Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uber kimppakyytipalvelu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Aikalailla geduun yhdyn. Ja taksimafialla tarkotan tuota taksikeskusmeininkiä.
    Vähän vierestä katsellut taksi-isännän tuskailuja pakollisten laitteiden ja muiden "turhien" kulujen kanssa.
    Uber vaan on tuossa teknisessä puolessa 10 vuotta edellä. Liika säätely tappaa kehityksen.

    Comment


      #32
      Joo Uber kuskot tuskin maksaa veroja jne.
      Mutta jos minä maksan 30€ kyydistä ja katolla on juusto, oletan ettei tarvitse neuvoa kuljettajaa jatkuvasti. Se siitä vaativuudesta ja vaatimuksista, kuskiksi pääsee liian helposti. Ja isännät toki palkkaa halvinta porukkaa, joka on samalla sitä surkeinta ( moni kuski tietää ketä isäntiä tarkoitan )

      Comment


        #33
        Valitettavasti muutosvastarintaa edustavat taksi-isännät, mainitsemasi taksimafia, ovat ilmeisesti heitä, jotka eivät halua kehittää tätä kyseistä alaa ja marisevat kaikesta muutoksesta. Kyseiseltä alalta löytyy aina kehitettävää. Olen myös valitettavasti sitä mieltä, että liian vähäisellä paikallistuntemusosaamisella saadaan nämä ammattiajoluvat - näitä joudun toteamaan valitettavasti viikottain. Toki kukaan ei ole seppä syntyessään, en myöskään minä. Harvase viikko saan kyllä kuulla ja käsitellä näitä kuljettajan tekemiä ihmeellisiä ja eriskummallisia reittivalintoja tai muita uskomattomia kommelluksia. Toki olisi hienoa, jos olisi mahdollista toteuttaa samallainen vuosien pituinen taksinkuljettajan koulutus mitä Lontoossa on. Moniko on nähnyt London Cabeissä kuljettajan käyttävän navia?

        Kyydin hintaan on myös todettava sen verran, että kattohinta on määritetty taksa-asetuksessa. Ilmoitettu taksahinnasto siis kertoo vain kyydin enimmäishinnan. Väärin peritty taksimatka on mahdollista riitauttaa tarvittaessa jos siltä tuntuu.

        Uber itsessään on vain tilausvälitystä harjoittava yritys. Se yhdistää siis kuljettajat ja asiakkaat siinä missä toisetkin tilausvälitystä harjoittavat yritykset tekevät. Toiset ovat edistyksellisiä ja toiset reagoivat kysynnän tilanteeseen toisella tavalla. Se kuka kyseisiä kyytejä joka tapauksessa ajaa, tulee hänen omistaa taksinkuljettajan ammattiajolupa sekä siihen soveltuva ja rekisteröity auto. Autovalinta on jokaisen yrittäjän oma valinta, vanhemman autokannan ylläpitäminen voi tulla loppujen lopuksi yllättävän kannattomaksi. Järkevin vaihtoehto on valita automerkki, jolla huollot pelaa oikeasti ja jälleenmyyntiarvo on optimoitu, kun autolla on +200tkm kaksivuotiaana. Takuuasiat ovat tärkeitä varskin tämän kaksivuotisen ajanjakson aikana. Mitä vakuutuksiin ja muihin kuluihin tulee, niin sanompa vain, että ollaan todella kaukana siitä mitä se on yksityiseen käyttöön tarkoitetulla ajoneuvolla.

        Juuri on myös ilmoitettu, että noin 17 luvatonta taksiliikenteen harjoittajaa on otettu kiinni. Luulenpa vahvasti, että nämä ovat näitä vapaasti ajavia Uber-sankareita.

        Comment


          #34
          Tässä on tietysti eroa onko taksista maalla vai isolla kirkolla kyse.
          Olen minäkin Helsingin takseja opastanut, joskin näitä muualta tulleita kuskeja. Uber tuskin täällä maaseudulla toimii. En ole kyllä edes miettinyt moista.

          Comment


            #35
            Faijan kotipaikalla oli kolme taksilupaa. Kaksi lopetti, ja myi eteenpäin. Noh nämä luvan saaneet ajoi siten Helsingissä luvilla jotka oli tarkoitettu länsi-uudellemaalle, ja kukaa ei saanut tulla ajamaan lähtökuntaan kun luvat täynnä, siinä oli kylän mummuilla ihmettelemistä ku ei päässyt kulkemaan.

