Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VCDS (vanhalla nimellä VAG-COM)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    No ei siellä reiän pohjalla ollut liitintä kun ei ollut piuhojakaan. Keskikonsolin takaosassa, takapenkin keskimatkustajan tuhkakupin pois ottamalla löytää juuri ODB2 pistokkeen muotoisen reiän, jonka kannessa on salaman kuva. Tuota siis luulin virheelliseti pistokkeen sijaintipaikaksi.

    Ehkä tuo liittimen sijaintipaikka on vaihtunut faceliftin yhteydessä sinne ratin alle, konepellin aukaisukahvan yläpuolelle, kuten edellä on kerrottu.

    Comment


    • #62
      Pitäskö vag-com:lla saada yhteys abs:n(urS4)? Mulla kun tuo ohjelma sanoo "NO RESPONSE FROM CONTROLLER" kun valitsen abs:n. Moottorista kyllä löyty vikakoodi.

      Comment


        #63
        Eipä tainnut UrS4:sta saada yhteyttä kuin moottoriin ja climaan.

        Comment


          #64
          Newbie kysyy:

          Eli sopiiko Jaripetterin "OBD2-USB -adapteri v2.0" esim. meikäläisen A4 B5 -99 Avantiin? Ja toimii USB-liitännällä ja Ross-Techin 409.1 version kanssa?

          Comment


          • #65
            Sam1:llle, itsellä ainakin toimii omassa juuri noilla.

            Comment


            • #66
              Aloittelija kysyy:

              Auto on C4 S4 ja sain kaverilta juuri USB-OBD2 -kaapelin lainalle. Tässä autossa on ilmeisesti se 2x2 pistoke, mutta mistä päin autoa se tarkalleen löytyy? Entä miten kätvään tuon OBD2-kaapelin siihen 2x2 liittimeen kiinni, onko se virallinen välijohto vain pelkkä johto ilman mitään komponentteja? Jos pelkkä johto, niin onko pinnien kytkennästä tarkempaa tietoa?

              Tuon Partcon laitteen jos kasaa, niin sen saa ilmeisesti toimimaan 2x2 -liittimenkin kanssa? Onko sen mukana tulevissa kasausohjeissa tätä vaihtoehtoa mainittu?

              Comment


                #67
                Jouni: Pistokkeen löydät konehuoneen puolelta kuskin puolen/tuulilasin välimaastosta sijaitsevasta rele boxista. Mulla on jaripetterin kaapeli ja hyvin toimii.

                Janne: Mä saan yhteyden UrS4:sen jarruihin --->
                Address 03
                Controller: 4A0 907 379
                Component: Bremsen-Elektronik
                Coding: 0265103050
                Shop #: BB 23836
                0 Faults Found:

                Comment


                • #68
                  Jouni:

                  jos haluat mun rakennussarjasta kasata tuon 2x2-yhteensopivan niin pistä tilauksen yhteydessä muuta kohtaan että abicot mukaan niin voit tehdä jomman kumman.

                  Toinen vaihtoehto on ottaa 2x2-OBD2 -väliadapteri joka on ns. tyhmäadapteri eli ihan suoraan johdot.

                  Tuossa jälkimmäisessä on se hyvä puoli että adapteria voi käyttää sekä OBD2 että 2x2-liittimellä varustetuissa autoissa sekä liitin on helpompi pistää paikalleen kun ei tarvitse yksitellen lyödä kiinni.

                  Comment


                    #69
                    4A0 907 379
                    Tästä voimme päätellä että nelivetoautojen ABS - vag-com yhteistyö toimii:
                    - 100Q 93->
                    - 80Q valmistenumerosta 8C-P-000001 ->
                    - COQ kts edellinen
                    - RS2 kaikki

                    Comment


                      #70
                      Tuon Partcon laitteen jos kasaa, niin sen saa ilmeisesti toimimaan 2x2 -liittimenkin kanssa? Onko sen mukana tulevissa kasausohjeissa tätä vaihtoehtoa mainittu?
                      Toki. Kysehän on vain muodoltaan erilaisista liittimistä - kytkennät eivät muutu. Jättää vain pinnit liittämättä OBD-liittimeen.

