Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton pesemisestä/hyviä pesuloita...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Auton pesemisestä/hyviä pesuloita...

    En löytänyt foorumilta keskustelua kyseisestä aiheesta. Mikäli sellainen löytyy, tämän topicin voi toki poistaa.


    Muutin muutama kuukausi takaperin uudelle paikkakunnalle. Olen perinteisesti pessyt autoni käsin ja ajan kanssa, mutta kaupungissa tämä ei näemmä suju aivan ongelmattomasti. Rehellisesti sanottuna v*tuttaa ajaa kuraisella autolla, kun on tottunut pesemään auton, imuroimaan sisustan ja pyyhkimään siitä pölyt lähes viikoittain.

    Osaisitteko suositella Jyväskylän alueelta joko paikkoja, joihin voi mennä itse pesemään kulkineensa tai paikkoja, joissa pesu tehdään käsinpesuna?

    Kuten edellisestä näkyy, karsastan hiukan koneellisia pesuja, erilaisia pesuhalleja ym, koska olen kuullut niistä lähinnä negatiivisia kommentteja. Kertokaa toki niistäkin hyviä ja huonoja puolia.

    Miten itse hoidatte autonne pesemisen?

  • #2
    Minä pesen autoni talvisin käsin Tourulan Nesteellä olevassa TI-hallissa. Hallissa on painepesuri, joka toimii kolikoilla. Ihan ok pesupaikka, en keksi mitään valittamista :)

    Comment


      #3
      Tourulassa on tullut pestyä, painepesuri vaan ei ole aina toiminut kunnolla.
      Oikari (Kuormaajantiellä Volvon huollon takana) pesee hyvin ja halvalla käsin. Samoin vahaus onnistui hyvin. Nykyisin olen kyllä pessyt itse kotona, hiukan hankalaa se on talvella.

      Comment


      • #4
        Kangaslammella, Siwan vieressä on kaksi Sulun kiinteistöhuollon ylläpitämää pesuhallia. Siellä ei ole painepesuria, mutta lämmintä vettä ja letku suuttimella kummiskin. Sinne saa mennä kuka vaan. Maksu hoidetaan soittamalla numeroon joka löytyy hallin seinällä olevasta aparaatista. Samaisella laitteella kuitataan maksu. Tämän jälkeen halliin syttyy valot ja vettä alkaa saamaan. Yhdellä soitolla saa vettä ja valoa 10 min. Kaksi soittoo on riittäny mulle. Soitto maksaa muistaakseni 2,61e. Aamuisin siellä ei yleensä tarvii jonotella, illalla sitten on jo vähän enempi tunkua.

        Comment


        • #5
          Onko täällä etelässä jossain vastaavia halleja, eli hämeenlinna-riihimäki-hyvinkäää välillä? Ei ainakaan itselleni ole oikein tullut vastaan, tai sitten vaan en ole hoksannut moisia.

          Comment


          • #6
            sama kiinnostaisi minuakin

            Comment


              #7
              Olen perinteisesti pessyt autoni käsin ja ajan kanssa, mutta kaupungissa tämä ei näemmä suju aivan ongelmattomasti. Rehellisesti sanottuna v*tuttaa ajaa kuraisella autolla, kun on tottunut pesemään auton, imuroimaan sisustan ja pyyhkimään siitä pölyt lähes viikoittain.
              Hmm...kuulostaa erittäin tutulta! :)

              Kangaslammella, Siwan vieressä
              Tätä on tullut käytettyä. Halpa ja rauhallinen paikka. Miinusta hallin pieni koko sekä painepesurin puute. Tourulan Neste on toinen paikka missä tulee pestyä myös.

              Comment


                #8
                Edellistä autoa tuli pesetettyä koneessa ja paras oli Seppälän Prisman "pesukatu", jossa oli ainakin aluksi käsinpesu sivuille ja taisi olla harjat lopuksi. Löytyy varmaakin eri vaihtoehtoja.
                Nykyistä autoani en ole vielä koneeseen ajanut, vaan pesen sen mp-kerhon lämpimässä, tilavassa ja hyvin varustellussa tallissa;-)!
                Sattuisikohan jollain olemaan tietoa, miten ja millä aineilla nahkasisustaa kannattaisi käsitellä?

                Comment


                  #9
                  Sattuisikohan jollain olemaan tietoa, miten ja millä aineilla nahkasisustaa kannattaisi käsitellä?

                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=47646

                  Comment


                  • #10
                    Käsinpesua pks:lla

                    Kevätaurinko pakottaa tarkastelemaan auton pintaa entistä kriittisemmällä silmällä, joten nyt on aika etsiä kunnon pesupaikka. Joko itsepesula tai sitten palvelu.