            Kyllä minäkin arvostan ammattikuskeja, ja jopa nykyään palvelusta voin maksaa, mutta kaikki sääntely kattohintaa lukuunottamatta on jotenkin ihan järjenvastaista. Taitaa olla apteekit ja taksikuskit enään säännöstelty?

            Comment


            • #36
              Itse en ole vielä valitettavasti päässyt kokeilemaan Uber kyytiä, mutta kovasti odotan sen tarjoamia mahdollisuuksia. Erityisesti Uberin avoin palautejärjestelmä on tällä alalla askel kohti nykyaikaa.

              Nykyisellään tämä suomen taksijärjestelmä tuntuu olevan joku veikkauksen arpapeli. Kaikille kuskeille pitää maksaa sama taksa vaikka kuljetuskaluston ja palvelun taso vaihtelee todella paljon.

              Muutaman kerran on tullut taksitolpalla (rauhallisena aikana) ilmoitettua, että kyseisen auton kyytiin en aio nousta. Mieluummin odotan että paikalle saapuu joku sellainen auto jonka kyydistä olen valmis maksamaan. Usein tuosta seuraa melkoista urputusta, että kyllä tolpalta pitää ottaa se jonon ensimmäinen auto. Kuitenkin maksavana asiakkaana pidätän oikeuden valita palveluntarjoaja.

              Olsihan se nyt hölmöä jos kauppojen lihatiskitkin muutettaisiin kiinteälle kilohinnalle, tuotteen laadusta riippumatta. Hauskaahan se on silloin kun se sisäfile osuu kohdilleen, mutta jauhelihasta nyt ei viitsisi ihan samaa hintaa maksaa.

              Comment


                #37
                Luvaton taksiliikenne muuten on niitä pimeitä takseja. Ja niitä minäkin välttelen. Uber on toistaiseksi laillista tai ei ainakaan ole tuomittu laittomaksi Suomessa.
                Ehkä Uber avaa jarrujen silmät, että jotain tarttis tehdä.

                Comment


                  #38
                  tulee hänen omistaa taksinkuljettajan ammattiajolupa sekä siihen soveltuva ja rekisteröity auto
                  Mita muuta tama on kuin neuvostoliittolaista jonniinjoutavaa byrokratiaa? Voimassa oleva ajokortti ja katsastuksen lapaissyt auto minun ymmaryksen mukaan riittaa siihen etta tuolla liikenteessa saa mukana menna. Aki sen aika hyvin ilmaisi:
                  Mitä muuta taksikuskilta tarvitaan, kuin kyky kulkea paikasta A paikkaan B liikennesääntöjä noudattaen ja navigaattoria käyttäen?

                  Comment


                    #39
                    Luvanvaraisuushan on vain hyvä asia, jos se takaa koko maassa luotettavuuden, tasokkaat autot ja ammattitaitoiset kuskit sekä lainpykäliä noudattavat firmat. Nykyään noista kaikki ei taida kuitenkaan enää aina toteutua.

                    Jos ne yhä toteutuisi, maksan kyllä mielelläni vähän enemmän ja kannatan systeemin ylläpitoa.

                    Ei valitettavasti olisi ensimmäinen ala, joka ahneuksissa olisi sisältäpäin kaluttu rikki.

                    Comment


                      #40
                      Nykyiset viralliset taksikuskit, ainakin uudemman polven sellaiset on aika koomisia tapauksia. Ilman navia eivät löydä mihinkään :) Toista oli ennen. Onkohan nykyisessä taksikokeessa tai mikä se nyt onkaan, niin minkäänlaista tenttiä siitä, että hallitsee edes jollain tapaa toimialueensa kadut ja niiden sijainnin?

                      Comment


                      • #41
                        Kyllä nykysinkin hyvää kaduntuntemusta ja reittimuistia vaaditaan tuossa ns. loppukokeessa.

                        Comment


                          #42
                          Taksit voisi olla kyllä edullisempiakin autoja, mutta vanhan liiton kaverit ilmeisesti haluaa maksimoida sen verohyödyn.
                          Juttelin automyyjän kanssa tästä, ja sen mukaan taksisuharit ei ilmeisesti osaa laskea kunnolla (sarkasmia), kun pitää ostaa se kallis mersu verohyödyn takia, vaikka puolet halvemmalla "kialla" saisi isomman hyödyn ostohinnan ollessa niin paljon pienempi.

