Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia hiirien karkoittimista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia hiirien karkoittimista

    Mökillä on jonkinasteinen hiiriongelma. Olen vähän skeptinen näiden ultraääni karkoittimien suhteen, mutta kaipa tuo voi teoriassa toimia, ehkä.

    Olisin kiinostunut kuulemaan KOKEMUKSIA erilaisista laitteista. En ole kiinostunut spekuloinnista, kissojen hyvyydestä tms. vaan omista kokemuksista tai tutkimuksista jos sellaisia jostakin löytyisi.

    Onko jollakin kokemuksia siitä että jokin laite toimii tai että jokin laite ei ainakaan toimi?

  • #2
    Minulla on sellainen musta pistorasiaan kytkettävä möykky. Rele siellä naksuu sisällä. Kesäksi olen ottanut sen aina pois töpselistä. Syksyllä kun huomaa hiiriä taas pääseen sisälle kytken takaisin rasiaan. Toimii noin pari kuukautta, jonka jälkeen hiiret taas tottuvat siihen. Olen miettinyt jotakin ajastinta tuohon. Esimerkiksi joku viikkokello jolloi olisi päällä.
    Kiinnostaisi kyllä saada nuo tuholaiset pois, ja kissan hankinta käynyt mielessä. Viimeisimpänä olivat syöneet joululoman aikana laatikosta lakupiiput joita olen vaivalla säästänyt :(

    Comment


      #3
      Hankkii niitä rentokillin tapporasioita. Dippaa vaikka lakupiippuja sinne sisälle. :) Vai tuleeko ne sieltä ulos ja menee muualle kuolemaan?
      Ffp:llä on aiheesta keskusteltu joskus: http://www.ffp-motorsport.com/bb/vie...a65487d0b39781

      Comment


      • #4
        Varmuudella voin suositella jättämään stereot soimaan. Kuulostaa huuhaalta mutta omalta mökiltä on hiiret pysyneet poissa sen jälkeen kun olen jättänyt stereot päällä, siitä ei ole varmuutta mikä kanava on paras karkotin mutta itsellä soi Rock.

        Comment


          #5
          Ainakaan nuo motonetin ultraääni karkottimet ei pitemmän päälle toimi. Papanoista päätellen hiiret taas viihtyy varastossa, vaikka on parikin noita ultraääni karkottimia.

          Comment


          • #6
            toimii

            itsellä okt:ssa Silverlinen 80-200m2 karkoitin käytössä.
            Syksyllä kun alkaa rapina, niin karkoitin pistorasiaan kiinni ja ei enää rapise.
            Muutaman kerran on hiiret tullut uudestaan alkukeväästä rapistelemaan, niin olen vaihtanut taajuutta ja taas loppui rapina.

            tämä karkoitin kyseessä:
            https://www.k-rauta.fi/rautakauppa/s...0-elektroninen

            Comment


              #7
              Kannattaa sitten hommata sellainen karkotin jota ei itse kuule.

              Firman mökillä on sellaiset versiot jotka vinkuvat minun kuulemien taajuuksien alueella. On muuten rasittava ääni pidemmän päälle. En yhtään ihmettele vaikka rupeaa hiirtäkin vituttamaan.

              Comment


                #8
                Joo, se ääni kannattaa testata etukäteen jos mahdollista. Nimimerkillä mökillä juuri sellainen minkä itse kuulen. Esim. 30v tehdastöissä marinoituneet korvat ei sitä kuulemma kuule.

                Comment


                  #9
                  Tuo silverline vaikuttaa lupaavalta. Emme ole itse juurikaan talvella mökillä joten mahdollisesti kuuluva ääni ei sinänsä ole ongelma. Mökissä on kuitenkin peruslämmöt päällä ja sitten kun sinne menee vaikka kuukauden tauon jälkeen, niin se hiirenpaskan määrä on melkolailla järkyttävä.

                  Comment


                  • #10
                    tuosta Silverlinestä ei lähde mitään ääntä eikä myöskään meidän koirat ole tuohon mitenkään reagoineet.

                    Comment

                    Working...
                    X