Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 madallusta (kuvat)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C5 madallusta (kuvat)

    Lähtökohtana tämä, kuva Rostockin satamassa 16" kitkarenkain:





    Kotona ruuvattiin alle OZ Superleggerat 8x17" + Pirelli P7000 225/45 jolloin maasturilook vielä korostui:





    Hain sitten kesälomareissulla Bilsteinin alustasarjan SE5-8638 B12 Tuning Kit 005934 tuolta:
    http://www.sandtler.de/inhalt_index.htm , hinnaksi tuli noin 700 euroa ja lopputulos näyttää tältä:






    Kommentteja ja ideoita saa esittää, vannekokoa en lähde kasvattamaan, rengaskulut ovat jo nyt korkeat vuotuisesta ajomäärästä johtuen.

    Autoon olen ollut tyytyväinen, ei ole oikeastaan tarvinnut kuin tankata ja pesunestettä lisäillä. Kolmen kuukauden aikana kertynyt noin 20 tkm, keskikulutus on mielestäni hieman kova, noin 8.5 sadalla.

  • #2
    Samaa projektia olen harkinnut ensi keväänä. Kuvista päätellen ehkä vähän enemmän olisi saanut vielä laskea, mutta on se selkeästi parempi kuin lähtökohta. Onko tuo Bilsteinin sarja 40mm laskeva ja hinnasta päätellen ilmeisesti myös iskarit sisältyi pakettiin? Itse olen harkinnut Eibachin 40mm laskevaa sarjaa tai saman merkin korkeus ja jäykkyys säädettävää sarjaa, mutta tuolloin hinta pompsahtaa jo yli reilusti yli tonnin. Entä vaihtotyö, teitkö itse vai huollossa?

    Comment


      #3
      Ei kaipaa mielestäni yhtään lisää madallusta, autolla täytyy päästä kynnysten yli ja pilarinosturin tassut täytyy sopia helman alle. Kuvakulma hämää jonkin verran, koetan laittaa tuoreempia kuvia.

      Tuo taisi papereiden mukaan madaltaa sen 40mm. Asennuksen tein itse, aikaa sain kulumaan pienessä flunssassa kuutisen tuntia.

      Comment


      • #4
        Tarviiko asennuksessa erikoistyökaluja tai esim. isoja torx-avaimia? (pahoja kokemuksia mondeosta).
        Sitten kiinnostaisi tietää miten tuo rengaspuoli toimii. Ottaako rengas kiinni jos auto on lastattu täyteen porukkaa. Olen kahden vaiheilla, laittaisko 17 vai 18" vanteet. Tuossa 18" profiili menee aika matalaksi, rengasmelu lisääntyy ja tietysti nuo kumien hinnat, ei viitsis mitään eko-rengastakaan laittaa alle. Onko sulla tietoa miten tuo 18" pelittäisi tuolla alla.

        Comment


        • #5
          Jos A6:sen pyöränripustukset ei poikkea A4:sesta niin ei tarvi, mutta Jani varmaan vahvistaa tämän tiedon. Yksi huomiotava seikka kuitenkin on; Ylätukivarret on samassa kohtaa kiinni ja tämä tukivarsien kiinnityspultti voi tarttua ajanoloon kunnolla kiinni. Tämä läpipultti on merkkihuollon mukaan sinkuva ja on jokaisen avauskerran jälkeen vaihdettava uuteen. Pultti kiristetään momenttiin, siitä ei ole tietoa että kuinka kireälle.

          Kannattaa kokeilla ennen kuin autoa alkaa purkaa, että ko. pultti pyörii vapaasti. Jos se on jumittunut niin sitä kanattaa muutaman päivän ajan liuottaa jollakin hyvällä ruosteenpoistoaineella. Omasta autosta toisen puolen pultti oli tarttunut kiinni ja sitä jouduttiin löysyttämään noin kolme varttia erkoisulosvetäjällä tai itse asiassa ulostyöntäjällä.



          EDIT: Pultti on kuvassa oikeassa ylälaidassa merkattuna vihreällä.

          Comment


            #6
            Ei muistaakseni tarvita mitään erikoistyökaluja. Noita Jukan mainitsemia pultteja ei tarvinnut irroittaa ollenkaan, tolpan mahtuu kikkailemaan pois välistä ja uusi tolppa menee helposti paikalleen kun on jonkun verran lyhyempi. Sen verran kokeilin noita pultteja että eivät ne olisi irti lähteneetkään.

            Täydellä kuormalla en ole ajanut mutta ainakin 4 henkilöä kantaa ihan hyvin raapimatta mihinkään, 18 tuumaisista ei kokemusta.

            Comment


            • #7
              Jani: Irrotitko kuvassa punaisella merkityt pultit ja mutterit vai violetilla? Punaisella merkatut mutterit mielestäni jäävät korin ja kolmion mallisen alumiinilevyn väliin, eli saako niitä muttereita irti irroittamatta tuota alumiinilevyä ensin?

              Jos irroitit sen alumiinilevyn niin se ei ilmeisesti kuitenkaan tule noiden ylätukivarsien läpi? Teetin itse alustasarjan vaihdon merkkilikkeessä kun ei ole noita tiloja. Huoltomies irroitti ensimmäisenä nuo ylätukivarret pois tieltä, jonka jälkeen sai koko etutolpan sen ison alumiinilevyn kanssa irti. Tämän jälkeen iskarin ja jousien vaihto lattialla oli helppoa. Hommassa ei tarvittu edes jousipuristinta kun uusi satsi on korkeussäädettävä. Uutta iskaria ja jousta takaisin laittaessa sääti vain jousen ihan alaasentoon, kun jousilautanen oli yläpäästä kiristetty paikalleen niin alempi jousilautanen mittanauhalla molemmilta puolilta samalle korkeudelle.

              Comment


              • #8
                keskikulutus on mielestäni hieman kova, noin 8.5 sadalla.
                Aika kova, mun typ 44 2.5 TDI quattro vie maantiepainotteisessa ajossa 6,28 nastarenkailla... tosin talvella nopeudet pysyvät pieninä ja halssit ovat pitkiä.

                Comment


                  #9
                  Niinpä. 60 hepoa, automaattiaski ja turvavarusteiden myötä painonnousu tekevät ihmeitä kulutuksellekin.

                  Normaalia maantieajoa ei tule juuri lainkaan, moottoritieltä kaupunkiin.

                  Comment

                  Working...
                  X