                          Tietysti on niitäkin, jota ei suostu kuin kalliisiin autoihin astumaan, mutta kun tuolla ulkomailla käyttää takseja niin alkaa se Kiakin olisi luksusta. Semmosia pommeja esim tsekeissäkin on takseina. Varsinkin ne mafian taksit on mielenkiintoisia välillä. Ne onkin melko vapaita säännöistä ja ehkä me ei sellasta tänne haluta, eihän? Sama kai virossakin, sielläkin on aika villiä toi homma.

                          Mutta tosiaa kannattaa muistaa näissä Ubereissä yms, että ne toimii siellä missä on paljon käyttäjiä.

                          Taksipuolen pitäisikin nyt ottaa oppia näistä uusista tulokkaista ja uudistautua. Täällä meillä päin taksien kanssa saa kaiken sovittua, eikä tartte opastaa.

                          Siinä saisi aika usein katsoa navia, tai asiakas opastaa, jos minä alottaisin taksikuskina Helsingissä. Tämäkin tosin korjaantuu kokemuksella. Siellä on paljon ulkomaalaistaustaisia kuskeja, joita itse olen joutunut välillä opastamaan. Suomalaisten kuskien kanssa ei ole ollut juurikaan ongelmia, mutta on tuo pääkaupunkiseutu sen verran iso ettei voi joka sivukujaa ulkomuistista tulla.

                          Comment


                            #43
                            Taksit voisi olla kyllä edullisempiakin autoja, mutta vanhan liiton kaverit ilmeisesti haluaa maksimoida sen verohyödyn.
                            Juttelin automyyjän kanssa tästä, ja sen mukaan taksisuharit ei ilmeisesti osaa laskea kunnolla (sarkasmia), kun pitää ostaa se kallis mersu verohyödyn takia, vaikka puolet halvemmalla "kialla" saisi isomman hyödyn ostohinnan ollessa niin paljon pienempi.
                            Osakseen asiaa. Moniko on testannut autovalmistajien eri huoltopalvelut? Kuinka kauan tarvitsee odottaa, että päästään huoltoon/korjaamaan jokin yksinkertainenkin vika. Tämän jälkeen varmasti odotellaan päätöstä, meneekö korjauskulut takuuseen vaiko ei. Kokemuksieni mukaan Veho hoitaa todella nopeasti vian kuin vian, kiitos erillisen Taksicenterin - samaa sopisi toivoa monelta muulta. Tämä on myös suoraan verrannollinen vara-auton käyttökuluihin.

                            Veroasiaan viitaten suosittelen, että tutustutaan ensin tähän.

                            Lisäksi nyt kun kovasti puhutaan vain tästä tervejalkaisten ja älymaailmassa olevien henkilöiden kyydinjakopalvelusta, niin mitenkäs Uber hoitaa vanhus- ja vammaispalvelukyydit? Miten nämä asiakasryhmät suorittaisivat tilauksen tai maksun, ostamalla älypuhelimen ja opettelevat tämän käytön ensin? Entäs näkövammaiset ja muut liikuntarajoitteiset? Miten esteettömän ja invavarustellun taksiauton saa tilattua Uberilla? Kuten todettua, kääritään kirsikat kakun päältä ja unohdetaan kaikki mahdolliset ja erillaiset asiakasryhmät. Liikennöidään vain kannattavaan aikaan, sillon kun asiakkaita on paljon.
                            Viimeksi muokannut welloo; 24.11.2015, 09:57. Perustelu: lisäys loppuun

                            Comment


                              #44
                              Helsingissä ainakin tähtikeulan markkinaosuus on takseissa selvästi vähentynyt, kun taas korealaisten osuus näyttäisi kasvaneen. Bemareita on jonkun verran ja tänään näin jopa yhden Audin taksina, joka on tosi harvinainen. Volvoja sekä Toyotia on aika runsaasti ja myös niitä kirottuja tilatakseja.

