Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4:sen käynnissä pysyminen tuottaa ongelmia!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4:sen käynnissä pysyminen tuottaa ongelmia!

    Eli autona on tommonen A4 1.8 20v -97. Edellispäivänä ilmeni vika, että auto ei meinannut pysyä tyhjäkäynnillä käynnissä millään, vaan sammui. Eilen kävin LMS:llä lukemassa vikakoodit, josta selvisi, että akku oli ollut liian huonossa hapessa, jolloin joku kaasuläpän tunnistin oli nollaantunut, tämä vika korjattiin sopeuttamalla läppä uudelleen. No, tänään laitoin akun lataukseen välttääkseni tämän ikävän tapahtuman. Lähdin kylillä käymään ja kävin kaupassa, kun tulin takaisin ja yritin lähteä, niin ei auto meinannut millään pysyä käynnissä. Kierrokset nousi startin jälkeen n. 2000rpm:n ja sitten sammui. Koetin painaa kaasua samalla, kun kierrokset tuonne 2000rpm:n nousivat, mutta auto sammui silti. Noin 10 kokeilun jälkeen auto suostui juuri ja juuri jäämään käymään, joskin tyhjäkäyntiä ei auto silti käynyt. Noh... Kun olin ajanut n.100m, niin auto toimi jälleen normaalisti ja kävi tyhjäkäyntiä... Mistä tämä vika voi johtua?


    Kiitos vastauksista jo etukäteen!

    #3
    vois olla ajonestossa vikaa???

    Comment


    • #4
      Ei oo ajonestovika, ajonesto ei voi/saa aktivoitua ajon aikana. Ajoneston aktivoituminen myös jättää vikamuistiin "control unit locked" tms.

      Syy on varmaan tuossa kaasuläppäyksikössä jonka perussäätö on kadonnut alhaisen jännitteen takia tai kaasuläppä jumii (ei mene täysin kiinni) jolloin perussäätö menee myös pieleen.

      Läppäyksikön puhdistus & perussäätö vois auttaa.

      Comment


        #5
        selvä, eli läppäyksikkö tarkistukseen... Kiitän!

        Katsotaan, miten auto tänään toimii.

        Comment


        • #6
          Mulla oli samanlainen vika reilu viikko sitten. Ei tahtonut pysyä käynnissä starttauksen jälkeen ja kävi muutenkin vähän huonosti. Yhtenä iltana alko oireileen niin ettei ottanut yli 2000 kierrosta. Kävin Pörhöllä lukemassa vikakoodit ja siellä oli ilmoitus että KAASULÄPÄN PERUSSÄÄTÖ VIRHEELLINEN! Vika löytyikin hetken tutkiskelun jälkeen ILMAMASSAMITTARISTA joka oli oikosessa! Ei muutakuin MAFfin piuha irti ja auto käymään jonka jälkeen alkoi ottamaan kierroksia ja pysyi jopa käynnissä(eikä enää herjannut kaasuläpän perussäätöä vikakoodeissa nollauksen jälkeen)... Vaihdoin tuon ilmamassamittarin toissapäivänä ja oireet katosivat!

          Comment


            #7
            Mun ei tarvinnut tehdä edes tuota... :D Auto on tässä nyt toiminut pari päivää ihan kiltisti. Nyt vaan näyttää kummasti siltä, että bensaa palaa aika paljon. Ajettu noin 200km ja puoli tankillista mennyt. Eikös noin käy silloin, ku toi ilmamassamittari on paskana? Eli kulutus nousee?

            Comment


            • #8
              Joo kyllä kulutus hitusen tippu ton värkin vaihdon jälkeen. Mulla temppuili eka kerran jouluna, jonka jälkeen pelasi "kohtuu" hyvin (mitä nyt kulutus nousi ja ei oikein ollu räväkkyyttä menossa niinkuin ennen=>laiska) aina viime viikolle saakka. Viime viikolla oireet palasi niin pahana että täytyi nilkuttaa pajalle ku oli reissuun lähtö seuraavana aamuna. Tuli autosta ihan eri henkinen MAFfin vaihdon myötä, kiskoo taas niin pirusti... Ei tuolla kannata alkaa S ja RS yms miehille kehumaan vaikka viritetty onkin, mutta on mukava ku kulkee taas niin kevyesti ja rivakasti jopa kahvassakin sillon ku siltä tuntuu. ;)

              Comment


                #9
                Mä en edes viitsi sanoa, et kulkee rivakasti, ku toi T-kirjain puuttuu tuolta takaluukusta... ;)

                Comment


                  #10
                  A4 1.8t

                  Paljonko toi ilmamassamittari maksaa ja onko helppo vaihtaa...
                  Mulla samoija ongelmia.. ja sitten ei meinaa välillä lähtä millään käyntiin kun on ajanu pari kilometriä ja sammuttanu auton...

                  Comment


                  • #11
                    Vastaus kesti ku en oo ollu koneen äärellä, menny vähän työn merkeissä. Alkuperäinen olis ollu pörhöllä 511?. Sama Bosch:in valmiste ilman audin logoa varaosaliikkeestä n.300?. Kuulin että pelkän "sydämmen" sais noin 100eurolla???!!! Vaihto on aika helppo homma. Ilmanputsarin kotelo(kansi) irti ja MAFfi on sen sisässä kahdella ruuvilla kiinni.

                    Comment


                      #12
                      Ite oon aatellu ottaa joskus asiaksi tuon, ja kiikuttaa sen torvikeksinnön maffeineen varaosaliikkeeseen ja etitään sieltä sopiva, nimittäin orkkiksessa ja boschilaisessa tulee mukana se torvi, joka taas lisää aivan liikaa hintaa.

                      Comment


                        #13
                        noh... toistaseksi ei varmaan tartte vaihtaa tota... Auto on taas toiminut ilman mitään murheita ja kulutuskin on laskenut. Kiitoskia kuitenkin! Nyt tiedän missä vika tod.näk. on jos se vielä palaa... KIITOS!

                        Comment


                        • #14
                          Itse suunnittelin samaa kuin Murtsi, mutta kiire sotki vähän suunnitelmia ja oli pakko ostaa MAFfi torvineen ku ei kehannu ajaa ilman kovin pitkään. Onneksi tuttu varaosamyyjä tuli hinnassa ihan mukavasti vastaan... Toivotaan ettei Jannen Aadi enää juonittele. :)

                          Comment

                          Working...
                          X