Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pihan / rannan maisemointia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pihan / rannan maisemointia

    Onko täällä ketään joka ymmärtää pihasuunnittelun päälle? Rakennettiin landelle uusi rantasauna ja piha on nyt raiskattu. Karkeasti vaan tasattu kaivinkoneella. Jotain sinne pitäisi saada - helpointa olisi ajaa multaa ja kylvää nurmikko mutta se on tylsä ratkaisu. Rahamies laittaisi kunttaa, mutta sitä menisi niin paljon ettei perse kestä. Ideoita siis kaivataan miten rantaa voisi maisemoida.

    Tuo lankkuhässäkkä on tilapäinen pitkospuu-viritelmä, että pääsen saunanlta uimaan puhtain jaloin. Sen tilalle rakennnan kunnon puuportaat, mutta se onkin ainoa mitä olen pystynnyt päättämään.

    Maisema näyttää nyt kieltämättä aika karulle.
    Attached Files

    #2
    Mitäs käyttö tarkoitusta tolla tasatulla osalla pihaa on? Pitääkö siihen saada pöytäryhmä vai sulkis verkko? :)

    Comment


    • #3
      Hmm, jos ei ole ajatus vielä kirkkaana, niin itse ajaisin siihen mullan ja nurmikko päälle. Ehkä kaataisin nuo kuvassa näkyvät puut pois, muutama pieni puu/pensas koristeeksi? Palju rantaan? Vaikee sanoa pelkän kuvan perusteella, kun ei tiedä millainen kokonaisuus on.

      Pelkällä mullalla ja nurmikolla tuon saisi siistiksi, miettii sit ajan kanssa jos haluaa jotain spessumpaa.

      Comment


      • #4
        Jos tuo on olevinaan oleskelualuetta niin samaa mieltä kuin yllä. Kuntta ei sovi oleskelualueille, joten siinä tapauksessa nurmikkoa vaan. Laittaako sitten lisäksi jonkin pensaan, puun tai oikein istutusryhmän jonnekin on ihan siitä kiinni mistä itse tykkää ja haluaako niistä vaivaa itselle. Havukasvit ovat siitä hyviä että eivät vaadi juurikaan hoitoa, tosin vaativat happaman maan eikä kovin kostea paikka ole hyväksi ja tuon lätäkön pinta näyttäisi olevan aika ylhäällä maan pintaan nähden, joten ei hyvä(?).
        Jos ei nurmikkoa koko alueelle niin voisiko jokin hiekkarannan tapainen alue tulla kysymykseen tuohon rantaan ja vaikka lentopalloverkko tms?

        Comment

        Working...
        X