                              Ihan oikeasti v*tuttaa, kun tilaat taksin ja sellaisen pakettiauto ilmestyy pihaan. Ihan ok, jos isolla porukalla ollaan liikkeellä, mutta eipä ole kiva yksin matkustaa tuollaisessa kolisevassa pikkubussipakussa. Kyydistä joutuu kuitenkin maksamaan saman mitä saksalaisesta premiumista ja se on suuri vääryys.

                              Etnisillä kuskeilla tuntuu paikallistuntemus olevan niin heikko, että usein mietityttää onko mitään taksikursseja suorittaneet. Valtaosa kuskeista tuntuu näitä olevan nykysin. Navilla mennään ja ollaan pulassa, jos navi ei ósoitetta löydä. Vanhanliiton suomijäärät kyllä osaa suunnistaa ihan eri tavalla.

                              Comment


                                #45
                                Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viesti
                                Muutaman kerran on tullut taksitolpalla (rauhallisena aikana) ilmoitettua, että kyseisen auton kyytiin en aio nousta. Mieluummin odotan että paikalle saapuu joku sellainen auto jonka kyydistä olen valmis maksamaan. Usein tuosta seuraa melkoista urputusta, että kyllä tolpalta pitää ottaa se jonon ensimmäinen auto. Kuitenkin maksavana asiakkaana pidätän oikeuden valita palveluntarjoaja.
                                .
                                Meille ainakin opetettiin 15v. sitten taksikursseilla ja itseasiassa tehtiinpä vielä erittäin selväksi, että asiakas saa aina valita tolpalla auton. Oli niitä sitten 1 tai 10 jonossa. Jos haluat mennä siihen kolmantena olevaan Mersuun, etkä niihin kahteen ekaan Mondeoon, niin valinta on vapaa.

                                Uberin hintahan perustuu siihen ettei se maksa veroja eikä muitakaan lakisääteisiä maksuja. Jos nämä jäisivät pois virallisilta taksareilta niin sitä taksaa pystyisi kyllä helposti pudottaa sen 30%. Muuten ei itselläni ole mitään tuota vastaan, kunhan kilpailun tasapuolisuuden nimissä kaikki maksut hoidetaan asianmukaisesti.

                                Comment


                                  #46
                                  Taksia tilatessa voi pyytää nepparia, pikkuautoa, henkilöautoa, millä nimellä nyt haluaakaan kutsua. Itse olen useasti saanut kaappiauton "takaa" tilauksen mummolta, joka ei missään nimessä halua kiivetä isoon autoon, koska ei siihen kykene.

                                  Comment


                                    #47
                                    Meille ainakin opetettiin 15v. sitten taksikursseilla ja itseasiassa tehtiinpä vielä erittäin selväksi, että asiakas saa aina valita tolpalla auton. Oli niitä sitten 1 tai 10 jonossa. Jos haluat mennä siihen kolmantena olevaan Mersuun, etkä niihin kahteen ekaan Mondeoon, niin valinta on vapaa.
                                    Jaa-a mitenkähän mahtaa nykyisin olla? Pari kertaa olen pyytänyt taksia tilatessa saksalaista premiumia, mutta tähän keskustäti on varsin kiukkuisesti todennut, että tulee sellainen, kuin tulee. Tolpalla se on tietty eri asia, kun näet mitä on tarjolla ja voit olla menemättä tietynlaiseen autoon, jos siltä tuntuu.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Itse sanoin vuosia sitten taksia tilatessa, että ei opelia. Keskustäti tuhahti myös minulle että tulee mikä tulee. Nykyään tulee käytettyä tuota valopilkku sovellusta. Sieltä saa valittua haluaako esim. tilataksin. Ja kuljettajalle voi myös jättää viestin sovelluksen kautta, vaikka sen että ei opelia. :)

