyjä ei tullut yhtään vastaan. Rahat sain takas miinus lähetyskulut jenkkeihin.
                                                Ebayn olen itse todennut luotettavaksi kauppapaikaksi, ja maksutapana ehdottomasti paypal. Osto kertoja noin 50-100, joista kolmasosa yksityisiltä. Välillä käytetty tavara ei täysin vastaa kuvausta, mutta mielestäni se kuuluu hieman pelin henkeen, tietoinen riski kun ostaa tavaraa itse näkemättä ja tarkistamatta.

                                                Kerran on tullut hieman huijattu olo, ostin kesäautooni 15" bbs rm -vanteet, jotka olivat myyjän sanoin "TOP" kunnossa. Yhdessä vanteessa oli hieman reilummin heittoa ja yksikään ulkokehä ei sopinut paikalleen ilman sorvausta paksun pulverimaalin takia ? Selitin asian myyjälle ja ebaylle kuvien kera, ja vaadin 15% kauppasummasta takaisin tai kaupan purkamista. Kaupan purkamisen ehtona oli puolueettoman asiantuntijan kirjallinen selvitys virheestä. Kuitenkin tässä tapauksessa 15% kauppasummasta riitti korvaamaan virheen ja sainkin korvauksen alle vuorokauden kuluttua valituksesta. Jäi kaikenkaikkiaan ihan positiivinen fiilis kaupasta.

                                                Miten Settarilla on asia edennyt ? Luulisi päätöksen jo tulleen.

                                                Harmi kun tuo ilmoitus on jo poistunut, olisin mielelläni katsonut myyntikuvat vanteista.
                                                Viimeksi muokannut diudi; 16.12.2015, 15:30.

                                                Comment


                                                • Paypal palautti mullekin rahat vaistojousipyssystä, myyjä ei lähettäny tuotetta eikä vastannut viesteihin muuta ei paypalille tarvinnu kertoa.

                                                  Pitää muistaa sitte vielä disputen jälkeen aukaista paypal dispute, sen jälkeen muistaakseni meni 2 viikkoa ja rahat oli tilillä.

                                                  Comment


                                                  • Alkuperäinen kirjoittaja Hene987
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Hene987 Näytä viesti
                                                    Tulin ensikertaa huijatuksi. Ostin eilen testaamatta telkkarin ja sehän ei sitten olekkaan toimiva. Myyjä ei enää vastaa. 200e maksoin tuosta käteisellä. Mitenkäs tuo yksityisten välinen kauppa, voinko tehdä rikosilmoituksen asiasta? Myyjä puhelimessa sanoin sen toimivan täysin. Tästä sain opetuksen että kyllä se elektroniikan kunto täytyy tarkistaa. Kyseessä Panasonic telkkari, joka virtojen kytkemisen jälkeen vilkuttaa vähän aikaa vihreää valoa ja sen jälkeen 10 kertaa punaista. Google kertoo, että tuo tarkoittaa sitä, että telkkarin kahdesta virtalähteestä jompikumpi on rikki. Tällainen vauriohan ei tule varovaisessa kuljetuksessa. Tori.fissä oli ilmoitus.
                                                    Näin alalla työskentelevänä joudun hieman puolustelemaan myyjää, vaikken tapauksen kumpaakaan osapuolta tunne tai tiedä.
                                                    Olen viimeiset 10v työskennellyt parissa eri yrityksessä jossa myös on korjattu Kulutus/viihde-elektroniikkaa. Aiemmassa yrityksessä korjattiin televisioita +1000kpl vuodessa. On täysin normaalia että vuosia sähköissä ollut laite hajoaa "itsestään" kun sen nappaa sähköistä irti vaikka vuorokaudeksi.
                                                    Tämä johtuu virtalähteissä olevista kondensaattoreista jotka "kuivuvat" vanhetessaan eivätkä latauksen karattua ota enään uutta latausta vastaan.
                                                    Varmin tapa "rikkoa" ehjät, pitkään palvelleet telkkarit, digiboksit yms. on kytkeän ne irti sähköistä esim. kesäloman ajaksi.
                                                    Näin olen itse itseltäni "rikkonut" pari digiboksia.

                                                    Toki tässä tapauksessa ymmärsin että myyjän "jälkimarkkinointi" asian suhteen on ollut /c:stä.
                                                    Viimeksi muokannut Killeri; 19.4.2021, 21:48.

                                                    Comment


                                                    • Voikos ne kuivuneet konkat sitten rikkoa lisää osaa? Aluks koitin konkat vaihtaa eikä auttanu. Paneelia ohjaava piirilevy oli rikki. Tässä oli kuitenki useita viitteitä huijaukseen. Joitakin juotoksiakin oli valmiiks kolvattu uudestaan. Tyyppi myi sen kerrostalon pihalla korttelin päässä eri kadulla missä asuu. Kauppojen jälkeen tunnin päästä, eikä jatkossakaan ollu enää tavoitettavissa "työpuhelimesta" eikä vastannu viesteihin. Tyypin profiili sopi toiseen tyypillisestä huijarista. (Ylituttavallinen keski-ikäinen mies) Ja selitti vielä miten hänen mukaan antamat 3D lasit voi myydä erikseen 50e/kpl. Todellisuudessa uusia saa kympillä.

                                                      Comment


                                                      • Kaikki on mahdollista kun sähkön ja elektroniikan kanssa touhuaa :)
                                                        Ymmärrän ja ymmärsin kyllä että tässä casessa oli muutakin "epäilyttävää" kun tämä viallinen laite.

                                                        Comment


                                                        • Sähkölaitteet on kiinalaisten ja korealaisten salaliitto. :D

                                                          Comment


                                                            Tältäki foorumilta löyty kaveri joka venkoilee tavaroiden maksun kanssa. No summahan on suuren suuri 40€ mutta voihan senkin kanssa venkoilla. Muutaman kerran kysyny maksusta ja luvattu on mutta kun nyt kyselee niin ei edes viititä vastaamaan vaikka foorumillakin on käyty kirjautumassa sisään.
                                                            Voishan sitä sanoa ettei aijo maksaa niin ei tartte ees kysellä vaan saa panna koneiston rattaat pyörimään.
                                                            No ootetaan ny hiukan ennekuin julkistetaan kaverin nimi.

                                                            Comment


                                                              Miten Settarilla on asia edennyt ? Luulisi päätöksen jo tulleen.
                                                              Nyt tuli paypalilta viestiä. Jatkaakseen tutkimusta paypal tarvitsee, tositteita/dokumenttia kolmannelta osapuolelta joka todistaa vanteiden todellisen kunnon.
                                                              Tänään tuli viesti tästä ja aikaa lähettää aineistoa on ensi viikon lauantaihin.
                                                              Aikaa ei vain meinaa löytyä tähän ylimääräiseen pelleilyyn, koska viikot pääkaupunkiseudulla reissuhommissa.
                                                              Onnistuisikohan ihan rengasliikkeessä "kuntokartoitus" ja siitä sähköinen lausunto?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X