Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ruosteen puhdistus & alustan ruostesuojaus PK -seudulla

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ruosteen puhdistus & alustan ruostesuojaus PK -seudulla

    En löytänyt haulla tietoja Helsingin lähialueella toimivista ruostesuojaamoista. Kysyisinkin, että mikä olisi luotettava paikka, joka tekisi puhdistus- ja massaustyön hyvin. Hinta ei ole yhtä kriittinen tarkastelukanta kuin työn laatu. Kohtuus on kuitenkin hinnan puolesta pidettävä mielessä, sillä rahaa ei ole koskaan liikaa. Positiivista olisi tietty, että kyseisillä firmoilla olisi asiantuntemusta juuri Audeista. Tärkeää olisi saada auton alusta putsattua ja massattua, jotta voisi olla entistä varmempi tulevien ajokilometrien aikana. Olisi hyvä saada vinkkejä varteenotettavista firmoista ja sitten voisin itse käydä paikan päällä näyttämässä autoa ja kyselemässä toimenpiteistä.

    Massattava/putsattava auto on C4 -korinen Audi 100 Avant. Huollossa sanottiin, että takatukipalkeissa on pintaruostetta. Huollossa ei kuitenkaan kukaan (ihme kyllä) osannut
    antaa vinkkejä hvyistä ruostesuojauspaikoista. Hitsaushommiin ei kuitenkaan ole tarvetta. Tehdäänkö nuo pintaruosteen putsaukset hiekkapuhalluksella? Samalla kun nuo takapalkit puhdistetaan ja ruostesuojataan, olen ajatellut hoitaa myös koko alustan mahdollisen putsauksen ja ruostesuojauksen.


    Myös muuta vinkit C4:n alustan ruostesuojaukseen liittyen ovat tervetulleita. Lisätietoa kaipisin myös korin ruostekohtien korjauksesta eri firmoissa. Olisi tarpeellista saada myös arvioita koko projektin (alustan osalta) hinnasta.

    Kiitos jo etukäteen vinkeistä.

  • #2
    En valitettavasti tunne pääkaupunkiseudun ruostesuojaamoja. Itse olen teettänyt toimenpiteen kolmeen eri autoon Anjalankosken Autokorihuollossa. Helvetin hyvä, ei ehkä halvin. Heillä kuitenkin aina alan uusimmat laitteet ja aineet ja hyvä osaava palvelu.
    Yhden auton suojauksen olet teettänyt Kouvoassa, en muista firman nimeä. Sekin oli muuten ok, mutta ei maininnut mitään yhdestä ruosterijästä! Oli vaan siististi paikannut sen, kun muuten auto oli ok. (Sisälokari oli kuluttanut alkup. suojaukset sekä maalit pois->ruoste iski.)

    Hyvin harvoin mitään hiekkapuhalletaan. Jos auto on siinä tilassa, että vaatii merkittävästi ruosteen POISTOA sanoo asiantunteva liike, että "ei kannata enään suojata" tai "teetä peltityöt ensin ja tuo sitten takas, niin katsotaan". Tarkoitus ei ole suojata ruostetta, vaan ruosteelta. Pienet ruosteet saumoista tms. hoidetaan happokäsittelyllä. Toisaalta suojalitkut (siis öljymäisen pinnan jättävät LITKUT, ei se massa) pysäyttävät ruostumisen, jos sellaista on jo ehtinyt tapahtua...

    Hintahaitari 450-700 egee täyskäsittelylle.

    Comment

    Working...
    X