Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Varaosat netistä/euroopasta.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Se on noiden halpakauppojen ongelma etteivät olevinaan ota mitään vastuuta mistään vaan aina lähettävät valmistajalle ja asiakas kärsii. Kannattaa maksaa aina paypalin kautta niin saa firman helposti vastuuseen claimin kautta. BTDT.

    Comment


      #92
      Kivijalkakauppa eroaa sen verran, että antavat uuden osan mukaan ja tutkitaan myöhemmin missä mättää.
      Paypal on hyvä apuvälien tai viimekädessä Luottokunta.

      Comment


      • #93
        Jep, halvat nettikaupat harrastavat tuota perseilyä että eivät ota itse mitään vastuuta vaan sälyttävät kaiken suoraan alihankkijalle (valmistajalle). Ei asiakkaan pidä olla sen armoilla, jälleenmyyjän tehtävä on selvittää valmistajan kanssa takuu ja tuotevastuuasiat. Mutta Paypal on hyvä apu tuohon.

        Comment


        • #94
          Ketkä on tilannut tuolta autonvaraosat24.fi niin onko pitänyt mitään vaihto-osaa palauttaa sinne?

          Mulla pitäs laittaa että saisin pantin takaisin (300e) mutta hieman mietityttää että millä tuon tuonne lähettää. Ei ole ikinä tullut ulkomaille paketteja lähetettyä. Ja paljonko toimituskulut kustantaa.

          Paketti noin 30x20x20cm ja painaa sen 7kg

          Comment


            #95
            Meneekö ohi aiheesta mutta missäköhän vaiheessa tuo PayPal sitten kannattaisi sotkea tähän (tai siis yleensä tälläisissä tapauksissa) asiaan? Ensin neuvotellaan myyjän kanssa ja sitten jos myyjä ottaa kielteisen kannan niin sitten paypal? Toistaiseksi sujuu asiat asiakaspalvelun kanssa ihan jees :D Laitoin tiukkasanaisen palautteen sinne jonka loppuun liitin lainauksena heidän mainoslauseitaan, jotka osuvat aika hyvin tähän tilanteeseen. Ja että en rupea heille lähettämään mitään ennenkuin toimittavat tilalle tuotteen.

            edit: lakkasipa "jees"-meininki lyhyeen...

            Omassa tapauksessahan tuon ostetun tuotteen hinta kivijalkakaupassa oli 1,5-2x verrattuna internetzkauppaan (orkkis 2,5x). Muuten kyllä mielellään tuen paikallista varaosamyyjää joka mm. viime viikolla kaivoi auton runkonumeron perusteella (varmisti siis) oikean b.suodattimen kun oli ensin katsonut valmistajan luettelosta ensimmäisen (väärän) vaihtoehdon.
            Viimeksi muokannut andre_; 29.8.2014, 17:42.

            Comment


            • #96
              Itse laitoin paypalin asialle heti kun myyjän kanssa suoraan neuvottelu epäonnistui, eli omassa tapauksessa kun lakkasivat vastaamasta rakentavasti mihinkään yhteydenottoon. Käsittelyssä on molempien osapuolien sitten todistettava väittämänsä, omassa tapauksessa voitto oli helppo koska itse toimitin todisteita, vastapuoli ei.

              Comment


              • #97
                Tässä myös vaihtoehto: https://www.wagner-autoteile.de

                Itse tilasin venakopan tiivisteen, takeperän stefat ja kampuran stefat, hintaan 50e. Cortecon stefat ja ajusan tiiviste. Ei ollu tilattaessa hyllyssä ja 10päivään tuli. Pienenä miinuksena tuo saksan kieli.

