Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Excel -ongelma, päivämääristä toiminnon kesto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Excel -ongelma, päivämääristä toiminnon kesto

    Millä kaavalla saa Excelissä (2007?) soluihin kirjatuista päivämääristä (aloitus- ja lopetuspvm) laskettua päivämäärien välinen aika päivissä tahi viikoissa?

    Kiitos kaikille velhoille!

  • #2
    Muuttamalla solun formaattiin päivämäärä/aika... sieltä itselle sopiva, sitten vaan =solu-solu (tai mitä nyt haluaakaan laskea.)

    Uudemmissa office systeemeissä nämäkin menee automaagisemmin... ei MS versioissa ainakin.

    Comment


    • #3
      Kiitos, mutta ei ihan auttanut. Formaatti muutettu ja merkinnät formaattien mukaan.

      Mikähän lienee oikea kaava? 1.12.10 - 28.9.11 kesto on nyt 27.10.00 eli menee korkeamman logiikan puolelle. Oikea vastaushan on aina kysymyksestä riippumatta 42 :)

      Comment


        #4
        Rautalankaohje:
        Solu A1: 01.12.2010
        Solu B1: 28.09.2011
        Solu C1: B1-A1
        -> antaa tulokseksi 301 päivää, joka huomioi karkausvuodet yms. Viikoiksi muutat jakamalla seitsemällä, kuukausiksi ja vuosiksi sitten riippuu siitä mitä halutaan...

        Tarkista että solujen A1 ja B1 formaatti on date (Finnish, pp.kk.vvvv) ja solu C1 tyyppiä general tai number.

        Edit: Itse asiassa syy miksei sinulla toiminut, on solua C1 vastaavan solun formaatti, joka sinulla on muodossa date (pp.kk.vv). Excelin ajanlaskussa numero 1 vastaa päivämäärää 01.01.1900. Näin ollen 301 vastaa päivää 27.10.1900.
        Viimeksi muokannut dumo; 10.11.2011, 12:58.

        Comment


        • #5
          Kiitos!

          Näköjään olin sählännyt epähuomiossa myös "C1" solun muotoon päivämäärä. Yksinkertaisimmat asiat on niitä hankalimpia.

          Tekniikka vapauttaa ihmisen, sano...

          Comment


            #6
            Rinkulapussi jo sanoi, kyllä se mulla toimii ihan juuri noin. Laita se kaavaruutu general (mitä se oletuksena onkin) niin laskee päivinä eron. Sitten voit tietysti lisätä kaavaan jakajan 7, niin saat viikot

            Comment

            Working...
            X