Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 1.8t -99 pienet mutta kiusalliset viat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A6 1.8t -99 pienet mutta kiusalliset viat

    Tere veljet.Olen lueskellut tätä palstaa ja täällä tuntuu olevan paljon tietämystä. Viat mitä alla olen luetellut ovat pikkuvikoja.. hmmm... vika kolme saattaa olla kuitenkin oire jostain vakavammastakin.
    Vika yksi on semmonen, että laitoin saman kysymyksen kerran jollekin englanninkieliselle audisivulle, eikä ainakaan sitä lukevat ihmiset pystyneet antamaan kuin tietokoneen resetointiohjeen. Mutta sama sille. Kiitokset etukäteen kaikille vastaajille kävi miten kävi.

    Kiusa 1.
    Ajotietokoneen näytössä oleva radiokanavanäyttö häipyy näytöstä. Kanavanäytön saa palaamaan takaisin käyttämällä akunkenkää hetkeksi irti, muutama sekunti riittää. Ajotietokoneen resetointi eikä radion sulakkeen poisottaminen tuo näyttöä takaisin. Pitää siis aina käyttää akunkenkää irti.
    Akunkenkäresetin jälkeen radiokanavanäyttö pysyy ajotietokoneen näytössä n 2 vk. Itse ajotietokone toimii muuten moitteetta.

    Kiusa 2
    Apumiehen oven aukikytkin ei toimi. Missähän se sijaitsee, koska entivanhaista mekaanista kytkintä ei ole näkyvissä. Onnistuuko kytkimen vaihto ti mieheltä, jolla pysyy meisseli kädessä vaiko vaatiiko oven verhoilujen poisottaminen ja kytkimen esille saaminen korkeampaa tietämystä.

    Kiusa 3
    Joskus ´ei aina` startin jälkeen auton moottorista kuuluu ihmeellistä ......käninää... vai miten tuon ilmaisisi.... aivan kuin hihna luistaisi. Hihnasta se ei ainakaan minun mielestä kuulu. Käninä kuuluu n. 30 sekunnin ajan ja sen jälkeen se hiljenee.

  • #2
    vitsiniekka vois tosta käninästä sanoa, että jätä akka pois kyydistä;) Vahva veikkaus tosta känisemisestä ois että katalysaattorin ilmapumppu oireilee. Omassa autossa vastaava käkätin pitää ääntä. Ja se pumppu pyörii juurikin sen 30 sekuntia kylmäkäynnistyksen jälkeen. Ilmottele kun saat lisä selvyyttä asiaan. Ei oo tullu kysyttyä ees mitä maksaa uus kun ei ole tuiki tärkeä vempele se pumppu.

    Comment

    Working...
    X