                Comment


                  #98
                  Vahvasti menee topautoosat.fi:n kanssa: Aluksi reklamaation tehtyäni lupasivat ottaa yhteyttä minuun. Odotin 14 päivää ja otin sinneppäin yhteyttä. Lukuisasta sähköpostinvaihdosta on seurannut se että yrittävät eri tavoin vierittää syyn asiakkaan eli minun niskoille. Eivät millään suostu myöntämään, että olisivat tehneet virhettä. Nyt taas luvattiin ottaa yhteyttä minuun päin ja siitä on mennyt 10 päivää, vielä muutama päivä niin mailaan taas sinneppäin. Tälläisen seurauksena ovat miettineet jo sen 10 päivää, laitan sen tähän sanotaanko vaikka oikoluettavaksi josko tuossa on huonoa ja vaikealukuista englantia jota eivät ymmärrä:

                  Hello,

                  I don't feel that it is very good customer service when you try to avoid admitting that you have made a mistake on your website and try to blame it on customer.

                  Before i bought this item:

                  a) I checked from your website that this part was specified to fit my car
                  b) in specifications of this part was given an original spare part number, Audi OE number ... and it was the same than the part that was installed to my car. Original part fitted in Audi factory. And there was only this one OE part number listed in your website!
                  c) in your website was specified that this belt pulley has diameter of 110mm and in reality it had diameter of 100mm

                  http://www.pkwteile.de/denso/1664603

                  How can you seriously try to blame the customer when you have false information on your website?

                  Br,
                  xxxxx xxxxxxxxx

                  Comment


                  • #99
                    Valitettavasti umpisurkea pulju tuo kyseinen jonka kanssa olet joutunut asioimaan. En suosittele, paypalin kautta vasta tosiaan itse sain tuolta rahani pois ja en toiste samaan firmaan erehdy. Ennemmin maksan enemmän firmalle jossa asiakaspalvelu toimii. Voin suositella seekpart24 pyörittävää firmaa toistaiseksi, useampi tilaus on sujunut hyvin ja reklamaatioonkin on reagoitu oikein.

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
                      Tässä myös vaihtoehto: https://www.wagner-autoteile.de

                      Itse tilasin venakopan tiivisteen, takeperän stefat ja kampuran stefat, hintaan 50e. Cortecon stefat ja ajusan tiiviste. Ei ollu tilattaessa hyllyssä ja 10päivään tuli. Pienenä miinuksena tuo saksan kieli.

                      Paljonko oli postikulujen osuus? Osatilausta ulkomailta olisi tarkoitus tehdä tässä, joten tämä viestiketju oli vallan informatiivinen. Pohdin justiinsa, uskaltaako perusosien kanssa luottaa http://www.topautoosat.fi/ firmaan, kun palaute täällä ei välttämättä ole pelkkää suitsutusta.

                      Comment


                      • Oiskohan ne ollu sen rapiat 10euroa. Tais pystyä ennen tilauksen tekemistä laskemaan sen summan.

                        Comment


                        • Itse on tullut ko. puljusta kolmesti tilattua. Postikulut olleet sen 9,90€ ja omalla kohdalla on kaikki menneet täysin kiitettävästi *koputetaan sitä puuta*. Toivottavasti seuraavakin menee, kohta pitäisi taas laittaa tilausta vetämään...

                          muokkaus: tarkennetaan nyt sen verran, että itse tilannut http://www.autonvaraosat24.fi -osoitteesta. Liekkö tosin mitään merkitystä, koska sama pulju. Näyttäisi löytyvän vielä muutamalla muullakin osoitteella.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                            Vahvasti menee topautoosat.fi:n kanssa: Aluksi reklamaation tehtyäni lupasivat ottaa yhteyttä minuun. Odotin 14 päivää ja otin sinneppäin yhteyttä. Lukuisasta sähköpostinvaihdosta on seurannut se että yrittävät eri tavoin vierittää syyn asiakkaan eli minun niskoille. Eivät millään suostu myöntämään, että olisivat tehneet virhettä. Nyt taas luvattiin ottaa yhteyttä minuun päin ja siitä on mennyt 10 päivää, vielä muutama päivä niin mailaan taas sinneppäin. Tälläisen seurauksena ovat miettineet jo sen 10 päivää, laitan sen tähän sanotaanko vaikka oikoluettavaksi josko tuossa on huonoa ja vaikealukuista englantia jota eivät ymmärrä:
                            On kiireessä unohtunut kirjoittaa tuonne ja kysellä vastauksen perään. Nyt on mennyt 24 päivää, kuinkahan kauan saisi odotella vastausta jos ei itse ole asian kanssa aktiivinen. Ihaltavaa asiakaspalvelua tosiaan.

