Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 (abk) moottorin käyntinopeuden omituinen heittely

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 (abk) moottorin käyntinopeuden omituinen heittely

    Eli olen yrittänyt selvittää syytä audin nykimiseen. Tuossa kun auton käyttäytymistä on enempi tullut nyt seurattua, niin mistä voisi johtua, että lämpöistä moottoria ei saa pyörimään 1800-2000rpm:n välillä auton ollessa paikallaan. Kun kierroksia alkaa nostamaan, niin kierrokset nousee normaalisti 1600rpm:ään asti, mutta sen jälkeen auto nostaa kierrokset itse n.2300rpm:ään. Noista kierroksista kun alkaa poljinta höllätä nii hiukan ennen 2000rpm:ää kierrokset tippuvat tyhjäkäynnille.

    Itse epäilin ensin tuota ilmamäärämittaria, mutta kun revin johdot irti siitä, nii ei vaikuttanut asiaan mitenkään. Mistä voisi johtua kyseinen "moottorin" toimimattomuus kyseisellä kierrosalueella? Moottorin lämpötilalla näyttää olevan väliä, koska kylmä moottori nostaa kierrokset oikein ja vastaa kaasuun. Myös auton nykiminen on suurinta kyseisellä kierrosalueella ja on pahimmillaan moottorin lämmetessä

    #2
    Lämpöanturi varmaan rikki. VIkakooditkin tuosta varmaan saa luettua. Haulla löytyy juttua

    Comment


    • #3
      Entä tyhjäkäyntimoottori? Vaikuttaako enään noin korkeilla kierroksilla? Samankaltaista oiretta omassa kulkineessa.

      Comment


        #4
        Muistaakseni AAH teki vastaavaa ja moinen ominaisuus poistui kun putsasi tuon mainitun tyhjäkäyntiventtiilin.

        Comment


        • #5
          Lämpöanturi on Vag-comin mukaan ehjä, nostaa lämmöt 90 Celsiukseen...

          abk-moottorissa ei ainakaan minun tietääkseni ole tyhjäkäyntimoottoria. ISV eli tyhjäkäyntiventtiili napottaa kyllä tuossa imusarjan päällä, mutta ei sen pitäis kyllä enää vaikuttaa noilla kieroksilla...

          asiasta toiseen... mites tuo flekti missä lämpötilassa sen pitäis herätä henkiin? mulla herää vasta vag-comin mukaan 102 asteessa, minusta aika korkea tuo lämpötila missä lähtee pyörimään

          Comment


            #6
            Voisit koittaa säädellä kaasuläpän asentoanturia ja tutkia vaikuttaako asiaan. Siinä ei erillisiä tyhjäkäyntikärkiä ole.

            Comment


            • #7
              kuinka tuo kaasuläpän asentoanturin säätö tapahtuu. löytyykö joku säätöruuvi tms.?

              Comment


                #8
                Ovaalireiät. Huomaat, kun tutkit.

                Comment


                • #9
                  Nyt loppu nykiminen normaaliajossa. Kulutusta en ole vielä mitannut mutta uskoisin sen pudonneen tuosta n.10l/100km.

                  Nykimen loppui normaaliajossa sen jälkeen, kun revin mafin kopan auki ja puhdistin potikan säätöpinnat ja siirsin sitä ns. "piirilevyä" niin että harja ottaa uuteen kohtaan. säätövaraa on reilu 2mm. Nyt moottori ei nyi enää normaaliajossa. Uutena ongelmana tuli sitten moottorin huono tyhjäkäynti lämpöisenä. Johtuen ihan siitä ettei tuo piirilevyn säätö riitä niin että löytyisi "ehjä" kohta kyseisellä kierrosalueella.

                  Tuohan piirilevy on periaatteessa vaihdettavissa, mutta onko kukaan kysynyt saako sitä mistään? Turhalta tuntuu ostaa koko paska vain sen takia että potikka kuluu loppuun...

                  Comment

                  Working...
                  X