Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Metelöivä ilmastointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Metelöivä ilmastointi

    Hankin vasta auton isolla A:lla ja huomasin ilmojen lämmettyä ilmastointikompuran pitävän melkoista mekkalaa. Luultavasti mitään ei ole vialla, mutta kompura pitää suurempaa ääntä kuin itse moottori tyhjäkäynnillä. Kaitpa tuo on normaalia, vai?

    /Edit/
    Itse asiassa hankin pirssin viikko sitten ja sain tingattua siihen Varma Ratkaisu -takuun ilman omavastuuta. Vien huomenna sen 'alkutarkastukseen'. Otanpa ilmastoinnin metelöinnin puheeksi. Meteli tosiaan häviää, kun painan ECON-napista ilmastoinnin pois päältä. Onko vinkkejä mitä pitäisi kertoa huollossa?

    /Edit/
    Eikös jossain pitäisi näkyä vikakoodeja (missä?), jos on vikaa? Yritin etsiä searchilla diagnoosi-tilaan pääsemistä, mutten löytänyt -03 malliin ohjetta. Jos diagnoosin saa päälle, niin saako siitä mitään tolkkua asiaan?

    /Edit/
    Sain diagnosoitua, mutten löytänyt ilmeisesti mitään vikakoodeja. Kuuntelin oikein sillä korvalla sitä metelöintiä ja se alkoi kuulostaa flektin ääneltä. Voisiko se olla se? Onko se ilmastoinnissa jatkuvasti päällä?

    /Edit/
    Ehkäpä ylireagoin tuon metelin kanssa. Taitaa tuo V6 olla sen verran hiljainen, että kiinnittää muihin ääniin enemmän huomiota. Pirssi oli tänään Varma Ratkaisu -tarkastuksessa, jossa mainitsin äänestä. Kyllä kaikki oli kuitenkin aivan kunnossa

    #2
    No ei ole normaalia! Sinuna menisin ensimmäisenä pikaisesti käyttämään ilmastointihuollossa tarkistuttamassa aineet. Kunnossa ollessaan ei kompura pidä "mekkalaa" ainakaan niin isoa että moottorin ylitse selvästi kuuluisi.

    Comment


      #3
      No ei ole normaalia. Ei kompuran ääntä erota moottorin äänen "takaa" mitenkään. Taitaa olla kompura paskana. Tervetuloa kerhoon... BTDT.

      Edit: olinpa hidas :) Täältä voit aikasi kuluksi ihmetellä mitkä siellä sitä ääntä pitää.

      Comment


        #4
        Mulla piti Golfin ilmastoinnin kompura kauheaa meteliä viime keväänä, syyksi paljastui että magneetti kytkin oli hapettunut ja luisti. Tämä johtui siitä ettei ilmastointia ollut käytetty koko talvena. Jätin auton käymään puoleksi tunniksi auringonpaisteeseen ilmastointi täysillä niin meteli rauhoittui. Saa nähdä mitä tänä keväänä tekee

        Comment


          #5
          Joo, minä kun ostin käytetyn kompuran rikkinäisen tilalle, siinä oli magneettikytkin ihan ruosteessa. Se voi kyllä rohista siellä aikansa. En laittanut sitä vaan toisesta paremman tilalle.

          Comment


          • #6
            Hei. Tsekkaappas ilmastoinnin lisäflekti (pieni pääflektin vieressä), se aloittaa vinkumisella ja ajan kuluttua ääni kasvaa mahdottomaksi ruminaksi. Flekti käy ilmastoinnin ollessa päällä ja sammuu siis econ napista. Mulla menee vaihtoon, kun saan aikaa järkättyä. Maksaa muistaakseni n. 100? marmoritiskillä.

            Comment


            • #7
              Mulla kans piti ilmastointi hirveetä mekkalaa viime keväänä eikä se juurikaan pukannut kylmää. Epäilivät pörhöllä kompuran olevan sökö. En tyytynyt vastaukseen vaan ajelin setäni työpaikalle erääseen autokorjaamoon jossa tekevät ilmastointihuoltoja. Uudet myrkyt ja paineet sisään jonka jälkeen ei ole kuulunu minkäänlaista korinaa ja kylmääki tulee REILUSTI.

              Comment


              • #8
                Oon huomannu että jos on kylmäaineet karanneet ilmastoinnista niin alkaa kuulua sellaista ihme jollotusta/volinaa kompurasta. Tuohon äänen voimakkuuteen vaikuttaa ulkoilman lämpötila ja kylmemmillä keleillä ääni voimistuu. Just viime kesänä huollatin ihan vaan mielenkiinnosta ilmastoinnin ja heti täytön jälkeen oli havaittavissa että ei kuulu sitä volinaa enää alle +10C keleilläkään (500g meni kylmäainetta=lopussa oli). Kylmää pukkaa myös paremmin, luonnollisesti...Mitää vikaa ei pitäisi olla kun on kompura ja hilut vaihdettu muutama vuosi sitten.

                Comment


                  #9
                  Sama täällä. Piti kovaa meteliä viime syksynä. Econ-nappi alhaalla niin mökä loppui. Nyt ei enää mölise. Hyvä niin.

                  Comment


                    #10
                    No, jos ilmastointia åitää huoltaa Oulun alueella, niin mikä olisi paikka? Huolto siis enemmän kuin uutta tavaraa sisään.

                    Comment


                      #11
                      Jaahas, nyt kolisee Audin kompura. Ei tunnu olevan magneettikytkin.

                      Tyhjäkäynnillä kytkee kompuraa päälle ja pois. Kylmää ei tule
                      Mitään vikakoodia ei tule.

                      Onko aineet vähissä vai kompura entinen?

                      Comment

                      Working...
                      X