                            info@topautoosat.fi
                            1 Sep

                            to me
                            Dear etunimi sukunimi,

                            Thank you for your email,

                            We are working on this situation and we will get back to you soon,

                            Best Regards,
                            Asiakaspalvelija

                            Comment


                            • Itse tilasin peräluukun pumput ja olihan ne sen 3cm liian pitkät. Nyt pitäisi tuonne saksaan lähetellä nuo ja tarkemmin ehdot luettuani vielä omakustanteisesti. Lukee vielä että palautus pitäisi tehdä 14 päivän kuluessa, mikä on jo kyllä ummessa. Toivotavasti ei jää rahat saamatta.
                              Täältä tilasin rekisterinumerolla http://www.autonvaraosat24.fi

                              Comment


                              • Täältä: https://www.wagner-autoteile.de tilattu onnistuneesti moottorin tukikumit, kytkin-/vauhtipyöräpaketti sekä parit pienemmät himmelit. Osat tulivat reilussa viikossa (pk:t 15€), maksoin paypal:in kautta. Tilauksen mukana tuli tyylikäs reklamaatiolomake, joten ehkäpä tuokin puoli on tarvittaessa hoidossa(?) Voin suositella paikkaa yhden tilauksen tuomalla rutiinilla :)

                                Comment


                                • Joo, mullekkin tuli se reklamaatio lappu mukana. Nyt meinasin toista tilausta laittaa kun hintaero tasan samoilla osilla, on aika huima muihin nähen.

                                  Comment


                                    Sain juuri tilauksen Wagner-Autoteileltä ja ei kovin hyvältä vaikuta.

                                    Tilasin Urs4:seen takapään kumipuslia ja kaikki nimenomaan Lemförder merkkisinä. Sain postipaketin, jossa on kyllä puslia Lemfjörderin laatikoissa (kuluneissa sellaisissa), mutta yksikään noista vaan ei taida olla Lemförderin valmistama.

                                    Kahdessa puslassa on BOGE'n nimi kumissa ja neljästä muusta hiottu kumista kaikki valmistajan merkinnät poies. Edes kumipurua ei ole viitsitty putsata poies.. Enpä ole hetkeen yhtä tökeröön kusetukseen törmännyt!

                                    Lähdepä nyt saksaksi tuonne sönkkäämään jotain valitusta..

                                    Comment


                                    • Valmistaako Lemförder kaikki alustanosansa itse? Aika paljon tulee vastaan aftermarket osia joissa jokin merkki ostaa toiselta merkiltä osan ja pakkaa omaan laatikkoonsa. Gates esimerkiksi valmistaa osan jakopään kiristäjistä itse ja ostaa osan esim. Kanadalaiselta Litens:ltä. Toki on mahdollista tuo mainitsemasi laatikkohuijauskin.

                                      Comment


                                        Boge kuuluu ainakin samaan konserniin.

                                        Comment


                                        • Sama pätee myös joihinkin boschinkin tuotteisiin ja itse asiassa aika moneen muuhunkin.

                                          Comment


                                            Pistää vaan epäilyttämään kun nuo laatikot on niin heikossa hapessa ja kaikki avattu. Olen tottunut näkemään noissa Lemförderin alustaosien kumipinnoilla sen Lemförder-kolmiologon, mutta näissä ei ole noita kahta Bogen merkintää lukuunottamatta mitään merkintöjä jäljellä.. Mene ja tiedä.. alle ne on kai laitettava.

                                            Comment


                                            • http://www.autonvaraosat24.fi
                                              Kannattaa ennakkoon varmistaa osien sopivuus mahdollisimman hyvin ennen kuin tilaa. Itse tilasin enempää sopimusehtoja lukematta, eli tämä menee täysin omaan piikkiin. Mikäli osa ei jostain syystä olekaan mieleinen, niin joutuu ostaja lähettämään osan omilla rahoilla takaisin. Tämän tulisi tapahtua vielä 14 päivän sisällä tilauksesta, mikä omassa tapauksessa oli mahdotonta. Mikäli tämä 14 päivää ehtii kulua, niin palautuksesta vähännetään -10% jokatapauksessa. Itselle tästä sähläyksestä ei kuluja tullut onneksi kuin 30€, mutta v-ituttaahan se silti.