                                      http://valopilkkutaksi.fi/

                                      Comment


                                        #49
                                        Kukapa se estaa esim. suomalaisia taksikeskuksia apinoimasta tuon Uberin tilausapplikaation? Siina on melkosen kateva valita autotyyppi ja jos tulossa oleva auto/kuski ei miellyta, voi tilauksen peruuttaa ja napata seuraavan. Mita olen jutellut Uber kuskien kanssa, niin kylla silla firmalla on tietty kriteeri, millaisia autoja kuljettaja voi kayttaa. Taitaapi tahan mennessa vanhin auto minka kyydissa olen ollut olla C-sarjan mersu, jostain vuodelta 2000-luvun alkupuolelta. Ylivoimainen enemmisto on ollut Priuksia ja muita hybrideja.
                                        Nakisin etta vaistamatta kehitys tulee menemaan siihen suuntaan, etta on naita kyydinjakopalveluita, seka perinteisia taksipalveluita. Uudempi tulee valtaamaan jonkun verran markkinaosuutta, mutta lienee niin, etta perinteiset taksit ajattavat sitten mummoja ja kansanedustajia, ja muut sitten vaihtoehtoisia palveluita.
                                        Kuten muutkin ovat todenneet, niin kylla tassa olisi paikka suomalaisella taksipalvelulla ottaa koppi teknologian kehityksesta ja alkaa itsekin kilpailemaan. Esim. toteuttamalla vastaavanlainen applikaatiotilaus, mobiilimaksaminen ja palautejarjestelma.
                                        Tuo taksilupakaytanto pitaisi myos purkaa, silla sehan on vain mustan porssin markkina sille, kuka saa kayda kauppaa varsinaisella palvelulla. Markkinat kylla osaa saataa itse itsensa, jos jollain alueella alkaa olemaan liikaa/liian vahan takseja. Esimerkiksi voi heittaa vaikkapa kauppojen naurettavan aukioloaikojen saantelyn, jos se vapautettaisiin, tuskin kaupat silti olisivat yotapaivaa auki, vaan tilanne hakeutuisi jarkeviin uomiin tietyn ajan kuluessa.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viesti
                                          Jaa-a mitenkähän mahtaa nykyisin olla? Pari kertaa olen pyytänyt taksia tilatessa saksalaista premiumia, mutta tähän keskustäti on varsin kiukkuisesti todennut, että tulee sellainen, kuin tulee. Tolpalla se on tietty eri asia, kun näet mitä on tarjolla ja voit olla menemättä tietynlaiseen autoon, jos siltä tuntuu.
                                          Lähdin pari vuotta sitten Elielin aukiota taksilla kotiin. Jonossa ensimmäisenä oli Prius joka ei minulle kelvannut. Menin takana olevan mersun kyytiin, jolloin kuski sanoi että pitää odotta, että edessä oleva jonon ensimmäinen lähtee.

                                          Comment


                                            #51
                                            Alkuperäinen kirjoittaja +RISU Näytä viesti
                                            Kukapa se estaa esim. suomalaisia taksikeskuksia apinoimasta tuon Uberin tilausapplikaation? Siina on melkosen kateva valita autotyyppi ja jos tulossa oleva auto/kuski ei miellyta, voi tilauksen peruuttaa ja napata seuraavan. Mita olen jutellut Uber kuskien kanssa, niin kylla silla firmalla on tietty kriteeri, millaisia autoja kuljettaja voi kayttaa. Taitaapi tahan mennessa vanhin auto minka kyydissa olen ollut olla C-sarjan mersu, jostain vuodelta 2000-luvun alkupuolelta. Ylivoimainen enemmisto on ollut Priuksia ja muita hybrideja.
                                            Nakisin etta vaistamatta kehitys tulee menemaan siihen suuntaan, etta on naita kyydinjakopalveluita, seka perinteisia taksipalveluita. Uudempi tulee valtaamaan jonkun verran markkinaosuutta, mutta lienee niin, etta perinteiset taksit ajattavat sitten mummoja ja kansanedustajia, ja muut sitten vaihtoehtoisia palveluita.
                                            Kuten muutkin ovat todenneet, niin kylla tassa olisi paikka suomalaisella taksipalvelulla ottaa koppi teknologian kehityksesta ja alkaa itsekin kilpailemaan. Esim. toteuttamalla vastaavanlainen applikaatiotilaus, mobiilimaksaminen ja palautejarjestelma.
                                            Tuo taksilupakaytanto pitaisi myos purkaa, silla sehan on vain mustan porssin markkina sille, kuka saa kayda kauppaa varsinaisella palvelulla. Markkinat kylla osaa saataa itse itsensa, jos jollain alueella alkaa olemaan liikaa/liian vahan takseja. Esimerkiksi voi heittaa vaikkapa kauppojen naurettavan aukioloaikojen saantelyn, jos se vapautettaisiin, tuskin kaupat silti olisivat yotapaivaa auki, vaan tilanne hakeutuisi jarkeviin uomiin tietyn ajan kuluessa.
                                            Olen täysin samoilla linjoilla. Jos ne vanhusten taksisetelit kävisi vaihtoehtoisessa palvelussa, kullä siyäkin käytettäisiin. Ihan turhaa vetää marttyyriviittaa päälle tässäkään asiassa. Taksiluvat ovat monopolismia ja niiden sääntely vanhanaikaista.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tuohan olisi mukava lisärahan hankintatapa, autokin jo olisi mutta Uber ei ole vielä täällä maalla.
                                              Kannatan vanhojen monopolisääntöjen lopettamista/muuttamista nykyaikaan.