                      Kytkennät:
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...&highlight=obd

                      Comment


                      • #71
                        Lainaus:
                        Jos läppärissä ei ole rs232-liitäntää niin toimiva ratkaisu on kuulemma tuollainen pcmcia-rs232 adapteri,
                        siinä on ns "oikea" sarjaportti. Mutta kokemusta minulla ei noista ole.

                        Pitäis varmaan kokeilla tota PCMCIA-härdelliä.
                        Mulla ei kanssa ole toisessa läppärissä COM-porttia ja sellaisella USB port replicator tjsp. kilkkeellä yritin toimimaan. Olen päässyt jo siihen vaiheeseen, että VAG-COM tunnistaa COM-portin ja interfacekin löytyy. Mutta herjaa ettei ole Fast-jotain yhteensopiva tjsp., eikä näin ollen saa rekisteröityä ohjelmaa/luettua tietoja osoitteista :(
                        PCMCIA ?? Siis onko VAG-COMiin olemassa jokin kortti tuohon väylään??

                        Comment


                        • #72
                          PCMCIA ?? Siis onko VAG-COMiin olemassa jokin kortti tuohon väylään??
                          Kysehän oli siis PCMCIA-RS232 -adapterista, eli PCMCIA-paikkaan laitettavasta kortista, jossa on sarjaportti. Siihen luulisi sopivan sitten perään kaikki nollamodeemikaapelista VAG-COMiin...

                          Comment


                          • #73
                            Itsellä rupesi löytymään kaikki ohjainlaitteen kun vaihdoin USB-RS232 adapterista PCMCIA-RS232 adapteriin.

                            Se virheiden määrä mitä tiedonsiirrossa tulee noilla USB-adaptereilla on ihan uskomatonta, töissä joudun muissa yhteyksissä käyttämään RS232 pohjaista tiedonsiirtoa (ja yllätten uusissa läppäreissä ei moista ole). XX-kokoinen tiedostopaketin siirto kestää USB-vermeillä 20-40minuuttia jos onnistuu ollenkaan, ja minuutin PCMCIA/alkuperäisellä RS232:lla.

                            Comment


                            • #74
                              Okei, eli adapterista oli siis kyse :-)
                              Taisin lukea ketjun vähän huolimattomasti.
                              Itse tilasin "tee-se-itse" välineet tänään ja onneksi kannettavassa on RS232 portti.
                              Tuo USB-väylä ongelma kuulostaa kyllä kummalta, onko kukaan kokeillut käyttää muita kuin generic ajureita? Ja mites toimii vanhemmissa käyttikisissä tai Linuxissa?

                              Comment


                              • #75
                                Mulla on IBM:n USB-sarjaportti-imitaattori. Alkoi toimiin kun ajoin IBM:ltä uusimmat ajurit.

                                Comment


                                • #76
                                  käytännössä muut kuin ftdi:n piirillä toteutetut USB-sarjaportit on todettu epäluotettaviksi vag-com:n kanssa. Tuo ftdi:n systeemi on siksi toimivin kun Ross-Techin omat USB-adapterit sisältävät samaisen piirin ja ohjelmat on tehty sillä toimiviksi.

                                  Suosittelen valmista USB-adapteria jos koneessa ei ole sarjaporttia. Ovat muutenkin kehittyneempää tekniikkaa kuin nuo opto-pohjaiset.

                                  Comment


                                    #77
                                    Liekö sääntöjen vastaista vai ei (linkitys&mainostus...) mutta tuollaseen törmäsin äsken ekaa kertaa onko joku uus putiikki? Laitoin jo tilauksen jylläämään... http://www.vag-com.fi/

                                    Comment


                                      #78
                                      ^samoin. Oli just loppu varastosta se mitä tilasin mutta erittäin asiallisen sähköpostin sain kun kyselin suomenkielisiä ohjeita. Kerrottiin myös että noin 9 päivää kestää nyt tilauksen saaminen.

                                      Comment


                                        #79
                                        Jeps, nopeaa & kiitettävää toimintaa on. Heti tuli tilausvahvistus ja äsken toimitus valmis-ilmoitus. Huomenna sit postii ja to perillä. Toimituskulut maksikirjeellä ilmaiset!