                                              Comment


                                                Alkuperäinen kirjoittaja andre_ Näytä viesti
                                                On kiireessä unohtunut kirjoittaa tuonne ja kysellä vastauksen perään. Nyt on mennyt 24 päivää, kuinkahan kauan saisi odotella vastausta jos ei itse ole asian kanssa aktiivinen. Ihaltavaa asiakaspalvelua tosiaan.
                                                Muistin tänään kirjoittaa tuonne. 5 viikkoa meni tässä välissä kun kysyin että vieläkö miettivät vastausta. Lähettivät sitten saman viestin minkä laittoivat jo 2 kuukautta sitten, että laita osa pakettiin ja lähetä meille.

                                                Comment


                                                • Onkos kukaan ostanut Alvadista halpoja kytkinpaketteja?
                                                  Hieman houkuttelis 105€ hintainen paketti Passattiin.

                                                  Comment


                                                    Vaihto on työnä kuitenkin suurehko, että itse ainakin panostaisin laatumerkkeihin.

                                                    Comment


                                                    • Näin tekisin omaan autoon mutta tohon reilun tonnin autoon ei välttämättä halua sijoittaa, jos tietää halvemmankin toimivan vaikka 100tkm.

                                                      Comment


                                                      • Jos on 1.8 vapariin menossa, niin luulisi halvinkin kestävän väännöt. Se on sitten itsestä kiinni, kuinka luistattaa/polttaa. On tullut aikoinaan hankittua Motonetista 100€ kytkin ja hyvin toimi silloisessa 2.0 130hv kirnussa.

                                                        Comment


                                                        • Tilasin Armandopartsilta perän etupuslat hintaan: 5e kipale, postikulut 10e. Sillä uskalsin tilata kun maksuvaihtoehtona oli, maksu kun osat on lapasessa ja DPD:een kautta kulkevat. Katsotaanhan tuleeko, halvat ainakin olivat.

                                                          Kokemuksia en oikein löytäny, mutta googlailulla firma näkyi olevan kumminkin oikeasti olemassa.

                                                          Edit. Tuli se melko odotettava vastaus, maksa tilille ensin. Peruin tilauksen, katsoo jos toiste kokeilee, halpaa ainakin on, ehkä liiankin?
                                                          Viimeksi muokannut pykiz; 5.11.2014, 22:26.

                                                          Comment


                                                            Itse tilasin 28.10 Wagnerilta perän stefoja ja sieltä ei tilausvahvistuksen jälkeen ole tullut mitään muuta ilmoitusta. Maksoin suoralla pankkisiirrolla vahvistuksen tietojen mukaisesti.

                                                            Onko muilla sieltä tilanneilla tullut maksusta vahvistusta erikseen, vai onko paketti vain ilmestynyt lopulta kotiovelle?

                                                            EDIT: Tulivat ihan ajallaan lopulta, vanhempien kotiin tilasin, mutteivat vaan muistaneet kertoa, että moinen lähetys oli saapunut :)
                                                            Viimeksi muokannut terroristiristo; 19.1.2015, 20:12.

                                                            Comment


                                                            • Tilasin samaan tyyliin löpölämppärin www.standheizung-ersatzteile.com nimisestä firmasta. Maksoin summan tietoineen tilille ja ei tuolta ole mitään vahvistusta maksulle kuulunut.

                                                              No odotellaan menikö rahat Ivan Haisunovitsin virkistysrahastoon vai tuleeko sieltä ajastaan eberi.

                                                              Edit: lämmitin tuli noin viikossa ja oli käypää tavaraa
                                                              Viimeksi muokannut Hervast; 26.1.2015, 20:48. Perustelu: Kertomus jatkuu

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X