                                              Comment


                                                #53
                                                Uberilla on btw nyt meneillään Red Bull-kampanja. Haluaisin kovasti tilata Red Bullin, mutta eipä ole ollut autoja saatavilla koko aikana. Tovi sitten oli myös Tesla-kamppanja, ei tuolloinkaan ollut ainuttakaan saatavilla.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Lähdin pari vuotta sitten Elielin aukiota taksilla kotiin. Jonossa ensimmäisenä oli Prius joka ei minulle kelvannut. Menin takana olevan mersun kyytiin, jolloin kuski sanoi että pitää odotta, että edessä oleva jonon ensimmäinen lähtee.
                                                  Juuri tätä tarkoitin, mutta sanoin sen vähän vaikeasti. Jos jonon ensimmäinen auto ei miellytä, niin pitää vaan odottaa, että seuraava asiakas vie sen. Prius on kyllä sellainen laite, että kannattaa vaikka vähän odottaa, ettei siihen joudu.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Jos jonon ensimmäinen auto ei sinua miellytä, on sinulla oikeus ottaa juuri se taksi kyseiseltä taksiasemalta jonka sinä haluat. Tässä ei ole olemassa mitään muuta sääntöä.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Mä olen nyt ajanut "kakkoshommina" taxia nyt 7 vuotta säännööllisen epäsäännollisesti niin kyllä sen voin todeta että ei tuo taxiyrittäjä oleminen ole enää mikään kultakaivos.Veroja menee joka välistä.....itse olen siis työntekijä kyseisellä yrityksellä.
                                                      Suuri plussa on että meillä on kalustona A6 ultra 2014 jos vaihtuu johonkin korean ihmeeseen niin lopetan heti hommat.

                                                      Jos tuo homma vapautuu niin epäilen että hinnat nousee sen takia että ei kukaan elä noilla tuloilla jos tolpalla kalusto moninkertaistuu.Ei se auta jos yhtenä päivänä on kyytiä enemmän.
                                                      Mites kuka noi muorit ja papat kuskaa syrjäseudulla kaupoille ja sairaalan kun kaikki kyttää asutuskeskuksissa kyytejä.

                                                      Uber nostaa hintoja jos on paljon kyytejä niinhän ne teki lontoossakin kun oli se junalakko.

                                                      Jää valtiolta aikamoinen veropotti saamat tuon uberin myötä,kukaanhan ei varmasti maksa vapaaehtoisesti veroa noista tuloista.

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        Aina sama valitus " ei kannata" ei jää mitään viivan alle". Käsitykseni mukaan kannattamaton bisnes lopetetaan tai se menee konkurssiin.

                                                        Joskus nuorena oli mukamas tärkeää että taksi oli Mersu, Volvo tai ehkä bemari. Nykyään on minulle ihan sama vaikka olisi Fiat Tipo, kunahn se menee osoitteeseen ilman neuvomista ja edullisinta reittiä.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kyllä valtio veronsa saa, kaikki raha menee yleensä kulutukseen ja siinä on jo veroja riittävästi.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Samalla periaatteella saa sanoa, että täysin turhaa kaikki lakkoilu ja luottamusmiestoiminta yms. Kyllä se duunari palkkansa saa.. Kulurakenteesta voi olla tosin montaa mieltä, mutta aivan höpöhöpöä, että valtio pärjää ilman firmojen ja palkansaajien veroja.

                                                            Olin tuossa muutama viikko sitten priuksen kyydissa, niin pakko sanoa, että täysi paskahan se oli. Muoveista maalit kuluneet pois, likainen sisältä(no ok, se on yrittäjän vika), kolisi yms.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Ja silti se vei annettuun osoitteeseen?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X