Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Rekisteristä poisto vain romutustodistuksella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Multa haettiin eilen yksi auto jonka olin täyttänyt kaikella mahdollisella metallijätteellä jonka tontilta löysin. Kuski ajoi pihalle, kouralla auto lavalle ja samalla punnitsi. 1200kg heilahti mittariin ja aikasemmin puhelimessa oli sovittu hinnaksi 40€/t. Tehtiin 60€ kaupat. Kirjotettiin kuitti sekä auton paperit jäivät kuskille. Hoitavat kaikki paperityöt.

    Kaikki meni kuten oppikirjassa. Kannattaa ottaa huomioon että kuorma-auto on sitten painava ja jos joutuu kääntelemään niin melkoiset urat jää helposti jos on pehmeä piha, varsinkin näillä vesikeleillä.

    Romu Wesin oli yrityksen nimi ja on virallinen Suomen autokierrätyksen alainen firma.
    Viimeksi muokannut Noize; 6.11.2013, 09:40. Perustelu: Lisätty yritys.

    Comment


      #32
      Jotain 40-50€ olin itsekin ajatellut mutta ei haittaa vaikkei saisikaan. Saapahan pihasta pois ennen lumien tuloa. Mitäs sitten jos hakija ei ole em. Auomen Autokierrätyksen alainen toimija? Jostain valtakirjasta siinä puhelun aikana mainitsi jotain, ehkä se tästä iltapäivällä selviää.

      Comment


      • #33
        Muistakaa sitten katkaista kilvet jos autossa viellä kiinni. Kaikennäköstä sakkia pyörii romareilla ja saattaa kilvet äkkiä löytää uuden kodin. Näin kehu ainakin ukko joka viimeksi haki romuja pihasta.

        Comment


          #34
          Eipä se taida olla kilven edellisen omistajan ongelma että mistä ne kilvet jatkossa löytyy?
          Viimeksi muokannut Noize; 6.11.2013, 11:41.

          Comment


          • #35
            Kyllä se vaan valitettavasti on, koska jos jotain niitten kanssa toheloidaan niin ensimmäiseksi soi viimeisen virallisen omistajan puhelin tai ovikello. Turhaa vaivaa, minkä voi välttääkkin.

            Comment


              #36
              Kilvet nyt kannattaa ottaa joka tapauskessa irti, kun ne pitänee palauttaa itse todistuksen kera poistossa?
              Saako pois rekisteristä pelkällä runkonumerolla muka ja kilvillä?

              Comment


                #37
                Niin jos Möttönen luovuttaa romu-ukolle auton kilpineen päivineen ja romu-ukko tekee paperi hommat, niin ei sen möttösen luokse tulla kyselemään mitäs sitä on tehty, vaan sen romu-ukon.

                Saako pois rekisteristä pelkällä runkonumerolla muka ja kilvillä?
                Kilvet voi palauttaa konttorille, mutta sinun nimellesi jää kilvetön auto. Sitten vasta kyseinen auto katoaa kun toimitetaan virallinen romutus todistus.

                Comment


                • #38
                  Meiltä haettiin yksi romuauto juuri kuukausi sitten. Sama tilanne, kilvissä mutta liikennekäytöstä poistettuna. Homma toimi niin, että annoin allekirjoitettuna rekkariotteen kakkososan romurille mukaan ja kaveri kertoi että poistaa ajoneuvon rekisteristä ja trafi lähettää romutustodistuksen postissa minulle. Näin tapahtui ja trafilta meni tieto myös vakuutusyhtiöön, joka ilmoitti vakuutuksen katkeamisesta. Itselle ei siis muita suoritteita hommasta tullut kun otteen allekirjoitus ja hyvien päivänjatkojen toivotus noutajalle.
                  Viimeksi muokannut ilkkapoika; 6.11.2013, 16:35. Perustelu: Edit. kylläpä luin taas ketjun loppuun asti ennenkuin kirjoitin.

                  Comment


                    #39
                    Mulle edellisen romuauton heinäkuussa noutanut ei toimittanut koskaan romutustodistusta vaikka niin oli puhe. Soitin perään 2kk päästä ja kuulemma joku paperinsäästökampanja menossa että enään eivät lähetä erillistä romutustodistusta.
                    Minä veikkaan vaan laiskuutta ja hyvin keksittyä selitystä. Kannattaa olla siis tarkkana keneltä pyytää noudon.Ilmoittelee suur-jyväskylän lehdessä edelleen...
                    Mites muilla ?

                    Comment


                      #40
                      Töipaikan naapurin romusetämies lähettää romutustodistuksen pyytäessä. Muuten menee niin kuin Ilkka kirjoitti.

                      Comment

                      Working...
                      X