                    Kaksi hyvää ehdokasta pääkaupunkiseudun koillissuunnalla olen löytänyt, toinen Jumbon, toinen uuden Viikin Prisman parkkihallissa. Jälkimmäisessä olen viime aikoina käynyt eikä 15 ? ole kunnollisesta työn jäljestä tosiaankaan paljon.

                    Comment


                      #11
                      Aimo, onko prismassa myös itsepesu mahdollisuus?
                      Itse olen käyttänyt itäkeskuksen parkkihalli pesua, n.6e maksaa yksi itsepesu. Haittapuolena että jonoa on joskus ihan liikaa ja urssi ei tahdo ilman pohjan raapaisua pesu paikalle päästä.

                      Comment


                      • #12
                        Nokian Nesteellä, Hesen vieressä on pesuhalli jossa auton voi pestä käsin. Pesupaikkoja on varmaan 10 ja hintaa tulee yleensä 5 eurosta ylöspäin riippuen kuinka kauan pesee. Yleensä pesusta on selvinnyt alle 7 eurolla. Kävinpesuistakin saa leiman pesupassiin, eli joka 6. pesun saa valita vapaasti koneen eri ohjelmista.

                        Comment


                        • #13
                          Espoon Muuralan Nesteellä voi pestä auton nosturilla päältä ja alta. Ei ihan
                          osu omille reiteille tuo paikka , mutta ihan varta vasten on tullut siellä
                          käytyä pesussa.
                          Nosturi pesupaikat on harvinaista herkkua, ed. mainitun lisäksi en tiedä
                          pk - seudulla muita olevan. Tietysti, jos löytyy, niin vinkkiä kehiin.

                          Comment


                          • #14
                            Onko kellään tietoa onko Porvoon lähellä mitään paikkaa missä saa itse pestä?

                            Comment


                              #15
                              Oma piha toimii pesupaikkanna sopivilla ilmoilla, tallista löytyy alkeellinen painepesuri, joka pitäisi kylläkin vaihtaa parempaan. Hyvää jälkeä tulee, kun kaikki tarvittava löytyy tallista, ja tilaa pihalla on tarpeeksi.
                              Ei se loppujen lopuksi kalliiksi tule, kun itse investoi painepesuriin, pesusieneen, säämiskään ja itse pesuaineisiin verrattuna siihen, kuinka monta pesukertaa noilla välineillä voi toteuttaa.

                              Comment


                                #16
                                Entäs sen oman pihan ja tallin hinta? :)

                                Niitä kun ei ole.

                                Comment


                                  #17
                                  Niinpä tietysti, aivan unohtui, faijan autotalli se paras mahdollinen, vielä kun kotona asustelee leppoisasti opiskeluiden ohella. Eihän noiden laitteiden säilyttäminen edellytä tallia, voihan niitä säilyttää missä haluaa, autossa, sängyn alla, komerossa, varastossa, missä ikinä huvittaa... ;D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Mä olen käynyt larussa Heikkaantalon äsmarketin parkkihallissa, noin 8 vuoden ajan säännöllisen epäsäännöllisesti. Ovet tuonne halliin on avoinna mun käsittääkseni arkisin aina klo 17 hujakoille, lauantaisin ja sunnuntaisin vaihtelevasti. Tilanteen mukaan parkkiin paloletkun viereen ja pesu. Olen saanut pestä rauhassa, matalalla profiililla kun on niin homma toimii. Aikanaan, silloisesta sestosta eräs yliaktiivinen ylipäällikkö omasta mielestään, kävi urputtamassa, mutta on saanut jo kenkää ko. työpaikasta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Joo, tai sitten pesee niin kuin näin kerran yhden mersun tekevän itiksen shellillä. Ilma/vesi pisteestä letku ja hana auki ja pesua. Letku takas koppiin ja ajaa pois, ei maksa mitään. :)

                                      Olen nähnyt tämän myös kastelukannu versiona ja sitten on hyvä vielä vetää sillä tuulilasin pesu lastalla auton kyljet niin tulee puhdasta. ;)

                                      Comment


                                        #20
                                        Joku viikko sitten Kekkosentien Nesteellä yllätin itse teossa, kun joku retardi karjalalippisteiniääliö laappi E-Kadettinsa kylkiä ikkunalastalla. Aikomus oli pestä takavalot omasta, mutta aikeeksi jäi, ei hiekkasienellä viitsi naarmuttaa.