                                        "Tilaus vastaanotettiin 24.7.2006 03:41
                                        Katsottu 24.7.2006 19:29
                                        Käsiteltävänä 24.7.2006 19:31
                                        Toimitus valmis 25.7.2006 22:24"

                                        Comment


                                        • #80
                                          Onko kokeiltu näillä uudemmilla ajureilla JP- USB-kaapelin kanssa:
                                          - toimiiko ?
                                          http://www.ftdichip.com/Drivers/CDM/...%202.00.00.zip

                                          Comment


                                          • #81
                                            - toimiiko ?
                                            Olen kokeillut, pelittää.

                                            Comment


                                              #82
                                              Lissäillään tänne vielä että tuo vag-com.fin kaapeli toimii, on jykevä ja antaa vielä hienon sinisen valoefektivöyhkän ollessaan kytkettynä :). Vikakoodeja ei löytynnä, maffin arvot ok ja väännöksi sain testilenkin aikana parhaimmillaan 320Nm, paljon oli yli 310Nm vääntöä...

                                              Liekö tuo pitää paikkansa? Todelliset lukemat ois sitten ~130-135hp/320Nm kun ilmotetut 116hp/285Nm??? Auto kiihtyy alle 10sek sataseen mihin se kyllä ei menis jos 116/285 ois todelliset kun painoa 1450kg + tankki + irtotavarat kontissa + kuski 105kg..

                                              Comment


                                              • #83
                                                Mulle tuli juuri toi USB-OBD2 ja port on OK mut interface not found!

                                                Eri portteja kokeiltu ja mikään ei auta. On kokeiltu myöskin VAG:n 311.2 ja 409 mut molemmat herjaa ja ajurit on uusimmat. Koneena on Acerin Ferraari 4003 eli ei rs232 liitintä olemassa koneessa,joten oli turvauduttava usbiin.

                                                Mikä avuksi kun on omasta mielestä kokeiltu kaikkea?


                                                Johto hommattu tmi Elekmasta.

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Kuulostaa vähän samalta, kuin minulla alkuun. Nyt jostain syystä löytää interfacen, muttei controllereita. Lieneekö muutaman kerran uudelleenasennuksella vaikutusta. Alussa tosiaan löytyi interface vain auton ollessa käynnissä.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Oon itteki asentanu pariin otteeseen mut ei tunnu auttavan. Täytyy ottaa yhteyttä tavaran toimittajaan ja kysyä apua.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Mikä vois olla toi K-Line stuck homma? Eli kun herjaa et ei löydy interfacea ni se antaa neljä mahdollisuutta erroriin. Auto ei valmiudessa jne.

                                                      Toi ledi palaa tossa johdon toisessa päässä mut interface ongelma on silti olemassa.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Sama täällä, interface erroriksi se antaa (silloin, kun se edes ilmenee) joko -2 tai 3. Ja se ledi siinä mötikässä palaa mulla ainakin heti, kun 2x2 liittimen virran laittaa paikoilleen.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Orkkis ross tech kaapelissa on patentoitu (?) mikrokontrolleri, joka neuvottelee lennosta auton kanssa liikenneparametrit kohdalleen. Tästä syystä ne kaapelit ei pelaa, joista tuo kontrolleri uupuu tai on erittäin työlästä säätää parametrit käsin kohdalleen.

                                                          Millä liikenneparametreilla olette saaneet yhteyden 1999 B5 2.7 S4 biturboon ?

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            S4 tuota about -99 koria onko se nyt sitten B4 sekä Audin vanhemmat V6 koneelliset ovat ECUn kannalta varsin nirsoja adapterin suhteen. Käytännössä vain HEX-sarjalaiset Ross-Techin adapteri saavat niihin yhteyden. Kovasti olen tuollaista koittanut vääntää mutta rikkomatta tekijänoikeuksia (adapteri toimii samalla donglena joka avaa kaikki toiminnot) sellaista ei tunnu pystyvän tekemään.

                                                            Jos joku on säätänyt sellaisen joka ei perusasetuksilla toimi mutta asetuksia muuttamalla toimii niin olisin kovasti kiinnostunut kuulemaan mitä asetuksia on säädetty.

                                                            Moottorinohjaimeen voi saada paremmin (tai huonommin...) yhteyden jos moottori on käynnissä...

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Mulla on toi Partcosta tilattu tee-se-itse setti ja toimii vain osittain.
                                                              Eli saan yhteyden vain jarruihin, mutta mikään muu ei sitten toimikaan.
                                                              Onko muilla ollut samoja ongelmia?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X