                                        Koska päiväni oli muutenkin jo pielessä, avauduin niin perkeleesti mokomalle ja talutin suurinpiirtein korvasta sisälle. Kauppias itse oli töissä ja tyynesti laskutti uuden sienen hinnan pöljäkkeeltä. Itse sain konepesun kiitokseksi, eli tuli ne takavalot sitten pestyä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Onko kellään tietoa onko Porvoon lähellä mitään paikkaa missä saa itse pestä?
                                          Ainakin Gammelbackan Nesteellä on TI-halli, jossa voi pestä auton.

                                          Comment


                                            #22
                                            Lahdessa oivallisin paikka on kyllä Kivistönmäen Nesteen sisäpesuhalli, jossa on
                                            about 10 paikkaa, josta puolet painepesupaikkoja. Kantapaikka :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Espoossa on yksi käsinpesupaikka Kilossa, nimeä en nyt muista, mutta se sijaitsee ihan Vanhan Turuntien kupeessa. Hintaa oli joku aika sitten 25e/pesu. Kovin kiireinen pesula tuntuu olevan eli, jos sinne meinaa mennä, niin kannattaa varata aika etukäteen.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Mistähän pk-seudulta (itäpuolelta) löytyy noita pesuloita, missä voi itse hinkata ja jynssätä autoaan mielellään painepesurin kera? Ja mitä moinen lysti maksaa? Suht tuoreena pk-seutulaisena olen pari kertaa käynyt Kontulan nesteellä pesemässä, mutta hinta tuntuu hieman suolaiselta (5eur + poletit 1eur/3min). Käytännössä auton pesemiseen menee yleensä siis 9eur. Tampereella kun pesin ennen, niin hinta oli 1eur/3min, eli auton sai vitosella helposti puhtaaks.

                                                Minkälainen esim. tuo itäkeskuksen pesupaikka on? Onko se 24/7 auki ja mitä se maksaa? Onko siellä käytössä painepesuri + harja, ämpäri + letku vai minkämoinen systeemi?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Itäkeskuksen pesupaikka on Anttilan ja Stockmannin alapuolella kahdessa kerroksessa ja auki vähintään 23:een. Poletteja saa setelillä automaatista esim. 23kpl/20e. Mulla on mennyt yleensä kurakaudella 4-5 polettia, mutta ei sillä ihan priimaa vielä saa. Painepesuriin liitetyllä harjalla pestään, liuotinaineen saa omasta pistoolistaan ja imuri on. Olen joskus omalla harjalla pessyt hiljaisena aikana venettä pesupaikan omistajan ollessa paikalla, eikä käynyt avautumaan. Kyllä siellä voi kauppojen sulkeutumisen jälkeen aivan rauhassa nysvätä esim. vanteita omalla harjalla ja myrkyillä.

                                                  Kallvikintien ja Mustalahdentien risteyksessä Vuosaaressa on aikaperustainen letku/sankko -paikka, mutta mielestäni se oli kalliimpi kuin Itäkeskus, ja ei kovin myöhään auki. Vantaalla on ainakin Ruskeasannan Shellillä ja Tikkurilan Nesteellä itsepalvelupesut ja Itä-Helsingissä lisäksi ainakin Herttoniemen Shellillä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Turussa parasta jälkeä tähän mennessä itselle on tehnyt M-Plussan pesukatu rinkulakaupan vieressä. Pesevät suurimmat skeidat painepesurilla ennen pesukadulle ohjausta. Itse suosin tuota kun olen paikkakunnalla ja pestä pitäisi eikä itse viitsi.
                                                    Omalla hallilla toki yleensä saa parasta jälkeä ja reklamaatiotkin osuvat omaan nilkkaan:)

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Siinä Vuosaaren TI-hallissa on myös nosturipaikka.(Kallviikintie ja mustalahden risteys). Yksi TI-halli löytyy myös Kannelmäen Nesteeltä.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Sami,
                                                        ei ole itsepesumahdollisuutta Viikin Prismassa. Taitavat nuo ulkomaalaissyntyiset mukavanoloiset kaverit ottaneet pesupaikan haltuunsa. Kerralla mahtuu vain kaksi autoa, mutta yleensä on valmistunut kaupassakäynnin aikana, eli jonottaa ei juuri tarvitse.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja protoni Näytä viesti
                                                          Mistähän pk-seudulta (itäpuolelta) löytyy noita pesuloita, missä voi itse hinkata ja jynssätä autoaan mielellään painepesurin kera?
                                                          Tikkurilassa ainakin on...

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jes!
                                                            Rusan Shelli!

                                                            Kannattaa mennä joko aamulla tai päivällä.
                                                            Iltaisin se on yhtä helvettiä... Piha täynnä Corollia ja 200SX:iä konepellit pystyssä ja kiiltävien blingbling-osien ja tarvikespoilereiden vertailu käynnissä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X